Haha, neehoor.. Toevallig was ik een maand of 4 geleden zelf op zoek naar een dSLR, en dan zijn die kieskeurig "reviews" niet echt toereikend, 5 regels van mien uit schubbejeukveen over hoe gemakkelijk je wel niet op de auto stand foto's van de poezen kan nemen, en dattie dus een 10 krijgt, zeggen niet zoveel over de ISO performance om maar eens wat te noemen, en dan kom je toch al gauw op sites als DPreview, letsgodigital of steves-digicams uit. Vandaar dat ik de weg naar die meer uitgebreide reviews nog wel weet te vinden.quote:Op donderdag 11 juni 2009 12:42 schreef de_boswachter het volgende:
OK dan
Is dit je hobby/beroep trouwens ?
Kijk eens op DPreview, daar zijn ze erg te spreken over de Sony W120, Panasonic LZ8 en Canon A590 IS.quote:Op donderdag 11 juni 2009 14:59 schreef Metalfreak het volgende:
Ik ben me ook aan het ori๋nteren voor een eenvoudige, maar toch goede compactcamera, eisen:
Budget: rond de 100 euro (mag best iets meer zijn, maar zoek geen dure camera voor dit doel)
Formaat: hoe kleiner, hoe beter, moet in broekzak passen.
Gebruik: vooral festivals, concerten, uitgaan e.d. Moet ook snel gebruiksklaar zijn, ik denk altijd te laat aan het maken van een foto.
Er zijn zoveel camera's in die prijsklasse verkrijgbaar, maar ik zie door de bomen het bos niet meer eigenlijk. Samsung, Canon, Kodak, Olympus e.d., allemaal bekende merken, maar welke zijn aan te raden en welke zijn af te raden?
Heb ook nog een oudere Konica Minolta Z1, maar die is veel te groot om mee te nemen naar concerten en festivals, kan wel goed en ver inzoomen.
Een spiegelreflex heb je natuurlijk niet even 'op zak'... Als je altijd een camera op zak hebt (of wilt hebben), kun je dan niet beter een compacte camera overwegen? Want zo'n spiegelreflex is mooi, maar je neemt 'm nou niet bepaald in je broekzak mee.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:52 schreef lisettebooy het volgende:
Volgende week krijg ik een nieuwe camera.
Wil een spiegelreflex. En zat zelf bij de Canon eos 1000d te kijken. Iemand eventueel tips oid.
Ik moet nog maar even naar de winkel gaan om het te bekijken. Ik ben er zo een die altijd een camera op zak heeft. Tijdens uitjes en feesten en dergelijke. Maar zal een spiegelreflex dan niet te groot zijn? Ik heb er zelf jammer genoeg ook niet zoveel verstand van terwijl ik al jaren gefacineerd ben door fotografie
Haha dat vond ik inderdaad ๓๓k een opvallende quote.....een fotograaf die een Canon Powershot a720 gebruikt?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 23:36 schreef Ruud het volgende:
Je bent een newbie maar je werkt wel als fotograaf
Thanks! Maar dat zijn alweer overjarige modellen merkte ik net bij de Media Markt. heb nu de Sony W210 op het oog, die is ook in de aanbieding bij Bol.com. Deze heeft ook een groothoeklens, biedt dat eigenlijk nog voordelen? Canon valt eigenlijk af omdat die met batterijen werkt waardoor de camera automatisch wat dikker wordt (of je moet voor de veel duurdere Ixus gaan) Van Sony vind ik alleen weer het grote nadeel dat ze met Memorysticks werken...quote:Op donderdag 11 juni 2009 15:33 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Kijk eens op DPreview, daar zijn ze erg te spreken over de Sony W120, Panasonic LZ8 en Canon A590 IS.
Voordeel van die batterijen is wel dat je zelfs op een obscuur Grieks eilandje gewoon door kan klikken, penlights zijn overal te krijgen, Sony accu's niet, en stopcontacten zijn ook niet altijd voorhanden, even afgezien van je vakantievoorkeur uiteraard. Ik zou zelf ivm die memorysticks toch gaan voor een Panasonic met SD geheugen denk ik, maar die memorysticks zijn ook niet meer zo duur als vroeger..quote:Op zaterdag 13 juni 2009 17:21 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Thanks! Maar dat zijn alweer overjarige modellen merkte ik net bij de Media Markt. heb nu de Sony W210 op het oog, die is ook in de aanbieding bij Bol.com. Deze heeft ook een groothoeklens, biedt dat eigenlijk nog voordelen? Canon valt eigenlijk af omdat die met batterijen werkt waardoor de camera automatisch wat dikker wordt (of je moet voor de veel duurdere Ixus gaan) Van Sony vind ik alleen weer het grote nadeel dat ze met Memorysticks werken...
Met dat van die batterijen heb je wel een punt, maar mijn ervaring is ook weer dat batterijen ook weer sneller leeg zijn dan een accu. Maar heb inmiddels toch al die Sony besteld, je kunt via Sony ook nog 50% van de prijs van bepaalde memorysticks terugvragen als je die gelijk bestelt met de camera, dus dat meteen maar gedaan, dan valt 't allemaal wel mee.quote:Op maandag 15 juni 2009 09:32 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Voordeel van die batterijen is wel dat je zelfs op een obscuur Grieks eilandje gewoon door kan klikken, penlights zijn overal te krijgen, Sony accu's niet, en stopcontacten zijn ook niet altijd voorhanden, even afgezien van je vakantievoorkeur uiteraard. Ik zou zelf ivm die memorysticks toch gaan voor een Panasonic met SD geheugen denk ik, maar die memorysticks zijn ook niet meer zo duur als vroeger..
Roept toch een paar vragen op.quote:Op maandag 15 juni 2009 23:28 schreef Ozziecar het volgende:
Hoi allemaal
Ik zou ook graag even jullie advies willen vragen over de aanschaf van een nieuwe camera.
Ik heb nu een eenvoudige compactcamera. Prima ding voor vakantiekiekjes enzo, maar mijn gebruiksdoel is wat veranderd.
Sinds kort rijdt mijn man nl. motorraces en daar wil ik graag wat leuke foto's van maken. Met m'n huidige camera lukt dat niet goed, het ding is te traag (of mijn man is te snel, dat kan ook nog). Bovendien kan ik niet ver genoeg inzoomen. Tijdens zo'n race sta je vaak een flink eind van het circuit af en moet je behoorlijk inzoomen. Ik los het nu op door de foto's bij te snijden, maar dan krijg je natuurlijk een behoorlijk kwaliteitsverlies.
Ik zit zelf te denken aan de aanschaf van een Canon 1000D met een extra lens erbij en SDHC class 6. Ik las dat je hiermee 3 foto's per seconden kunt maken en dat zou me prima uitkomen. Inzoomen zou ook geen probleem moeten zijn met de extra lens erbij.
Ik ben niet superhandig met camera's (kan er wel iets mee, maar niet veel.....) en ik vraag me af of zo'n camera geschikt zou zijn voor mij en voor mijn doeleinden.
De voorkeur voor deze camera heb ik trouwens omdat Canon me als merk goed bevalt, het toestel binnen m'n budget past en omdat ik iemand ken die goed met een Eos overweg kan, zodat ik daar wellicht nog wat advies zou kunnen vragen.
Wat denken jullie: zou deze camera me passen?
Bedankt alvast voor het meedenken
Voor zover ik weet maakt de 400D gebruik van de BG-E3, en de 500D van de BG-E5...quote:Op woensdag 17 juni 2009 00:18 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Ik heb nu een grip voor de 400D gaat die passen op de 500D?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |