abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 augustus 2010 @ 11:29:22 #201
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_85428930
I like this topic :) Prachtwerk
  FOK!fotograaf vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:35:03 #202
17893 Forno
pi_85524212
Na het stijl- en regelwerk, nu stap 2: de zittingen van de windowseats. :)

Hiervoor heb ik een plaat van 40mm okoume multiplex gekocht van 95x215cm en die in de bouwmarkt door de helft laten zagen (in de lengte). Meteen op maat en makkelijker te tillen. Zelf een freesmalletje gemaakt van een plaatje triplex en een paar schroefjes (bij elkaar een paar euro's). Hiermee kan ik mooie rondjes maken met de bovenfrees.

Vervolgens alles goed ingemeten, en dubbel dubbel check. En dan uittekenen en frezen maar. Eerst de rondingen, die zijn ruwweg 40cm in diameter, ongeveer de afmeting van het zitvlak van een gewone stoel. Toen de rechte stukjes gefreest. En daarna met de afrondfrees de randjes nagelopen.

Dan krijg je dit.

Nu stap drie: de aftimmerpanelen zagen.
pi_85527905
Wat mooiii! Jeetje kan ik je niet huren :P
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_85548704
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:15 schreef Ml-etje het volgende:
Wat mooiii! Jeetje kan ik je niet huren :P
:Y Wat leuk wordt dat zeg! En echt mooi gedaan... ^O^
pi_85554486
Wauw! TVPtje dan maar, krijg nog bijzondere ideeën hier. Prachtige badkamer en trap ook!
pi_85578690
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:35 schreef Forno het volgende:
Na het stijl- en regelwerk, nu stap 2: de zittingen van de windowseats. :)

-

Nu stap drie: de aftimmerpanelen zagen.
ik heb niet gelezen wat je normaal doet maar je hebt wel vakkennis en inzicht.
Schitterend gedaan vooral op die laatste foto.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  FOK!fotograaf zondag 22 augustus 2010 @ 23:51:40 #207
17893 Forno
pi_85590922
Ik ben te huur zodra onze woonkamer af is (en ik nog steeds werkloos ben). :D
pi_85637950
Ziet er inderdaad mooi uit Forno!

* ChevyVanDudedroomt van eigen huisje :)
pi_85638957
Vakmanschap hoor!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog een beetje kritisch ben of ik het idee mooi vind, maar ik wacht het eindresultaat wel af :) Succes iig
  FOK!fotograaf dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:30:33 #210
17893 Forno
pi_85660808
Ik hoop dat je het eindresultaat mooi vind Gurb. En anders jammer, het is mijn (ons) huis. :D

Gisteren de halve dag sierlijstjes gezaagd. Het echte paneelwerk met contra-(profiel) frezen werd me iets te gortig. Alleen de frezen kosten al meer dan 200 euro, dan nog een paneelfrees en freestafel. Dus dan maar de poorman's oplossing; sierlijstjes.

Die met behulp van een malletje op de MDF-platen gelijmd, en in de grondverf gezet.

En vandaag konden een deel van de platen erin.

Morgen begin ik aan de platen aan de onder- en bovenkant van de windowseats. De vloerverwarming verdwijnt langzaam achter de wand. :)
pi_85661734
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 23:51 schreef Forno het volgende:
Ga alvast sparen :D duimen dat je dan werk hebt :)
Jeee wat mooi die panelen, poor man of niet je moet het 1st maar eens zien te hebben ;)
pi_85663720
Ja echt heel mooi die panelen, alsof ze er altijd al zaten! :Y
  FOK!fotograaf dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:53:43 #213
17893 Forno
pi_85928023
De windowseats zijn bijna af. Moet nog in de hoogglans worden gezet. :)

Hier zit de vloerverdeler van de vloerverwarming achter.

Hier komt nog een plaatje glas voor.
pi_85930811
Wit met gele stipjes *O* errug mooi geworden! Ben benieuwd hoe het af is :Y
pi_85931120
Ik vind die latjes werkelijk formidabel.

Bij die vier billen heb ik nog zo mijn bedenkingen.
  FOK!fotograaf donderdag 2 september 2010 @ 10:35:20 #216
17893 Forno
pi_85978137
Ik vind die vier 'billen' juist het mooist. Wel een leuke benaming trouwens.
pi_85988536
Netjes gedaan!
Met welke verf werk je hem af?
Ik vindt dat zo geweldig staan met die paneeltjes, ben gek op dat soort stijl!
pi_85992522
Billenzitter of niet, ik vind het beeldschoon vakwerk.
Die panelen zijn om te zoenen, zeker in zo'n oud huisje. Bewn zelf van het strakke maar zou zó in een oud huisje gaan wonen met zulke beeldige details ^O^ .
Forno, je mag trots op jezelf zijn. Vind het prachtig!
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  FOK!fotograaf donderdag 2 september 2010 @ 21:48:38 #219
17893 Forno
pi_86000897
Ik heb een pot Sigma wit gloss (hoogglans) gekocht. Maar eerst moet de stuccer langs zijn geweest voordat ik het aflak. En voordat die langs kan komen, zijn we een paar maanden verder. :)

Ik ben er ook zeer content mee, mag ook wel na ruim 120 uurtjes werk. :P

Nu kan ik beginnen aan het isoleren van de wand aan de achtergevel. Wordt gewoon een voorzetwand met gips. Dan de bouw van de houtkachel. We zaten eerst te kijken naar een Barbas Escamo 70. Maar die werd door de verkoopster bij een kachelzaak afgeraden, omdat ze er slechte ervaringen mee hadden. Nu kijken we naar de Scan DSA 4 - 2.

Dan plafond gipsen en stuccen maar. :)
pi_86001647
Oeh, jammer dat het nog zo'n tijd gaat duren voordat je windowseats echt af kunt maken....

Wat moet er na de achtergevel nog meer in je woonkamer geklust worden?

Edit: ben maar even verder gaan lezen en volgens jezelf moet dit nog:

quote:
To do:
Elektra. heb je dat al af?ziet er rond windowseats wel zo uit namelijk
Voor- en achtergevel isoleren.
Voorkant windowseats (4 zitjes). nu dus grotendeels gedaan op schilderen na
Plafond met koofjes.
Stuccen, behangen en sausen.
Marmoleum laten leggen.
Waarom kies je eigenlijk marmoleum ipv een houten vloer? Hout kan toch ook met vloerverwarming? OF vind je een strakke vloer mooier?

[ Bericht 32% gewijzigd door Appelblauwzeegroen op 02-09-2010 22:09:00 ]
  FOK!fotograaf donderdag 2 september 2010 @ 23:46:20 #221
17893 Forno
pi_86007091
Elektra moet nog (sleuven frezen in muur etcetera). In de windowseat zie je de aansluitingen voor tv, internet en mediakabels. Voor die mediakabels (HDMI, audio) trek ik een rioleringsbuis met diameter 50mm door naar de meterkast en een beamerpunt in het plafond. :P

De koofjes in het plafond kosten teveel tijd. En de prijzen van RGB led-strips (die ik erin had willen verwerken). Dat spul is zo duur, dus dan is het: laat maar.

De houten vloer is ook deels komen te vervallen vanwege de prijs. Denk aan meer dan 80 euro p/m2. En hout isoleert nu eenmaal beter dan tegels of Marmoleum. Ik vind hout wel het mooiste, maar helaas groeit het geld niet op onze ruggen. Zeker niet op dit moment. :)
We willen geen superstrak Marmoleum met 1 kleur (grijs ofzo), maar we denken aan Dandelion.
  vrijdag 3 september 2010 @ 00:23:52 #222
105356 psv01
-----040-----
pi_86008189
Mooi topic, even een tvp vooor eventuele tips voor in mijn eigen huis.
  vrijdag 3 september 2010 @ 09:32:38 #223
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_86012571
Hout isoleert niet echt heftig hoor. Gemiddelde vloerplanken van 18mm hebben een R waarde van rond de 0.18.
[_] <- Sign here
  vrijdag 3 september 2010 @ 10:15:05 #224
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_86013545
Allemachtig wat een project is het ook geworden zeg _O_
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  FOK!fotograaf woensdag 22 september 2010 @ 20:27:30 #225
17893 Forno
pi_86725130
Updatetje.

De achterwand is geisoleerd middels een voorzetwand. Het plafond is geracheld. De leidingsleuven voor de elektra heb ik laten slijpen.

Nu eerst het dak winterklaar maken. Het lekte deze winter in de woonkamer. Omdat het dak geen waterkerende folie heeft aan de buitenkant. En dat met stuifsneeuw is grote kans op problemen.
Plan de campagne; de pannen, isolatie, panlatten en tengels van het dak trekken (vrij stoffige bedoeling) en vervolgens de waterkerende folie spannen. De rest (panlatten en pannen) kan dan later omdat het dak in principe waterdicht is.

pi_86725587
Wat ben je toch ook een klussert van formaat Forno! Prachtig maak je het!

Nu ben ik ook wel erg benieuwd naar wat jullie van de babykamer hebben gemaakt! Misschien kan ik er wat inspiratie opdoen ;)
  FOK!fotograaf woensdag 22 september 2010 @ 20:42:28 #227
17893 Forno
pi_86725803
Dank je. Foto's van de slaapkamers staat ergens halverwege dit topic. :)
pi_86725939
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:42 schreef Forno het volgende:
Dank je. Foto's van de slaapkamers staat ergens halverwege dit topic. :)
Ja maar.... dat is zonder babystuff! }:| :)
  FOK!fotograaf woensdag 22 september 2010 @ 21:09:37 #229
17893 Forno
pi_86727195
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:44 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Ja maar.... dat is zonder babystuff! }:| :)
Ah, ja dan moet je nog even wachten, het is nu nog een halve woonkamer. :)
pi_86727409
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:09 schreef Forno het volgende:

[..]

Ah, ja dan moet je nog even wachten, het is nu nog een halve woonkamer. :)
Tja nog even wachen inderdaad, het wiegje staat nog in de slaapkamer en er staat nu in onze woonkamer een box (rood) en twee tweezitsbankje een pc en tv :')

pi_86727835
Het belooft in ieder geval veel goeds :) . Is het een oude wieg/ledikantje?
pi_86728295
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:21 schreef twentemeisje het volgende:
Het belooft in ieder geval veel goeds :) . Is het een oude wieg/ledikantje?
Ja heeft de oma van Forno nog in gelegen :) zo mijn rug doet auw van de dakpannen sjouwen, morgen vlucht ik het huis weer uit met beeb want dan gaan ze verder met het dak en dat maakt me toch een herrie boven binnen :X
  Moderator zondag 3 oktober 2010 @ 10:54:21 #233
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  FOK!fotograaf zondag 3 oktober 2010 @ 13:08:07 #234
17893 Forno
pi_87129480
Het dak is weer helemaal pandicht. Het was even spannend of de waterdichte folie afdoende was voor de regenbuien. Maar het is goed gegaan, als in geen lekkages gehad. Ben nu fysiek helemaal gesloopt van het gezeul op en af de steiger met de sneldekkers, maar we zijn winterklaar. :D

De houtkachel is ook binnen, dus ik kan weer verder waar ik gebleven was; de woonkamer. :)
pi_87130129
Woonkamer *O*

(Sorry, ik wordt altijd een beetje exicted als ik zie dat je topic upgedate is :@ )
  FOK!fotograaf donderdag 14 oktober 2010 @ 22:23:47 #236
17893 Forno
pi_87552466
Even een update.

De planning is voor de kerst klaar te zijn met de woonkamer. De stucadoor komt over twee weken. Daarna kan ik de schouw afmaken. Begin december komt de marmoleumman. Dan nog de afwerking.

In het midden van de laatste foto staat de houtkachel al klaar. :)
pi_87552669
Leuk, een houtkachel! Het ziet er allemaal al netjes uit, de windowseats zijn echt mooi, leuk die van een afstand te zien nu! ^O^
pi_87553617
Hey, ik zie dat je ook windowseats hebt gemaakt... O+
Neem aan dat tegen de onderkant een vloer er tegen aan komt?
De mijne zijn ook dicht van onder, maar blijkt niet zo goed te zijn voor de circulatie.
Omdat het lucht van onder moet kunnen aantrekken...

Hoe ga jij dat doen?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_87554086
Je bent wel flink bezig man. Serieus respect!

De badkamer is echt totaal mijn smaak niet (afgezien van het glas bij de douche), maar over smaak valt niet te twisten natuurlijk.

_O_
No amount of money ever bought a second of time.
  FOK!fotograaf donderdag 14 oktober 2010 @ 23:00:38 #240
17893 Forno
pi_87554161
We hebben vloerverwarming en geen radiatoren. Dan heb je dat probleem niet. :)
pi_87554273
Och ja, dat klopt...ik lees teveel topics, sorry. :)
Ziet er goed uit! ^O^
  donderdag 14 oktober 2010 @ 23:04:20 #242
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_87554331
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 23:51 schreef Forno het volgende:
schiet es op! Ligt hier nog een berg werk O-)
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_87558312
quote:
Op donderdag 2 september 2010 23:46 schreef Forno het volgende:
Elektra moet nog (sleuven frezen in muur etcetera). In de windowseat zie je de aansluitingen voor tv, internet en mediakabels. Voor die mediakabels (HDMI, audio) trek ik een rioleringsbuis met diameter 50mm door naar de meterkast en een beamerpunt in het plafond. :P

De koofjes in het plafond kosten teveel tijd. En de prijzen van RGB led-strips (die ik erin had willen verwerken). Dat spul is zo duur, dus dan is het: laat maar.

De houten vloer is ook deels komen te vervallen vanwege de prijs. Denk aan meer dan 80 euro p/m2. En hout isoleert nu eenmaal beter dan tegels of Marmoleum. Ik vind hout wel het mooiste, maar helaas groeit het geld niet op onze ruggen. Zeker niet op dit moment. :)
We willen geen superstrak Marmoleum met 1 kleur (grijs ofzo), maar we denken aan Dandelion.
Wat voor vloer zoek je?
Want onze eiken planken van 27,5 cm breed en 2 cm dik hebben wij 42.50 p/m2 voor betaald.
Onder de spoiler een foto's van de vloer.
Zou zonde zijn als je hout in je hoofd had en dat het niet ging omdat je dacht dat het financieel niet ging.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 08:51:45 #244
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_87560568
vergeet niet dat je ook een ondervloer, olie/ wax of lak en plinten nodig hebt. Als je de vloer wil verlijmen kom je alles bij elkaar aardig in de buurt van 80 euro per m2
pi_87561484
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 08:51 schreef bleiblei het volgende:
vergeet niet dat je ook een ondervloer, olie/ wax of lak en plinten nodig hebt. Als je de vloer wil verlijmen kom je alles bij elkaar aardig in de buurt van 80 euro per m2
Mwah, als je hem zelf legt en je gaat voor de goedkoopste variant van een gemiddelde klasse kom je daar niet aan hoor, denk ik... (Alhoewel, ondervloer, weet ik niet, wat die kost)
  FOK!fotograaf vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:29:56 #246
17893 Forno
pi_87562717
We zochten naar een houten vloer. Maar dat is bij nader inzien toch te duur. En het isoleert nog eens extra. We hebben al een vrij dikke betonvloer voor vloerverwarming. Een houten vloer zou er waarschijnlijk nog een half uurtje bij op tellen voordat de woonkamer op temperatuur is. Daar zitten we niet op te wachten.

Marmoleum is met het leggen ook niet goedkoop. Maar het is oerdegelijk, en heeft een lage warmteweerstand. We laten het boven trouwens ook marmoleum'en. :)
pi_87562921
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 08:51 schreef bleiblei het volgende:
Misschien ook wel, maar niet als je zelf handig bent.
Lijm en arbeidsloon waren de hoge kosten.
Er zijn mensen hier over de vloer geweest, die deze vloer die wij hebben altijd 2/3 mille duurder schatten.
En wij hebben het laten leggen!
Maar het blijft een smak met geld, dat is waar.
Maar oh, elke dag als ik met mijn blote voetjes op mijn vloertje loop is het pure liefde... O+
Dat gun ik Forno ook!
pi_87563857
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:29 schreef Forno het volgende:
We zochten naar een houten vloer. Maar dat is bij nader inzien toch te duur. En het isoleert nog eens extra. We hebben al een vrij dikke betonvloer voor vloerverwarming. Een houten vloer zou er waarschijnlijk nog een half uurtje bij op tellen voordat de woonkamer op temperatuur is. Daar zitten we niet op te wachten.

Marmoleum is met het leggen ook niet goedkoop. Maar het is oerdegelijk, en heeft een lage warmteweerstand. We laten het boven trouwens ook marmoleum'en. :)
Wat voor marmoleum nemen jullie? Heb je een plaatje? Ik vind het als het strak is (dus niet te veel gemeleerd) heel mooi! :Y
pi_87564079
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:29 schreef Forno het volgende:
Hmm, ik zou het wel weten...
quote:
Heb het zelf ook gehad in een zaak van mij, is inderdaad zeer degelijk.
Ben benieuwd hoe je het gaat ervaren en hoe het in zijn totaal eruit ziet.
Dan pas oordeel ik.. :P
pi_87565875
Het wordt mooi Forno en voor de kerst een woonkamer *O*.
Ben wel verliefd op je windowseats zeg!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')