abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68628321
De stilte overheerst momenteel.
  zondag 3 mei 2009 @ 18:34:18 #52
154534 Bolkesteijn
TINSTAAFL!
pi_68628489
quote:
Op zondag 3 mei 2009 18:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Sinds vrijdag, lijkt het wat rustiger omtrent de varkensgriep. How comes?
De hype is er wat vanaf en de journalisten beginnen na te denken.
pi_68628864
quote:
Op zondag 3 mei 2009 18:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Sinds vrijdag, lijkt het wat rustiger omtrent de varkensgriep. How comes?
wat mctondeusevis (+1 voor de naam ) zegt: mensen zien in dat een virus bij lange na niet zo dodelijk is
als een gek in een suzuki swift
I feel kinda Locrian today
  zondag 3 mei 2009 @ 19:33:52 #54
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_68630467
Wereldwijd ruim 900 gevallen Mexicaanse griep; al 20 doden

Wereldwijd waren vandaag door de Wereldgezondheidsoranisatie (WHO) en regeringen van getroffen landen ruim negenhonderd besmettingen met de Mexicaanse griep bevestigd. Meer dan de helft van de besmettingen, ruim 500, werden vastgesteld in Mexico, het land waar de uitbraak van het virus is begonnen. De kans is groot dat het WHO in de komende uren of dagen beslist om naar de hoogste alarmfase 6 over te schakelen. Dan is er officieel sprake van een pandemie.

77 in Europa
De ziekte is inmiddels geconstateerd in negentien landen wereldwijd. In de Verenigde Staten zijn 226 besmettingen geregistreerd, in Canada 85. In Europa gaat het om 77 besmettingen in tien landen, waarvan veertig in Spanje en twintig in Groot-Brittannië. Duitsland meldt acht ziektegevallen, Frankrijk en Italië ieder twee. In de vijf overige Europese landen gaat het telkens om één besmetting. In Nederland bleek een 3-jarig kind besmet met het virus. De andere landen waar de besmettingen zijn vastgesteld, zijn Nieuw-Zeeland (vier ziektegevallen), Israël (twee), Zuid-Korea, Costa Rica, Colombia ( telkens een) en China, waar in Hongkong een besmetting is gemeld.

20 doden
De Mexicaanse griep kostte tot nu toe twintig mensen het leven, van wie negentien in Mexico. Ook in Amerika is een sterfgeval aan het virus toegeschreven. (novum/kh)
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_68634032
Maar zo erg wordt deze griepje niet. Het zwakt al behoorlijk af.
pi_68635786
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:06 schreef dewaal het volgende:
Maar zo erg wordt deze griepje niet. Het zwakt al behoorlijk af.
We krijgen het najaar nog. Weet niet wat dit met het virus gaat doen?
Zonder wrijving geen glans
pi_68636019
er zal niets gebeuren tegen die tijd is het vacin ook al af. Dus geen paniek het waait wel over.
  zondag 3 mei 2009 @ 22:15:13 #58
208890 June.
Seriously?
pi_68636944
quote:
Op zondag 3 mei 2009 21:53 schreef dewaal het volgende:
er zal niets gebeuren tegen die tijd is het vacin ook al af. Dus geen paniek het waait wel over.
Nou dat zou ik niet zomaar zeggen. We weten niet hoe het virus zich eventueel gaat ontwikkelen en dat maakt het erg onvoorspelbaar..

Dat de media er minder over bericht wil nog niet zeggen dat het er niet meer is of dat het afzwakt.
Shine bright like a diamond.
  zondag 3 mei 2009 @ 23:14:11 #59
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_68639208
Volgens mij is alle paniek nog gevaarlijker dan 't virus zelf. Maar ja voor de kijkcijfers is het natuurlijk altijd goed om 'n beetje angst te zaaien, dan gaan mensen vaker naar het nieuws kijken of er nog updates zijn ofzo.
Hallon!
pi_68644885
quote:
Op zondag 3 mei 2009 22:15 schreef June. het volgende:
Nou dat zou ik niet zomaar zeggen. We weten niet hoe het virus zich eventueel gaat ontwikkelen en dat maakt het erg onvoorspelbaar..
Laten we het dan anders formuleren; op dit moment is er geen enkele reden om aan te nemen dat het een pandemie wordt die duizenden slachtoffers eist zoals het influenzavirus jaarlijks doet. Dat is een feit.
Zeggen van: 'ja, maar' , 'als...dan' is doemdenken en nergens voor nodig.
  maandag 4 mei 2009 @ 07:37:34 #61
208890 June.
Seriously?
pi_68644897
quote:
Op maandag 4 mei 2009 07:34 schreef starla het volgende:

[..]

Laten we het dan anders formuleren; op dit moment is er geen enkele reden om aan te nemen dat het een pandemie wordt die duizenden slachtoffers eist zoals het influenzavirus jaarlijks doet. Dat is een feit.
Zeggen van: 'ja, maar' , 'als...dan' is doemdenken en nergens voor nodig.
Nee, dat zeg ik ook niet. We hoeven ons echt geen zorgen te maken, maar het is wel iets om in de gaten te houden.
pi_68647675
WHO gaat level 6 aankondigen.
bron

pi_68650052
quote:
Op maandag 4 mei 2009 10:40 schreef Tourniquet het volgende:
bron

[ afbeelding ]
mpoppel, dat is de betrouwbaarste bron van twitter
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_68650409
quote:
Op zondag 3 mei 2009 19:33 schreef Anonymousz het volgende:
Wereldwijd ruim 900 gevallen Mexicaanse griep; al 20 doden

Hadden we net nadat het bekend werd niet meer doden?
Lijkt me een broodje aap verhaal dit. We horen er steeds minder over en de oorspronkelijke aantal doden is inmiddels naar beneden bijgesteld. Van meer dan 60 naar nu vandaag net 20. In den beginnen zouden er in Amerika ook al 12-15 zijn overleden maar nu blijkt dat weer niet aan deze griep te liggen. Dus 0.

Kicken we met z'n allen niet te veel op rampen?
pi_68650764
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:47 schreef dramatiek het volgende:

Op twitter stond een bericht van een klinisch arts van een fameus ziekenhuis in California. Volgens hem zijn mensen die veel varkensvlees eten minder vatbaar voor de zwijnengriep. Hierdoor is China redelijk beschermd.
  maandag 4 mei 2009 @ 12:17:52 #66
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68651121
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:07 schreef buachaille het volgende:

[..]

Op twitter stond een bericht van een klinisch arts van een fameus ziekenhuis in California. Volgens hem zijn mensen die veel varkensvlees eten minder vatbaar voor de zwijnengriep. Hierdoor is China redelijk beschermd.
Dat het van Twitter komt is minder, maar ik moet wel lachten om zo'n 'semi-resistentie', opgebouwd door HOH-gehakt, schnitzels en speklappen!
Gaat de evolutie vegatariërs en diverse religieuze groeperingen er zo uitselecteren?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemans24 op 04-05-2009 13:01:18 ]
pi_68651681
quote:
Op maandag 4 mei 2009 11:47 schreef dramatiek het volgende:

[..]

De persoon achter @BreakingNews, jeweets

[ Bericht 0% gewijzigd door Tourniquet op 04-05-2009 12:39:22 ]
pi_68654441
bericht was 100% pure poep, vandaar 100% gewijzigd
pi_68656596
quote:
Op maandag 4 mei 2009 12:07 schreef buachaille het volgende:

[..]

Het zal wel meevallen met die bescherming...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_68656666
quote:
WHO overweegt pandemie uit te roepen

De Mexicaanse griep heeft zich verder verspreid in de Europa, de Verenigde Staten en Latijns Amerika. Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) zijn bijna duizend ziektegevallen in twintig landen bevestigd.

De kans groeit dat de WHO de hoogste alarmfase (niveau 6) voor de Mexicaanse griep zal afkondigen en de epidemie tot pandemie zal verklaren.

"Niveau 6 betekent niet het einde van de wereld. Het is belangrijk dat duidelijk te maken, want anders zal het aankondigen van deze alarmfase onnodig paniek veroorzaken", zei WHO-directeur Margaret Chan tegen de Spaanse krant El Pais. Momenteel geldt alarmfase 5.

Chan riep alle landen op waakzaam te blijven. "Griepvirussen zijn erg onvoorspelbaar. We moeten niet overmoedig worden. We moeten het H1N1-virus niet de kans geven zich met andere virussen te mengen. Daarom zijn we waakzaam", aldus Chan.

Haar waarschuwing kwam nadat de Mexicaanse autoriteiten hadden gezegd dat de epidemie over het hoogtepunt heen leek te zijn.

De bevestiging van een ziektegeval in Colombia was de eerste melding van de Mexicaanse griep in Zuid-Amerika. Ook in de VS, Canada en Europa zijn nieuwe besmettingen gemeld. In de VS is het aantal zieken van 160 (zaterdag) gestegen tot 245 (zondag) in 35 staten.

In Mexico zijn 25 sterfgevallen als gevolg van het griepvirus bevestigd, hoewel er meer dan honderd ‘verdachte’ sterfgevallen zijn. Volgens de laatste cijfers zijn 590 personen in Mexico besmet met het virus.

Het Mexicaanse ministerie van Volksgezondheid liet zondag weten dat het ergste van de griepepidemie voorbij is. "De ontwikkeling van de epidemie is nu in een afnemende fase", zei minister Jose Angel Cordova van Volksgezondheid.

Mexico stuurt een vliegtuig naar China om meer dan zeventig Mexicaanse burgers op te halen die in dat land in quarantaine zijn geplaatst. Het isoleren van de Mexicanen heeft de woede gewekt van de Mexicaanse autoriteiten, die spreken van discriminatie.

Volgens de Mexicaanse ambassadeur in Peking is alleen gekeken naar hun paspoort en is niet nagegaan of ze daadwerkelijk uit Mexico kwamen en of ze met andere Mexicanen in contact zijn geweest.

De Chinese autoriteiten ontkenden dat sprake is van discriminatie. Volgens het ministerie van Volksgezondheid in Peking is de quarantaine-maatregel niet speciaal gericht tegen Mexicanen en is het besluit daartoe op een objectieve’ manier genomen.
Van de FP
pi_68656969
Dat Hotel in China zag er wel zwaar overdreven uit.
Einde bericht
  maandag 4 mei 2009 @ 15:29:15 #72
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_68657221
Men had Mexico een paar weken terug moeten isoleren. Maar het virus heeft de gelegenheid gekregen vrijelijk met vliegtuigen mee te liften. Nu zijn er overal ter wereld virushaardjes en is de kans op vermenging met een ander virus groter. Waardoor ook de kans op een variant die wél massale sterfte kan veroorzaken groter is.

Er is door de wereld teleurstellend lauw gereageerd. Valt me erg tegen.
Stop the world, I want to get out.
pi_68677046
quote:
Op maandag 4 mei 2009 15:29 schreef Lkw het volgende:
Men had Mexico een paar weken terug moeten isoleren. Maar het virus heeft de gelegenheid gekregen vrijelijk met vliegtuigen mee te liften. Nu zijn er overal ter wereld virushaardjes en is de kans op vermenging met een ander virus groter. Waardoor ook de kans op een variant die wél massale sterfte kan veroorzaken groter is.

Er is door de wereld teleurstellend lauw gereageerd. Valt me erg tegen.
Juist, ze hadden de vluchten donderdag/vrijdag toen het bekend was geworden direct tijdelijk moeten stoppen. In die dagen daarna t/m dinsdag zijn de meeste mensen met het virus op zak de wereld over gegaan. Nu is het virus in Mexico over, waar ze tenminste wel veel maatregelen hebben genomen, Woensdag gaan bijvoorbeeld de universiteiten weer open in het gehele land. Maar de rest van de wereld zit nu nog met het virus. En de gewone man in Mexico zit daardoor met de gebakken peren, aangezien men nog steeds denkt dat het in Mexico een hel is met het virus, terwijl het nu meer in andere landen zit.
Daarom denk ik ook dat het of is opgezet en er iemand flink aan heeft verdiend of het gewoon niet zo ernstig is als de media wil doen geloven. Anders kom je niet met zulke halve maatregelen zoals ze nu hebben genomen of na een week na de grote uitbraak pas komen dat vluchten met Mexico moeten worden geannuleerd.
pi_68677949
Alle lijnvluchten van en naar Mexico afgelasten, daardoor miljoenen mislopen omdat er eventueel, misschien een kleine kans bestaat dat in Australie een aboriginal z'n longen uit het lijf hoest
pi_68681418
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 00:23 schreef starla het volgende:
Alle lijnvluchten van en naar Mexico afgelasten, daardoor miljoenen mislopen omdat er eventueel, misschien een kleine kans bestaat dat in Australie een aboriginal z'n longen uit het lijf hoest
Inderdaad, en dan in de toekomst bij elke kuch alle lijnvluchten anuleren.
pi_68682129
Handig voor ons, zo'n proeftuin in het zuiden.....

May 5 (Bloomberg) -- The virulence of the swine flu that has sickened at least 1,085 people in 21 countries may reveal itself when the Southern Hemisphere faces its influenza season that begins this month, global health authorities say

“Information from the Southern Hemisphere is going to be pivotal to strategies to be used for the coming Northern Hemisphere winter, and decisions as to vaccine production,” said Lance Jennings, an associate professor at the University of Otago in New Zealand. “We are getting near the period where traditionally influenza viruses are spread efficiently.”

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=az4ja8nNC2f0&refer=home
pi_68682153
Is de Nederlandse media H1N1 een beetje zat? Het is zo stil terwijl er nog dagelijkse tientallen bevestigde gevallen gemeld worden over de wereld.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 09:22:51 #78
208890 June.
Seriously?
pi_68682324
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 09:14 schreef byah het volgende:
Is de Nederlandse media H1N1 een beetje zat? Het is zo stil terwijl er nog dagelijkse tientallen bevestigde gevallen gemeld worden over de wereld.
Zo gaat dat altijd.
pi_68687963
Weet je wat nog meer mis is met dit virus behalve dat het zo verschrikkelijk gehyped wordt? De tegenstrijdige informatie! Eerst las ik dat in Duitsland de eerste mens-tot-mens besmetting was, daarna vertelde iemand mij dat het reeds in Amerika was gebeurd en nu dít bericht.....
pi_68688078
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 12:27 schreef starla het volgende:
Weet je wat nog meer mis is met dit virus behalve dat het zo verschrikkelijk gehyped wordt? De tegenstrijdige informatie! Eerst las ik dat in Duitsland de eerste mens-tot-mens besmetting was, daarna vertelde iemand mij dat het reeds in Amerika was gebeurd en nu dít bericht.....
Misschien lees je de titel verkeerd? Het gaat specifiek om Azië, niet om de allereerste mens-op-mens besmetting.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 12:33:12 #82
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_68688137
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 12:27 schreef starla het volgende:
De eerste mens-op-mens-overdracht wereldwijd zal wel in Mexico hebben plaatsgevonden, de eerste mens-op-mens-overdracht elders pas later.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_68692468
quote:
Op maandag 4 mei 2009 10:40 schreef Tourniquet het volgende:
bron

[ afbeelding ]
Als dit een engelstalig forum was zou ik reageren met ROFLOL!1!!!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 5 mei 2009 @ 15:56:53 #84
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68695649
Lijkt me overigens sterk dat er zich echt maar één geval heeft gemanifesteerd in Nederland. Veel mensen zullen waarschijnlijk niet naar de dokter gaan met een beetje koorts, ook gezien ons belabberde verzekeringssysteem tegenwoordig. Ik niet in ieder geval.
pi_68698537
zie wel overal berichtjes opduiken over person tot person overdracht.
We hebben wel mazzel dat het geen winter is. Luchtvochtigheid en temp lenen zich niet echt voor het griepvirus geloof ik. Het kan dat dat achteraf ook weer meteen het grootste nadeel was.

alle nieuw geproduceerde tamiflu gaat iig naar de WHO (volgens doktersonline) Lijkt me toch een teken aan de wand.

Tis mich get, zouden ze in Limburg zeggen
pi_68698610
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 12:31 schreef buachaille het volgende:

[..]

Misschien lees je de titel verkeerd? Het gaat specifiek om Azië, niet om de allereerste mens-op-mens besmetting.
ohja, nam niet de moeite om de kop te lezen van het artikel
pi_68699799
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 15:56 schreef Lemans24 het volgende:
Lijkt me overigens sterk dat er zich echt maar één geval heeft gemanifesteerd in Nederland. Veel mensen zullen waarschijnlijk niet naar de dokter gaan met een beetje koorts, ook gezien ons belabberde verzekeringssysteem tegenwoordig. Ik niet in ieder geval.
Daar heb je een punt, als ik nu ziek zou worden met griepachtige verschijnselen ren ik echt niet naar de dokter
pi_68700079
Het bedrijf waar ik werk heeft het draaiboek voor een pandemie in ieder geval al klaar liggen, en op het intranet is de propaganda voor de evt. pandemie net zo erg als vanuit de media.. how sad
pi_68701053
Daar hadden die franse bagagemedewerkers toch goed over nagedacht >

Second DIA baggage handler has H1N1 swine flu
http://www.denverpost.com/business/ci_12298319#
pi_68702037
BreakingNewsNueces County, Texas officials are reporting 574 suspected swine flu cases; Illinois state confirms a total of 82 swine flu cases
pi_68702102
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 18:59 schreef dramatiek het volgende:
BreakingNewsNueces County, Texas officials are reporting 574 suspected swine flu cases; Illinois state confirms a total of 82 swine flu cases
Raggen met die pandemie!
pi_68704959
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 18:59 schreef dramatiek het volgende:

Nouja als het niet meer dan een gewone griep blijft is het niet zo erg, maar toch vind ik het niet erg fijn, aangezien ik binnenkort naar Fort Worth in Texas ga.

Het is overigens wel erg stil in de media hierover. Aantal gevallen stijgt toch hard, morgen meer dan 2000? Dan neemt het risico op mutaties ook weer toe. Maargoed, iig niet meer die hysterie van een aantal dagen geleden, dat was behoorlijk overdreven voor iets dat niet meer dan een gewone griep is.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 21:38:34 #93
249713 Atlanticus
quintessenz
pi_68708217
thee
There is but one straight course, and that is to seek truth and pursue it steadily. - George Washington
*** Wiskunde Meisjes Blog *** CFR.org *** NRC.nl ***
  dinsdag 5 mei 2009 @ 22:44:20 #94
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_68711211
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 15:56 schreef Lemans24 het volgende:
Je betaalt je inderdaad onmiddellijk scheel. Ben je ziek, word je gestraft. Lekker land is dit geworden. Maar goed, da's even offtopic.
Stop the world, I want to get out.
  Moderator dinsdag 5 mei 2009 @ 22:47:54 #95
42184 crew  DaMart
pi_68711417
quote:
Eerste inwoner VS gestorven aan Mexicaanse griep
Uitgegeven: 5 mei 2009 22:19
Laatst gewijzigd: 5 mei 2009 22:19

WASHINGTON - In de Verenigde Staten is voor het eerst een inwoner van het land gestorven aan de Mexicaanse griep.

Het gaat om een vrouw uit Texas, meldden gezondheidsfunctionarissen dinsdag.

Vorige maand was in de VS al een Mexicaans jongetje bezweken aan het nieuwe griepvirus.
bron
pi_68713208
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 00:23 schreef starla het volgende:
Als het echt serieus is het wel beter. Maar nu wilden ze het ruim een week na de grote uitbraak aflasten en ondertussen maar flink doorgaan met de media hoe erg het zogenaamd is. Dit kost voor Mexico nog veel meer miljoenen/miljarden dan alleen die eerste paar dagen de vluchten afgelasten.
Of het is gewoon niet bijzonder genoeg of wel. Maar ga dan geen paniek verspreiden als het niet zo erg is. En als het wel zo erg is ga dan niet pas na een week met maatregelen komen zoals het annuleren met vluchten zoals enkele landen hebben gedaan, daar is het dan al te laat voor. Zoals het nu is gegaan wordt het alleen maar ongeloofwaardiger en als er dan een echt dodelijk virus opduikt gelooft niemand het meer.
pi_68715462
Life is Music
  woensdag 6 mei 2009 @ 04:59:19 #98
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_68717999
In Canada zijn ze gestopt met 't raporteren van gevallen om de paniek 'n beetje de kop in de drukken, lijkt me verstandig. En tsja dat iemand met chronische gezondheidsproblemen sterft aan de griep is niet zo heel gek, ik had eerlijk gezegd inmiddels 'n veel hoger dodental verwacht wereldwijd in mijn achterhoofd houdend dat "gewone" griep ook behoorlijk gevaarlijk is.
Hallon!
pi_68725227
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 04:59 schreef BlueMage het volgende:
In Canada zijn ze gestopt met 't raporteren van gevallen om de paniek 'n beetje de kop in de drukken, lijkt me verstandig.
Ja, dat wekt zo helemáál geen achterdocht
pi_68726483
28/ 1500 x 100%= 1.86. Voorlopig maak ik me dus geen zorgen, een normale griep is dodelijker.
What Would Goku Do
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')