quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:55 schreef Forno het volgende:@ bleiblei, welke dingen had je achteraf anders gedaan?
De schouw wordt vierkant, strak wit. De inbouwhaard komt op ongeveer zithoogte. Aan de zijkant maak ik een opslag van plaatstaal voor een kleine houtvoorraad. Heb geen net uitgewerkte tekening.
Marmoleum had bij mij ook dat beeld van oude schoolgebouwen. Niet echt trendy, maar dat vind ik geen minpunt. De laminaat met strak witte look hebben we al gehad. Doneren mag natuurlijk altijd giro 5555.
Voor iedereen die gaat leggen van toepassing, koop van die spanbanden om vloeren te leggen, daar wordt het echt strakker van. Ik had ze wel, maar het leek onhandig. Achteraf gezien had ik dat ene foutje niet gehad als we alles strak tegen elkaar getrokken met die dingen.
Verder heb ik voor de ondervloer platen van OSB platen 1220 bij 2440 gebruikt. Dat was een drama met leggen. Volgende keer (als dat ooit komt) gebruik ik spaanplaat broodjes. Dat wordt door de meeste vloerverkopers ook aangeraden, maar ik had de OSB plaat al thuis liggen

.
Oh! En regel een goeie zaagtafel

. Ik heb er nu zelf 1, maar toendertijd had mijn schoonpa zijn praxistafeltje mee genomen die vastliep/ begon te roken bij het schulpen van eiken

.
Als ik overigens naar de kosten kijk voor +/- 30m2 waren we 1350 euro kwijt aan de planken vloer (2,2cm dik, 21cm breed, A klasse, gestopt en geschuurd. Was overigens wel via kennissen

), 100 euro voor huur busje, 50 euro benzine, 300 euro ondervloer, 200 euro lijm (voor ondervloer op beton en vloer op ondervloer), 200 euro geloof ik voor olie en wax, en totaal een euro of 100 aan gereedschap & schuurpapier e.d. om de vloer te leggen.
Schuren hebben we overigens niet gedaan met zo een vloerschuurapparaat omdat ik het toen niet aandurfde. Is gelijk nog een puntje die ik nu anders zou doen

.
Voordeel van zelf leggen is dat je zelf kan beslissen welke plank waar komt. Als je het laat doen is het simpelweg hopen dat ze de mooie planken in het zicht leggen

.