Je hoeft me niet te geloven hoor... Maar ik denk dat je zelf ook wel een inschatting kunt maken over hoe het is om als blanke met weinig ervaring in een arm land rond te rijden. Ik heb die ervaring inderdaad wel. Ik zal je een paar voorbeelden noemen:quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:37 schreef ASroma het volgende:
oh goh wat een verassing geen groot verhaal van leolinedance en zijn schat aan ervaring
Zo erg is het niet, het is geen Johannesburg of Nairobi. Maar het komt wel voor ja. Vooral in de slechtere buurten en natuurlijk 's avonds. Als je al zelf gaat rijden, rij dan liever niet in het donker.quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:09 schreef HiZ het volgende:
Hoe zit het met car-jacking in Zimbabwe? Kun je in Harare wel voor rode stoplichten stoppen zonder bang te hoeven zijn voor je leven?
Dat klinkt er goed! Je hoeft natuurlijk ook niet altijd bang te zijn, dat zou je bezoekje er niet prettiger op maken. Dat heb ik wel eens gehad in Nairobi bijvoorbeeld, dat was niet zo fijn (2 pogingen tot zakkenrollerij op één dag, dronken negers om me heen enzo). Maar blijf in ieder geval wel op je hoede en probeer je grenzen niet teveel te verleggen. Het kunt natuurlijk ook eens de verkeerde tegen het lijf lopen. In Kampala heb ik me ook altijd heel veilig gevoeld maar na een paar maanden werd een vriend zijn tas met vanalles erin toch opeens van zijn schouders gerukt door een gast op een motor...quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:12 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ik heb me tot nu toe nog maar 1 keer onveilig gevoeld: toen ik 's avonds verdwaald was, en in het donker ergens rond liep, en allerlei mannen geld aan me kwamen vragen. Voor de rest loop ik rustig over straat, en stopt iedereen voor de rode stoplichten, en openen ze hun ramen om bijvoorbeeld kranten of bel te goed te kopen. Zelfs in de 'slum', de high-density suburb zou ik veilig over straat kunnen lopen..
Ga je er voor naar het vliegveld?quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:17 schreef AKnynke het volgende:
Morgen komt een nieuwe horde: m'n visum verlengen. Ben benieuwd hoe dat gaat.
Krijg je daar bij je studie geen gedoe mee? Dat je stage inhoudelijk niet zinvol genoeg was?quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:17 schreef AKnynke het volgende:
Daar was ik weer. Ik kom net terug van het parlement, en kon watr eerder naar huis, dus nog even voordat het donker is een internetcafe ingedoken. Met mij gaat alles op zich hardstikke goed. De stage bevalt alleen helemaal niet, ze hebben weinig tot geen werk voor me. Ik heb besloten dat ik m'n stage een maand ga inkorten, en alleen de 2 maanden verplicht stage loop die m'n studie me ook voorschrijft. Daarna ga ik 2 weken door zimbabwe reizen, en daarna kom ik weer richting europa.
@ Casparovv: in avondale zit geen internet cafe meer. Ik zit nu meestal in de stad.
Nou, je geeft het wel heel erg makkelijk op zegquote:Op donderdag 23 juli 2009 16:17 schreef AKnynke het volgende:
Daar was ik weer. Ik kom net terug van het parlement, en kon watr eerder naar huis, dus nog even voordat het donker is een internetcafe ingedoken. Met mij gaat alles op zich hardstikke goed. De stage bevalt alleen helemaal niet, ze hebben weinig tot geen werk voor me.
Visum verlengen is vaak erg lastig in landen als Zimbabwe. En dat is puur omdat ze je geld uit je zak willen kloppen. Als je 50 euro (extra) geeft is het vast zo gepiept. Dit heb ik echter nooit gedaan, je kunt best terugreizen met een visum dat een paar weken over de datum is. Als je nog 2 maanden wilt blijven zou ik het wel proberen. Maar het kan je wel wat moeite (berg papierwerk, vragen beantwoorden, geld betalen, 3x terugkomen, pasfoto's maken etc.) kosten voordat je hem hebt.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:17 schreef AKnynke het volgende:
Daar was ik weer. Ik kom net terug van het parlement, en kon watr eerder naar huis, dus nog even voordat het donker is een internetcafe ingedoken. Met mij gaat alles op zich hardstikke goed. De stage bevalt alleen helemaal niet, ze hebben weinig tot geen werk voor me. Ik heb besloten dat ik m'n stage een maand ga inkorten, en alleen de 2 maanden verplicht stage loop die m'n studie me ook voorschrijft. Daarna ga ik 2 weken door zimbabwe reizen, en daarna kom ik weer richting europa.
@ Casparovv: in avondale zit geen internet cafe meer. Ik zit nu meestal in de stad.
Mwoah, in mijn geval was het op het vliegveld zo gepiept. Wel 50 dollar ja, maargoed, dat soort prijzen betaal je in het Westen ook voor zo'n sticker.quote:Op donderdag 23 juli 2009 20:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Visum verlengen is vaak erg lastig in landen als Zimbabwe. En dat is puur omdat ze je geld uit je zak willen kloppen. Als je 50 euro (extra) geeft is het vast zo gepiept. Dit heb ik echter nooit gedaan, je kunt best terugreizen met een visum dat een paar weken over de datum is. Als je nog 2 maanden wilt blijven zou ik het wel proberen. Maar het kan je wel wat moeite (berg papierwerk, vragen beantwoorden, geld betalen, 3x terugkomen, pasfoto's maken etc.) kosten voordat je hem hebt.
Ik was bij immigratiebureau in de stad. Maar goed, ik moet maandag terugkomen met m'n vliegticket voor de terugreis. Ben benieuwd..quote:Op donderdag 23 juli 2009 17:08 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Ga je er voor naar het vliegveld?
goh, wat heeriljk kort door de bocht zeg! Ik geef het helemaal niet op, en ik probeer er ook absoluut zelf het beste van te maken. Ik kort alleen m'n tijd wat in. Ipv 3 maanden stage lopen en 2 weken reizen ga ik nu 2 maand stage lopen en 2 weken reizen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 19:42 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nou, je geeft het wel heel erg makkelijk op zegWat had je dan gedacht? Dat ze precies wisten wat je kwam doen en dat ze gingen vertellen wat jij op jouw stage moest gaan onderzoeken?
Ik bedoel: nou ben je binnen in een land dat verschrikkelijk interessant is op dit moment en nou geef je het bij de eerste de beste hindernis gelijk al op.....
Je moet het wel zelf doen, zaken regelen, bij andere organisaties op bezoek gaan, dingen onderzoeken etc. Er zijn zoveel interessante dingen te doen!
Valt best mee hoor. Ik reageer op wat jij schrijft in jouw mail waarin jij na een paar weekjes al concludeert dat er weinig werk is en dat je dus jouw stage in gaat korten om vakantie. Eerlijk gezegd vind ik dat nogal kort door de bocht.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:17 schreef AKnynke het volgende:
[..]
goh, wat heeriljk kort door de bocht zeg! Ik geef het helemaal niet op, en ik probeer er ook absoluut zelf het beste van te maken. Ik kort alleen m'n tijd wat in.
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:05 schreef aychelle het volgende:
*bagger*
Zooo daar sla je even de plank mis. Ze gaf alleen maar aan dat ze ook uit die regio komt. Misschien heeft ervaring met bepaalde dingen en wilde ze die hier delen?quote:Op zondag 26 juli 2009 00:34 schreef Bora-Bora het volgende:
Heej het is hier geen datingtopic hè.
R&P staat vol met leuke topics op dat vlak.
Ja, ik geloof wel dat ik na 3 weken in staat ben om te concluderen dat er voor mij weinig interessant werk is via de NGO. Maar goed, als jij vind dat ik de verkeerde beslissing maak, graag. Ik ben erg blij met de beslissing die ik genomen heb, en dat is het belangrijkste!quote:Op vrijdag 24 juli 2009 20:01 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Valt best mee hoor. Ik reageer op wat jij schrijft in jouw mail waarin jij na een paar weekjes al concludeert dat er weinig werk is en dat je dus jouw stage in gaat korten om vakantie. Eerlijk gezegd vind ik dat nogal kort door de bocht.
Maar wat zeggen ze dan van de NGO? Zijn dat lokale mensen of vanuit Scandinavië?
Pff, wat een pedant toontje, zeg...quote:Op zondag 26 juli 2009 11:56 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Ja, ik geloof wel dat ik na 3 weken in staat ben om te concluderen dat er voor mij weinig interessant werk is via de NGO. Maar goed, als jij vind dat ik de verkeerde beslissing maak, graag. Ik ben erg blij met de beslissing die ik genomen heb, en dat is het belangrijkste!
Het was een Garpje! (zie smiley:quote:Op zondag 26 juli 2009 11:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
Zooo daar sla je even de plank mis. Ze gaf alleen maar aan dat ze ook uit die regio komt. Misschien heeft ervaring met bepaalde dingen en wilde ze die hier delen?
Dank je, nijlpaard inderdaad. Ik merk dat ik veel te weinig Nederlands spreek, het wordt steeds lastiger!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:57 schreef ColdFeet het volgende:
Een rhino is een neushoorn, je bedoelt een hippo/nijlpaard?
Afrika is wel echt prachtig he
Geweldig?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:59 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Dank je, nijlpaard inderdaad. Ik merk dat ik veel te weinig Nederlands spreek, het wordt steeds lastiger!
Afrika is geweldig mooi, absoluut.
Nyanga is geweldig. Zit je in het hotel of in een cottage? Het is een klein gebied, en waarschijnlijk ook heel rustig deze tijd van het jaar. Neem (hele) warme kleding mee, want het wil er nog wel eens vriezen. Je kan er prachtig vliegvissen op forel trouwens, als je daar van houdt.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:47 schreef AKnynke het volgende:
Dit weekend ga ik naar Nyanga, ben benieuwd hoe dat is.
Je bedoelt net zoals Europa? Of andere continenten? Kom op zeg.quote:
Wat bedoel jij? En waarom ' kom op zeg'? Moeten we allemaal jouw mening delen?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 19:30 schreef static het volgende:
[..]
Je bedoelt net zoals Europa? Of andere continenten? Kom op zeg.
Afrika heeft een geheel eigen schoonheid, net als de andere continenten. Maar ik vond de natuur-beleving in Afrika wel echt heel bijzonder en prachtig en overweldigend, op zijn tijd.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 19:30 schreef static het volgende:
[..]
Je bedoelt net zoals Europa? Of andere continenten? Kom op zeg.
Hoezo is 'geweldig mooi' geen nederlands?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 13:21 schreef Cahir het volgende:
[..]
Geweldig?
Is geen Nederlands woord hoor
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:25 schreef erikkll het volgende:
[..]
Hoezo is 'geweldig mooi' geen nederlands?
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:25 schreef erikkll het volgende:
[..]
Hoezo is 'geweldig mooi' geen nederlands?
quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:16 schreef AKnynke het volgende:
nou, het lange weekend wat doen ging niet door, ik lag vanaf vrijdag tot gister in bed met hoge koorts, hoodpijn en maagklachten. De eerste twee zijn gelukkig weg, de 3e is er nog een beetje, maar het gaat beter. Ik verveel me langzamerhand alleen te pletter..
woensdag als het goed is weer aan het werk. T jammere is dat m'n vrienden allemaal leuke dingen aan het doen zijn, en ik hier vast zit.
Nee, je moet gewoon geen informatie inwinnen en gewoon op goed geluk verwachten dat alles precies zo loopt als jij wiltquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:18 schreef regularjoeback het volgende:
ALS JE HET WIL MOET JE JE NIETS WIJS LATEN MAKEN DOOR DIE MENSEN HIER
ja caps ik weet het![]()
Hoe bedoel je dit? En wat doe je nu eigenlijk qua werk?quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:16 schreef AKnynke het volgende:
woensdag als het goed is weer aan het werk. T jammere is dat m'n vrienden allemaal leuke dingen aan het doen zijn, en ik hier vast zit.
ik bedoelde dat ik plannen had om allerlei leuke dingen te doen met m'n vrienden hier, maar uiteindelijk ziek in bed lag. Ondertussen is het een stuk beter, alleen nog diarree-attacks. Morgen weer aan het werk.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:23 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? En wat doe je nu eigenlijk qua werk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |