Tnx! Hij is ook erg liefquote:Op zondag 3 mei 2009 12:44 schreef fraubitch het volgende:
woooh elefes!! Mooie foto's joh (nee! mooi paard!! )
Die is lekker alert!quote:Op zondag 3 mei 2009 12:33 schreef Elefes het volgende:
Deel 8 was vol, linkje naar het vorige topic:
Eigen paard! #8
Ik heb nog een paar fotootjes van vandaag:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De paarden zijn al van ons, het hengstje is geboren bij ons (van mama Classic, zie foto's in het vorige topic), het ruintje is bij ons gekomen toen hij 2 weken oud was, samen met zijn moeder en zusje. Deze 2 hebben anderhalf jaar op het land gestaan, en staan nu dus weer bij ons op stal, grote verrassing vanmorgen. Ik heb nog geen foto's die komen woensdagquote:Op maandag 4 mei 2009 21:03 schreef Elefes het volgende:
Ja! Meer foto's is altijd goed
Jij ook goed gedaan JuweelHeb je al ooit M gereden? Ik vind dat leuke klassen om te rijden, M1 en M2.
Buitenbeentje: er kwam net een koets aan dus er moest natuurlijk even gebliekt wordenHij ziet heel veel, maar is niet kijkerig en vrij nuchter.
Pien85: komen de paarden binnen om zadelmak gemaakt te worden? Of gewoon een tijdje op stal?
In de Z2 zit er eentje hier in kring Den Boschquote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:26 schreef buitenbeentje het volgende:
Friezen zie je niet veel in de dressuur bij ons, en in de Z heb ik er hier nog geen gezien. Ik zou het gaaf vinden, Friezen zijn gave paarden.
Ja volgens mij wel, maar vind het wel leuk om het met een A te laten beginnen omdat hij dat nu ook heeft.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:34 schreef Samzz het volgende:
Aan de IWEC in Canada doet onze school ook gewoon meeVoor zover ik begrepen heb, dus volgend jaar ga ik er weer voor.
Moet de naam perse met een A zijn? Een sportnaam mag toch met iedere mogelijke letter?
Wat overweeg je verder om haar mee te laten dekken? Karakter van een paard is zo belangrijk...quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:58 schreef Samzz het volgende:
Ja oke, dat is ook wel leuk ja
Maar namen met een A... moeilijk! Dan kom je al snel bij die cliché namen als Adonis, Armani, Amaretto en zo.
Ik heb op horsetelex eens bekeken welke hengst ze adviseren voor mijn paardje. Jazz komt iedere keer nog in het rijtje voor. Beetje zonde.
Geen problemen mee gelukkig. Sommige Friezen hebben zo'n iel nekje, en lopen daardoor 9 van de 10 keer met een valse knik. Moeilijk bij ons zijn de zijgangen. Sowieso iets nieuws leren (afgezien van schouderbinnenwaarts, dat ging heel makkelijk) is vaak heel moeilijk en duurt lang om het echt goed onder de knie te krijgen. Ander probleem wat je vaak met Friezen hebt is de galop, maar ook dat is met Xander geen enkel probleem. Ik kan nu al slangevoltes galopperen en middengalop zijn altijd goed voor zevens. Ook zijn we nu spelenderwijs bezig met eenvoudige wissels, wordt hij lekker los en voorwaarts van. Maar ik heb echt mazzel met zo'n peerd denk ikquote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:34 schreef Samzz het volgende:
Aan de IWEC in Canada doet onze school ook gewoon meeVoor zover ik begrepen heb, dus volgend jaar ga ik er weer voor.
Moet de naam perse met een A zijn? Een sportnaam mag toch met iedere mogelijke letter?
En over Friezen, het is niet zozeer die verzameling die een probleem is, maar de hals die erop zit. Ik ken geen enkele Fries waarbij niet flink aan de hals gewerkt moest worden. Ze lopen of veel te diep of drukken de hals eruit. En ze willen graag over tempo lopen.
Ik heb tot nu toe bedacht:quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:58 schreef Samzz het volgende:
Maar namen met een A... moeilijk! Dan kom je al snel bij die cliché namen als Adonis, Armani, Amaretto en zo.
Hij heet officieel Andre ter Kwincke. Dus een achternaam heeft hij welquote:Op woensdag 13 mei 2009 11:49 schreef Samzz het volgende:
Wij hebben onze merrie Arwen genoemd. Maar dat is ondertussen ook niet uniek meer. Allure vind ik leuk. Helemaal luxe word het als er een mooi voorvoegsel bij komt, of een soort van achternaam zeg maar.
@ Juweel: De uitzonderingen bevestigen de regel, toch?
Vraag me af wat jullie vinden van de huidige fokkerij. De dwerggroei en gebreken waar Friezen mee kampen. Ik heb zelf het idee dat het stamboek deze gewoon in de doofpot stopt en daarmee zijn eigen ondergang tekent, door met name het grote inteeltpercentage.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
quote:Op zondag 17 mei 2009 15:26 schreef Samzz het volgende:
Ik dacht, deze paardenbaby kan ik hier ook wel even laten zienCommentaar: MooiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kun je mijn paardje ook een keer tekenen
Echt mooi gedaan, mooi afgewerkt en in detail ook. Niet zomaar "een tekening" van een paard.The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
Dat had ik al gedacht gezien de kwaliteit van de tekening. Heb je ergens nog meer tekeningen online staan? Vind het erg knap.quote:Op zondag 17 mei 2009 19:13 schreef Samzz het volgende:
Ik doe eigenlijk alleen opdrachten tegen betalingOmdat de materiaalkosten behoorlijk hoog zijn en ik er best veel tijd in moet steken en zo.
Deze was een eigen projectje om te zien hoe ik veulens neerzet, het is m'n eerste namelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier zijn er een paar, varierend van recent tot minstens twee jaar oud
[ Bericht 68% gewijzigd door Samzz op 17-05-2009 20:20:58 ]“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
het idee is grappig de uitvoering ronduit baggerquote:
Ik ookquote:Op woensdag 20 mei 2009 21:33 schreef buitenbeentje het volgende:
Ik zou zo'n bandage eerder te slap doen, dat hij af zakt.
Nee inderdaad, het wordt toch warm.. En is niet optimaal vrij die pees. Maar toch vind ik dan met rijden vaak wel fijner om toch peesbeschermers te gebruiken, i.v.m. aantikken soms.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:29 schreef Samzz het volgende:
Ik kan wel goed bandageren. Maar ik gebruik alleen bandages als de dierenarts dat om medische redenen aanraad.
Ook niet alle peesbeschermers zijn goed, daar is laatst nog een heel onderzoek over geweest. Het is alleen wel jammer dat er niet duidelijk in naar voren kwam welke peesjes nu wel en welke nu niet goed zijn.
Een geweldig duo?quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:29 schreef Nies het volgende:
Voorzichtig tvp-tje
Aankomend weekend kijken voor een geweldig duo
Een ruin en zijn shetlander-maatjequote:
Hmm gelezen en nog veel info er bij gezocht, maar het komt er eigenijk op neer dat niet bekend is wat nu juist wel en wat nu juist niet goed is.. Beetje jammer dat daar niet volop onderzoek naar gedaan wordt en resultaten over bekend zijn.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:22 schreef Samzz het volgende:
Het stond op Bokt.... Ik zal eens kijken of ik hem terug kan vinden.
Het onderzoek: http://www.thehorse.com/ViewArticle.aspx?ID=14042
Een geweldig stel!quote:Op maandag 1 juni 2009 10:47 schreef Elefes het volgende:
Nies: Hoe waren de ruin en de shetlander? Heb je al paarden of wil je die gaan kopen?
Wat zoek je precies voor een paard? En in welke omgeving? Erg moeilijk om een geschikt paard te vinden, maar wel de moeite waard om goed te zoekenquote:Op woensdag 10 juni 2009 21:31 schreef Nies het volgende:
[..]
Een geweldig stel!
Alleen niet voor mij
Ik heb nog geen paard(en) of ooit gehad, omdat dit de eerste zal worden zoek ik vooral een 100% braaf paard. Rustig door blijven kijken, er komt vanzelf een keer iets op mijn pad wat wél klikt.
Vanwege mijn gebrek aan ervaring wordt mij meestal een ruin aangeraden terwijl mijn persoonlijke voorkeur uitgaat naar een merrie. Geen idee waarom eigenlijk, gevoelsmatig kan ik beter overweg met merries dan hengsten cq ruinen. En graag een koudbloed, vanwege mijn onervarenheid liever te rustig dan te veel pit.quote:Op woensdag 10 juni 2009 22:58 schreef Elefes het volgende:
[..]
Wat zoek je precies voor een paard? En in welke omgeving? Erg moeilijk om een geschikt paard te vinden, maar wel de moeite waard om goed te zoeken.
Hoeveel ervaring heb je dan met paarden? Ruinen zijn vaak wel wat ongecompliceerder. Ik hou ook wel van merries, maar ze kunnen nog wel eens wat lastig zijn, maar dat verschilt ook per paard.quote:Op donderdag 11 juni 2009 20:18 schreef Nies het volgende:
[..]
Vanwege mijn gebrek aan ervaring wordt mij meestal een ruin aangeraden terwijl mijn persoonlijke voorkeur uitgaat naar een merrie. Geen idee waarom eigenlijk, gevoelsmatig kan ik beter overweg met merries dan hengsten cq ruinen. En graag een koudbloed, vanwege mijn onervarenheid liever te rustig dan te veel pit.
Aankomende zaterdag ga ik met mijn schoonzus kijken bij een leuke merrie. Zo op het oog ziet ze er goed uit, maar schoonzus heeft een geoefend oog dat ik er graag naar willen laten kijken voordat ik 'zomaar' iets meeneem.
Regio Overijssel overigens.
Ik heb nog nooit een 'eigen' paard gehad. Dus dat gedeelte is onbekend voor mij. Gelukkig wel steun van schoonzus! We doen het rustig aan, haast heb ik niet.quote:Op donderdag 11 juni 2009 20:45 schreef alors het volgende:
Hoeveel ervaring heb je dan met paarden? Ruinen zijn vaak wel wat ongecompliceerder. Ik hou ook wel van merries, maar ze kunnen nog wel eens wat lastig zijn, maar dat verschilt ook per paard.
Neem lekker je tijd met zoeken, zou ik zeggen. Laat je em ook keuren?
Een friese merrie van anderhalf. Dochter van Brandus 345, die schijnt voornamelijk lieve, rustige nakomelingen te krijgen en dat is weer mooi meegenomen. Mooi allert beestje dus het zal me benieuwenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:46 schreef Juweel het volgende:
Ligt er maar net aan idd Nies. Zelf heb ik een merrie en ik vind die nukkige trekjes die ze kan heben juist wel leuk. Een andere kennis heeft aan de andere kant heel veel te stellen met haar merrie, is niets mee aan te vangen als ze hengstig is. Wat voor merrie ga je zaterdag bekijken?
Wel heel spannend!
Tja je hebt ook genoeg lastige ruinenquote:Op donderdag 11 juni 2009 20:18 schreef Nies het volgende:
[..]
Vanwege mijn gebrek aan ervaring wordt mij meestal een ruin aangeraden terwijl mijn persoonlijke voorkeur uitgaat naar een merrie. Geen idee waarom eigenlijk, gevoelsmatig kan ik beter overweg met merries dan hengsten cq ruinen. En graag een koudbloed, vanwege mijn onervarenheid liever te rustig dan te veel pit.
Aankomende zaterdag ga ik met mijn schoonzus kijken bij een leuke merrie. Zo op het oog ziet ze er goed uit, maar schoonzus heeft een geoefend oog dat ik er graag naar willen laten kijken voordat ik 'zomaar' iets meeneem.
