abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68648429
Youp van 't Hek heeft 't er ook over: http://weblogs2.nrc.nl/youp/2009/05/02/gek-mist-bus/
Leuke column, ook al mist hij het overzicht om met alle informatie die we hebben objectief dit ongeluk te kunnen analyseren.
  maandag 4 mei 2009 @ 11:09:58 #52
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68648635
quote:
Op maandag 4 mei 2009 10:50 schreef Redux het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar nu we achteraf weten wat hij heeft gedaan, met die wetenschap kun je nu dus zeggen dat hij heeft aangekondigt iets te gaan doen. Dat hij niet specifiek heeft gezegd wat doet er dan niet toe, hij heeft aangekondigt iets geks te gaan doen. Zo heel veel waarde moet je er dan ook niet aan hechten, maar debiel vind ik het niet. Het dekt gewoon de lading.
Het dekt wel de lading maar je moet er niet teveel waarde aan hechten? Dat zou betekenen dat je aan het hele artikel geen waarde moet hechten. Als de kop de lading dekt, that is.

En daar kan ik me niet in vinden, het artikel is best interessant omdat het aangeeft dat hij zich al langer zorgen maakte over zijn baan, huis, etc. en al een tijdje niet goed in z'n vel zat.
Huilen dan.
pi_68648841
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:09 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Het dekt wel de lading maar je moet er niet teveel waarde aan hechten? Dat zou betekenen dat je aan het hele artikel geen waarde moet hechten. Als de kop de lading dekt, that is.

En daar kan ik me niet in vinden, het artikel is best interessant omdat het aangeeft dat hij zich al langer zorgen maakte over zijn baan, huis, etc. en al een tijdje niet goed in z'n vel zat.
Waarom is die kop debiel dan? Wat zou een betere kop volgens jou zijn?
pi_68648949
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:03 schreef buachaille het volgende:
Youp van 't Hek heeft 't er ook over: http://weblogs2.nrc.nl/youp/2009/05/02/gek-mist-bus/
Leuke column, ook al mist hij het overzicht om met alle informatie die we hebben objectief dit ongeluk te kunnen analyseren.
he, hij heeft het over ons:
quote:
De man is dood en op internet mag men reageren. De een vindt het zijn verdiende loon en de ander had hem liever nog een jaar of veertig als een plant in een rolstoel zien kwijlen. Wat maak het uit wat men vindt?
Niks.

Maar men vindt het prettig dit te kunnen schrijven op allerhande braaksites. Laten ze hun mening maar braken, denk ik zacht, altijd beter dan dat ze in een oude Suzuki stappen en hun gram gaan halen.
pi_68649239
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:15 schreef Redux het volgende:

[..]

"Tatest kondigde 'gekke dingen' aan"
  maandag 4 mei 2009 @ 11:27:21 #56
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68649263
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:18 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

he, hij heeft het over ons:
[..]
pi_68649309
[quote]Op maandag 4 mei 2009 11:00 schreef yavanna het volgende:

Ipv dat hij hulp zocht, neeee, lekker blijven zwelgen in zijn ellende en anderen de schuld geven en uiteindelijk een hoop onschuldige mensen zoiets aan doen.
[/quote

en jij denkt dat de hulpverlening hier zalig makend is?

:D
Never be bullied into silence. Never allow yourself to be made a victim. Accept no one's definition of your life; define yourself.
pi_68649396
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:26 schreef snowgoon het volgende:

"Tatest kondigde 'gekke dingen' aan"
Ik vind 'gruweldaad' de lading beter dekken dan 'gekke dingen'.
  maandag 4 mei 2009 @ 11:31:56 #59
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68649431
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:15 schreef Redux het volgende:

[..]

Een opmerking die terloops gemaakt wordt is geen aankondiging.

Betere kop was misschien: 'Karst T had al langer geen zin meer in het leven' of 'Na zijn ontslag hoefde het voor Karst T niet meer'
Huilen dan.
pi_68649458
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:30 schreef Redux het volgende:

[..]

Ik vind 'gruweldaad' de lading beter dekken dan 'gekke dingen'.
Ik niet.
In het gesprek is niet besproken dat die met een auto door een publiek zou rijden. Er is alleen gezegd (volgens de buurman) dat T. gekke dingen zou gaan doen.
pi_68649537
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:32 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik niet.
In het gesprek is niet besproken dat die met een auto door een publiek zou rijden. Er is alleen gezegd (volgens de buurman) dat T. gekke dingen zou gaan doen.
Maar nu achteraf is de 'gruweldaad' wel te linken met wat hij tegen z'n buurman verkondigde. En aangezien we allemaal live hebben kunnen zien wat er gebeurd is en we er allemaal van onderste boven zijn, dekt 'gruweldaad' wat mij betreft de lading beter dan 'gekke dingen'.
  maandag 4 mei 2009 @ 11:36:23 #62
246677 Flat----
Doet 't niet meer
pi_68649598
De juiste bewoording heeft natuurlijk te maken in hoeverre het met voorbedachte rade was/of een wanhoopsdaad
pi_68649607
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:31 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Betere kop was misschien: 'Karst T had al langer geen zin meer in het leven' of 'Na zijn ontslag hoefde het voor Karst T niet meer'
Wat mij betreft is het wel een aankondiging. Hij kondigde aan dat hij iets wilde gaan doen. Dat is simpelweg een aankondiging.

Die koppen die je noemt geven voor mij aan dat er meer achtergrondinfo in het artikel te lezen zou zijn, terwijl het er specifiek om gaat dat tates van te voren aankondigde iets te willen gaan doen. Het is specifieker dan jouw koppen impliceren.
  maandag 4 mei 2009 @ 11:37:09 #64
44885 Metatron
THE VOICE
pi_68649633
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:31 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Precies. Als je alle gefrustreerde kroegpraat moet gaan zien als een aankondiging van een aanslag, dan gaat het erg rustig worden in Nederland. En vol in de gevangenissen.
quote:
Mjah. En hij is doorgedraaid, en daar op zo'n manier uiting aangegeven dat-ie meer mensen heeft megetrokken, in plaats van zelf voor een trein te gaan liggen. Achteraf dronken kroeggewauwel op een weegschaaltje gaan leggen en het dan hebben over een 'aankondiging' is m.i. echt volslagen zinloos.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_68649772
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:34 schreef Redux het volgende:

[..]

Maar nu achteraf is de 'gruweldaad' wel te linken met wat hij tegen z'n buurman verkondigde. En aangezien we allemaal live hebben kunnen zien wat er gebeurd is en we er allemaal van onderste boven zijn, dekt 'gruweldaad' wat mij betreft de lading beter dan 'gekke dingen'.
Ik kan nog wel 85 keer zeggen dat ik het daar niet mee eens ben, maar daar schieten we weinig mee op. Daarnaast vind ik het ook totaal niet belangrijk dat wij hier dezelfde mening over hebben.
pi_68649902
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:37 schreef Metatron het volgende:

Precies. Als je alle gefrustreerde kroegpraat moet gaan zien als een aankondiging van een aanslag, dan gaat het erg rustig worden in Nederland. En vol in de gevangenissen.
[
Volgens mij gaat het erom dat we nu graag willen weten wat tates heeft bewogen om dit te doen. En omdat hij er nu niet meer is, zoeken we naar aankopingspunten of soort-van verklaringen. Dit specifieke feit kun je als een aankondiging zien. Hij was iets van plan te gaan doen, blijkt nu. Hij liep er blijkbaar al een tijd mee rond. Of hij al concreet dit in z'n hoofd had weten we niet, maar blijkbaar wilde hij een daad stellen of iets aanrichten. Hij kondigde het in zekere zin wel degelijk aan, achteraf(!).
  maandag 4 mei 2009 @ 11:44:58 #67
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68649941
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:36 schreef Redux het volgende:

[..]

Wat mij betreft is het wel een aankondiging. Hij kondigde aan dat hij iets wilde gaan doen. Dat is simpelweg een aankondiging.
Dit was gewoon een opmerking die terloops gemaakt werd, waarom zou hij het op zo'n manier "aankondigen"? Als er al een direct verband is met dat wat er op koninginnedag gebeurde is het onbedoeld geweest en per definitie al geen aankondiging. Als.
quote:
Die koppen die je noemt geven voor mij aan dat er meer achtergrondinfo in het artikel te lezen zou zijn, terwijl het er specifiek om gaat dat tates van te voren aankondigde iets te willen gaan doen. Het is specifieker dan jouw koppen impliceren.
Hij heeft nerges expliciet gezegd dat hij een aanslag zou plegen (of iets in die strekking), als hij dit leven vaarwel had gezegd om in Brazilië een nieuw bestaan op te bouwen was het ook van toepassing geweest.
Huilen dan.
pi_68649950
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:40 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik kan nog wel 85 keer zeggen dat ik het daar niet mee eens ben, maar daar schieten we weinig mee op. Daarnaast vind ik het ook totaal niet belangrijk dat wij hier dezelfde mening over hebben.
Nee, maar jij mengt je toch in die discussie? Ik reageer op isdatzo omdat hij die kop debiel vind en het blijkbaar geen aankondiging vind. Daar mag ik toch verder mijn mening wel over uiten, of niet?
  maandag 4 mei 2009 @ 11:45:26 #69
246116 Gootsteen
en weg ...
pi_68649958
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:00 schreef yavanna het volgende:
Ipv dat hij hulp zocht, neeee, lekker blijven zwelgen in zijn ellende en anderen de schuld geven en uiteindelijk een hoop onschuldige mensen zoiets aan doen.
Zelfreflectie is een bitch.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
  maandag 4 mei 2009 @ 11:45:44 #70
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68649974
Maaaar ik zie het al, dit wordt weer een Cohen-discussie .
Huilen dan.
pi_68650015
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dit was gewoon een opmerking die terloops gemaakt werd, waarom zou hij het op zo'n manier "aankondigen"? Als er al een direct verband is met dat wat er op koninginnedag gebeurde is het onbedoeld geweest en per definitie al geen aankondiging. Als.
Waarom maak jij er 'onbedoelt' van? Je was er verder toch niet bij? Het 'onbedoelt' is jouw invulling.
quote:
Hij heeft nerges expliciet gezegd dat hij een aanslag zou plegen (of iets in die strekking), als hij dit leven vaarwel had gezegd om in Brazilië een nieuw bestaan op te bouwen was het ook van toepassing geweest.
En ook dan had hij dat daarmee aangekondigt. Het blijft een aankondiging, en in mijn ogen is die kop daarom niet debiel.
pi_68650071
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:45 schreef Isdatzo het volgende:
Maaaar ik zie het al, dit wordt weer een Cohen-discussie .
Wat is een cohen discussie?
  maandag 4 mei 2009 @ 11:56:49 #73
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68650377
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:46 schreef Redux het volgende:

[..]

Waarom maak jij er 'onbedoelt' van? Je was er verder toch niet bij? Het 'onbedoelt' is jouw invulling.
Omdat als hij bewust iets aan wilde kondigen hij dat wel duidelijker gedaan had en niet met een op 32656 manieren te interpreteren vage opmerking. Als je het al op die manier moet interpreteren.
quote:
[..]

En ook dan had hij dat daarmee aangekondigt. Het blijft een aankondiging, en in mijn ogen is die kop daarom niet debiel.
Tja, zo lust ik er ook nog wel een paar . "Ik ga iets doen maar ik zeg lekker vooral niet wat, maar ik kondig wel iets aan hoooor ".
Huilen dan.
pi_68650623
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Omdat als hij bewust iets aan wilde kondigen hij dat wel duidelijker gedaan had en niet met een op 32656 manieren te interpreteren vage opmerking. Als je het al op die manier moet interpreteren.
[..]

Tja, zo lust ik er ook nog wel een paar . "Ik ga iets doen maar ik zeg lekker vooral niet wat, maar ik kondig wel iets aan hoooor ".
Het gaat er in mijn mening om dat we nu graag willen weten waarom hij dit heeft gedaan. Dat hij dus eerder 'iets' heeft gezegd tegen 'iemand' helpt je met het opmaken van een beeld van tates. Het blijkt uit dat voorval dat hij dus al langer rond liep met rare gevoelens, en dat hij uiting wilde geven aan die rare gevoelens. Dat noemt hij 'iets geks doen'. Nu heeft hij dus uiting gegeven aan die gevoelens, hij heeft een daad gedaan. Eerder had hij het dus over die gevoelens en dat hij die wilde uiten, dat kun je dus zien als een aankondiging. Een aankondiging hoeft niet per se de volledige beschrijving te zijn. Daarom vind ik dat je overtrokken reageert in die reactie waarin je die kop debiel noemt. Verder geen groot issue, maar ik wilde het even aankaarten.
  maandag 4 mei 2009 @ 12:26:56 #75
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68651453
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:03 schreef Redux het volgende:

[..]

Het gaat er in mijn mening om dat we nu graag willen weten waarom hij dit heeft gedaan. Dat hij dus eerder 'iets' heeft gezegd tegen 'iemand' helpt je met het opmaken van een beeld van tates. Het blijkt uit dat voorval dat hij dus al langer rond liep met rare gevoelens,
Dan dekt mijn titel de lading toch beter? Want het speelde al langer etc blabla.
quote:
en dat hij uiting wilde geven aan die rare gevoelens. Dat noemt hij 'iets geks doen'. Nu heeft hij dus uiting gegeven aan die gevoelens, hij heeft een daad gedaan. Eerder had hij het dus over die gevoelens en dat hij die wilde uiten, dat kun je dus zien als een aankondiging.
Zo interpreteer jij dat. Hardstikke subjectief dus, en om dat dan als kop te gebruiken..
quote:
Een aankondiging hoeft niet per se de volledige beschrijving te zijn. Daarom vind ik dat je overtrokken reageert in die reactie waarin je die kop debiel noemt. Verder geen groot issue, maar ik wilde het even aankaarten.
Nou, die kop is gewoon hard schreeuwen zonder odnersteuning daarvan in het artikel zelf.. een beetje telegraaf-style.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')