DIE WIL IK LEZEN!quote:Op maandag 4 mei 2009 21:43 schreef herzberg het volgende:
Mijn leven staat momenteel in het teken van het volgende boek:
[ afbeelding ]
Iedereen die de weg kwijt is moet dit echt gelezen hebben. Ik heb het nog niet gelezen. Maar het heeft mijn leven wis en waarachtig enorm beinvloed!
Alleen serieuze reacties graag.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:43 schreef herzberg het volgende:
Iedereen die de weg kwijt is moet dit echt gelezen hebben. Ik heb het nog niet gelezen. Maar het heeft mijn leven wis en waarachtig enorm beinvloed!
Wat voor soort boek is het?quote:Op maandag 4 mei 2009 21:43 schreef herzberg het volgende:
[ afbeelding ]
Uhm vertel over je ervaring, niet gelzen, maar toch een invloed?quote:Op maandag 4 mei 2009 21:43 schreef herzberg het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is toch de ‘dikke’ versie van 500+ pagina’s? Hij heeft ook een handzamer formaat boek geschreven: filosofie van de levenskunst.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:43 schreef herzberg het volgende:
[ afbeelding ]
Ja dat is erg raar. Ten eerste kun je informatie vinden in boeken. Je hoeft het niet altijd volledig eens te zijn met eventuele conclusies die worden getrokken, maar de onderliggende informatie, zienswijzen van auteurs en de manier waarop ze vanuit informatie komen tot conclusies is erg leerzaam. Al was het maar om te leren hoe iets niet moet.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 00:46 schreef sig000 het volgende:
Is het raar dat ik nog nooit wat uit een boek heb kunnen leren?
Ik vond het eigenlijk een vrij zwak werk van Dennett. Hij overschat m.i. het idee van natuurlijke selectie nogal. Daaraan hebben we onder andere allerlei weinig empirisch ondersteunde ad-hoc evolutionair psychologische verklaringen te danken.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 00:52 schreef Friek_ het volgende:
[ afbeelding ]
Een erg sterke essay over het naar m.i. belangrijkste idee van de afgelopen eeuwen: soortvorming ontstaat door middel van natuurlijke selectie. Deze essay legt behoorlijk precies uit wat de consequenties zijn van een dergelijk idee en beschouwd het als een 'universeel zuur', een 'acid', dat overal doorheen bijt. Eén van de leerzaamste filosofische werken die ik ooit heb gelezen. .
ja trek mij naar boven....rilquote:
ook - andersquote:Op dinsdag 5 mei 2009 03:14 schreef sig000 het volgende:
Leren doe je in de praktijk, niet uit een boek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |