En...korte recensie.. aanrader?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:28 schreef Monolith het volgende:
Nog maar weer eens een aardig boek dat ik recentelijk gelezen heb:
[ afbeelding ]
Beetje late reactie, maar ja, wat een bijzonder boek was datquote:Op zondag 3 mei 2009 23:33 schreef lyolyrc het volgende:
Mijn eye-opener:
Ik viel van de ene in de andere verbazing toen ik dit boek las. Opmerkelijk is ook dat geen enkele Britse uitgever zijn boeken wil uitgeven.
Heb deze een tijdje geleden ook maar eens gelezen omdat ik benieuwd was naar dalrymple. Beetje radicaal maar wel met een kern van waarheid. Roept ook weer veel vragen op natuurlijk.....quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Beetje late reactie, maar ja, wat een bijzonder boek was datEn ik vond ook ngo eens dat de man gelijk had
Absoluut een aanrader. Het is wederom een poging van Diamond om een heel breed raamwerk te schetsen, net als in Guns, Germs and Steel. Dit maal is de centrale vraag niet waarom sommige beschavingen succesvoller zijn dan anderen, maar waarom sommige samenleving wel ten onder zijn gegaan en andere samenlevingen niet, welke oorzaken hieraan ten grondslag liggen en welke lessen hedendaagse samenlevingen daaruit kunnen trekken.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:37 schreef dramatiek het volgende:
[..]
En...korte recensie.. aanrader?
Ik vond het af en toe ook ongelofelijk wat ik las in dat boek. Ik heb inmiddels veel meer boeken van Dalrymple gelezen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:39 schreef Isabeau het volgende:
Beetje late reactie, maar ja, wat een bijzonder boek was datEn ik vond ook ngo eens dat de man gelijk had
Thanks,bestellen dus.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Absoluut een aanrader. Het is wederom een poging van Diamond om een heel breed raamwerk te schetsen, net als in Guns, Germs and Steel. Dit maal is de centrale vraag niet waarom sommige beschavingen succesvoller zijn dan anderen, maar waarom sommige samenleving wel ten onder zijn gegaan en andere samenlevingen niet, welke oorzaken hieraan ten grondslag liggen en welke lessen hedendaagse samenlevingen daaruit kunnen trekken.
Ik ga deze ook bestellen! Ben erg benieuwd.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zullen de oostduitsers ontroostbaar over zijnquote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:39 schreef Maeghan het volgende:
Schokkend was bijvoorbeeld dat de banaan zoals wij die kennen op het punt van uitsterven schijnt te staan =P
Bedankt voor de tipquote:Op donderdag 15 oktober 2009 04:05 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Geweldig boek waar ik jaren op gewacht heb![]()
[ afbeelding ]
Eindelijk een boek over Lucid Dreaming dat de diepte ingaat, en hoe!
Vorige boeken concentreerden zich vooral op technieken en achterliggende wetenschappelijke informatie. Dit boek opent nieuwe deuren die tot diep in onze psyche leiden en ons een nieuw perspectief biedt op onze realiteit en onszelf.
Enige voorkennis van LD is wel vereist en het hebben ervaren van een LD helpt ook zeker mee. Voldoe je aan deze eisen dan moet je dit boek zeker lezen!
Eten die zo veel bananen?quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zullen de oostduitsers ontroostbaar over zijn
Cewl!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 04:05 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Geweldig boek waar ik jaren op gewacht heb![]()
[ afbeelding ]
Eindelijk een boek over Lucid Dreaming dat de diepte ingaat, en hoe!
Vorige boeken concentreerden zich vooral op technieken en achterliggende wetenschappelijke informatie. Dit boek opent nieuwe deuren die tot diep in onze psyche leiden en ons een nieuw perspectief biedt op onze realiteit en onszelf.
Enige voorkennis van LD is wel vereist en het hebben ervaren van een LD helpt ook zeker mee. Voldoe je aan deze eisen dan moet je dit boek zeker lezen!
Is echt een heel goed boek: http://www.lucidadvice.com/quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:56 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Bedankt voor de tipIk ben ook een periode helemaal into lucide dromen geweest, en heb o.a. de boeken van LaBerge en zo'n Nederlands handeleidingsboek gelezen, maar deze lijkt mij ook interessant
Ben heel benieuwd wat je er van vindtquote:Op dinsdag 17 november 2009 21:38 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Cewl!
Zocht dit boek laatst al (wist dat ik em ergens tussen mijn actieve topics had staan). Dus ook Urquhart bedankt voor de tip
Heb em besteld, ben erg benieuwd
Het zijn er een heleboel, maar dit is er zeker één van...quote:Op zondag 3 mei 2009 16:21 schreef qwerty_x het volgende:
[ afbeelding ]
een verfrissende kijk op zowel het Midden Oosten als de journalistiek als geheel
Die ga ik lezen!quote:Op maandag 22 maart 2010 19:21 schreef dramatiek het volgende:
kick
Models of democracy
David Held
In a succinct and far-reaching analysis, David Held provides an introduction to major theories of democracy from classical Greece to the present, along with a critical discussion of what democracy should mean today. This new edition has been extensively revised and updated to take into account significant transformations in world politics. A new chapter on deliberative democracy has been added, which focuses on how citizen participation can be increased in politics, and how that participation can become more informed. Like its predecessor, the third edition of "Models of Democracy" combines lucid exposition and clarity of expression with careful scholarship and originality, making it highly attractive to students and experts in the field. The third edition will prove essential reading for all those interested in politics, political theory, and political philosophy.
[ afbeelding ]
Allemaal gelezen --> waarom? Omdat andere mensen de zaak kernachtiger samen vatten dan ik dat kan. In een dag zitten sowieso al te weinig uren, dus waarom het wiel 2x uitvinden.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Dramatiek, heb je die boeken ook gelezen? Of waarom knip en plak je er beschrijvingen bij ipv er bij te schrijven wat je er van geleerd hebt
Het maakt het wel een stuk leuker als je verteld wat jij er van vind en wat je ervan geleerd hebt. Temeer omdat je er vorig jaar zelf ook om vroegquote:Op maandag 22 maart 2010 20:27 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Allemaal gelezen --> waarom? Omdat andere mensen de zaak kernachtiger samen vatten dan ik dat kan. In een dag zitten sowieso al te weinig uren, dus waarom het wiel 2x uitvinden.
Als je wil kan ik er een foto van maken zet ik mijn kat met een krant van vandaag op de boekenplank--> geloof trouwens dat er zo'n foto op fok moet staan met precies dat boek erop, ff zoeken
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:37 schreef dramatiek het volgende:
[..]
En...korte recensie.. aanrader?
quote:Op maandag 22 maart 2010 20:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het maakt het wel een stuk leuker als je verteld wat jij er van vind en wat je ervan geleerd hebt. Temeer omdat je er vorig jaar zelf ook om vroeg
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |