Als je hier nog rondhangt: Bevalt die camera? Hij is vandaag bij iBood te krijgen en het lijkt me wel een leuk ding.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:33 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ok thanks.Ik heb een hele rits skivakantiefilmpjes gemaakt met mijn Flip Mino HD
dus daarmee ga ik iMovie 09 eens testen.
Ja, het bevalt goed.quote:Op zondag 3 mei 2009 11:19 schreef Zpottr het volgende:
Oudje van Svyagator:
[..]
Als je hier nog rondhangt: Bevalt die camera? Hij is vandaag bij iBood te krijgen en het lijkt me wel een leuk ding.
OK, maar voor simpele wintersportfilmpjes en dergelijke dus goed te doen? iMovie 09 heb ik dus dat zit goedquote:Op zondag 3 mei 2009 11:37 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, het bevalt goed.Verwacht geen superkwaliteit HD-video, want het blijft een vrij kleine lens die erin zit. Daardoor krijg je vanwege de hoge resolutie wel snel schokken e.d. Gelukkig heeft iMovie 09 daar een correctiefunctie voor.
![]()
Maar zeker voor deze prijs is het een leuke gadget, ik heb er 220 dollar voor betaald en ze zijn nu hier en daar te krijgen voor 200 euro.
Ja, voor wintersport is het prima, al is het bij skieënd filmen moeilijk om hem goed stil te houden. Ik heb'm inderdaad uit de vs laten komen.quote:Op zondag 3 mei 2009 11:40 schreef Zpottr het volgende:
[..]
OK, maar voor simpele wintersportfilmpjes en dergelijke dus goed te doen? iMovie 09 heb ik dus dat zit goedCool, dan ga ik bestellen - ¤165,- is een nette prijs denk ik idd.
Heb jij 'm destijds iut de VS laten komen of zo?
Edit: Ja graag!
Uptime: 43 dagen. iMacquote:
Klikquote:About iMac EFI Firmware Update 1.4
This update fixes intermittent system freeze issues for iMac computers with ATI Radeon HD 4850 graphics and fixes wake-from-sleep issues in Boot Camp.
To complete the firmware update process, please follow the instructions in the updater application (/Applications/Utilities/iMac EFI Firmware Update.app). The updater will launch automatically when the Installer closes.
After the firmware is successfully applied to your Mac, your Boot ROM Version will be:
IM91.008D.B08
En besteld!quote:Op zondag 3 mei 2009 11:48 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, voor wintersport is het prima, al is het bij skieënd filmen moeilijk om hem goed stil te houden. Ik heb'm inderdaad uit de vs laten komen.
Ik heb tegenwoordig wel dat rond een maand uptime de macbook opeens traag connect met de router als hij uit slaapstand komt. En nee... dat ligt niet aan die pauper sitecom routerquote:
Nooit wat van gemerkt eigenlijk. Maar ik let ook niet echt op de uptime normaal, het is dat ik nu een update voor iStat kon installeren. En ik heb eenquote:Op zondag 3 mei 2009 15:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb tegenwoordig wel dat rond een maand uptime de macbook opeens traag connect met de router als hij uit slaapstand komt. En nee... dat ligt niet aan die pauper sitecom router
Ik heb het nu 2 keer gehad. En beide keren zo rond de uptime van een maand. Maar goed, kan ook toeval zijn.quote:
In welke audiokwaliteit neemt die Flip eigenlijk op? Ik zie bij de spec's AAC staan. Maar niet de hoeveelheid Khz.quote:Op zondag 3 mei 2009 11:37 schreef Svyatagor het volgende:
Ja, het bevalt goed.Verwacht geen superkwaliteit HD-video, want het blijft een vrij kleine lens die erin zit.
Volgens mij 64kbps mono. Meestal is het grootste probleem bij dit soort apparatuur niet bitrate maar het oversturen van de mic, helaas.quote:Op zondag 3 mei 2009 19:06 schreef Junkie het volgende:
[..]
In welke audiokwaliteit neemt die Flip eigenlijk op? Ik zie bij de spec's AAC staan. Maar niet de hoeveelheid Khz.
Heb je toevallig al eens een optreden mee opgenomen en was het geluid nog luisterbaar?
quote:Op zondag 3 mei 2009 19:22 schreef Zpottr het volgende:
Ik kan het je na Lowlands wel laten weten![]()
sorry
Mijn tips:quote:Op zondag 3 mei 2009 23:27 schreef Zpottr het volgende:
Iemand tips voor lekkere muziek om op te lopen?
Dat dus, ja.quote:Op zondag 3 mei 2009 23:01 schreef c0nd0r het volgende:
Nog steeds in de markt om er een te kopen voor het eerst!
TVP dus
Thanksquote:Op maandag 4 mei 2009 00:13 schreef Junkie het volgende:
Junkie XL - Booming Back at You
Ah ja, die heb ik wel gekocht maar nog niet goed eluisterd. Ga ik eens doen!quote:The Prodigy - Invaders Must Die
Ik zal eens zoeken!quote:En in de iTunes Store heb je ook een pagina voor. En er zijn genoeg podcasts voor te vinden.
Het doen is op zich het probleem niet.. Het is alleen nog de vraag welke en waar het goedkoopst te halenquote:
Tsja dat blijft lastigquote:Op maandag 4 mei 2009 09:33 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Het doen is op zich het probleem niet.. Het is alleen nog de vraag welke en waar het goedkoopst te halen
Het blijft een heleboel geld dat ik zometeen (over een half jaar) wel kan gebruiken voor mijn rijbewijs. Daarnaast doet mijn huidige pc het ook nog steeds...quote:
VisualHub FTW.quote:Op maandag 4 mei 2009 19:17 schreef DamianDDDDD het volgende:
Bestaat er een goed programma voor de Mac om .mkv bestanden te converteren naar een .mp4 bestand? Ik wil graag een bepaalde serie op mijn iPod, maar is alleen in .mkv. en .xvid te downloaden. Bij voorbaat dank![]()
Handbrake even gedownload. Zeker leuk, maar ik krijg de subtitles niet in het .mp4 bestand.quote:Op maandag 4 mei 2009 19:39 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Kan handbrake dat niet? VisualHub is betaald en heeft te veel opties imo....
Handbrake ook maar even geprobeerd, wil graag m'n Sopranos DVD's in iTunes hebben voor FrontRow en voor op de iPhone... Echter is het bestandje wat Handbrake me geeft niet af te spelen op de iPhone (wel in iTunes), ik krijg de melding "This video cannot be played on this iPhone".quote:Op maandag 4 mei 2009 21:03 schreef DamianDDDDD het volgende:
[..]
Handbrake even gedownload. Zeker leuk, maar ik krijg de subtitles niet in het .mp4 bestand.
Ik moest ook even kijken wat het nou was.quote:Op maandag 4 mei 2009 16:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Haal 'm er af voordat windows gebruikers denken dat dit een algemene DIG slowchat is.
Kies bij Presets voor iPod Legacy. Die heeft een maximale iPod resolutie en een goede kwaliteit. (En deze speelt hier goed af op mn iPhone.) De normale iPod instelling heeft een resolutie van 320X... maar de legacy heeft 640x...quote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:10 schreef Cid het volgende:
Handbrake ook maar even geprobeerd, wil graag m'n Sopranos DVD's in iTunes hebben voor FrontRow en voor op de iPhone... Echter is het bestandje wat Handbrake me geeft niet af te spelen op de iPhone (wel in iTunes), ik krijg de melding "This video cannot be played on this iPhone".
Begrijp ik het goed dat je voor de iPhone andere instellingen moet gebruiken (en dus kwaliteit moet inleveren)? Dat zou wel jammer zijn, dan moet je eigenlijk twee versies bij houden, een voor FrontRow voor op de TV en een voor op de iPhone
Los kopen is veeeeel goedkoper en er zelf in zetten mag ookquote:Op dinsdag 5 mei 2009 10:07 schreef koffiekoekje het volgende:
Kan iemand mij vertellen of het verstandig is om aanschaf iMac direct ook ramgeheugen te bestellen? Of kan dat veel goedkoper ergens anders?
En mag je het zelf plaatsen ivm garantie?
Elders is 't meestal goedkoper dan bij Apple. Koop dan bijvoorbeeld Kingston.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 10:07 schreef koffiekoekje het volgende:
Kan iemand mij vertellen of het verstandig is om aanschaf iMac direct ook ramgeheugen te bestellen? Of kan dat veel goedkoper ergens anders?
En mag je het zelf plaatsen ivm garantie?
Thxquote:Op dinsdag 5 mei 2009 10:22 schreef Junkie het volgende:
[..]
Elders is 't meestal goedkoper dan bij Apple. Koop dan bijvoorbeeld Kingston.
En dit mag je gewoon zelf doen: Handleiding
Nee volgens mij hebben de unibodies DDR3 geheugen.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:44 schreef super-muffin het volgende:
Is dat ook voor in de unibody MacBook Pro? Want dan ga ik ook maar een setje bestellen
Thanks, I know. Was een copy- paste actiequote:Op dinsdag 5 mei 2009 09:30 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Ik moest ook even kijken wat het nou was.
@TopicStarter DIG / hoeft er dus niet voor, want het topic staat in DIG en dan gaat dat automagisch.
Deze week staat hij bij Dixons in de folder (tot 8 mei).quote:Op dinsdag 5 mei 2009 14:00 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Zo even een natte scheet tussendoor...![]()
Ik wil graag een iPod Touch. Weet er iemand waar die dingen momenteel en/of binnenkort in de aanbieding zijn?
Iemand?quote:Op maandag 4 mei 2009 21:03 schreef DamianDDDDD het volgende:
[..]
Handbrake even gedownload. Zeker leuk, maar ik krijg de subtitles niet in het .mp4 bestand.
Ik had er geen probleem mee, gewoon de subtitle selecteren die je er in wil hebben en klaar..quote:
Om het verhaal nog vreemder te maken: het .mkv bestand bevat subtitles, maar Handbrake herkent ze niet.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 16:14 schreef Cid het volgende:
[..]
Ik had er geen probleem mee, gewoon de subtitle selecteren die je er in wil hebben en klaar..
.MKV en subtitles zijn volgens mij geen gelukkige combinatie. Ook met Visualhub is met dat nooit gelukt, ondanks dat het met Perian moet lukken. Dat levert een queue op van zo'n 18 uur, met een uiteindelijke foutmelding.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 16:22 schreef DamianDDDDD het volgende:
[..]
Om het verhaal nog vreemder te maken: het .mkv bestand bevat subtitles, maar Handbrake herkent ze niet.
[ afbeelding ]
Heeft iemand de oplossing?
Misschien kun je via VLC of Submerge de ondertiteling uit je .mkv strippen en dan opnieuw invoegen na .mkv-.mov/.mp4 conversie?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 16:54 schreef DamianDDDDD het volgende:
Het lastige is dat het een anime is i.p.v. een Engelse film of TV-serie. Ik heb de Engelse ondertiteling nodig om alles te begrijpen
Oh ja, en 1066mhz blijkbaarquote:Op dinsdag 5 mei 2009 11:54 schreef Cid het volgende:
[..]
Nee volgens mij hebben de unibodies DDR3 geheugen.
Vaak zijn is er toch wel vaak een ondertitelde versie beschikbaar? Welke anime is het?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 16:54 schreef DamianDDDDD het volgende:
Het lastige is dat het een anime is i.p.v. een Engelse film of TV-serie. Ik heb de Engelse ondertiteling nodig om alles te begrijpen
FullMetal Alchemist: Brotherhood. Niet te verwarren met de vorige FullMetal Alchemist serie. De ondertiteling zit in ieder geval al in het .mkv bestand zelf en ik heb ze nodig bij het kijken van FMA op de iPod.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 19:05 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Oh ja, en 1066mhz blijkbaarThanks, ik ga even zoeken.
[..]
Vaak zijn is er toch wel vaak een ondertitelde versie beschikbaar? Welke anime is het?
Ik heb zelf dit geheugen: http://tweakers.net/pricewatch/226645/crucial-ct25664bc1067.htmlquote:Op dinsdag 5 mei 2009 19:05 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Oh ja, en 1066mhz blijkbaarThanks, ik ga even zoeken.
Ik heb ook het geheugen uitgebreid met bankjes van Crucial, dat bevalt trouwens verder prima...zou eerlijk gezegd niet weten waarom ik liever Kingston zou willen hebben. Wellicht omdat het geheugen ook getest is op Apple computers?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 20:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb zelf dit geheugen: http://tweakers.net/pricewatch/226645/crucial-ct25664bc1067.html
Maar ik zie nu dat Kingston geheugen net zo duur is: http://tweakers.net/price(...)-kvr1066d3s7-2g.html
Nou ja, kingston heeft wel meer naam dan crucial natuurlijk. Maar zoals gezegd heb ik zelf 4GB van crucial en dat bevalt prima.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 21:02 schreef RubberenRobbie het volgende:
[..]
Ik heb ook het geheugen uitgebreid met bankjes van Crucial, dat bevalt trouwens verder prima...zou eerlijk gezegd niet weten waarom ik liever Kingston zou willen hebben. Wellicht omdat het geheugen ook getest is op Apple computers?
Maken ze er serieus geen punt van als je zelf geheugen in prikt en er daarna iets mee is?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 10:22 schreef Junkie het volgende:
[..]
Elders is 't meestal goedkoper dan bij Apple. Koop dan bijvoorbeeld Kingston.
En dit mag je gewoon zelf doen: Handleiding
IN de unibody macbook zit de hd onder het batterij klepje. Kan je er zo uittrekken.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 23:25 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Maken ze er serieus geen punt van als je zelf geheugen in prikt en er daarna iets mee is?Netjes!
Hoe zit dat met HDD?
De prijs loopt met al mijn wensen nogal hard op namelijk.. Als ik in stappen zou kunnen upgraden zou dat wel mooi zijn!
Ik snap je laatste opmerking even niet? (Het is al laatquote:Op dinsdag 5 mei 2009 23:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
IN de unibody macbook zit de hd onder het batterij klepje. Kan je er zo uittrekken.
Ow wacht... iMac.
Nou ja het linkje in de post over zelf geheugen plaatsen die je quote ging over een imac. Dus ik nam aan dat je een iMac wilde.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 23:30 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Ik snap je laatste opmerking even niet? (Het is al laat)
Het gaat om een laptop sowieso
Ah okquote:Op dinsdag 5 mei 2009 23:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja het linkje in de post over zelf geheugen plaatsen die je quote ging over een imac. Dus ik nam aan dat je een iMac wilde.
Erg netjes dat zelfs Apple zelf hier eigen handleidingen voor heeft! Dat er voor mij een Mac gaat komen om te proberen is een ding wat zeker is!quote:Op dinsdag 5 mei 2009 23:33 schreef Swetsenegger het volgende:
http://support.apple.com/kb/HT1651
Handleiding om zelf geheugen te plaatsen in een macbook unibody. HDD zit onder het batterij klepje en is een stuk eenvoudiger te vervangen.
http://manuals.info.apple(...)luminum_Late2008.pdfquote:Op dinsdag 5 mei 2009 23:35 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Erg netjes dat zelfs Apple zelf hier eigen handleidingen voor heeft! Dat er voor mij een Mac gaat komen om te proberen is een ding wat zeker is!
De nieuwe Unibody Macbooks kan je wel met de verschillende verloopstukjes aansluiten op "oude" monitoren.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 19:40 schreef labbit het volgende:
Is die nieuwe LED Display van Apple ook aan te sluiten op een 'oude' MacBook? Ik kan op de Apple site alleen verloop stukjes van displayport naar vga vinden maar niet andersom
Ik dacht dat ze daar ook van die verloopstukjes voor hadden..!quote:Op dinsdag 5 mei 2009 23:54 schreef Junkie het volgende:
[..]
De nieuwe Unibody Macbooks kan je wel met de verschillende verloopstukjes aansluiten op "oude" monitoren.
Maar de oude MacBooks kan je niet aansluiten op de "nieuwe" CinemaDisplay.
Wat stomquote:Op dinsdag 5 mei 2009 23:54 schreef Junkie het volgende:
[..]
De nieuwe Unibody Macbooks kan je wel met de verschillende verloopstukjes aansluiten op "oude" monitoren.
Maar de oude MacBooks kan je niet aansluiten op de "nieuwe" CinemaDisplay.
Ik zou zeggen op deze manier. Maar weet dit niet zeker.quote:Op woensdag 6 mei 2009 00:38 schreef super-muffin het volgende:
Mijn iPhone is voor het laatst gesynt met mijn MacBook die toen gestolen was. Ik wil weer nieuwe muziek op mijn iPhone zetten via mijn nieuwe MacBook Pro () maar hoe doe ik dat zodat alle data zoals SMS'jes en apps bewaard blijven?
En volgens mij kun je als je je iPhone aansluit ervoor kiezen om een backup te maken.quote:Op woensdag 6 mei 2009 00:38 schreef super-muffin het volgende:
Mijn iPhone is voor het laatst gesynt met mijn MacBook die toen gestolen was. Ik wil weer nieuwe muziek op mijn iPhone zetten via mijn nieuwe MacBook Pro () maar hoe doe ik dat zodat alle data zoals SMS'jes en apps bewaard blijven?
Een goed beeldscherm kopenquote:Op woensdag 6 mei 2009 00:53 schreef labbit het volgende:
[..]
Wat stomwat moet ik nou doen met die ¤850
Apple is weer zo eigenwijs om van de Displayport een Mini DisplayPort aansluiting te maken. En door aan de monitorkant van de kabel ook de aansluiting aan te passen (omdat er ook USB en power doorheen moet), is er hierdoor helemaal geen verloopstukjes voor te vinden.quote:Op woensdag 6 mei 2009 00:02 schreef .Martijn het volgende:
Ik dacht dat ze daar ook van die verloopstukjes voor hadden..!
Als ik dus daar mee alle Apps terug haal blijven die in ieder geval bewaard of niet?quote:Op woensdag 6 mei 2009 01:37 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ik zou zeggen op deze manier. Maar weet dit niet zeker.
1) Sign into iTunes on your new computer.
2) Authorize your new computer: Store->Authorize Computer… (if you have any authorizations left–if not, deauthorize a computer on your iTunes account)
3) Transfer purchases on your new computer: File-Transfer Purchases from…
Wat ik verder vindt is handleidingen om je library bestanden aan te passen. Maar daar kan jij niet meer bij.
Ook op een Mac waar je iPhone nog nooit mee is gesynchroniseerd?quote:Op woensdag 6 mei 2009 09:59 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
En volgens mij kun je als je je iPhone aansluit ervoor kiezen om een backup te maken.
Die andere Cinema Displays zijn een beetje verouderd he?quote:
Ja, geen probleem, pas nog gedaan met m'n nieuwe MacBook. Als je voor het eerst de adresgegevens synchroniseert, vraag hij of je de gegevens op je iPhone wilt overschrijven, of dat je ze wilt samenvoegen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 15:17 schreef super-muffin het volgende:
Ook op een Mac waar je iPhone nog nooit mee is gesynchroniseerd?
Dat weet ik niet zeker.quote:Op woensdag 6 mei 2009 15:17 schreef super-muffin het volgende:
Als ik dus daar mee alle Apps terug haal blijven die in ieder geval bewaard of niet?
Ja dat welquote:Op woensdag 6 mei 2009 19:24 schreef Junkie het volgende:
[..]
Dat weet ik niet zeker.
Ik vindt er echt heel weinig informatie over.
Heb je niet een MobileMe account?
Echt waar? Nou ja ik kom van Windows en ben al lang blijquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |