abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68614765
Deel 8 was vol, linkje naar het vorige topic:

Eigen paard! #8

Ik heb nog een paar fotootjes van vandaag:

The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  zondag 3 mei 2009 @ 12:34:44 #2
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_68614798
TVP
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  FOK!fotograaf zondag 3 mei 2009 @ 12:44:44 #3
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_68615162
woooh elefes!! Mooie foto's joh (nee! mooi paard!! )
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  Boks-Chick zondag 3 mei 2009 @ 12:56:09 #4
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_68615463
quote:
Op zondag 3 mei 2009 12:34 schreef Pien85 het volgende:
TVP
lolwut
  zondag 3 mei 2009 @ 12:56:48 #5
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_68615484
quote:
Op zondag 3 mei 2009 12:56 schreef BrandX het volgende:

[..]

BX
pi_68627303
quote:
Op zondag 3 mei 2009 12:44 schreef fraubitch het volgende:
woooh elefes!! Mooie foto's joh (nee! mooi paard!! )
Tnx! Hij is ook erg lief

Vandaag onze tweede buitenwedstrijd, ging wel goed alleen gleed hij een beetje in de galop op het gras (waardoor helaas een paar foutjes). Verder ging het goed, waren 4e van de 20 met 185 punten

Ik vind het zo eng als ze gaan glijden, ben met mijn pony een paar keer echt onderuit gegaan. We moeten waarschijnlijk toch aan ijzers gaan denken... (Ik vind kalkoenen indraaien niet zo leuk .)

Hoe gaat het met Radna, fraubitch?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  zondag 3 mei 2009 @ 18:53:40 #7
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_68629092
Morgen als het goed is een paarden-wissel bij ons op stal 2 van de jonge paardjes gaan naar het land en t hengste en t ruintje komen er af
pi_68631455
quote:
Op zondag 3 mei 2009 12:33 schreef Elefes het volgende:
Deel 8 was vol, linkje naar het vorige topic:

Eigen paard! #8

Ik heb nog een paar fotootjes van vandaag:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die is lekker alert!
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_68662113
Tvpaard!

Mooie foto's Elefes en gefeliciteerd met je punt!
Ik heb ook fijn gereden met de Fries gisteren, had 177 en derde (de overige deelnemers hadden onder de 168!) en 191 en tweede. Nog maar 3 en we mogen M1 Ik zal ook even wat leuke foto's van mijn kanjers opzoeken voor in het nieuwe topic
pi_68669199
Ja! Meer foto's is altijd goed
Jij ook goed gedaan Juweel Heb je al ooit M gereden? Ik vind dat leuke klassen om te rijden, M1 en M2.

Buitenbeentje: er kwam net een koets aan dus er moest natuurlijk even gebliekt worden Hij ziet heel veel, maar is niet kijkerig en vrij nuchter.

Pien85: komen de paarden binnen om zadelmak gemaakt te worden? Of gewoon een tijdje op stal?
pi_68669616
Hallo iedereen!

Ik ben nieuw hier had dit topic nog nooit gezien, maar heb wel een eigen paard dus ik meld me ook.
Elefes&Juweel: Goed gedaan!

Zal even in het kort iets over ons vertellen. Mijn paard wordt dit jaar 5 en is nu ongeveer een jaar onder het zadel. Laatst onze eerste wedstrijd gehad met 179&181 punten. Dit kan nog een stuk beter, helaas zitten we nu even in een dipje. Foto: (mezelf even gecensureerd, zat er nog al raar op en keek nogal vreemd )
pi_68669935
Ziet er mooi uit Chai! Wat voor paard is het? Wat rijden jullie? En heb je hem zelf ingereden?
pi_68670098
Gewoon KWPN, solitair x purioso. We hebben net onze eerste wp binnen in de B. Heb haar niet zelf ingereden, wel zelf doorgereden.
  maandag 4 mei 2009 @ 23:17:29 #14
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_68675403
quote:
Op maandag 4 mei 2009 21:03 schreef Elefes het volgende:
Ja! Meer foto's is altijd goed
Jij ook goed gedaan Juweel Heb je al ooit M gereden? Ik vind dat leuke klassen om te rijden, M1 en M2.

Buitenbeentje: er kwam net een koets aan dus er moest natuurlijk even gebliekt worden Hij ziet heel veel, maar is niet kijkerig en vrij nuchter.

Pien85: komen de paarden binnen om zadelmak gemaakt te worden? Of gewoon een tijdje op stal?
De paarden zijn al van ons, het hengstje is geboren bij ons (van mama Classic, zie foto's in het vorige topic), het ruintje is bij ons gekomen toen hij 2 weken oud was, samen met zijn moeder en zusje. Deze 2 hebben anderhalf jaar op het land gestaan, en staan nu dus weer bij ons op stal, grote verrassing vanmorgen. Ik heb nog geen foto's die komen woensdag Ze zijn wel super gaaf hoor! Het hengstje is leuk, lief, knuffelig en, voor een 4-jarige hengst, redelijk beheerst. Het ruintje is een beetje een ettertje, maar ook errug leuk De 2 jonge paarden die we hadden (Fame van bijna 3 en Roxy van bijna 1) staan nu op het landje. Overigens is het de bedoeling dat het hengstje (Smarty) en het ruintje (Whise guy) inderdaad worden ingereden. Whise guy wordt daarna verkocht, Smarty blijft

[ Bericht 3% gewijzigd door Pien85 op 08-05-2009 01:10:50 ]
pi_68701576
Do you fuck horses?
pi_68702389
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 18:46 schreef hardromacore het volgende:
Do you fuck horses?
Ja, we doen niet anders. Jij?
pi_68703142
Als ik er een had

Paarden die ik bezoek vertellen altijd strict monogaam te zijn..
Doe ik iets verkeerd?

Sowieso hoe is jullie band met jullie paardjes?

[ Bericht 41% gewijzigd door hardromacore op 05-05-2009 19:35:04 ]
pi_68731141
Leuk paard Chai!
Elefes; Voor mij wordt t de eerste keer. Met Daisy heb ik 14 punten in de L2 maar door haar spier en peesproblemen nooit de overstap gemaakt. Ik vind het onwijs spannend. de komende twee zondagen heb ik geen wedstrijd dus eindelijk de tijd om de M oefeningen eens goed aan te pakken met de les. Ben benieuwd wanneer ik van mijn instructrice dan overmag als ik de 10 punten binnen heb.
pi_68731605
SPAM!!!

Wijken is best moeilijk voor een Fries

pi_68734555
Die vliegenkap
pi_68735284
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 16:15 schreef Leintjeuh het volgende:
Die vliegenkap
Idd. Geweldig ding!

Wel leuke foto's. Is de fries ook van jou?
  donderdag 7 mei 2009 @ 00:57:01 #22
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_68757846
Ik kom even het oogje van onze hengst showen hoor

pi_68771941
Leuk is die kap he? Heb er best wat centen voor betaald, maar het is priceless als ze in t weiland staat en opkijkt met die grote wimpers

Fries is niet van mij, maar de eigenaresse heeft gezegd dat ik hem van haar krijg als ik de Z haal. Maar sowieso, als ze hem ooit wegdoet ga ik hem kopen. Niet alleen qua dressuur is het een geweldig paard maar zijn karakter is ook echt geweldig. Ik wil hem nooit meer kwijt~!
  donderdag 7 mei 2009 @ 19:16:30 #24
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_68782052
Leuke foto's dames

Ik kom even melden dat de IWEC officieel niet doorgaat. Dit komt omdat een aantal landen de teams niet rond krijgen. Volgend jaar word de IWEC in Canada georganiseerd.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 7 mei 2009 @ 20:15:06 #25
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_68784426
[SPAM]

Onze Sproet Ik ben momenteel aan het proberen om Sproetje bestuurbaar te maken Bulldozer

Mistral, Mistral is ziek, ziekte van Cushing Momenteel gaat het gelukkig redelijk

Peppy, 5 jaar, super tof paardje, gigantisch ondeugend, maar vreselijk lief... En, helaas, te koop

[/SPAM]
pi_68786099
Eerst even het heuglijke nieuws dat ik vanaf vandaag weer in het bezit ben van een eigen paard, en wel het superpaard uit de openingspost
Ik vond de keuring ontzettend spannend maar gelukkig was het allemaal goed, dus nu is hij officieel van mij:

Nu nog een sportnaam verzinnen, zijn echte naam vind ik niet je van het... En ik vind het leuk om mijn eigen paard een eigen naam te geven. Dus mocht iemand nog suggesties hebben die beginnen met een A, kom maar op

Samzz, jammer dat de IWEC niet doorgaat.. Ga je het volgend jaar nog een keer proberen?

Pien: leuke foto's

Juweel: hard trainen voor de Z dan! Zou je hem echt krijgen? Karakter is zo ontzettend belangrijk in een paard, daarom ben ik ook helemaal gek op mijn ( ) paardje, die heeft ook een super karakter.
  donderdag 7 mei 2009 @ 20:57:57 #27
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_68786182
Gefeliciteerd Elefes! Gaaf beestje hoor! Namen ben ik niet zo goed in...
pi_68788711
Dat is paard is echt nice Elefes! Echt een aanwinst.

Helaas ben ik ook bagger in namen.
pi_68801518
Wow Elefes, gefeliciteeeeerd! Ik vind hem echt een prachtpaard :j
Jammer idd van de IWEC, en Canada is ook niet echt om de hoek...
Mooie diertjes hoor Pien! Jammer dat Pep te koop staat..

Ik sprak laatst een jurylid die mij had gejureerd. Ze zei dat het voor ons geen enkel probleem zou worden om de Z te halen, ik was heel trots natuurlijk En of het echt waar is dat ik hem krijg...je weet t niet. Misschien kan ik dan gewoon gaan meebetalen. Of misschien verkoopt ze hem dan wel met heel veel winst
pi_68807403
Friezen zie je niet veel in de dressuur bij ons, en in de Z heb ik er hier nog geen gezien. Ik zou het gaaf vinden, Friezen zijn gave paarden.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_68808974
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 13:26 schreef buitenbeentje het volgende:
Friezen zie je niet veel in de dressuur bij ons, en in de Z heb ik er hier nog geen gezien. Ik zou het gaaf vinden, Friezen zijn gave paarden.
In de Z2 zit er eentje hier in kring Den Bosch Heb ik met Faraj ook nog tegen gereden in de Z1.
Friezen zijn ontzettend mooi, als ik trouw wil ik ze zeker voor de koets voor dressuur meestal net niet optimaal gebouwd waardoor ze wat meer moeite hebben met o.a. verzameling, maar er zijn er die het goed af kunnen.

Ik ga zo eens even shoppen voor een nieuw hoofdstel, dat mag wel nu het mijn eigen paardje is
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:34:21 #32
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_68811827
Aan de IWEC in Canada doet onze school ook gewoon mee Voor zover ik begrepen heb, dus volgend jaar ga ik er weer voor.

Moet de naam perse met een A zijn? Een sportnaam mag toch met iedere mogelijke letter?

En over Friezen, het is niet zozeer die verzameling die een probleem is, maar de hals die erop zit. Ik ken geen enkele Fries waarbij niet flink aan de hals gewerkt moest worden. Ze lopen of veel te diep of drukken de hals eruit. En ze willen graag over tempo lopen.
pi_68811910
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:34 schreef Samzz het volgende:
Aan de IWEC in Canada doet onze school ook gewoon mee Voor zover ik begrepen heb, dus volgend jaar ga ik er weer voor.

Moet de naam perse met een A zijn? Een sportnaam mag toch met iedere mogelijke letter?
Ja volgens mij wel, maar vind het wel leuk om het met een A te laten beginnen omdat hij dat nu ook heeft.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:58:54 #34
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_68812758
Ja oke, dat is ook wel leuk ja

Maar namen met een A... moeilijk! Dan kom je al snel bij die cliché namen als Adonis, Armani, Amaretto en zo.

Ik heb op horsetelex eens bekeken welke hengst ze adviseren voor mijn paardje. Jazz komt iedere keer nog in het rijtje voor. Beetje zonde.
pi_68824646
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:58 schreef Samzz het volgende:
Ja oke, dat is ook wel leuk ja

Maar namen met een A... moeilijk! Dan kom je al snel bij die cliché namen als Adonis, Armani, Amaretto en zo.

Ik heb op horsetelex eens bekeken welke hengst ze adviseren voor mijn paardje. Jazz komt iedere keer nog in het rijtje voor. Beetje zonde.
Wat overweeg je verder om haar mee te laten dekken? Karakter van een paard is zo belangrijk...
  vrijdag 8 mei 2009 @ 21:51:27 #36
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_68825054
Jazz is bij mij nooit een optie geweest. Ik heb het eingelijk meer voor de lol gedaan. Kijken wat eruit komt. Het valt me wel op, dat is specifiek om een plat kruis vraag en allemaal paarden krijg met een hellende. Op Contango na dan.

Ik heb Up to Date heel hoog staan en anders Rohdiamant.
  maandag 11 mei 2009 @ 23:45:46 #37
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_68924918
Iemand nog een leuke Quarter kopen?
pi_68935360
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:34 schreef Samzz het volgende:

En over Friezen, het is niet zozeer die verzameling die een probleem is, maar de hals die erop zit. Ik ken geen enkele Fries waarbij niet flink aan de hals gewerkt moest worden. Ze lopen of veel te diep of drukken de hals eruit. En ze willen graag over tempo lopen.
Geen problemen mee gelukkig. Sommige Friezen hebben zo'n iel nekje, en lopen daardoor 9 van de 10 keer met een valse knik. Moeilijk bij ons zijn de zijgangen. Sowieso iets nieuws leren (afgezien van schouderbinnenwaarts, dat ging heel makkelijk) is vaak heel moeilijk en duurt lang om het echt goed onder de knie te krijgen. Ander probleem wat je vaak met Friezen hebt is de galop, maar ook dat is met Xander geen enkel probleem. Ik kan nu al slangevoltes galopperen en middengalop zijn altijd goed voor zevens. Ook zijn we nu spelenderwijs bezig met eenvoudige wissels, wordt hij lekker los en voorwaarts van. Maar ik heb echt mazzel met zo'n peerd denk ik

Ligt eraan wat je smaak is Elefes...paard bij ons op stal heet Armani, maar dat vind ik bijvoorbeeld helemaal niks.
pi_68955629
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:58 schreef Samzz het volgende:

Ik heb tot nu toe bedacht:
Avondster
Allure
Avontuur
Affaire

Ik ben er nog niet uit... Ik vind Allure een erg leuke naam, maar er heten ook al zoveel paarden zo volgens mij. Avondster is weer iets meer merrie-achtig (hoewel ik zulde "Nederlandse" namen erg mooi vind).

*Nog even verder denken...*

Mocht iemand nog suggesties hebben...

[ Bericht 2% gewijzigd door Elefes op 12-05-2009 21:50:12 ]
pi_68956105
Ik vind Avondster een erg mooie naam!
  woensdag 13 mei 2009 @ 11:49:44 #41
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_68973244
Wij hebben onze merrie Arwen genoemd. Maar dat is ondertussen ook niet uniek meer. Allure vind ik leuk. Helemaal luxe word het als er een mooi voorvoegsel bij komt, of een soort van achternaam zeg maar.

@ Juweel: De uitzonderingen bevestigen de regel, toch?

Vraag me af wat jullie vinden van de huidige fokkerij. De dwerggroei en gebreken waar Friezen mee kampen. Ik heb zelf het idee dat het stamboek deze gewoon in de doofpot stopt en daarmee zijn eigen ondergang tekent, door met name het grote inteeltpercentage.
pi_68980507
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:49 schreef Samzz het volgende:
Wij hebben onze merrie Arwen genoemd. Maar dat is ondertussen ook niet uniek meer. Allure vind ik leuk. Helemaal luxe word het als er een mooi voorvoegsel bij komt, of een soort van achternaam zeg maar.

@ Juweel: De uitzonderingen bevestigen de regel, toch?

Vraag me af wat jullie vinden van de huidige fokkerij. De dwerggroei en gebreken waar Friezen mee kampen. Ik heb zelf het idee dat het stamboek deze gewoon in de doofpot stopt en daarmee zijn eigen ondergang tekent, door met name het grote inteeltpercentage.
Hij heet officieel Andre ter Kwincke. Dus een achternaam heeft hij wel Maar ik ben nog aan het twijfelen of ik die zal laten staan.
Ik denk ook dat het Allure wordt, ook al is er in ieder geval al een Allure uit Oscar van dat jaar... Maar goed.

Welke fokkerij bedoel je? Van de friezen of het KWPN, of algemeen?
  woensdag 13 mei 2009 @ 22:00:12 #43
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_68995673
De Friezen, heb ik ook vermeld he

Ik dacht dat het een merrie was... Ik vind Allure meer een naam voor een merrie... J'Adore dan? Is dan niet met een A, maar wel een toffe naam.
pi_68996212
Heb al weinig verstand van fokkerij (hoewel ik bijleer op de stal waar ik nu sta ) maar van friezen weet ik eigenlijk helemaal niks. Alleen dan wat ik wel eens in de ring krijg bij het jureren, maar dat zijn er maar een paar per jaar. Of wat ik toevallig een keer op wedstrijd zie lopen, maar dat is ook niet veel.

Ik heb ondertussen een mooi hoofdstel gekocht met een brede neusriem, staat erg chique bij mijn paardje. Eens kijken of ik dit weekend nog wat foto's kan maken.
Over de naam ben ik nog niet uit... *Blijft doordenken*
pi_69040619
Of je maakt er Andrew van, vind ik wel leuk klinken
Maar Allure vind ik ook gaaf.

Ik heb ook niet veel verstand van fokken, maar ik denk wel dat de inteeltproblemen steeds meeraan de oppervlakte gaan komen, en ik geloof ook dat veel fokkers zullen voorkomen dat er veel van naar buiten komt.
  FOK!fotograaf vrijdag 15 mei 2009 @ 01:37:32 #46
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_69043321
Ania! Dat is pas een mooie naam (of de variaties erop: Anna, Anne, Anja, Anya, enz)
  vrijdag 15 mei 2009 @ 15:51:07 #47
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_69059519
Maar een ruin ga je toch geen meidennaam geven?

Bij de tuigpaarden zie je het ook, alleen nu in mindere mate gelukkig. Vroeger heeft met heel veel Renovo gebruikt, er is dan ook bijna geen tuiger meer die geen Renovo bloed heeft. Volgensmij zijn ze dat nu aardig aan het terugdringen.
  zondag 17 mei 2009 @ 15:26:54 #48
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_69119239
Ik dacht, deze paardenbaby kan ik hier ook wel even laten zien
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_69121866
quote:
Op zondag 17 mei 2009 15:26 schreef Samzz het volgende:
Ik dacht, deze paardenbaby kan ik hier ook wel even laten zien
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Commentaar: Mooi Kun je mijn paardje ook een keer tekenen
Echt mooi gedaan, mooi afgewerkt en in detail ook. Niet zomaar "een tekening" van een paard.
  zondag 17 mei 2009 @ 19:13:38 #50
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_69126361
Ik doe eigenlijk alleen opdrachten tegen betaling Omdat de materiaalkosten behoorlijk hoog zijn en ik er best veel tijd in moet steken en zo.

Deze was een eigen projectje om te zien hoe ik veulens neerzet, het is m'n eerste namelijk.
pi_69127830
quote:
Op zondag 17 mei 2009 19:13 schreef Samzz het volgende:
Ik doe eigenlijk alleen opdrachten tegen betaling Omdat de materiaalkosten behoorlijk hoog zijn en ik er best veel tijd in moet steken en zo.

Deze was een eigen projectje om te zien hoe ik veulens neerzet, het is m'n eerste namelijk.
Dat had ik al gedacht gezien de kwaliteit van de tekening. Heb je ergens nog meer tekeningen online staan? Vind het erg knap.
  zondag 17 mei 2009 @ 20:15:28 #52
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_69128666
Ik heb op Fokt.nl in het creaforum nog een aantal creaties staan. Ik heb ook wel een website, maar die is oud en de kwaliteit van de foto's is niet bijster goed.
SPOILER
Hier zijn er een paar, varierend van recent tot minstens twee jaar oud

[ Bericht 68% gewijzigd door Samzz op 17-05-2009 20:20:58 ]
  zondag 17 mei 2009 @ 21:58:17 #53
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_69132989
Ik lees stiekem al jaren gezellig mee, maar aangezien ik geen eigen paard heb, nooit gepost Vroeger wel veel gereden.

Maarrr.. misschien kan je hier een leuke naam op vinden? http://www.funhorsenames.com/male-horse-names.html
pi_69133768
Oeh die onderste is mooi!

Ik heb vandaag nog een paar foto's gemaakt op wedstrijd:

Met zijn nieuwe hoofdstel

De wedstrijd ging niet super, helaas, het was de eerste selectie. Het was te slordig allemaal en er zaten dus wat foutjes in. Het halsstrekken ging wel super (neus bijna over de grond ) daar had ik ook een 8 voor. Middendraf ook netjes. Uiteindelijk viel het niet tegen en had ik 188 punten en een 12e plaats van de 33.
Deze week maar weer serieus verder oefenen, ik weet wat de verbeterpunten zijn.
  zondag 17 mei 2009 @ 22:21:29 #55
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_69133905
Mooi paard hoor Wat is de afstamming? Of heb je die al eens verteld...

De laatste is een pasteltekening en al minstens 3 jaar oud nu ik het zo bekijk
pi_69135644
Het is een Oscar x Gribaldi x Lector. Hij heeft absoluut geen Gribaldi karakter gelukkig (veel mensen kijken al moeilijk als ik zeg dat er Gribaldi in zit, of ze kijken er van op omdat hij zo braaf en handelbaar is).
Zijn halfbroer (uit dezelfde moeder) is nu aangewezen voor het verrichtingsonderzoek bij het KWPN.

GotC: tnx voor de site! Heb al weer zitten zoeken maar weet het nog steeds niet... Blijft moeilijk maar deze week zal ik toch een naam gaan kiezen anders blijven we aan de gang
  maandag 18 mei 2009 @ 10:38:31 #57
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_69143506
Oscar bloed maakt veel goed Ik ben al een tijdje best fan van die hengst!
  maandag 18 mei 2009 @ 18:32:55 #58
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_69159056

Gewoon, omdat het kan
  FOK!fotograaf maandag 18 mei 2009 @ 18:40:30 #59
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_69159326
quote:
Op maandag 18 mei 2009 18:32 schreef Samzz het volgende:

Gewoon, omdat het kan
het idee is grappig de uitvoering ronduit bagger
pi_69183529
Inderdaad, dat had beter gekund

Gefeliciteerd met je wp Elefes. Toch nog mooie punten voor een rommelige proef toch?

Mooie tekeningen Samzz!

Wij gaan as zondag weer de ring in. Krijg er na twee weken wedstrijdrust ook wel weer zin in
We zijn al druk bezig met de galoponderdelen van de M, hij wordt er heerlijk los en fijn van. Deze week lekker 2x les en ik hoop dat we zondag twee puntjes erbij kunnen rijden. Dan ga ik mijn M debuut plannen voor eind juni.
  woensdag 20 mei 2009 @ 12:40:50 #61
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_69222668
Laatst kwam op stal een meisje naar me toe, of ik wilde uitleggen hoe ze bandages aan moest leggen. Dat wilde ik wel, maar nog wel even gevraagd waarom ze bandages wil gaan gebruiken?

Omdat Anky ze ook gebruikt zegt ze heel vrolijk. Toen heb ik m'n moraal maar laten spreken en haar netjes uitgelegd waarom bandages niet geschikt zijn om de benen, dat ze eigenlijk alleen voor medische doeleinden gebruikt moeten worden, bla bla. Ze keek me met grote ogen aan, maar snapte wel wat ik bedoelde.

Uiteindelijk heb ik haar alsnog uitgelegd hoe ze aan te leggen, want als ze ze alsnog wil gaan gebruiken, heb ik toch liever dat ze het dan goed doet... Al zei ze wel dat ze ze nu liever liet liggen
  FOK!fotograaf woensdag 20 mei 2009 @ 13:22:54 #62
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_69223982
zo vertelde mijn ex lerares mij dat in de tijd toen ze nog dierenarts was ze ook een voorval met bandages had meegemaakt:

Ze had een client waarvan het paard steeds ging liggen als ze ging rijden. Elke keer ging ie eerst heel voorzichtig lopen en uiteindelijk liggen.
Zij moest komen om te kijken wat er aan de hand was, maar toen zij er was deed het paard niks en was er niks aan de hand.
Na een week werd ze weer gebeld dat ie het nog steeds deed, zij het paard helemaal ondersteboven en binnenstebuiten uitgekamd, maar kon niks vinden.
Dan moest het haast psychisch zijn?!
Heeft ze tegen haar client gezegd dat ze hem maar klaar moest maken om te gaan rijden, gewoon zoals ze dat altijd deed.
Vrouwtje begon op de zadelen, pakte de bandages erbij en begon te bandageren...
Wat blijkt nu, ze bandageerde zo strak dat ze alles in de benen afklemde waardoor het paard geen gevoel meer had en alleen nog maar kon liggen... WTF..?!
pi_69229615
Oooohhh wat erg!! Wat kunnen mensen toch een ellende aanrichten in hun onwetendheid
  woensdag 20 mei 2009 @ 20:15:23 #64
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_69238093
Och crisis... arm paard

Ik ken ook een geval waarvan de staartbandage zo gruwelijk strak is gedraaid, dat de staart er uiteindelijk deels van is afgestorven. Tja... Elastische bandage, onwetende groom, meer dan 6 uur onderweg, dan lukt dat wel.
pi_69241161
Ik zou zo'n bandage eerder te slap doen, dat hij af zakt.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_69292231
quote:
Op woensdag 20 mei 2009 21:33 schreef buitenbeentje het volgende:
Ik zou zo'n bandage eerder te slap doen, dat hij af zakt.
Ik ook

Ik vind het maar "enge" dingen, bandages. Heb ze wel gebruikt als er mensen voor mijn paard kwamen kijken, omdat het toch wel erg chique staat. Maar ik ben er absoluut geen fan van. Ik wil ze niet te strak doen want dat is slecht (maar dat je ze zo strak kunt doen dat het paard er echt gevoelloze benen van krijgt !), maar te los heb je weer het risico dat ze afzakken.. Plus het wordt zo warm. Zo heb je ook die "technical boots", die zijn ook erg mooi maar lijkt me ook warm worden en niet zo goed beschermen als een peesbeschermer.

Ik rijd wel vaak met peesbeschermers, zeker nu mijn paard net ijzers heeft gekregen. Verder eigenlijk zonder bescherming, en al zeker geen bandages. Ik kan ook niet zo goed (lees: in een normaal tempo ) bandageren.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 16:29:23 #67
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_69295843
Ik kan wel goed bandageren. Maar ik gebruik alleen bandages als de dierenarts dat om medische redenen aanraad.

Ook niet alle peesbeschermers zijn goed, daar is laatst nog een heel onderzoek over geweest. Het is alleen wel jammer dat er niet duidelijk in naar voren kwam welke peesjes nu wel en welke nu niet goed zijn.
pi_69308477
Same here. Wij hebben na de peesproblemen een tijdje met bandages (mét onderlappen) gereden omdat de VA dat aanraadde. Nu heb ik een Eskadron Allround set voor haar. Ben zelf niet van de bescherming als het niet nodig is, maar met die pees wil ik proberen geen risico te nemen.
De Fries tikte voorheen zijn voorbenen aan met rijden. Probleem met hem is alleen dat hij teveel haar op z;n benen heeft. Niets paste dus. Maar gelukkig is het nu niet meer nodig, dus ik rijd zonder.
pi_69334015
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 16:29 schreef Samzz het volgende:
Ik kan wel goed bandageren. Maar ik gebruik alleen bandages als de dierenarts dat om medische redenen aanraad.

Ook niet alle peesbeschermers zijn goed, daar is laatst nog een heel onderzoek over geweest. Het is alleen wel jammer dat er niet duidelijk in naar voren kwam welke peesjes nu wel en welke nu niet goed zijn.
Nee inderdaad, het wordt toch warm.. En is niet optimaal vrij die pees. Maar toch vind ik dan met rijden vaak wel fijner om toch peesbeschermers te gebruiken, i.v.m. aantikken soms.
Heb je toevallig een linkje naar dat onderzoek? Lijkt me wel interessant .
  zaterdag 23 mei 2009 @ 21:22:57 #70
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_69335062
Het stond op Bokt.... Ik zal eens kijken of ik hem terug kan vinden.

Het onderzoek: http://www.thehorse.com/ViewArticle.aspx?ID=14042

[ Bericht 53% gewijzigd door Samzz op 23-05-2009 21:28:22 ]
pi_69372339
Tnx, ga straks eens even kijken.

Nu ga ik lekker een buitenrit maken met mijn superpaardje.
We hadden gisteren de tweede selectie en we zijn gewoon 2e geworden (van ongeveer 28) met 210 punten!
Ik moest al als tweede starten, het ging op zich wel goed. Hij liep best lekker los, fijn aan de teugel en ontspannen en dat is enorm beloond (voor het recht gerichte, ontspannen zijnde en in aanleuning gaande paard had ik een 8! en alle cijfers onderaan (gangen, rijvaardigheid etc.) ook 7-ens en 8-en).
Ik heb nog wel wat moeite om hem bij A in de ring te houden waar geen hekjes staan, vooral in de galop. Daar moet ik echt flink op oefenen, dat is de jongigheid nog en de weinige wedstrijdervaring.
Nu had ik ook echt niet zo veel punten verwacht, maar ben er natuurlijk wel heel erg blij mee
pi_69373801
Dit topic helemaal niet eerder opgemerkt
Wat een leuke beestjes allemaal!

Dit zijn mijn paardjes, gewoon voor recreatief rijden. Ze zijn, op het shetje na, ook allemaal ingespannen naast onder de man Niet meest resente foto's, excuses hiervoor, maar heb op moment geen andere beschikbaar.

Isabeau: Shire x fries , merrie , zwart met witbont, elke vlek heeft subtiel randje zilvergrijs als overgang en zwart-wit-zwart manen ^.^ Erg braaf hebben we al vanaf dr 3e jaar, zelf alles geleerd wat ze kent

Binky. Onze oudste van het stel, jaartje of 28 oud maar nog zeer gezond en energiek voor zijn leeftijd. Staat meer op rust op moment, lekker de wei scharrelen en eten (zijn grootste hobby, te zien aan zijn buik )
Vooral voor de kar nog, af en toe onder de man rustiger. Was vroeger ooit manege pony, bij faillissement gered van nog langer suf in rijtje lopen rest van zijn leven. Denken kruising New forest pony x haflinger (bouw vooral) maar we vermoeden ergens ook beetje ijslander, aangezien hij telgang kan. Grote D/ kleine E pony.

Benneton ak Benny. Laatste aanwinst, sorry van echt out of date foto.
Gekocht na onverwacht overlijden van wijlen onze fries, Teun. Benneton is een merry desondanks haar naam, Tinker (import vanuit Ierland op dr 2e) Stond bij mensen in een garage, te mager, onder de mok (vreselijk als je zulke sokjes hebt!) en zwaar onverzorgd maar super braaf en lief voor iedereen. Gered uit zijn situatie, dit is foto van eerste dagen dat hij bij ons was. Heeft eerste dagen niet anders gedaan dan eten en genieten van mokzalf die veel jeuk verlichtte.
Ze is nu op goed gewicht weer en mok is zo goed als weg na veel verzorging.

Duidelijk dreumes van het stel, Roefke ons Shetje, ruin.
Pest graag kippen (stalletje staat bij hun ren in) en hobbelt overdag vrij over de erf.
Speelt graag met Bo (een rottweiler, en is immers net zo groot) en speelt voor grasmaaier. We doen op moment verwoede pogingen om hem uit zijn wintervacht te halen, maar er blijven maar kruiwagens haar vanaf komen
pi_69454370
Gefeliciteerd met de punten Elefes! Goed gedaan!
Wat een leuke paarden Vahmcat! Een stalgenootje van mij heeft ook een Tinkertje waar ze nu M2 mee start
  donderdag 28 mei 2009 @ 19:15:09 #74
123170 alors
zlata1234
pi_69500684
Oh ik heb dit hele topic gemist. TVP dus.

Mijn pony'tje heeft het weer zwaar met haar zomereczeem
know'm sayin?
word? word.
  donderdag 28 mei 2009 @ 22:29:04 #75
103012 Nies
Die hekse
pi_69507569
Voorzichtig tvp-tje
Aankomend weekend kijken voor een geweldig duo
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_69509517
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 22:29 schreef Nies het volgende:
Voorzichtig tvp-tje
Aankomend weekend kijken voor een geweldig duo
Een geweldig duo?
  vrijdag 29 mei 2009 @ 09:00:17 #77
103012 Nies
Die hekse
pi_69515959
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 23:16 schreef Elefes het volgende:

[..]

Een geweldig duo?
Een ruin en zijn shetlander-maatje
pi_69543548
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 21:22 schreef Samzz het volgende:
Het stond op Bokt.... Ik zal eens kijken of ik hem terug kan vinden.

Het onderzoek: http://www.thehorse.com/ViewArticle.aspx?ID=14042
Hmm gelezen en nog veel info er bij gezocht, maar het komt er eigenijk op neer dat niet bekend is wat nu juist wel en wat nu juist niet goed is.. Beetje jammer dat daar niet volop onderzoek naar gedaan wordt en resultaten over bekend zijn.

Ik heb goedkope peesbeschermers van Harry's Horse, die worden minder warm heb ik het idee maar zijn ook een stuk zachter (en beschermen daardoor ook weer minder..?). Aan de andere kant knellen ze dan weer minder. Rij nu met peesbeschermers van BR maar ik heb het idee dat die dus wel warmer worden...

Blijft een beetje een dilemma omdat het eigenlijk kiezen uit twee "kwaden" is.
Vooralsnog heb ik niet het idee dat er bij de mensen die ik ken veel blessures ontstaan door peesbeschermers.
  zondag 31 mei 2009 @ 22:30:24 #79
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_69586783
Ik rijd eigenlijk alleen tijdens het springen met peesbeschermers. Als je een correct gaand paard hebt, zijn peesbeschermers niet nodig. Het is inderdaad jammer, dat er niet duidelijk bij staat welke beschermers wel of niet goed zijn. Ik heb zelf het idee dat die duursten niet altijd het beste zijn...

Het onderzoek moet, vind ik, gewoon openbaar gemaakt worden.
pi_69596509
Ja inderdaad. Het zou goed zijn als daar duidelijkheid over was en als nu echt duidelijk was welke soort peesbeschermers het beste zijn.
Ik heb mijn paard ook altijd zonder peesbeschermers gereden, maar hij heeft nu net ijzers dus vond dat toch net iets "enger" in het begin. Misschien toch maar weer zonder gaan rijden.
Op wedstrijd rijd ik ook altijd zonder (omdat ik echt zo ben dat ik er dan niet aan zou denken dat ik het af moet doen voor de proef, en ik hou niet van dat gerommel als ik moet losrijden).

Gisteren weer wedstrijd gehad, en we waren 2e met 204 punten Het ging wat beter dan de vorige keer, wat minder ontspannen en los aan de voorkant voor mijn gevoel maar wel een strakkere proef gereden.
Hij doet het allemaal zo goed
Vandaag heeft hij een lekker rustdagje, even op de wei (hij wordt een beetje dik dus helaas niet zo lang..) en verder lekker niks.

Nies: Hoe waren de ruin en de shetlander? Heb je al paarden of wil je die gaan kopen?
pi_69897080
Goed gedaan Elefes? Verder nog gestart?
Ik heb weer 2 punten gereden vorige week, hoef er nu nog maar 1.
Ben aan t oefenen zonder zweep. Is nog niet zo makkelijk...
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:13:13 #82
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_69913016
Mag ik even zeggen: Totilas, wát een paard!
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:31:17 #83
103012 Nies
Die hekse
pi_69913820
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:47 schreef Elefes het volgende:
Nies: Hoe waren de ruin en de shetlander? Heb je al paarden of wil je die gaan kopen?
Een geweldig stel!
Alleen niet voor mij

Ik heb nog geen paard(en) of ooit gehad, omdat dit de eerste zal worden zoek ik vooral een 100% braaf paard. Rustig door blijven kijken, er komt vanzelf een keer iets op mijn pad wat wél klikt.
pi_69917807
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 21:31 schreef Nies het volgende:

[..]

Een geweldig stel!
Alleen niet voor mij

Ik heb nog geen paard(en) of ooit gehad, omdat dit de eerste zal worden zoek ik vooral een 100% braaf paard. Rustig door blijven kijken, er komt vanzelf een keer iets op mijn pad wat wél klikt.
Wat zoek je precies voor een paard? En in welke omgeving? Erg moeilijk om een geschikt paard te vinden, maar wel de moeite waard om goed te zoeken .
  donderdag 11 juni 2009 @ 20:18:19 #85
103012 Nies
Die hekse
pi_69949690
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 22:58 schreef Elefes het volgende:

[..]

Wat zoek je precies voor een paard? En in welke omgeving? Erg moeilijk om een geschikt paard te vinden, maar wel de moeite waard om goed te zoeken .
Vanwege mijn gebrek aan ervaring wordt mij meestal een ruin aangeraden terwijl mijn persoonlijke voorkeur uitgaat naar een merrie. Geen idee waarom eigenlijk, gevoelsmatig kan ik beter overweg met merries dan hengsten cq ruinen. En graag een koudbloed, vanwege mijn onervarenheid liever te rustig dan te veel pit.
Aankomende zaterdag ga ik met mijn schoonzus kijken bij een leuke merrie. Zo op het oog ziet ze er goed uit, maar schoonzus heeft een geoefend oog dat ik er graag naar willen laten kijken voordat ik 'zomaar' iets meeneem.
Regio Overijssel overigens.
pi_69950778
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:18 schreef Nies het volgende:

[..]

Vanwege mijn gebrek aan ervaring wordt mij meestal een ruin aangeraden terwijl mijn persoonlijke voorkeur uitgaat naar een merrie. Geen idee waarom eigenlijk, gevoelsmatig kan ik beter overweg met merries dan hengsten cq ruinen. En graag een koudbloed, vanwege mijn onervarenheid liever te rustig dan te veel pit.
Aankomende zaterdag ga ik met mijn schoonzus kijken bij een leuke merrie. Zo op het oog ziet ze er goed uit, maar schoonzus heeft een geoefend oog dat ik er graag naar willen laten kijken voordat ik 'zomaar' iets meeneem.
Hoeveel ervaring heb je dan met paarden? Ruinen zijn vaak wel wat ongecompliceerder. Ik hou ook wel van merries, maar ze kunnen nog wel eens wat lastig zijn, maar dat verschilt ook per paard.
Neem lekker je tijd met zoeken, zou ik zeggen. Laat je em ook keuren?
know'm sayin?
word? word.
pi_69971302
Ligt er maar net aan idd Nies. Zelf heb ik een merrie en ik vind die nukkige trekjes die ze kan heben juist wel leuk. Een andere kennis heeft aan de andere kant heel veel te stellen met haar merrie, is niets mee aan te vangen als ze hengstig is. Wat voor merrie ga je zaterdag bekijken?

Wel heel spannend!
  vrijdag 12 juni 2009 @ 14:27:43 #88
103012 Nies
Die hekse
pi_69972855
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:45 schreef alors het volgende:
Hoeveel ervaring heb je dan met paarden? Ruinen zijn vaak wel wat ongecompliceerder. Ik hou ook wel van merries, maar ze kunnen nog wel eens wat lastig zijn, maar dat verschilt ook per paard.
Neem lekker je tijd met zoeken, zou ik zeggen. Laat je em ook keuren?
Ik heb nog nooit een 'eigen' paard gehad. Dus dat gedeelte is onbekend voor mij. Gelukkig wel steun van schoonzus! We doen het rustig aan, haast heb ik niet.
Keuren laat ik niet doen. Het gaat om een paardje van anderhalf en ik wil alleen recreatief kunnen rijden.
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 13:46 schreef Juweel het volgende:
Ligt er maar net aan idd Nies. Zelf heb ik een merrie en ik vind die nukkige trekjes die ze kan heben juist wel leuk. Een andere kennis heeft aan de andere kant heel veel te stellen met haar merrie, is niets mee aan te vangen als ze hengstig is. Wat voor merrie ga je zaterdag bekijken?

Wel heel spannend!
Een friese merrie van anderhalf. Dochter van Brandus 345, die schijnt voornamelijk lieve, rustige nakomelingen te krijgen en dat is weer mooi meegenomen. Mooi allert beestje dus het zal me benieuwen
pi_69973516
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 20:18 schreef Nies het volgende:

[..]

Tja je hebt ook genoeg lastige ruinen Ik heb voor een ruin gekozen omdat je daar wat meer op 'safe' speelt wat hormonen betreft (hengstige merries etc.), en omdat die als sportpaard meestal wat makkelijker te verkopen zijn mocht dat nodig zijn in de toekomst. Maar je moet ook wat met een paard hebben! Als ik een geweldige merrie tegen het lijf was gelopen had ik die ook gekocht. Maar ik werd nu eenmaal hopeloos gek op het paard wat ik nu heb
Ik denk dat je inderdaad gewoon moet gaan kijken. En niet 1 keer, maar 3 keer of meer als je daar zin in hebt. Veel uitproberen, veel vragen, goed kijken en opletten. En zeker altijd minimaal 1 keer iemand meenemen die er echt wat van af weet. (Ik heb al een paar mensen bedonderd zien worden wat helemaal niet had gehoeven als ze iemand om advies hadden gevraagd.)
Helaas weet ik op dit moment ook geen brave paarden die te koop staan. Er staan er wel eens wat bij ons op stal, maar op dit moment zijn de echte brave paarden wel zo'n beetje verkocht.
En wat Alors al aanhaalt, ik zou altijd klinisch laten keuren, zeker als je zelf wat onervaren bent.

Het is wel erg leuk om op paardenjacht te gaan Hou ons op de hoogte morgen!
pi_69973885
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 14:27 schreef Nies het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een 'eigen' paard gehad. Dus dat gedeelte is onbekend voor mij. Gelukkig wel steun van schoonzus! We doen het rustig aan, haast heb ik niet.
Keuren laat ik niet doen. Het gaat om een paardje van anderhalf en ik wil alleen recreatief kunnen rijden.
[..]

Een friese merrie van anderhalf. Dochter van Brandus 345, die schijnt voornamelijk lieve, rustige nakomelingen te krijgen en dat is weer mooi meegenomen. Mooi allert beestje dus het zal me benieuwen
Waarom dan een jong paard, als je juist zo weinig ervaring hebt en een braaf paard wilt?
  vrijdag 12 juni 2009 @ 18:47:08 #91
103012 Nies
Die hekse
pi_69981195
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 14:56 schreef Elefes het volgende:

[..]

Waarom dan een jong paard, als je juist zo weinig ervaring hebt en een braaf paard wilt?
Omdat het paard en ik dan al aan elkaar 'wennen' voordat ik er op stap. Kan ik nog een jaar of twee werken aan mijzelf zonder dat ik bang hoef te zijn iets te verprutsen aan mijn paard.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 19:34:58 #92
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_69982680
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 18:47 schreef Nies het volgende:

[..]

Omdat het paard en ik dan al aan elkaar 'wennen' voordat ik er op stap. Kan ik nog een jaar of twee werken aan mijzelf zonder dat ik bang hoef te zijn iets te verprutsen aan mijn paard.
Dan moet je vooral een jonge Friese merrie kopen... Dan zal je er niks aan verprutsen als je haar straks moet beleren.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 19:51:47 #93
103012 Nies
Die hekse
pi_69983354
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 19:34 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dan moet je vooral een jonge Friese merrie kopen... Dan zal je er niks aan verprutsen als je haar straks moet beleren.
Uh?
Leuk dat je aanneemt dat ik haar zelf ga beleren.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 21:41:13 #94
123170 alors
zlata1234
pi_69986694
Friezen zijn trouwens geen koudbloeden, en kunnen best pittige paarden zijn.

Hou er ook rekening mee dat paarden tussen hun 3e en 5e gaan puberen en dan behoorlijk lastig kunnen worden tijdens het doorrijden. Hou er altijd iemand met ervaring en lef bij.

Als je echt een rustig paard wil, dan zou ik gewoon voor een ouder paard gaan, dan weet je zeker wat je hebt. Een jaarling kan nog zo veranderen, en bij opvoeding van paarden moet je echt niet bang of onervaren zijn.

[ Bericht 73% gewijzigd door alors op 12-06-2009 21:48:48 ]
know'm sayin?
word? word.
pi_69986815
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 18:47 schreef Nies het volgende:

[..]

Juist dan kun je in mijn ogen beter een wat ouder paard nemen. Ik wil je natuurlijk niet voorschrijven wat je moet doen maar denk echt heel goed na voordat je een jong paard koopt. Het is niet zo dat ze vanzelf alles leren, en jonge paarden goed alles aanleren is ook iets wat je moet leren. Terwijl je van een ouder paard zelf veel kunt leren en niet zoveel fout kunt doen. Bovendien kun je dan van tevoren uitproberen of je onder het zadel de "klik" met het paard hebt, en hoe zijn karakter is. Als je een groen paard koopt is het toch een beetje afwachten hoe ze onder het zadel zijn.
Nogmaals, ik bedoel het niet vervelend, ik wil je alleen goedbedoeld "waarschuwen" voor een jong paard. Denk er echt goed over na en ben reeel in je eigen kunnen.

Oh en ik wen ook nog steeds aan mijn paardje en hij aan mij. Heerlijk hoe hij kan genieten van een goede borstelbeurt Hij begint dan ook mijn schouder een beetje mee te "poetsen" als ik hem op zijn schouder poets
  maandag 15 juni 2009 @ 16:51:38 #96
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_70030101
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 19:51 schreef Nies het volgende:

[..]

Uh?
Leuk dat je aanneemt dat ik haar zelf ga beleren.
Nou, lees maar eens door wat Elefes zegt. Een jong paard is maar voor heel weinig mensen weggelegd juist omdat je die zo makkelijk verprutst. WIlde je het jonge dier zadelmak laten maken en dan vervolgens laten doorbeleren door een goede ruiter? Dat kost je flink wat geld.
pi_70030414
Xander is ook een Brandus zoon. Is echt een lieverd, en Brandus staat idd ook bekend om goeiige nakomelingen. Maar dat is op stal, met rijden kan hij enorm rillerig zijn en wegschieten om niks. Verder moet ik het wel een klein beetje eens zijn met bovenstaande reacties. Een jong, puberend paard kopen als je niet tot weinig ervaring hebt is een heel grote stap. Ook al ga je haar niet zelf beleren, je zult dan heel goede begeleiding nodig hebben.
  maandag 15 juni 2009 @ 21:38:45 #98
103012 Nies
Die hekse
pi_70040747
quote:
Op maandag 15 juni 2009 17:00 schreef Juweel het volgende:
Xander is ook een Brandus zoon. Is echt een lieverd, en Brandus staat idd ook bekend om goeiige nakomelingen. Maar dat is op stal, met rijden kan hij enorm rillerig zijn en wegschieten om niks. Verder moet ik het wel een klein beetje eens zijn met bovenstaande reacties. Een jong, puberend paard kopen als je niet tot weinig ervaring hebt is een heel grote stap. Ook al ga je haar niet zelf beleren, je zult dan heel goede begeleiding nodig hebben.
Ik heb letterlijk hier neergezet dat ik geen ervaring met een eigen paard heb, niet met paarden in het algmeen. Daarbij ben ik inderdaad gezegend met een fiks aantal mensen in mijn omgeving die daar wel ervaring mee hebben.

En mij bovendien gratis en voor niks hun hulp (ook met doorrijden jah, dus ook dat kost me geen kwartje) en steun aan te bieden ipv mij op alle mogelijke manieren over mij heen te vallen.

Dat was het wel zo'n beetje. Heb helemaal geen zin om zoveel energie te steken in een stel mensen die hun oordeel al vellen zonder dat ze ook maar enig idee hebben waar ze het over hebben.
pi_70041138
Gisteren weer wedstrijd gehad, de vierde selectie voor de regio... En ik was eerste met 211 punten ! Het ging wel goed, nog wat dingetjes die beter konden of wat slordig waren. Ik had voor erg veel onderdelen een 8, ik geloof niet dat ik ooit zo veel achten heb gehad in een proef en de jury had nog leuk commentaar: "Wat een goed paard!".
Hij deed het allemaal weer keurig netjes, zonder problemen. Ik was wel blij dat het droog werd net voordat ik ging losrijden, want er liepen in de regen nogal wat paraplu's rond en dat kent hij nog niet (toch thuis eens mee gaan oefenen...). Voor het eerst een echt concours met springen etc., waar ik recht langs de speaker, een aantal vlaggen en het losspringen moest om bij het dressuurdeel te komen. Hij snoof een beetje maar liep gewoon keurig braaf door, mijn held toen was mijn dag al helemaal goed, nog voordat ik gereden had.

Ben je nog bij het paard wezen kijken, en hoe was ze, Nies?
pi_70041357
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:38 schreef Nies het volgende:

Dat was het wel zo'n beetje. Heb helemaal geen zin om zoveel energie te steken in een stel mensen die hun oordeel al vellen zonder dat ze ook maar enig idee hebben waar ze het over hebben.
Dat is het hele punt niet, er wordt geen oordeel geveld. Alleen gewaarschuwd, denk er goed over na. Ik heb al genoeg mensen figuurlijk én letterlijk op hun bek zien gaan met een jong paard.
Als jij mensen hebt die je helpen en die ervaring hebben met jonge paarden hoeft het zeker geen probleem te zijn, maar overweeg gewoon goed wat je wilt en kunt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')