In de davinci code zit anders best veel kloppende geschiedenis verwerkt hoor.quote:Op zaterdag 16 mei 2009 12:49 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Het verrijkt je spiritualiteit evenveel als 'De Da Vinci Code' je kennis van kunstgeschiedenis.
Wat was de strekking van het boek dan, en hoe heeft het je kijken verandert?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:53 schreef My_Man_T het volgende:
[ afbeelding ]
Cradle to Cradle
Heeft mijn kijken op duurzaamheid helemaal veranderd.
Was voor mij echt een eye-opener.
Een echte aanrader.
heb die tegenlicht (gelook ik) een handvol keer gezien, boek moet er eigenlijk ook nog komen..quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:53 schreef My_Man_T het volgende:
[ afbeelding ]
Cradle to Cradle
Heeft mijn kijken op duurzaamheid helemaal veranderd.
Was voor mij echt een eye-opener.
Een echte aanrader.
Van Gibran is ook 'De idioot' heel erg mooi.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:30 schreef Boswachtertje het volgende:
Uit mijn tijd in Nieuw-Zeeland is deze me toch wel bijgebleven..
[ afbeelding ]
Op speciaal (Haushofers) verzoek:
Boekje van amper 100 pagina's waarin allerlei thema's uit het leven (liefde, leven, geluk, wijsheid etc) worden besproken aan de hand van dichterlijk geschreven teksten. Juist daardoor heeft het me enorm aan het denken gezet. Buiten dat raakt de toon van het boek bij mij precies de juiste snaar.. het gaf mij toendertijd een erg geinspireerd gevoel
Ah thnx voor de tipquote:Op dinsdag 2 juni 2009 19:52 schreef Dunckie het volgende:
Van Gibran is ook 'De idioot' heel erg mooi.
Het wordt gewaardeerd!quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:30 schreef Boswachtertje het volgende:
Uit mijn tijd in Nieuw-Zeeland is deze me toch wel bijgebleven..
[ afbeelding ]
Op speciaal (Haushofers) verzoek:
M'n broer zijn vrouw kreeg em ook toegestuurd door een tante van d'r, maar zij kon er niet zoveel mee. Erg mooie tekst!quote:Tezamen werd je geboren, en tezamen zul je voor immer zijn.
Jij zult tezamen zijn, als de witte vleugelen van de dood je dagen verstrooien.
Ja, je zult zelfs tezamen zijn in Gods stille herinnering.
Maar laten er tussenruimten zijn in je tezamenzijn.
Laat de winden des hemels tussen je dansen.
Hebt elkander lief, maar maakt van de liefde geen band:
laat zij veeleer zijn een golvende zee tussen de kusten van je zielen.
Vult elkanders bekers, maar drinkt niet uit dezelfde beter.
Geeft elkander van je brood, maar eet niet van hetzelfde stuk.
Zingt en danst tezamen en weest blijde, maar bent ieder alleen,
zoals de snaren van een luit op zichzelf zijn, al doortrilt hen dezelfde muziek.
Geef je harten, maar geef ze niet aan elkander in bewaring.
Want alleen de hand des levens kan je harten bevatten.
En staat tezamen, maar niet te dicht bijeen:
want de zuilen van de tempel staan ieder op zichzelf,
en de eik en de cypres groeien niet in elkanders schaduw.
De eerste heb ik naast mijn bed liggen. Snel maar gaan lezen dusquote:Op woensdag 3 juni 2009 17:57 schreef Polydeukes het volgende:
Het valt me op dat er weinig romans genoemd worden. Terwijl de drie boeken waar ik het meest van geleerd heb juist alle drie romans zijn.
Umberto Eco - De slinger van Foucault
Simone de Beauvoir - Niemand is onsterfelijk
Italo Svevo - Bekentenissen van Zeno
Oeh, hier ga ik nu aan beginnen, ben er benieuwd.quote:Op maandag 18 mei 2009 14:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is dan weer de ondertitel van een boek dat wél interessant is.
[ afbeelding ]
Aan begonnen maar op de helft aan de kant gelegd. Welk leuk en interessant boek, alleen een beetje saai als je het sowieso wel met hem eens bent en alles al een keer gehoord hebt.quote:Op maandag 18 mei 2009 14:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is dan weer de ondertitel van een boek dat wél interessant is.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |