Triest gedoe. Natuurlijk doen ze dit gewoon omdat ze bang zijn voor negatieve reacties als ze doorgaan met die slogan. Van wie dan, zul je denken? Nou, onder andere van dezelfde paupers die nu alle Suzuki Swift rijders uitschelden omdat die toevalligerwijs in dezelfde auto rijden als die Karst Tates.quote:Het einde van een tijdperk in reclamewereld: 'Even Apeldoorn bellen' is niet meer. Tenminste. Dat lijkt zo goed als zeker. Na vijfentwintig jaar stopt Verzekeraar Centraal Beheer Achmea waarschijnlijk met de bekendste slogan van Nederland. Dat meldde een woordvoerder zaterdag.
Dit jaar bestaat de slogan precies 25 jaar. Mogelijk beëindigt de verzekeraar de slogan ook in het jubileumjaar. Door het dodelijke drama afgelopen donderdag is 'Even Apeldoorn bellen' in een ander daglicht komen te staan. Het bedrijf denkt na over de toekomst van de slogan, aldus de zegsman. Volgens hem gaan de gedachten binnen het bedrijf nu vooral naar de slachtoffers en nabestaanden.
Ik snap het ook niet..quote:Door het dodelijke drama afgelopen donderdag is 'Even Apeldoorn bellen' in een ander daglicht komen te staan.
Onderschat niet de waarde van een goede reclamecampagne. Denk aan de AH bijvoorbeeld.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:05 schreef Mendeljev het volgende:
Je moet natuurlijk niet vergeten dat deze aankondiging de beste reclame is.
Nouja, opzich is dat natuurlijk wel zo. Wat ik echter ernstig vind, is dat als ze wel door zouden gaan, veel mensen dat dus niet zouden verkroppen. Een flink percentage van de Nederlandse bevolking associeert reclames en automerken met gebeurtenissen. Dat is diep triest, want die merken lijden verlies omdat die bepaalde mensen hun emoties niet op een rijtje kunnen zetten, en daardoor niet inzien dat Centraal Beheer Achmea en Suzuki niets met het ongeval te maken hebben.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:09 schreef Biogarde het volgende:
Of ze er zelf nou beter van worden of niet, ik vind het een mooi 'gebaar'.
nee, Centraal Beheer heeft al heel lang eigenlijk enorme problemen met die slogan.....quote:Op maandag 4 mei 2009 11:03 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Triest gedoe. Natuurlijk doen ze dit gewoon omdat ze bang zijn voor negatieve reacties als ze doorgaan met die slogan.
Dit.quote:
quote:Op maandag 4 mei 2009 11:37 schreef B.E.D het volgende:
Alsof ze zo bekend zijn.
Ik vraag me af hoeveel % van de Nederlanders 'even apeldoorn bellen' weet te linken aan hun firmanaam.
Alsof ze zo bekend zijn.
Ik vraag me af hoeveel % van de Nederlanders 'even apeldoorn bellen' weet te linken aan hun firmanaam.
Alsof ze zo bekend zijn.
Ze halen er nu de kranten mee, maar daarna hebben ze geen reclamecampagne meer. Dus: Nieuw concept verzinnen, uitvoeren, kosten maken, en hopen dat het weer net zo succesvol wordt als "even Apeldoorn bellen". Lijkt me erg kostbaar.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:42 schreef TNA het volgende:
Ze hebben gewoon zitten rekenen. Wat levert meer aandacht op: die leus blijven gebruiken, of ermee stoppen en alle kranten halen? Het laatste is blijkbaar de uitkomst.
Nee, ik geloof niet in ethiek van reclamemakers
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |