Interessante man, en hij had ook uitstekende ideeen over belasting heffen op waardevernietiging.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 10:54 schreef lyolyrc het volgende:
Leuk dat het topic nog loopt! Trouwens een goed topic van Klopkoek, dat mag ook wel eens gezegd worden...
[ afbeelding ]
Het managementboek van Eckart Wintzen, die vorig jaar overleed. Hij beschrijft zijn visie op hoe hij een bedrijf leidde volgens het cellensysteem. Het boek is opgezet aan de hand van de aspecten van het cellensysteem die hij stuk voor stuk in enkele pagina's behandelt. Het zou verfrissend zijn als meer bedrijven op zo'n manier werden opgezet.
Ik denk dat dit wel een goed boek is voor mij. Biologie voor dummy's trekt me niet zo.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 17:49 schreef vaarsuvius het volgende:
Het is wel echt een boek voor beginners, als je al vaker over die onderwerpen hebt gelezen zul je er niet iets nieuws in aantreffen. Het is echt een boek dat ik graag op de middelbare school leeftijd zou hebben gehad.
GEB is het oorspronkelijke boek, I am a strange loop is meer bedoeld om de concepten uit GEB duidelijker uit te werken aangezien die in de ogen van Hofstadter niet echt werden opgepakt. Als je het chronologisch wilt lezen kun je dus beter met GEB beginnen, hoewel je ze vanuit het oogpunt van het begrijpen van de materie beter andersom kunt lezen.quote:Op woensdag 9 september 2009 10:12 schreef banananasi het volgende:
Net GEB en I am a strange loop van Hofstadter binnen. Welke kan ik het best eerst lezen/is makkelijker om in te stappen?
En...korte recensie.. aanrader?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:28 schreef Monolith het volgende:
Nog maar weer eens een aardig boek dat ik recentelijk gelezen heb:
[ afbeelding ]
Beetje late reactie, maar ja, wat een bijzonder boek was datquote:Op zondag 3 mei 2009 23:33 schreef lyolyrc het volgende:
Mijn eye-opener:
Ik viel van de ene in de andere verbazing toen ik dit boek las. Opmerkelijk is ook dat geen enkele Britse uitgever zijn boeken wil uitgeven.
Heb deze een tijdje geleden ook maar eens gelezen omdat ik benieuwd was naar dalrymple. Beetje radicaal maar wel met een kern van waarheid. Roept ook weer veel vragen op natuurlijk.....quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Beetje late reactie, maar ja, wat een bijzonder boek was datEn ik vond ook ngo eens dat de man gelijk had
Absoluut een aanrader. Het is wederom een poging van Diamond om een heel breed raamwerk te schetsen, net als in Guns, Germs and Steel. Dit maal is de centrale vraag niet waarom sommige beschavingen succesvoller zijn dan anderen, maar waarom sommige samenleving wel ten onder zijn gegaan en andere samenlevingen niet, welke oorzaken hieraan ten grondslag liggen en welke lessen hedendaagse samenlevingen daaruit kunnen trekken.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:37 schreef dramatiek het volgende:
[..]
En...korte recensie.. aanrader?
Ik vond het af en toe ook ongelofelijk wat ik las in dat boek. Ik heb inmiddels veel meer boeken van Dalrymple gelezen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:39 schreef Isabeau het volgende:
Beetje late reactie, maar ja, wat een bijzonder boek was datEn ik vond ook ngo eens dat de man gelijk had
Thanks,bestellen dus.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Absoluut een aanrader. Het is wederom een poging van Diamond om een heel breed raamwerk te schetsen, net als in Guns, Germs and Steel. Dit maal is de centrale vraag niet waarom sommige beschavingen succesvoller zijn dan anderen, maar waarom sommige samenleving wel ten onder zijn gegaan en andere samenlevingen niet, welke oorzaken hieraan ten grondslag liggen en welke lessen hedendaagse samenlevingen daaruit kunnen trekken.
Ik ga deze ook bestellen! Ben erg benieuwd.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |