abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73683435
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:28 schreef Monolith het volgende:
Nog maar weer eens een aardig boek dat ik recentelijk gelezen heb:

[ afbeelding ]
En...korte recensie.. aanrader?
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_73683493
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:33 schreef lyolyrc het volgende:
Mijn eye-opener:

Ik viel van de ene in de andere verbazing toen ik dit boek las. Opmerkelijk is ook dat geen enkele Britse uitgever zijn boeken wil uitgeven.
Beetje late reactie, maar ja, wat een bijzonder boek was dat En ik vond ook ngo eens dat de man gelijk had
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_73683521
pi_73683616
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Beetje late reactie, maar ja, wat een bijzonder boek was dat En ik vond ook ngo eens dat de man gelijk had
Heb deze een tijdje geleden ook maar eens gelezen omdat ik benieuwd was naar dalrymple. Beetje radicaal maar wel met een kern van waarheid. Roept ook weer veel vragen op natuurlijk.....

fijn dat het topic meteen weer begint te lopen. Altijd leuk om te zien wat andere mensen lezen.Nieuw leesvoer is altijd welkom.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:48:42 #246
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73683797

Leer hoe macht en politiek functioneert
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73684597
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:37 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Absoluut een aanrader. Het is wederom een poging van Diamond om een heel breed raamwerk te schetsen, net als in Guns, Germs and Steel. Dit maal is de centrale vraag niet waarom sommige beschavingen succesvoller zijn dan anderen, maar waarom sommige samenleving wel ten onder zijn gegaan en andere samenlevingen niet, welke oorzaken hieraan ten grondslag liggen en welke lessen hedendaagse samenlevingen daaruit kunnen trekken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_73684961
quote:
Ik vond het af en toe ook ongelofelijk wat ik las in dat boek. Ik heb inmiddels veel meer boeken van Dalrymple gelezen.
Beschaving of wat ervan over is

gaat verder waar Leven aan de onderkant is gestopt. Ook bevat het eerste deel van dit boek een analyse van onze huidige maatschappij aan de hand van kunst. De moeite waard!
Leve het vooroordeel

Hierin neemt hij de mythe van het onbevooroordeeld zijn op de hak. Zijn stelling daarin is dat als het ene vooroordeel verdwijnt, een ander vooroordeel verschijnt. Dit is een veel dunner boek en ook anders van opzet dan Leven aan de onderkant en Beschaving of wat ervan over is, maar ook interessant.

Ik zie nu overigens dat er weer een nieuw boek is verschenen. Hebben, hebben, hebben!
pi_73689208
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Absoluut een aanrader. Het is wederom een poging van Diamond om een heel breed raamwerk te schetsen, net als in Guns, Germs and Steel. Dit maal is de centrale vraag niet waarom sommige beschavingen succesvoller zijn dan anderen, maar waarom sommige samenleving wel ten onder zijn gegaan en andere samenlevingen niet, welke oorzaken hieraan ten grondslag liggen en welke lessen hedendaagse samenlevingen daaruit kunnen trekken.
Thanks,bestellen dus.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 22:36:30 #250
235428 di0r1
foto_van_mij.jpg .exe
pi_73698038
quote:

[..]

Ik ga deze ook bestellen! Ben erg benieuwd.
Sterk Topic || Lekker nummertje
"Als oprecht democraat eerbiedig ik iedere mening: het is immers het goed recht van mijn buurman om ongelijk te hebben."- Jan Greshoff
pi_73703241
Geweldig boek waar ik jaren op gewacht heb

Eindelijk een boek over Lucid Dreaming dat de diepte ingaat, en hoe!

Vorige boeken concentreerden zich vooral op technieken en achterliggende wetenschappelijke informatie. Dit boek opent nieuwe deuren die tot diep in onze psyche leiden en ons een nieuw perspectief biedt op onze realiteit en onszelf.

Enige voorkennis van LD is wel vereist en het hebben ervaren van een LD helpt ook zeker mee. Voldoe je aan deze eisen dan moet je dit boek zeker lezen!
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_73732387
Misschien gekke keuzes, maar van alle boeken die ik recent gelezen heb schieten deze me te binnen:

Veggie in Pumps - Lisette Kreischer: niet zozeer vanwege het vegetarisme/veganisme, maar omdat het je bewust maakt van het feit dat iedere aankoop een beslissing is waarmee je bepaalde bedrijven, processen, etc. steunt.

Rotterdam, geblaakte stad - Ben Laurens: Laurens schrijft over zijn belevenissen als schooljongen in Rotterdam tijdens de tweede wereldoorlog. Alleen is het niet het zoveelste boek dat hetzelfde verteld over hoe erg het was, of over politieke en maatschappelijke gevolgen, maar het gaat heel duidelijk over het dagelijks leven. Hoe reageren mensen op oorlog, hoe gaan ze verder met leven, hoe denken ze op dat moment over hun situatie, etc.

Confessions of an eco-sinner - Fred Pearce: In tegenstelling tot wat de titel doet vermoeden is het geen prekerig boek. De auteur gaat van een aantal voedingsmiddelen/gebruiksvoorwerpen die hij zelf in huis heeft na waar ze vandaan komen, hoe ze gemaakt worden, wat voor effect dat heeft op het milieu, de samenleving, etc. Echt heel interessant om te lezen hoe bepaalde dingen gemaakt worden, wat er allemaal bij mis gaat, maar ook wat de alternatieven zijn en dat die niet altijd beter zijn. Schokkend was bijvoorbeeld dat de banaan zoals wij die kennen op het punt van uitsterven schijnt te staan =P
Sanity is (not) statistical
pi_74247498
Leuk kijkje in de keuken van Lehman Brothers/Wallstreet. Gechreven door Lawrence McDonald (voormalig Lehman werknemer) & Patrick Robinson. Verbazingwekkend hoe de directie van een bedrijf zo weinig notie heeft van wat er in het bedrijf gebeurt.
Hij begint de intro met Bill Clinton en Roberta Achtenberg de "schuld" te geven.

zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:08:47 #254
45206 Pietverdriet
pi_74247632
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 22:39 schreef Maeghan het volgende:

Schokkend was bijvoorbeeld dat de banaan zoals wij die kennen op het punt van uitsterven schijnt te staan =P
Zullen de oostduitsers ontroostbaar over zijn
pi_74793755
bump...
pi_74794162
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 04:05 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[ afbeelding ]

Vorige boeken concentreerden zich vooral op technieken en achterliggende wetenschappelijke informatie. Dit boek opent nieuwe deuren die tot diep in onze psyche leiden en ons een nieuw perspectief biedt op onze realiteit en onszelf.

Enige voorkennis van LD is wel vereist en het hebben ervaren van een LD helpt ook zeker mee. Voldoe je aan deze eisen dan moet je dit boek zeker lezen!
Bedankt voor de tip Ik ben ook een periode helemaal into lucide dromen geweest, en heb o.a. de boeken van LaBerge en zo'n Nederlands handeleidingsboek gelezen, maar deze lijkt mij ook interessant
pi_74794710
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zullen de oostduitsers ontroostbaar over zijn
Eten die zo veel bananen?
Sanity is (not) statistical
pi_74796039
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 04:05 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[ afbeelding ]

Cewl!

Zocht dit boek laatst al (wist dat ik em ergens tussen mijn actieve topics had staan). Dus ook Urquhart bedankt voor de tip

Heb em besteld, ben erg benieuwd
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  woensdag 18 november 2009 @ 13:00:28 #259
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_74813150
.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_74944741
tvp, bezig in I Am A Strange Loop
pi_74945277
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 20:56 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip Ik ben ook een periode helemaal into lucide dromen geweest, en heb o.a. de boeken van LaBerge en zo'n Nederlands handeleidingsboek gelezen, maar deze lijkt mij ook interessant
Is echt een heel goed boek: http://www.lucidadvice.com/

Is nu al een klassieker
pi_74945301
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 21:38 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Cewl!

Zocht dit boek laatst al (wist dat ik em ergens tussen mijn actieve topics had staan). Dus ook Urquhart bedankt voor de tip

Heb em besteld, ben erg benieuwd
Ben heel benieuwd wat je er van vindt
pi_76337281
bump
  zaterdag 2 januari 2010 @ 21:07:18 #264
45206 Pietverdriet
pi_76337487
De kunst van het koken, van Julia Child, Simone Beck en Louise Bertholle.
Behorend tot de beste boeken over de klassieke franse keuken.
pi_76360887
The end of history and the last man - Francis Fukuyama

Waarom communisme niet werkt en liberalisme en democratie wel. Een zeer interessante duiding van de afgelopen halve eeuw en de aanloop daar naartoe. Ik was het niet met alles eens en hij doet veel aannames, maar het zet je zeker aan het denken.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_77541604
Halfway through John Cassidy’s new book, How Markets Fail, there is a revealing anecdote about Morgan Stanley. Back in the mid-1990s, Cassidy asked officials at this once-mighty US bank how they recruited economists, only to be told that Morgan Stanley avoided hiring anybody straight from university.

“We insist on at least a three-to-four-year cleansing process to neutralise the brainwashing that takes place on those graduate programmes,” Stephen Roach, the firm’s chief economist is quoted as saying, noting that academic economists appeared to have become dangerously divorced from reality.

In future, Roach, or anyone else, might simply disperse copies of Cassidy’s book to accelerate that intellectual “cleansing”. How Markets Fail is not just a sobering account of the recent financial disasters, it is also a thoroughly readable history of how the modern economics profession has developed over the past century – and lost its way

http://www.ft.com/cms/s/2(...)94-00144feab49a.html

pi_77617082
quote:
Op zondag 3 mei 2009 16:21 schreef qwerty_x het volgende:
[ afbeelding ]

een verfrissende kijk op zowel het Midden Oosten als de journalistiek als geheel
Het zijn er een heleboel, maar dit is er zeker één van...

Verder: 1984 - George Orwell

Big brother is watching you!
pi_77619474
mooie kaft. Ik moet em nog eens herlezen, alweer erg lang geleden
  zondag 7 februari 2010 @ 21:09:35 #269
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_77743494
The Black Swan.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_77784816

Om nog een titel toe te voegen, een boek wat sommigen van jullie waarschijnlijk wel hebben gelezen. Ik heb het zelf op een avond geleend van een huisgenoot en heb het die nacht in een keer uitgelezen.. Kon me helemaal inleven in de hoofdpersoon en ik moet zeggen dat ik mede hierdoor toch wel aardig geinteresseerd ben geraakt in het oosterse denken (hoewel ik er nog niet echt veel mee heb gedaan..)
Zeer interessante kijk op het leven van Boeddha..

En van Herman Hesse is ook het Kralenspel zeker wel een aanrader, een dikke pil maar met een zeer interessant idee erin (ook hierin spreekt het oosterse verhaal me zeer aan)..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_77828606
Ik ben nu in dit boek bezig:

Verschilt in essentie niet zoveel van vele andere zelfhulp/persoonlijke groei boeken. Maar is geschreven door een Nederlander, dus lekker concreet en nuchter. Ik moet zeggen dat die benadering wel lekker wegleest en ook wel werkt.
pi_79458879
kick

Models of democracy
David Held

In a succinct and far-reaching analysis, David Held provides an introduction to major theories of democracy from classical Greece to the present, along with a critical discussion of what democracy should mean today. This new edition has been extensively revised and updated to take into account significant transformations in world politics. A new chapter on deliberative democracy has been added, which focuses on how citizen participation can be increased in politics, and how that participation can become more informed. Like its predecessor, the third edition of "Models of Democracy" combines lucid exposition and clarity of expression with careful scholarship and originality, making it highly attractive to students and experts in the field. The third edition will prove essential reading for all those interested in politics, political theory, and political philosophy.

maandag 22 maart 2010 @ 19:26:56 #273
45206 Pietverdriet
pi_79459151
Dramatiek, heb je die boeken ook gelezen? Of waarom knip en plak je er beschrijvingen bij ipv er bij te schrijven wat je er van geleerd hebt
  maandag 22 maart 2010 @ 19:42:10 #274
235428 di0r1
foto_van_mij.jpg .exe
pi_79460022
quote:
Op maandag 22 maart 2010 19:21 schreef dramatiek het volgende:
kick

Models of democracy
David Held

In a succinct and far-reaching analysis, David Held provides an introduction to major theories of democracy from classical Greece to the present, along with a critical discussion of what democracy should mean today. This new edition has been extensively revised and updated to take into account significant transformations in world politics. A new chapter on deliberative democracy has been added, which focuses on how citizen participation can be increased in politics, and how that participation can become more informed. Like its predecessor, the third edition of "Models of Democracy" combines lucid exposition and clarity of expression with careful scholarship and originality, making it highly attractive to students and experts in the field. The third edition will prove essential reading for all those interested in politics, political theory, and political philosophy.

[ afbeelding ]
Die ga ik lezen!
Sterk Topic || Lekker nummertje
"Als oprecht democraat eerbiedig ik iedere mening: het is immers het goed recht van mijn buurman om ongelijk te hebben."- Jan Greshoff
  maandag 22 maart 2010 @ 19:48:37 #275
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_79460360
Zal ongetwijfeld al genoemd zijn (heb niet alles teruggelezen):

Zeven eigenschappen van effectief leiderschap van S. Covey
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_79462567
quote:
Op maandag 22 maart 2010 19:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Dramatiek, heb je die boeken ook gelezen? Of waarom knip en plak je er beschrijvingen bij ipv er bij te schrijven wat je er van geleerd hebt
Allemaal gelezen --> waarom? Omdat andere mensen de zaak kernachtiger samen vatten dan ik dat kan. In een dag zitten sowieso al te weinig uren, dus waarom het wiel 2x uitvinden.

Als je wil kan ik er een foto van maken zet ik mijn kat met een krant van vandaag op de boekenplank --> geloof trouwens dat er zo'n foto op fok moet staan met precies dat boek erop, ff zoeken
  maandag 22 maart 2010 @ 20:31:56 #277
45206 Pietverdriet
pi_79462804
quote:
Op maandag 22 maart 2010 20:27 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Allemaal gelezen --> waarom? Omdat andere mensen de zaak kernachtiger samen vatten dan ik dat kan. In een dag zitten sowieso al te weinig uren, dus waarom het wiel 2x uitvinden.

Als je wil kan ik er een foto van maken zet ik mijn kat met een krant van vandaag op de boekenplank --> geloof trouwens dat er zo'n foto op fok moet staan met precies dat boek erop, ff zoeken
Het maakt het wel een stuk leuker als je verteld wat jij er van vind en wat je ervan geleerd hebt. Temeer omdat je er vorig jaar zelf ook om vroeg
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:37 schreef dramatiek het volgende:

[..]

maandag 22 maart 2010 @ 20:32:45 #278
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79462851
Zo'n copy paste samenvatting is volstrekt oninteressant, dramatiek. Niet lezenswaardig. Ik neem aan dat je ook een eigen mening hebt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_79463552
quote:
Op maandag 22 maart 2010 20:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het maakt het wel een stuk leuker als je verteld wat jij er van vind en wat je ervan geleerd hebt. Temeer omdat je er vorig jaar zelf ook om vroeg
[..]

Katten met foto's #61

Ah daar is ie. Ik vroeg toen of het een aanrader was, heb de recentie er zelf toen bijgezocht.

ZIjn we weer 16 jarige aan het spelen Piet Verdriet. Moeten we maar overal topics komen vervuilen? Komt het door je Ayn Rand fout of je Cato stukje? Of nog slechte zin omdat Obama z'n healthcare plan erdoor heeft gekregen?

btw met copy&paste vervul ik zo te zien de standaardprocedure van dit topic.
Geinteresseerden kunnen google gebruiken. Goed boek, een echte aanrader iig.
  maandag 22 maart 2010 @ 20:47:39 #280
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79463651
Wat zeur je nou?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')