abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 mei 2009 @ 11:03:52 #1
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_68648445
quote:
Het einde van een tijdperk in reclamewereld: 'Even Apeldoorn bellen' is niet meer. Tenminste. Dat lijkt zo goed als zeker. Na vijfentwintig jaar stopt Verzekeraar Centraal Beheer Achmea waarschijnlijk met de bekendste slogan van Nederland. Dat meldde een woordvoerder zaterdag.

Dit jaar bestaat de slogan precies 25 jaar. Mogelijk beëindigt de verzekeraar de slogan ook in het jubileumjaar. Door het dodelijke drama afgelopen donderdag is 'Even Apeldoorn bellen' in een ander daglicht komen te staan. Het bedrijf denkt na over de toekomst van de slogan, aldus de zegsman. Volgens hem gaan de gedachten binnen het bedrijf nu vooral naar de slachtoffers en nabestaanden.
Triest gedoe. Natuurlijk doen ze dit gewoon omdat ze bang zijn voor negatieve reacties als ze doorgaan met die slogan. Van wie dan, zul je denken? Nou, onder andere van dezelfde paupers die nu alle Suzuki Swift rijders uitschelden omdat die toevalligerwijs in dezelfde auto rijden als die Karst Tates. . Ze zeggen nu wel dat ze stoppen vanwege het jubileumjaar en omdat ze de gedachten bij de slachtoffers en nabestaanden houden, maar uiteindelijk zijn ze natuurlijk gewoon bang voor negatieve publiciteit. Immers, als ik nabestaande zou zijn had ik - waarschijnlijk - geen verband gelegd tussen een reclamecampagne die al 25 jaar bestaat en een ongeluk waarbij een dierbare van mij is omgekomen.

Klacht: Domme tokkies die niet kunnen relativeren
Klacht 2: Geen toffe reclames van Centraal Beheer Achmea meer
Primum non nocere
  maandag 4 mei 2009 @ 11:04:56 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_68648478
quote:
Door het dodelijke drama afgelopen donderdag is 'Even Apeldoorn bellen' in een ander daglicht komen te staan.
Ik snap het ook niet..
pi_68648480
eensch!
  maandag 4 mei 2009 @ 11:05:11 #4
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_68648487
There is no such thing as bad publicity..

Al is het voornamelijk gedaan uit respect denk ik zo. Vind het vervelend voor Achmea, zeker omdat het een van de bekendste slogans was..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  maandag 4 mei 2009 @ 11:05:31 #5
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_68648497
publiciteit stunt?
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_68648501
Je moet natuurlijk niet vergeten dat deze aankondiging de beste reclame is.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  maandag 4 mei 2009 @ 11:06:01 #7
240591 LockonStratos
Ever vigilant
pi_68648514
End of an era.
Vigilante +1 The Coon strikes again!
Op vrijdag 10 juli 2009 09:51 schreef Zith het volgende:
TS is met z'n çollega's lunchtsverkeersleider op de comodoren.
  maandag 4 mei 2009 @ 11:07:50 #8
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_68648568
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:05 schreef Mendeljev het volgende:
Je moet natuurlijk niet vergeten dat deze aankondiging de beste reclame is.
Onderschat niet de waarde van een goede reclamecampagne. Denk aan de AH bijvoorbeeld.
Primum non nocere
pi_68648577
Die hysterie............ typisch NL
U MAD?
  maandag 4 mei 2009 @ 11:09:11 #10
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_68648616
Of ze er zelf nou beter van worden of niet, ik vind het een mooi 'gebaar'.

Dat dit natuurlijk publiciteit geeft, oke. Maar het is nogal wat om na 25 jaar te stoppen met iets terwijl het goed gaat.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  maandag 4 mei 2009 @ 11:11:39 #11
139316 Pieter-utd
Art Vandelay
pi_68648691
Zonde, één van de weinige reclames die af en toe nog wel leuk waren.
  maandag 4 mei 2009 @ 11:14:02 #12
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_68648795
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:09 schreef Biogarde het volgende:
Of ze er zelf nou beter van worden of niet, ik vind het een mooi 'gebaar'.
Nouja, opzich is dat natuurlijk wel zo. Wat ik echter ernstig vind, is dat als ze wel door zouden gaan, veel mensen dat dus niet zouden verkroppen. Een flink percentage van de Nederlandse bevolking associeert reclames en automerken met gebeurtenissen. Dat is diep triest, want die merken lijden verlies omdat die bepaalde mensen hun emoties niet op een rijtje kunnen zetten, en daardoor niet inzien dat Centraal Beheer Achmea en Suzuki niets met het ongeval te maken hebben.
Primum non nocere
  maandag 4 mei 2009 @ 11:15:50 #13
33189 RM-rf
1/998001
pi_68648863
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:03 schreef Florian_ het volgende:

[..]

Triest gedoe. Natuurlijk doen ze dit gewoon omdat ze bang zijn voor negatieve reacties als ze doorgaan met die slogan.
nee, Centraal Beheer heeft al heel lang eigenlijk enorme problemen met die slogan.....
omdat het eigenlijk een 'ongelukje' was die voortkwam uit een redelijk experimentele reclamecampagne welke ook binnen het bedrijf veel aversie opwekte...

de slogan noemt namelijk niet de naam van het bedrijf ... en de naamsbekendheid ervan is eigenlijk veel groter dan die van het bedrijf zelf... dat zelf ook een stuk droger en saaier is dan die opvallend spotjes die soms ook behoorlijk ver gaan en shockeren...

Dat Centraal Beheer de slogan wil afschaffen is volgens mij eigenlijk al bijan even oud als de slogan zelf....
al vanaf het begin was binnen een deel van het bedrijf (zeker de B2B die vroeger nog veel groter was en juist het imago van een serieus zakelijk bedrijf wilde ophouden, en eigenlijk niet eens in de consumentenmarkt _wilde_ intreden) de aversie eerder zeer groot.


De huidige melding dat de slogan eruitgaat is zeker niet de eerste, maar een met regelmaat terugkerende melding...
of het daadwerkelijk gebeurt is nog maar de vraag, ik betwijfel het eerder, ik vermoed dat de kans zeer groot is dat na een korte 'restyling' van de advertentiecampagne men snel weer terugstapt op de oude 'succesformule', die nu eenmaal een heleboel mensen kennen en vertrouwen wekt (wat voor een verzekeringsmaatschappij essentieel is)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 4 mei 2009 @ 11:17:48 #14
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_68648938
Wat een kutactie dit.
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:08 schreef de_boswachter het volgende:
Die hysterie............ typisch NL
Dit. Ook in de krant net allemaal reacties van mensen "Ja als je deze koninginnedag los bent gegaan ben je egoïstisch en heb je geen respect voor de ander". Hou je bek eens even
Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_
  maandag 4 mei 2009 @ 11:20:01 #15
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_68649007
Jammer. Vond het altijd leuke reclames.
A little knowledge is a dangerous thing.
  † In Memoriam † maandag 4 mei 2009 @ 11:22:33 #16
135486 Manu82
How you doin'?
pi_68649080
Vind het jammer, heb die dvd van al die reclames en dat zijn toch echt de beste
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_68649083
Alsof Apeldoorn niet meer is dan Achmea.

En waarom zou ik Achmea ineens linken aan die mafkees met zijn Swift....
Wat een paniekvoetbal dit zeg....
U MAD?
pi_68649322
Beetje erg voorbarige allemaal vind ik, kijk het gewoon eerst aan.
  maandag 4 mei 2009 @ 11:30:28 #19
175950 Marurk
Baggeraar
pi_68649378
Eensch
  maandag 4 mei 2009 @ 11:37:28 #20
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_68649647
Alsof ze zo bekend zijn.
Ik vraag me af hoeveel % van de Nederlanders 'even apeldoorn bellen' weet te linken aan hun firmanaam.
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
  maandag 4 mei 2009 @ 11:40:08 #21
175950 Marurk
Baggeraar
pi_68649758
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:37 schreef B.E.D het volgende:
Alsof ze zo bekend zijn.
Ik vraag me af hoeveel % van de Nederlanders 'even apeldoorn bellen' weet te linken aan hun firmanaam.
pi_68649791
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:37 schreef B.E.D het volgende:
Alsof ze zo bekend zijn.
Ik vraag me af hoeveel % van de Nederlanders 'even apeldoorn bellen' weet te linken aan hun firmanaam.
U MAD?
  maandag 4 mei 2009 @ 11:42:08 #23
139330 TNA
For the stars that shine
pi_68649842
Ze hebben gewoon zitten rekenen. Wat levert meer aandacht op: die leus blijven gebruiken, of ermee stoppen en alle kranten halen? Het laatste is blijkbaar de uitkomst.

Nee, ik geloof niet in ethiek van reclamemakers
  maandag 4 mei 2009 @ 11:42:15 #24
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_68649845
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:37 schreef B.E.D het volgende:
Alsof ze zo bekend zijn.
Ik vraag me af hoeveel % van de Nederlanders 'even apeldoorn bellen' weet te linken aan hun firmanaam.
Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_
  maandag 4 mei 2009 @ 11:43:48 #25
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_68649898
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:42 schreef TNA het volgende:
Ze hebben gewoon zitten rekenen. Wat levert meer aandacht op: die leus blijven gebruiken, of ermee stoppen en alle kranten halen? Het laatste is blijkbaar de uitkomst.

Nee, ik geloof niet in ethiek van reclamemakers
Ze halen er nu de kranten mee, maar daarna hebben ze geen reclamecampagne meer. Dus: Nieuw concept verzinnen, uitvoeren, kosten maken, en hopen dat het weer net zo succesvol wordt als "even Apeldoorn bellen". Lijkt me erg kostbaar.
Primum non nocere
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')