abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72178082
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 10:54 schreef lyolyrc het volgende:
Leuk dat het topic nog loopt! Trouwens een goed topic van Klopkoek, dat mag ook wel eens gezegd worden...

[ afbeelding ]
Het managementboek van Eckart Wintzen, die vorig jaar overleed. Hij beschrijft zijn visie op hoe hij een bedrijf leidde volgens het cellensysteem. Het boek is opgezet aan de hand van de aspecten van het cellensysteem die hij stuk voor stuk in enkele pagina's behandelt. Het zou verfrissend zijn als meer bedrijven op zo'n manier werden opgezet.
Interessante man, en hij had ook uitstekende ideeen over belasting heffen op waardevernietiging.

Het is bijzonder vervelend dat mensen zoals Eckart te snel naar het hiernamaals gaan.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 18:33:03 #227
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_72178342
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:49 schreef vaarsuvius het volgende:
Het is wel echt een boek voor beginners, als je al vaker over die onderwerpen hebt gelezen zul je er niet iets nieuws in aantreffen. Het is echt een boek dat ik graag op de middelbare school leeftijd zou hebben gehad.
Ik denk dat dit wel een goed boek is voor mij. Biologie voor dummy's trekt me niet zo.
Volg je hart, gebruik je verstand.
pi_72190884

van de Koran
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_72205982
Ondergang van het atheisme - McGrath
The God delusion - Dawkins
In alle redelijkheid - Tim Keller

Autobiografien van Bill Clinton en Nelson Mandela
Oh! Gravity
pi_72251439
Zombie Survival Guide - Max Brooks
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 2 september 2009 @ 23:17:24 #231
157749 verified  dieenebart
je weet wel
pi_72385120
Nieuw hier, prima topic!

Te gek boek uit het dark-horror genre. Dit is een spirituele reis van een magier door zijn eigen geschiedenis. En toekomst. Geniaal.

Mijn eerste introductie tot quantumtrouble. Ik geloof dat er inmiddels het een en ander veranderd is in de diverse theoriën; desalniettemin best aardig voor leken.

Paulo Coulho was nieuw voor me; dit geinige boek over een reis naar een onbekend werelddeel op basis van een droom pakte goed uit. De hoofdpersoon doet veel kennis op over zichzelf, door zich te laten leiden door zijn intuïtie.

Beste kinderboek dat ik ken. Spannend, melodramatisch, ongelooflijk, grappig en identificeerbaar. Heb je kinderen: geef ze dit boek.
pi_72388513

Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_72459547
Tralies van de taal - Aad Breed
In dit boek legt hij uit dat taal ons beeld van de werkelijkheid vervormt. Hij ontrafelt een tal van ilussies waar wij met z'n allen heilig bij zweren, waardoor hij laat zien dat in onze samenleving veel paradoxen zitten. Leuk boek, maar soms wel zwaarwichtig.

Morgenrood - Friedrich Nietzsche
In dit boek doet hij een felle aanval op het christendom en hij laat zien dat moraal eigenlijk een paradox is, een wezenlijke contradictie. Hij gaat diep in op het psychologische aspect van de mens, waardoor hij probeert de achterliggende motieven van de moraal te ontmaskeren. Interesant boek.
Niets is geheel waar, en zelfs dat niet.
- Frederik van Eeden
pi_72463404
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_72549229

Vooral het stuk van voor de tweede wereldoorlog waarin verteld wordt wat de positie van de vrouw destijds was. Kuisheid, voor het gezin zijn, trouwen, kinderen enz.... Vooral niet studeren en jezelf ontwikkelen. En daarnaast de verzuiling van Nederland. De Nederlandse samenleving verschilde volgens mij destijds niet van de Islam nu.

Ook de technologische ontwikkeling van de twintigste eeuw is interessant. Volgens mij was dat tijdens één van de uitzendingen van "In Europa" welke ging over te wereldtentoonstelling in Parijs begin 1900. Er heerste een ongekend optimisme over wat het allemaal op het punt stond te gebeuren qua ontwikkeling. Hoe anders zou het worden met halverwege de twintigste eeuw twee wereldoorlogen achter de rug.

Kent iemand boeken die over de periode 1900 -1950 gaan?
pi_72575229
Net GEB en I am a strange loop van Hofstadter binnen. Welke kan ik het best eerst lezen/is makkelijker om in te stappen?
pi_72575358
quote:
Op woensdag 9 september 2009 10:12 schreef banananasi het volgende:
Net GEB en I am a strange loop van Hofstadter binnen. Welke kan ik het best eerst lezen/is makkelijker om in te stappen?
GEB is het oorspronkelijke boek, I am a strange loop is meer bedoeld om de concepten uit GEB duidelijker uit te werken aangezien die in de ogen van Hofstadter niet echt werden opgepakt. Als je het chronologisch wilt lezen kun je dus beter met GEB beginnen, hoewel je ze vanuit het oogpunt van het begrijpen van de materie beter andersom kunt lezen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_72575479
Dan begin ik met I am a strange loop en gebruik ik GEB als verdieping, bedankt.
pi_73682765
kick
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_73683101
Nog maar weer eens een aardig boek dat ik recentelijk gelezen heb:

pi_73683435
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:28 schreef Monolith het volgende:
Nog maar weer eens een aardig boek dat ik recentelijk gelezen heb:

[ afbeelding ]
En...korte recensie.. aanrader?
pi_73683493
quote:
Op zondag 3 mei 2009 23:33 schreef lyolyrc het volgende:
Mijn eye-opener:

Ik viel van de ene in de andere verbazing toen ik dit boek las. Opmerkelijk is ook dat geen enkele Britse uitgever zijn boeken wil uitgeven.
Beetje late reactie, maar ja, wat een bijzonder boek was dat En ik vond ook ngo eens dat de man gelijk had
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_73683521
pi_73683616
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Beetje late reactie, maar ja, wat een bijzonder boek was dat En ik vond ook ngo eens dat de man gelijk had
Heb deze een tijdje geleden ook maar eens gelezen omdat ik benieuwd was naar dalrymple. Beetje radicaal maar wel met een kern van waarheid. Roept ook weer veel vragen op natuurlijk.....

fijn dat het topic meteen weer begint te lopen. Altijd leuk om te zien wat andere mensen lezen.Nieuw leesvoer is altijd welkom.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:48:42 #246
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73683797

Leer hoe macht en politiek functioneert
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73684597
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 15:37 schreef dramatiek het volgende:

[..]

En...korte recensie.. aanrader?
Absoluut een aanrader. Het is wederom een poging van Diamond om een heel breed raamwerk te schetsen, net als in Guns, Germs and Steel. Dit maal is de centrale vraag niet waarom sommige beschavingen succesvoller zijn dan anderen, maar waarom sommige samenleving wel ten onder zijn gegaan en andere samenlevingen niet, welke oorzaken hieraan ten grondslag liggen en welke lessen hedendaagse samenlevingen daaruit kunnen trekken.
pi_73684961
quote:
Ik vond het af en toe ook ongelofelijk wat ik las in dat boek. Ik heb inmiddels veel meer boeken van Dalrymple gelezen.
Beschaving of wat ervan over is

gaat verder waar Leven aan de onderkant is gestopt. Ook bevat het eerste deel van dit boek een analyse van onze huidige maatschappij aan de hand van kunst. De moeite waard!
Leve het vooroordeel

Hierin neemt hij de mythe van het onbevooroordeeld zijn op de hak. Zijn stelling daarin is dat als het ene vooroordeel verdwijnt, een ander vooroordeel verschijnt. Dit is een veel dunner boek en ook anders van opzet dan Leven aan de onderkant en Beschaving of wat ervan over is, maar ook interessant.

Ik zie nu overigens dat er weer een nieuw boek is verschenen. Hebben, hebben, hebben!
pi_73689208
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 16:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Absoluut een aanrader. Het is wederom een poging van Diamond om een heel breed raamwerk te schetsen, net als in Guns, Germs and Steel. Dit maal is de centrale vraag niet waarom sommige beschavingen succesvoller zijn dan anderen, maar waarom sommige samenleving wel ten onder zijn gegaan en andere samenlevingen niet, welke oorzaken hieraan ten grondslag liggen en welke lessen hedendaagse samenlevingen daaruit kunnen trekken.
Thanks,bestellen dus.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 22:36:30 #250
235428 di0r1
foto_van_mij.jpg .exe
pi_73698038
quote:

[..]

Ik ga deze ook bestellen! Ben erg benieuwd.
Sterk Topic || Lekker nummertje
"Als oprecht democraat eerbiedig ik iedere mening: het is immers het goed recht van mijn buurman om ongelijk te hebben."- Jan Greshoff
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')