Die hebben toch fastfoodrestaurants op de onderste verdieping?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 11:01 schreef Espabilado het volgende:
[..]
Meer bevestigde ja... kan meer zeggen over de ziekenhuizen in USA
Zelfs in Nederland is het niet uit te sluiten dat er al veel meer gevallen zijn. De meeste mensen stappen met een griepje echt niet naar de huisarts.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 11:35 schreef Dunckie het volgende:
Ik hoorde gisteren ook iemand (ik meen Osterhaus) zeggen dat het aantal besmettingen in de rest van de wereld nooit overeen kon komen met het aantal besmettingen dat Mexico rapporteert. Op basis van wat er in de rest van de wereld al aan besmettingen is zouden er in Mexico véél meer mensen ziek moeten zijn.
Hij zij verder niets over hoe hij dat zou verklaren, maar het droop er wel vanaf dat Mexico óf niet helemaal open kaart speelt óf gewoon niet zo'n goed, uitgebreid medisch systeem heeft.
Wat een irritant kutspelletje.quote:
Dat is exact wat ik ook dacht. Als pakweg 1% van de mensen die uit Mexico komen de varkensgriep heeft, dan moet minstens 1% of meer van de Mexicanen het ook hebben. Minstens.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 11:35 schreef Dunckie het volgende:
Ik hoorde gisteren ook iemand (ik meen Osterhaus) zeggen dat het aantal besmettingen in de rest van de wereld nooit overeen kon komen met het aantal besmettingen dat Mexico rapporteert. Op basis van wat er in de rest van de wereld al aan besmettingen is zouden er in Mexico véél meer mensen ziek moeten zijn.
Hij zij verder niets over hoe hij dat zou verklaren, maar het droop er wel vanaf dat Mexico óf niet helemaal open kaart speelt óf gewoon niet zo'n goed, uitgebreid medisch systeem heeft.
NOS.quote:WHO: scherpe stijging griepgevallen
Het aantal bevestigde gevallen van Mexicaanse griep is de afgelopen 24 uur scherp gestegen. Dat blijkt uit de laatste telling van de Wereldgezondheidsorganisatie WHO.
De teller stond vrijdag nog op 2500 gevallen in 25 landen. Zaterdag was het aantal bevestigde gevallen gestegen naar 3400 gevallen in 29 landen. Dat heeft de WHO bekendgemaakt.
In de VS steeg het aantal besmette mensen volgens de WHO van 896 naar 1639, in Canada ging de teller binnen één dag omhoog van 214 naar 242.
Maar kort na de bekendmaking van de WHO kwam de VS al weer met nieuwe, hogere, cijfers dan de WHO. Daar zijn nu 2254 mensen besmet met de Mexicaanse griep.
Sterfgevallen
Tot nu toe zijn er volgens de WHO 48 mensen gestorven aan de Mexicaanse griep, 45 in Mexico, twee in de VS en één in Canada.
De laatste landen waar het virus is opgedoken zijn Argentinië (1), Australië (1), Japan (3) en Panama (2).
In Europa komt de Mexicaanse griep voor in dertien landen: Spanje (88), Groot-Brittannië (34), Duitsland (11), Italië (6), Frankrijk (12), Portugal (1), Ierland (1), Nederland (3), Oostenrijk (1), Denemarken (1), Zweden (1), Zwitserland (1) en Polen (1).
De rest van de wereld, volgens de WHO: Israël (7), Brazilië (6), Nieuw-Zeeland (5), Zuid-Korea (3), El Salvador (2), China, (Hongkong) (1), Guatemala (1), Colombia (1) en Costa Rica (1).
Vierde griepdode
Dat de cijfers van de WHO slechts een momentopname zijn, bleek toen nog weer later op de dag Costa Rica zijn eerste Mexicaanse-griepdode bekendmaakte.
Noorwegen maakte bekend dat het twee bevestigde gevallen van de Mexicaanse griep heeft.
Doden blijven natuurlijk niet thuis op de bank zitten. Zieke mensen wel. Dus van die 1.5% blijft totaal niks over. Ken geen exacte cijfers, maar denk dat een hoop mensen met een griep niet eens naar de huisarts gaan.quote:Op zondag 10 mei 2009 02:38 schreef Drugshond het volgende:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/8021547.stm
Als ik de kaart goed bekijk hebben we het nu over 48 doden over 3440 besmettingen.
Procentueel is dit 1,5 % wat het toch wel een gevaarlijk griepje maakt.
Maar dat is dus niet zo. Dan zou ik uit mijn familie en vriendenkring ook al minstens enkele gevallen kennen. Minstens.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 23:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is exact wat ik ook dacht. Als pakweg 1% van de mensen die uit Mexico komen de varkensgriep heeft, dan moet minstens 1% of meer van de Mexicanen het ook hebben. Minstens.
quote:Ook Mexicaanse griep in China buiten Hongkong
PEKING - In China is buiten Hongkong een eerste geval van Mexicaanse griep vastgesteld. Het gaat om een 30-jarige man in de zuidwestelijke provincie Sichuan. Dat meldde het staatspersbureau Xinhua maandag op gezag van het ministerie van Volksgezondheid.
De man is opgenomen in een ziekenhuis in de stad Chengdu. Hij was onlangs in de Verenigde Staten geweest. De autoriteiten zijn nog op zoek naar personen met wie hij contact heeft gehad.
Eerder bleek een 25-jarige Mexicaan in Hongkong het griepvirus onder de leden te hebben. Maar Hongkong geldt als een Speciale Bestuurlijke Regio binnen China en geniet daarmee een soort status aparte.
Wat een domme en nutteloze toevoeging aan het bericht. Virussen kennen de status aparte vast niet.quote:Maar Hongkong geldt als een Speciale Bestuurlijke Regio binnen China en geniet daarmee een soort status aparte.
"Ssst, dit is Hongkong, daar mogen we niet komen."quote:Op dinsdag 12 mei 2009 02:43 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Wat een domme en nutteloze toevoeging aan het bericht. Virussen kennen de status aparte vast niet.
Dat zal de fatality rate wel flink opvoerenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:10 schreef buachaille het volgende:
Er is swine flu uitgebroken op een cruiseschip vol bejaarden in de caribbean. http://www.usatoday.com/travel/cruises/item.aspx?type=blog&ak=66677237.blog oei
Nou ik heb de hele swine flu rage een paar dagen gelaten voor wat hij was en ik ben onaangenaam verrast om te zien hoe snel de ziekte voortwoekert. Overal ter wereld worden nieuwe gevallen gemeld, Noorwegen, Japan, China etc. Het tempo wordt steeds hoger en in feite is het nu fase 6 (of heb ik wat gemist).quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dat zal de fatality rate wel flink opvoeren
Het gaat heerlijk snel ja. Het lijkt niet meer in te dammen iig.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:19 schreef buachaille het volgende:
[..]
Nou ik heb de hele swine flu rage een paar dagen gelaten voor wat hij was en ik ben onaangenaam verrast om te zien hoe snel de ziekte voortwoekert. Overal ter wereld worden nieuwe gevallen gemeld, Noorwegen, Japan, China etc. Het tempo wordt steeds hoger en in feite is het nu fase 6 (of heb ik wat gemist).
Het feit dat er nog steeds geen (gerapporteerde) community-level outbreaks zijn in een 2e WHO zone. Alleen UK en Spanje hebben iet-wat regular mens-op-mens besmetting, maar nergens ook maar dichtbij community level.quote:
En Luxemburgquote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:26 schreef Espabilado het volgende:
Heel west-europa besmet behalve Belgie, die lui komen ook nergens
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |