In de Z2 zit er eentje hier in kring Den Boschquote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:26 schreef buitenbeentje het volgende:
Friezen zie je niet veel in de dressuur bij ons, en in de Z heb ik er hier nog geen gezien. Ik zou het gaaf vinden, Friezen zijn gave paarden.
Ja volgens mij wel, maar vind het wel leuk om het met een A te laten beginnen omdat hij dat nu ook heeft.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:34 schreef Samzz het volgende:
Aan de IWEC in Canada doet onze school ook gewoon meeVoor zover ik begrepen heb, dus volgend jaar ga ik er weer voor.
Moet de naam perse met een A zijn? Een sportnaam mag toch met iedere mogelijke letter?
Wat overweeg je verder om haar mee te laten dekken? Karakter van een paard is zo belangrijk...quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:58 schreef Samzz het volgende:
Ja oke, dat is ook wel leuk ja
Maar namen met een A... moeilijk! Dan kom je al snel bij die cliché namen als Adonis, Armani, Amaretto en zo.
Ik heb op horsetelex eens bekeken welke hengst ze adviseren voor mijn paardje. Jazz komt iedere keer nog in het rijtje voor. Beetje zonde.
Geen problemen mee gelukkig. Sommige Friezen hebben zo'n iel nekje, en lopen daardoor 9 van de 10 keer met een valse knik. Moeilijk bij ons zijn de zijgangen. Sowieso iets nieuws leren (afgezien van schouderbinnenwaarts, dat ging heel makkelijk) is vaak heel moeilijk en duurt lang om het echt goed onder de knie te krijgen. Ander probleem wat je vaak met Friezen hebt is de galop, maar ook dat is met Xander geen enkel probleem. Ik kan nu al slangevoltes galopperen en middengalop zijn altijd goed voor zevens. Ook zijn we nu spelenderwijs bezig met eenvoudige wissels, wordt hij lekker los en voorwaarts van. Maar ik heb echt mazzel met zo'n peerd denk ikquote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:34 schreef Samzz het volgende:
Aan de IWEC in Canada doet onze school ook gewoon meeVoor zover ik begrepen heb, dus volgend jaar ga ik er weer voor.
Moet de naam perse met een A zijn? Een sportnaam mag toch met iedere mogelijke letter?
En over Friezen, het is niet zozeer die verzameling die een probleem is, maar de hals die erop zit. Ik ken geen enkele Fries waarbij niet flink aan de hals gewerkt moest worden. Ze lopen of veel te diep of drukken de hals eruit. En ze willen graag over tempo lopen.
Ik heb tot nu toe bedacht:quote:Op vrijdag 8 mei 2009 15:58 schreef Samzz het volgende:
Maar namen met een A... moeilijk! Dan kom je al snel bij die cliché namen als Adonis, Armani, Amaretto en zo.
Hij heet officieel Andre ter Kwincke. Dus een achternaam heeft hij welquote:Op woensdag 13 mei 2009 11:49 schreef Samzz het volgende:
Wij hebben onze merrie Arwen genoemd. Maar dat is ondertussen ook niet uniek meer. Allure vind ik leuk. Helemaal luxe word het als er een mooi voorvoegsel bij komt, of een soort van achternaam zeg maar.
@ Juweel: De uitzonderingen bevestigen de regel, toch?
Vraag me af wat jullie vinden van de huidige fokkerij. De dwerggroei en gebreken waar Friezen mee kampen. Ik heb zelf het idee dat het stamboek deze gewoon in de doofpot stopt en daarmee zijn eigen ondergang tekent, door met name het grote inteeltpercentage.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
quote:Op zondag 17 mei 2009 15:26 schreef Samzz het volgende:
Ik dacht, deze paardenbaby kan ik hier ook wel even laten zienCommentaar: MooiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kun je mijn paardje ook een keer tekenen
Echt mooi gedaan, mooi afgewerkt en in detail ook. Niet zomaar "een tekening" van een paard.The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |