abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68786099
Eerst even het heuglijke nieuws dat ik vanaf vandaag weer in het bezit ben van een eigen paard, en wel het superpaard uit de openingspost
Ik vond de keuring ontzettend spannend maar gelukkig was het allemaal goed, dus nu is hij officieel van mij:

Nu nog een sportnaam verzinnen, zijn echte naam vind ik niet je van het... En ik vind het leuk om mijn eigen paard een eigen naam te geven. Dus mocht iemand nog suggesties hebben die beginnen met een A, kom maar op

Samzz, jammer dat de IWEC niet doorgaat.. Ga je het volgend jaar nog een keer proberen?

Pien: leuke foto's

Juweel: hard trainen voor de Z dan! Zou je hem echt krijgen? Karakter is zo ontzettend belangrijk in een paard, daarom ben ik ook helemaal gek op mijn ( ) paardje, die heeft ook een super karakter.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  donderdag 7 mei 2009 @ 20:57:57 #27
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_68786182
Gefeliciteerd Elefes! Gaaf beestje hoor! Namen ben ik niet zo goed in...
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_68788711
Dat is paard is echt nice Elefes! Echt een aanwinst.

Helaas ben ik ook bagger in namen.
pi_68801518
Wow Elefes, gefeliciteeeeerd! Ik vind hem echt een prachtpaard :j
Jammer idd van de IWEC, en Canada is ook niet echt om de hoek...
Mooie diertjes hoor Pien! Jammer dat Pep te koop staat..

Ik sprak laatst een jurylid die mij had gejureerd. Ze zei dat het voor ons geen enkel probleem zou worden om de Z te halen, ik was heel trots natuurlijk En of het echt waar is dat ik hem krijg...je weet t niet. Misschien kan ik dan gewoon gaan meebetalen. Of misschien verkoopt ze hem dan wel met heel veel winst
pi_68807403
Friezen zie je niet veel in de dressuur bij ons, en in de Z heb ik er hier nog geen gezien. Ik zou het gaaf vinden, Friezen zijn gave paarden.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_68808974
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 13:26 schreef buitenbeentje het volgende:
Friezen zie je niet veel in de dressuur bij ons, en in de Z heb ik er hier nog geen gezien. Ik zou het gaaf vinden, Friezen zijn gave paarden.
In de Z2 zit er eentje hier in kring Den Bosch Heb ik met Faraj ook nog tegen gereden in de Z1.
Friezen zijn ontzettend mooi, als ik trouw wil ik ze zeker voor de koets voor dressuur meestal net niet optimaal gebouwd waardoor ze wat meer moeite hebben met o.a. verzameling, maar er zijn er die het goed af kunnen.

Ik ga zo eens even shoppen voor een nieuw hoofdstel, dat mag wel nu het mijn eigen paardje is
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:34:21 #32
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_68811827
Aan de IWEC in Canada doet onze school ook gewoon mee Voor zover ik begrepen heb, dus volgend jaar ga ik er weer voor.

Moet de naam perse met een A zijn? Een sportnaam mag toch met iedere mogelijke letter?

En over Friezen, het is niet zozeer die verzameling die een probleem is, maar de hals die erop zit. Ik ken geen enkele Fries waarbij niet flink aan de hals gewerkt moest worden. Ze lopen of veel te diep of drukken de hals eruit. En ze willen graag over tempo lopen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_68811910
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:34 schreef Samzz het volgende:
Aan de IWEC in Canada doet onze school ook gewoon mee Voor zover ik begrepen heb, dus volgend jaar ga ik er weer voor.

Moet de naam perse met een A zijn? Een sportnaam mag toch met iedere mogelijke letter?
Ja volgens mij wel, maar vind het wel leuk om het met een A te laten beginnen omdat hij dat nu ook heeft.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 15:58:54 #34
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_68812758
Ja oke, dat is ook wel leuk ja

Maar namen met een A... moeilijk! Dan kom je al snel bij die cliché namen als Adonis, Armani, Amaretto en zo.

Ik heb op horsetelex eens bekeken welke hengst ze adviseren voor mijn paardje. Jazz komt iedere keer nog in het rijtje voor. Beetje zonde.
pi_68824646
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:58 schreef Samzz het volgende:
Ja oke, dat is ook wel leuk ja

Maar namen met een A... moeilijk! Dan kom je al snel bij die cliché namen als Adonis, Armani, Amaretto en zo.

Ik heb op horsetelex eens bekeken welke hengst ze adviseren voor mijn paardje. Jazz komt iedere keer nog in het rijtje voor. Beetje zonde.
Wat overweeg je verder om haar mee te laten dekken? Karakter van een paard is zo belangrijk...
  vrijdag 8 mei 2009 @ 21:51:27 #36
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_68825054
Jazz is bij mij nooit een optie geweest. Ik heb het eingelijk meer voor de lol gedaan. Kijken wat eruit komt. Het valt me wel op, dat is specifiek om een plat kruis vraag en allemaal paarden krijg met een hellende. Op Contango na dan.

Ik heb Up to Date heel hoog staan en anders Rohdiamant.
  maandag 11 mei 2009 @ 23:45:46 #37
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_68924918
Iemand nog een leuke Quarter kopen?
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_68935360
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:34 schreef Samzz het volgende:

En over Friezen, het is niet zozeer die verzameling die een probleem is, maar de hals die erop zit. Ik ken geen enkele Fries waarbij niet flink aan de hals gewerkt moest worden. Ze lopen of veel te diep of drukken de hals eruit. En ze willen graag over tempo lopen.
Geen problemen mee gelukkig. Sommige Friezen hebben zo'n iel nekje, en lopen daardoor 9 van de 10 keer met een valse knik. Moeilijk bij ons zijn de zijgangen. Sowieso iets nieuws leren (afgezien van schouderbinnenwaarts, dat ging heel makkelijk) is vaak heel moeilijk en duurt lang om het echt goed onder de knie te krijgen. Ander probleem wat je vaak met Friezen hebt is de galop, maar ook dat is met Xander geen enkel probleem. Ik kan nu al slangevoltes galopperen en middengalop zijn altijd goed voor zevens. Ook zijn we nu spelenderwijs bezig met eenvoudige wissels, wordt hij lekker los en voorwaarts van. Maar ik heb echt mazzel met zo'n peerd denk ik

Ligt eraan wat je smaak is Elefes...paard bij ons op stal heet Armani, maar dat vind ik bijvoorbeeld helemaal niks.
pi_68955629
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 15:58 schreef Samzz het volgende:

Ik heb tot nu toe bedacht:
Avondster
Allure
Avontuur
Affaire

Ik ben er nog niet uit... Ik vind Allure een erg leuke naam, maar er heten ook al zoveel paarden zo volgens mij. Avondster is weer iets meer merrie-achtig (hoewel ik zulde "Nederlandse" namen erg mooi vind).

*Nog even verder denken...*

Mocht iemand nog suggesties hebben...

[ Bericht 2% gewijzigd door Elefes op 12-05-2009 21:50:12 ]
pi_68956105
Ik vind Avondster een erg mooie naam!
  woensdag 13 mei 2009 @ 11:49:44 #41
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_68973244
Wij hebben onze merrie Arwen genoemd. Maar dat is ondertussen ook niet uniek meer. Allure vind ik leuk. Helemaal luxe word het als er een mooi voorvoegsel bij komt, of een soort van achternaam zeg maar.

@ Juweel: De uitzonderingen bevestigen de regel, toch?

Vraag me af wat jullie vinden van de huidige fokkerij. De dwerggroei en gebreken waar Friezen mee kampen. Ik heb zelf het idee dat het stamboek deze gewoon in de doofpot stopt en daarmee zijn eigen ondergang tekent, door met name het grote inteeltpercentage.
pi_68980507
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 11:49 schreef Samzz het volgende:
Wij hebben onze merrie Arwen genoemd. Maar dat is ondertussen ook niet uniek meer. Allure vind ik leuk. Helemaal luxe word het als er een mooi voorvoegsel bij komt, of een soort van achternaam zeg maar.

@ Juweel: De uitzonderingen bevestigen de regel, toch?

Vraag me af wat jullie vinden van de huidige fokkerij. De dwerggroei en gebreken waar Friezen mee kampen. Ik heb zelf het idee dat het stamboek deze gewoon in de doofpot stopt en daarmee zijn eigen ondergang tekent, door met name het grote inteeltpercentage.
Hij heet officieel Andre ter Kwincke. Dus een achternaam heeft hij wel Maar ik ben nog aan het twijfelen of ik die zal laten staan.
Ik denk ook dat het Allure wordt, ook al is er in ieder geval al een Allure uit Oscar van dat jaar... Maar goed.

Welke fokkerij bedoel je? Van de friezen of het KWPN, of algemeen?
  woensdag 13 mei 2009 @ 22:00:12 #43
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_68995673
De Friezen, heb ik ook vermeld he

Ik dacht dat het een merrie was... Ik vind Allure meer een naam voor een merrie... J'Adore dan? Is dan niet met een A, maar wel een toffe naam.
pi_68996212
Heb al weinig verstand van fokkerij (hoewel ik bijleer op de stal waar ik nu sta ) maar van friezen weet ik eigenlijk helemaal niks. Alleen dan wat ik wel eens in de ring krijg bij het jureren, maar dat zijn er maar een paar per jaar. Of wat ik toevallig een keer op wedstrijd zie lopen, maar dat is ook niet veel.

Ik heb ondertussen een mooi hoofdstel gekocht met een brede neusriem, staat erg chique bij mijn paardje. Eens kijken of ik dit weekend nog wat foto's kan maken.
Over de naam ben ik nog niet uit... *Blijft doordenken*
pi_69040619
Of je maakt er Andrew van, vind ik wel leuk klinken
Maar Allure vind ik ook gaaf.

Ik heb ook niet veel verstand van fokken, maar ik denk wel dat de inteeltproblemen steeds meeraan de oppervlakte gaan komen, en ik geloof ook dat veel fokkers zullen voorkomen dat er veel van naar buiten komt.
  FOK!fotograaf vrijdag 15 mei 2009 @ 01:37:32 #46
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_69043321
Ania! Dat is pas een mooie naam (of de variaties erop: Anna, Anne, Anja, Anya, enz)
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  vrijdag 15 mei 2009 @ 15:51:07 #47
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_69059519
Maar een ruin ga je toch geen meidennaam geven?

Bij de tuigpaarden zie je het ook, alleen nu in mindere mate gelukkig. Vroeger heeft met heel veel Renovo gebruikt, er is dan ook bijna geen tuiger meer die geen Renovo bloed heeft. Volgensmij zijn ze dat nu aardig aan het terugdringen.
  zondag 17 mei 2009 @ 15:26:54 #48
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_69119239
Ik dacht, deze paardenbaby kan ik hier ook wel even laten zien
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_69121866
quote:
Op zondag 17 mei 2009 15:26 schreef Samzz het volgende:
Ik dacht, deze paardenbaby kan ik hier ook wel even laten zien
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Commentaar: Mooi Kun je mijn paardje ook een keer tekenen
Echt mooi gedaan, mooi afgewerkt en in detail ook. Niet zomaar "een tekening" van een paard.
  zondag 17 mei 2009 @ 19:13:38 #50
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_69126361
Ik doe eigenlijk alleen opdrachten tegen betaling Omdat de materiaalkosten behoorlijk hoog zijn en ik er best veel tijd in moet steken en zo.

Deze was een eigen projectje om te zien hoe ik veulens neerzet, het is m'n eerste namelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')