abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68952478
Leuk! Die gaat op mijn verlanglijstje om eens te maken.
quote:
En waarom wordt dr Oetker eigenlijk ineensuitgesproken als dr Utker??
Ha! Ik was dus niet de enige die dat dacht.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  dinsdag 12 mei 2009 @ 21:26:58 #277
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_68954734
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 20:33 schreef LeNeHe het volgende:

[..]

Ha! Ik was dus niet de enige die dat dacht.
Lol, dat geldt dus ook voor mij
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_68955470
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 19:31 schreef Vlitsie het volgende:
Ow ja die taart was van Keetie. Die maakt zulke leuke dingen altijd.

Maar mensen kunnen inderdaad taarten via mijn website bestellen DaD.
En daar krijg je dus best veel aanvragen door? Mocht ik namelijk ooit opdrachten willen gaan doen, zal ik toch reclame moeten gaan maken, denk ik. Ik geef nu veel taartjes weg aan familie, maar die wonen allemaal zo ver weg dat taarten maken voor anderen die daar op visite zijn gewoon totaal onpraktisch is.

En ik hoorde de Dr. Utker ook op tv van de week. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_68960460
quote:
Op maandag 11 mei 2009 13:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
Allemaal Slankies hier! .

Alleen bakken voor gelegenheden, en niet zelf opeten, popjes
  woensdag 13 mei 2009 @ 22:31:34 #280
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_68997041
Wauw, wat staan er mooie creaties in dit topic! Ik zou ook heel graag met fondant willen leren werken, al die mooie figuurtjes die je kunt maken/uitsteken. Alleen lijkt het me zo moeilijk om dat laagje kreukvrij over je taart te leggen? Is dat niet heel lastig om het niet te laten bobbelen onderaan de rand? Ik heb net met een vriendin een Wiltoncursus gevolgd, om te leren decoreren met botercreme, en afgelopen dinsdag was de laatste les (in totaal waren er 4 lessen). Dat was geweldig om te doen! En dat lijkt me ook gemakkelijker dan met fondant werken, omdat botercreme uitsmeerbaar is. Dit was mijn eindtaart (met een lemoncurd vulling, wat ik zo in de taart verwerkt uiteindelijk lekker vond smaken, maar toen ik het erop aan het smeren was zag er net uit als zalf, brrr ) :

woensdag 13 mei 2009 @ 22:37:01 #281
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_68997162
Mooi gemaakt Spuuglokje! Echt helemaal super
Ik bak er nog niks van, spuitwerk. Misschien ook eens een cursus gaan doen.

Fondant en marsepein zijn producten waar je even mee moet leren werken, het is niet zo moeilijk als het er uit ziet. Er zijn hulpmiddelen genoeg om het mooi glad te krijgen
I`m not weird. I`m limited edition.
  woensdag 13 mei 2009 @ 22:46:10 #282
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_68997458
Dank je wel De_Taartjesfee. Als die cursussen niet zo'n vreselijk dure hobby waren, stopte ik al mijn vrije tijd erin. Ik vond het heel handig dat iemand die het goed kan je bij kan sturen en tips kan geven. Aanstaande maandag ga ik wel 's ochtends een Patchwork Cutter workshop volgen, maar da's maar 1 ochtend en dus niet zo heel prijzig. Ik ben alleen bang dat ik dan wel weer allerlei leuke dingetjes ga aanschaffen om thuis verder uit te proberen.
  donderdag 14 mei 2009 @ 00:36:32 #283
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_69001752
Ja het is wel een dure hobby, alles bij elkaar
Maar ik maak er altijd wel veel vrienden mee
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_69008733
Wat voor taartendozen/vervoermiddelen hebben jullie behalve die van de action? Hier bij de action hebben ze het niet, blokker, xenos en hema levert ook niets op!
Wat een prachtige taart die met dat stukje eruit!
pi_69014957
Die van de Action (dat blauwe ding bedoel je toch?) vind ik echt heel lelijk, dus als ik een taart weggeef zet ik 'm op een plankje (op maat laten zagen bij de bouwmarkt) waar inpakpapier en cellofaan omheen zit. Ook weer inpakken met cellofaan, wat linten eromheen en je hebt een hartstikke leuk cadeau. Heeft ook al meerdere treinreizen overleefd!

Anders kun je ook nog van die witte kartonnen taartdozen gebruiken.
pi_69018699
DaD, gaat dat dan niet schuiven op de plaat? Wel een mooie oplossing in ieder geval, beter dan die lelijke doos!

Iemand ook een goed idee voor het vervoeren van cupcakes? Had cadeaudoosjes besteld bij deleukstetaartenshop, maar die zijn eigenlijk net te groot. Ben op zoek naar een bak met afzonderlijke hokjes voor de cakejes. En dan het liefst ook nog een beetje betaalbaar
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_69018977
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 15:52 schreef Taartje het volgende:
DaD, gaat dat dan niet schuiven op de plaat? Wel een mooie oplossing in ieder geval, beter dan die lelijke doos!

Iemand ook een goed idee voor het vervoeren van cupcakes? Had cadeaudoosjes besteld bij deleukstetaartenshop, maar die zijn eigenlijk net te groot. Ben op zoek naar een bak met afzonderlijke hokjes voor de cakejes. En dan het liefst ook nog een beetje betaalbaar
Die verkopen ze op deleukstetaartenshop.nl
pi_69020353
Nee, ook al zou je willen, die krijg je echt niet meer van z'n plek. En anders even een likje botercrème eronder, plakt het zeker goed vast! Ik heb er zelfs al eens mee gefietst!

Zijn van die plastic kokertjes een idee? Dat ziet er altijd zo mooi uit!
pi_69021917
Ik had de vorige keer dat de onderkant van mijn kapsel helemaal aan het bord bleef plakken... Helpt het als ik dat bord eerst invet, of zijn daar andere handige trucs voor?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_69022295
Taartkartonnetje ertussen?
  donderdag 14 mei 2009 @ 20:08:04 #291
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_69028220
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 20:12 schreef tessie het volgende:
Oh die taarten met zo´n stuk eruit zijn echt super leuk!

En waarom wordt dr Oetker eigenlijk ineensuitgesproken als dr Utker??
Inderdaad! Ik vind het nu zo pauper klinken.
Die reclame van die kwarktaart slaat ook echt nergens op.
'roze staat je goed'.

Maar ze zijn wel lekker (en erg makkelijk te maken).
Big mouth strikes again
pi_69028754
Toen ik hem van het bord losgekregen had, en op een taartkartonnetje had gelegd, bleef ie later daar ook aan plakken... maar dat kwam dan misschien omdat het onderste laagje er toen al af was? Normaal op een kartonnetje blijft het dus niet plakken?
pi_69032729
Volgens mij snap ik niet helemaal over wat voor bord je het hebt en waarom je 'm daar af zou willen halen. .
pi_69033710
Ik had het kapsel om af te koelen op een gewoon groot bord gelegd, maar toen hij afgekoeld was, wou ik hem op een taartkartonnetje leggen omdat ik dat handiger vond omdat het bord niet helemaal plat is en het dus zo lastig was om hem te bekleden enzo. Maar toen was hij dus echt aan het bord vastgeplakt, waardoor het buitenste (onderste) laagje zeg maar aan het bord bleef vastplakken.
En later, bij het aansnijden van de taart, kwam hij weer heel moeilijk los van het kartonnetje... Daar was ie dus ook aan vast gaan plakken.
Zo wat duidelijker?
pi_69034064
Af laten koelen is misschien handiger op een taartrooster, en het klinkt alsof je taart nog een beetje vochtig was? Had je 'm in de koelkast of vriezer gehad?
pi_69044375
Ja ik had hem inderdaad in de koelkast gehad bedenk ik me net. Dat kan je dus blijkbaar beter niet doen?
pi_69044938
Ja, juist wel! Maar dan weet ik ook niet waardoor 'ie zo plakte, sorry. .
pi_69046455
Oohh Nou ja, bedankt voor het meedenken in elk geval. Ik ga vanavond nog een poging doen, hopelijk blijft ie dan niet plakken...
  zaterdag 16 mei 2009 @ 09:44:28 #299
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_69080375
Ik wil taart afwerken met (gekleurde) witte chocoladeganache. Moet ik de taart eerst afsmeren met botercreme, of kan de ganache meteen op het kapsel?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_69080392
quote:
Op zaterdag 16 mei 2009 09:44 schreef PM-girl het volgende:
Ik wil taart afwerken met (gekleurde) witte chocoladeganache. Moet ik de taart eerst afsmeren met botercreme, of kan de ganache meteen op het kapsel?
Ganache kan er meteen op maar door afsmeren met botercreme en daarna gladstrijken met een heet paletmes wordt ie wel strakker, ik gebruik trouwens bij witte altijd een andere verhouding.. 300 gram witte chocolade op 200 cc slagroom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')