Regio Overijssel overigens.
Waarom dan een jong paard, als je juist zo weinig ervaring hebt en een braaf paard wilt?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:27 schreef Nies het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een 'eigen' paard gehad. Dus dat gedeelte is onbekend voor mij. Gelukkig wel steun van schoonzus! We doen het rustig aan, haast heb ik niet.
Keuren laat ik niet doen. Het gaat om een paardje van anderhalf en ik wil alleen recreatief kunnen rijden.
[..]
Een friese merrie van anderhalf. Dochter van Brandus 345, die schijnt voornamelijk lieve, rustige nakomelingen te krijgen en dat is weer mooi meegenomen. Mooi allert beestje dus het zal me benieuwen
Omdat het paard en ik dan al aan elkaar 'wennen' voordat ik er op stap. Kan ik nog een jaar of twee werken aan mijzelf zonder dat ik bang hoef te zijn iets te verprutsen aan mijn paard.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:56 schreef Elefes het volgende:
[..]
Waarom dan een jong paard, als je juist zo weinig ervaring hebt en een braaf paard wilt?
Dan moet je vooral een jonge Friese merrie kopen... Dan zal je er niks aan verprutsen als je haar straks moet beleren.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:47 schreef Nies het volgende:
[..]
Omdat het paard en ik dan al aan elkaar 'wennen' voordat ik er op stap. Kan ik nog een jaar of twee werken aan mijzelf zonder dat ik bang hoef te zijn iets te verprutsen aan mijn paard.
Uh?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:34 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dan moet je vooral een jonge Friese merrie kopen... Dan zal je er niks aan verprutsen als je haar straks moet beleren.
Juist dan kun je in mijn ogen beter een wat ouder paard nemen. Ik wil je natuurlijk niet voorschrijven wat je moet doenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 18:47 schreef Nies het volgende:
[..]
Omdat het paard en ik dan al aan elkaar 'wennen' voordat ik er op stap. Kan ik nog een jaar of twee werken aan mijzelf zonder dat ik bang hoef te zijn iets te verprutsen aan mijn paard.
Nou, lees maar eens door wat Elefes zegt. Een jong paard is maar voor heel weinig mensen weggelegd juist omdat je die zo makkelijk verprutst. WIlde je het jonge dier zadelmak laten maken en dan vervolgens laten doorbeleren door een goede ruiter? Dat kost je flink wat geld.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:51 schreef Nies het volgende:
[..]
Uh?
Leuk dat je aanneemt dat ik haar zelf ga beleren.
Ik heb letterlijk hier neergezet dat ik geen ervaring met een eigen paard heb, niet met paarden in het algmeen. Daarbij ben ik inderdaad gezegend met een fiks aantal mensen in mijn omgeving die daar wel ervaring mee hebben.quote:Op maandag 15 juni 2009 17:00 schreef Juweel het volgende:
Xander is ook een Brandus zoon. Is echt een lieverd, en Brandus staat idd ook bekend om goeiige nakomelingen. Maar dat is op stal, met rijden kan hij enorm rillerig zijn en wegschieten om niks. Verder moet ik het wel een klein beetje eens zijn met bovenstaande reacties. Een jong, puberend paard kopen als je niet tot weinig ervaring hebt is een heel grote stap. Ook al ga je haar niet zelf beleren, je zult dan heel goede begeleiding nodig hebben.
Dat is het hele punt niet, er wordt geen oordeel geveld. Alleen gewaarschuwd, denk er goed over na. Ik heb al genoeg mensen figuurlijk én letterlijk op hun bek zien gaan met een jong paard.quote:Op maandag 15 juni 2009 21:38 schreef Nies het volgende:
Dat was het wel zo'n beetje. Heb helemaal geen zin om zoveel energie te steken in een stel mensen die hun oordeel al vellen zonder dat ze ook maar enig idee hebben waar ze het over hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |