abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 juli 2009 @ 01:30:35 #201
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_71272561
leuk topic, enkele aanraders

[img]https://www.webshopboekhandel.nl/Webshop/ProductImages/9789038209036.jpg[/img]
(perfecte basiscursus)

kan de rest van mijn grote kast nog wel opnoemen maar dat waren genoeg psycho boeken(heb overigens de nieuwste versies gepakt). Lets go on met wat all time favorites of mine:

criminologie en de boeken van Ressler zijn super (inclusief interviews met Dahmer , Gacy.. eye opening!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Michielos op 24-07-2009 01:37:25 ]
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_71278510
Leuk dat het topic nog loopt! Trouwens een goed topic van Klopkoek, dat mag ook wel eens gezegd worden.

Twee boeken die ik onlangs heb gelezen en erg interessant waren:

Hierin beschrijft Jim Rogers zijn reis door 116 landen, samen met zijn verloofde/vrouw. Hij beschrijft de avonturen die hij meemaakt, maar geeft ook zijn economische visie op de landen waar hij doorheen komt. Hij sluit af met een kritisch hoofdstuk over de buitenlandpolitiek en de economische situatie van de VS. Hij voorspelt zelfs de op de huizenmarkt waar de VS nu mee kampen, terwijl het boek uitkwam in 2003!

Het managementboek van Eckart Wintzen, die vorig jaar overleed. Hij beschrijft zijn visie op hoe hij een bedrijf leidde volgens het cellensysteem. Het boek is opgezet aan de hand van de aspecten van het cellensysteem die hij stuk voor stuk in enkele pagina's behandelt. Het zou verfrissend zijn als meer bedrijven op zo'n manier werden opgezet.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 juli 2009 @ 12:56:16 #203
862 Arcee
Look closer
pi_71392354
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_71392795
Ik heb voor m'n vakantie oa deze gekocht:

Een erg korte introductie in de theologie, en daarbij ook noodzakelijkerwijs de persoon, van Paulus. Erg goed geschreven, to the point, en met nogal wat puntjes waar ik nog niet eerder zo over nagedacht had. En deze serie is nu voor de helft van de prijs bij de Selexyz, waar ze doorhebben dat 14 euro voor zo'n boekje toch wel erg veel is
pi_71392911
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:11 schreef Haushofer het volgende:
Ik heb voor m'n vakantie oa deze gekocht:

[ afbeelding ]

Een erg korte introductie in de theologie, en daarbij ook noodzakelijkerwijs de persoon, van Paulus. Erg goed geschreven, to the point, en met nogal wat puntjes waar ik nog niet eerder zo over nagedacht had. En deze serie is nu voor de helft van de prijs bij de Selexyz, waar ze doorhebben dat 14 euro voor zo'n boekje toch wel erg veel is
Sanders is ook van 'The new perspective on Paul'. Is dat iets waar hij ook (uitgebreid?) op in gaat?
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
pi_71394238
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:14 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Sanders is ook van 'The new perspective on Paul'. Is dat iets waar hij ook (uitgebreid?) op in gaat?
Ik heb van recensies begrepen dat er nogal wat "nieuwe"(moderne) inzichten instaan, maar ik ben pas op de helft. Als ik em uit heb kom ik er hopelijk nog es op terug
pi_71396899
Heb ik iets gemist? Heeft niemand deze op z'n lijstje?

pi_71397882
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 14:58 schreef Marlies1981 het volgende:

[ afbeelding ]
Ja, die heb ik vrij vaak in de handen gehad. Had hij ook niet "I am a strange loop" geschreven? Curieus boek
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:34:00 #209
20765 JaceTBL
+10 loeibot
pi_71398145
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 14:58 schreef Marlies1981 het volgende:
Jep hiero, absoluut! Samen met

pi_71398441
*dubbel*

[ Bericht 98% gewijzigd door Marlies1981 op 28-07-2009 15:50:38 ]
pi_71398457
GEB heeft heel lang op mijn nachtkastje gelegen. Toen ik een jaar of 20 was ben ik er in begonnen en snapte er niet veel van, later begon ik meer naar Bach te luisteren

[ Bericht 19% gewijzigd door Marlies1981 op 28-07-2009 15:52:21 ]
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:49:44 #212
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_71398665
Laatste dit boek gekocht:

dinsdag 28 juli 2009 @ 16:02:57 #213
20765 JaceTBL
+10 loeibot
pi_71399118
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:43 schreef Marlies1981 het volgende:
GEB heeft heel lang op mijn nachtkastje gelegen. Toen ik een jaar of 20 was ben ik er in begonnen en snapte er niet veel van, later begon ik meer naar Bach te luisteren
Ik denk dat je wel iets met wiskunde moet hebben om dat boek helemaal te volgen. Voor mij was het in ieder geval een goudmijn aan inspirerende ideeën en inzichten, en heeft (net als de opvolger trouwens) mijn kijk op en begrip van een aantal zaken drastisch verrijkt.
pi_71399729
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:25 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ja, die heb ik vrij vaak in de handen gehad. Had hij ook niet "I am a strange loop" geschreven? Curieus boek
I am a strange loop is ook eigenlijk een poging om het centrale concept uit GEB, dat in de ogen van Hofstadter door veel mensen niet begrepen werd, duidelijker te benadrukken en uit te werken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_71449035
GEB is typisch zo'n boek dat je niet van voor naar achter moet proberen uit te lezen. (het mag wel natuurlijk)
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_71449923
Godel/Escher/Bach An eternal golden braid & I am a strange loop zijn hele goede boeken!

de boeken waar ik verder veel van geleerd heb;

and the list goes on.

Maar deze boeken zijn iig mijn grote favorieten...

[ Bericht 3% gewijzigd door MagneticNorth op 30-07-2009 09:26:57 (aanvulling..) ]
Minimum for the maximum
pi_71450150
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 08:10 schreef vaarsuvius het volgende:
GEB is typisch zo'n boek dat je niet van voor naar achter moet proberen uit te lezen. (het mag wel natuurlijk)
klopt. en sommige hoofdstukken zijn interessanter dan anderen, en zijn vaak ook wel op zichzelf te lezen.
De toegankelijkheid wordt ook sterk verhoogd door die grappige verhaaltjes van de schilpad en achilles en de mierenkolonie enzo.
pi_71450398
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 09:17 schreef MagneticNorth het volgende:
Godel/Escher/Bach An eternal golden braid & I am a strange loop zijn hele goede boeken!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

and the list goes on.

Heb je dat snaartheorieboek van Zwiebach gelezen met een natuurkundige achtergrond? Het is in mijn ogen wat te uitgewijd, terwijl andere snaartheorieboeken juist de neiging hebben om te compact te zijn. Maar er staan erg mooie dingen in; je moet er alleen door de grote hoeveelheid bladzijden (de Polyakovactie pas ergens op blz 500 ) nogal es stevig naar zoeken.

Die "In a Nutshell" werd door veel van m'n collega's als niet erg goed ervaren, maar ik heb em zelf nooit gelezen.

Dennet's boeken over het bewustzijn wil ik ook nog es lezen
pi_71450705
Een ander boek waar ik echt veel van geleerd heb is Logica van het Gevoel van Arnold Cornelis

Ja, nog uit nederland ook!

en, wellicht de belangrijkste serie: "Het Moderne Geldwezen" van Korteweg&Keesing. Als je nou écht wilt weten hoe het zit
pi_71452697
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 09:17 schreef MagneticNorth het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

and the list goes on.

Thanks, weer wat mooie boekjes om uit te kiezen
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_71690806
Erg interessant topic
pi_72163120
Nog een leuk boek voor iemand die graag wat meer kennis wil hebben over de wetenschap.

De schrijver behandelt alle grote thema's. Quantum theorie, relativiteitstheorie, evolutie, geologie, big bang etc etc en betrekt er ook de filosofie bij. Hoe denken wij mensen over dat universum? Hoe kan het toch dat die onbegrijpelijke dingen in de natuur zo vaak in de wiskunde zijn uit te drukken?
pi_72176407
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 09:04 schreef vaarsuvius het volgende:
Nog een leuk boek voor iemand die graag wat meer kennis wil hebben over de wetenschap.

[ afbeelding ]

De schrijver behandelt alle grote thema's. Quantum theorie, relativiteitstheorie, evolutie, geologie, big bang etc etc en betrekt er ook de filosofie bij. Hoe denken wij mensen over dat universum? Hoe kan het toch dat die onbegrijpelijke dingen in de natuur zo vaak in de wiskunde zijn uit te drukken?
Aan de reviews te zien is die vooral interessant op het gebied van de filosofische implicaties van de wetenschap. Maar eens even lezen nadat ik de twee boeken die ik op dit moment lees uit heb.
pi_72177212
Het is wel echt een boek voor beginners, als je al vaker over die onderwerpen hebt gelezen zul je er niet iets nieuws in aantreffen. Het is echt een boek dat ik graag op de middelbare school leeftijd zou hebben gehad.
pi_72177389
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 17:49 schreef vaarsuvius het volgende:
Het is wel echt een boek voor beginners, als je al vaker over die onderwerpen hebt gelezen zul je er niet iets nieuws in aantreffen. Het is echt een boek dat ik graag op de middelbare school leeftijd zou hebben gehad.
Dan kan ik het misschien toch wel beter overslaan inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')