Je bedoelt dat je door je eigen vooroordelen en zelfingenomenheid je em niet serieus kunt nemen? Of heb je ook inhoudelijke kritiek?quote:Op zondag 3 mei 2009 11:40 schreef Scaurus het volgende:
Hij is zesentwintig, net afgestudeerd en schrijft stukjes voor het jongerenblaadje NRC Next... zo'n iemand moet niet eens pretenderen wijsgeer te zijn.
Dit is hem.quote:
quote:Op zondag 3 mei 2009 12:14 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Dit is hem.
De beste basis van iedereen, ook al proberen ze spierballen te tonen met wat interessante boeken.
helemaal mee eens! na 2 jaar terug de paperback versie gelezen te hebben kwam ik laatst de hardcover versie tegen voor maar 20 euro! Gelijk meegenomen!quote:Op zondag 3 mei 2009 11:45 schreef vaarsuvius het volgende:
voor wie weinig leest: 1 boek en je bent klaar. blijk je toch lezen leuk te vinden, dan krijg je hier 1001 ideeën voor verdere boeken om iets van te leren
[ afbeelding ]
Heb je ook Daniel Dennett gelezen?quote:
Interessant!quote:Op zondag 3 mei 2009 10:37 schreef Scaurus het volgende:
Echt een openbaring is voor mij The Pursuit of the Millennium van Norman Cohn. In de middeleeuwen vindt Cohn bij christelijke apocalyptische sekten de wortels van moderne revolutionaire ideologieën. Klinkt misschien niet zo spannend, maar het is echt verbazingwekkend.
[ afbeelding ]
Is dit boek ook geschikt voor alfa's die met spijt terugkijken op hun keuze om de exacte vakken op middelbare school zo snel mogelijk te laten vallen?quote:Op zondag 3 mei 2009 11:45 schreef vaarsuvius het volgende:
voor wie weinig leest: 1 boek en je bent klaar. blijk je toch lezen leuk te vinden, dan krijg je hier 1001 ideeën voor verdere boeken om iets van te leren
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 3 mei 2009 13:48 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Is dit boek ook geschikt voor alfa's die met spijt terugkijken op hun keuze om de exacte vakken op middelbare school zo snel mogelijk te laten vallen?
Thnx. Die ga ik maar eens aanschaffen dan.quote:
sterker nog, Bill Bryson is DE PROTOTYPE alpha die met spijt terug kijkt op (in zijn geval) zijn keuze om op de middelbare school tijdens alle exacte vakken allen maar bezig te zijn met baseball en Janet op de 2de rij. ofzoiets.. In elk geval je had zijn voorwoord niet beter kunnen samenvatten in 1 zin.quote:Op zondag 3 mei 2009 13:48 schreef Knevelt het volgende:
[..]
Is dit boek ook geschikt voor alfa's die met spijt terugkijken op hun keuze om de exacte vakken op middelbare school zo snel mogelijk te laten vallen?
quote:Op zondag 3 mei 2009 16:17 schreef Dunckie het volgende:
Kun je wat meer over dat boek vertellen Mind_Fuck?
Haha, grappig. Dank ook voor jouw antwoord op mijn vraag. Dan moet ik hem bijna wel aanschaffen.quote:Op zondag 3 mei 2009 15:50 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
sterker nog, Bill Bryson is DE PROTOTYPE alpha die met spijt terug kijkt op (in zijn geval) zijn keuze om op de middelbare school tijdens alle exacte vakken allen maar bezig te zijn met baseball en Janet op de 2de rij. ofzoiets.. In elk geval je had zijn voorwoord niet beter kunnen samenvatten in 1 zin.
het boek is ook prima leesbaar in de NL vertaling.
En ook dit is een goed boek! voor mensen die een economische studie doen echt top om te lezenquote:Op zondag 3 mei 2009 16:11 schreef Teteteterek het volgende:
Laatst op aanraden van een vriend dit boek gelezen:
[ afbeelding ]
The Undercover Economist: Exposing Why the Rich Are Rich, the Poor Are Poor--and Why You Can Never Buy a Decent Used Car!
Zeer informatief en ook nog eens amusant om te lezen.
Ik weet toevallig dat het aan de UvA zelfs 'verplichte' lesstof is voor eerstejaars Bedrijfskundestudentenquote:Op zondag 3 mei 2009 16:57 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
[..]
En ook dit is een goed boek! voor mensen die een economische studie doen echt top om te lezen
Het is 'de alpha' Bill Bryson is niet de prototype, maar hij is de alphaquote:Op zondag 3 mei 2009 16:29 schreef Scaurus het volgende:
De prototype
Heeft duidelijk al vroeg zijn 'alfa-vakken' laten vallen.
Wilde ik ook posten. 'Een goede man slaat soms zijn vrouw', tevens van Luyendijk, geeft een eveneens verfrissende kijk in de wereld van Egyptische studenten.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:21 schreef qwerty_x het volgende:
[ afbeelding ]
een verfrissende kijk op zowel het Midden Oosten als de journalistiek als geheel
Ik kies ook voor de BIJBEL.quote:Op zondag 3 mei 2009 12:18 schreef DrowningMan het volgende:
[ afbeelding ]
goed boek, niet alleen voor christenen
Interessantquote:Op zondag 3 mei 2009 23:33 schreef lyolyrc het volgende:
Mijn eye-opener:
[ afbeelding ]
Ik viel van de ene in de andere verbazing toen ik dit boek las. Opmerkelijk is ook dat geen enkele Britse uitgever zijn boeken wil uitgeven.
DIE WIL IK LEZEN!quote:Op maandag 4 mei 2009 21:43 schreef herzberg het volgende:
Mijn leven staat momenteel in het teken van het volgende boek:
[ afbeelding ]
Iedereen die de weg kwijt is moet dit echt gelezen hebben. Ik heb het nog niet gelezen. Maar het heeft mijn leven wis en waarachtig enorm beinvloed!
Alleen serieuze reacties graag.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:43 schreef herzberg het volgende:
Iedereen die de weg kwijt is moet dit echt gelezen hebben. Ik heb het nog niet gelezen. Maar het heeft mijn leven wis en waarachtig enorm beinvloed!
Wat voor soort boek is het?quote:Op maandag 4 mei 2009 21:43 schreef herzberg het volgende:
[ afbeelding ]
Uhm vertel over je ervaring, niet gelzen, maar toch een invloed?quote:Op maandag 4 mei 2009 21:43 schreef herzberg het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is toch de ‘dikke’ versie van 500+ pagina’s? Hij heeft ook een handzamer formaat boek geschreven: filosofie van de levenskunst.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:43 schreef herzberg het volgende:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |