Het stereotype domme kracht dusquote:Op woensdag 6 mei 2009 15:58 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Mooi boek:
[ afbeelding ]
Staat een uitspraak in van Jerommeke:
De mens is het enige dier dat zich als beest kan gedragen.
Priceless...
Dan draaf je wel een beetje door want zo is het ook weer niet geschreven.quote:Op woensdag 6 mei 2009 17:22 schreef Scaurus het volgende:
Inderdaad een prachtig boek. Hielp mij van elk schuldgevoel voor Afrika af.
Het weerlegt wel de these dat Afrika zo arm is vanwege Westers imperialisme.quote:Op woensdag 6 mei 2009 19:51 schreef Dunckie het volgende:
Dan draaf je wel een beetje door want zo is het ook weer niet geschreven.
Je moet niet direct geloven wat 1 persoon zegt(schrijft). Als je dat doet, en dat deed je, ben je ook simpel bezig.quote:Op donderdag 7 mei 2009 15:02 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Het weerlegt wel de these dat Afrika zo arm is vanwege Westers imperialisme.
Dan had je het boek iets beter moeten lezen. Het boek gaat namelijk over de factoren die er o.a. voor gezorgd hebben dat Europeanen vrolijk imperialistje konden spelen. Dat staat los van de vraag of dat imperialisme vervolgens een (relatief permanent) negatief effect heeft gehad op de hedendaagse armoede in Afrika.quote:Op donderdag 7 mei 2009 15:02 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Het weerlegt wel de these dat Afrika zo arm is vanwege Westers imperialisme.
Interessant boek, maar het wordt door nogal wat mensen afgeschoten, zoals hierquote:
Het gaat mij dan ook vooral om de beschrijvingen van de BDE's door de personen die ze hebben gehad. Pim van Lommel's onderbouwing vind ik op veel gebieden niet erg sterk. Toch zet hij je aan het denken en laat hij de discussie oplaaien op het gebied van bewustzijn, BDE's, dromen enz.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 10:53 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Interessant boek, maar het wordt door nogal wat mensen afgeschoten, zoals hierMoet em nog steeds es lezen
True.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 14:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Het gaat mij dan ook vooral om de beschrijvingen van de BDE's door de personen die ze hebben gehad. Pim van Lommel's onderbouwing vind ik op veel gebieden niet erg sterk. Toch zet hij je aan het denken en laat hij de discussie oplaaien op het gebied van bewustzijn, BDE's, dromen enz.
Bovenstaand bericht: prachtige illustratie van Scaurus' flodderig denken.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 01:07 schreef Scaurus het volgende:
American Psycho: prachtige illustratie van de ultieme consequenties van Machiavelli's denken.
Onzin natuurlijk.quote:[ afbeelding ]
Natuurlijk een klassieker, heb het begin dit jaar (pas) gelezen. Een boek dat je doet huiveren voor de overheid en mensen met macht, maar tegelijkertijd een boek dat duidelijk maakt dat er nooit iets anders zal bestaan dan een eindeloze machtsstrijd ten koste van velen.
als je dat interessant vond moet je deze eens proberen:quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |