abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68682129
Handig voor ons, zo'n proeftuin in het zuiden.....

May 5 (Bloomberg) -- The virulence of the swine flu that has sickened at least 1,085 people in 21 countries may reveal itself when the Southern Hemisphere faces its influenza season that begins this month, global health authorities say

“Information from the Southern Hemisphere is going to be pivotal to strategies to be used for the coming Northern Hemisphere winter, and decisions as to vaccine production,” said Lance Jennings, an associate professor at the University of Otago in New Zealand. “We are getting near the period where traditionally influenza viruses are spread efficiently.”

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=az4ja8nNC2f0&refer=home
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_68682153
Is de Nederlandse media H1N1 een beetje zat? Het is zo stil terwijl er nog dagelijkse tientallen bevestigde gevallen gemeld worden over de wereld.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 09:22:51 #78
208890 June.
Seriously?
pi_68682324
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 09:14 schreef byah het volgende:
Is de Nederlandse media H1N1 een beetje zat? Het is zo stil terwijl er nog dagelijkse tientallen bevestigde gevallen gemeld worden over de wereld.
Zo gaat dat altijd.
Shine bright like a diamond.
pi_68687963
Weet je wat nog meer mis is met dit virus behalve dat het zo verschrikkelijk gehyped wordt? De tegenstrijdige informatie! Eerst las ik dat in Duitsland de eerste mens-tot-mens besmetting was, daarna vertelde iemand mij dat het reeds in Amerika was gebeurd en nu dít bericht.....
I feel kinda Locrian today
pi_68688078
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 12:27 schreef starla het volgende:
Weet je wat nog meer mis is met dit virus behalve dat het zo verschrikkelijk gehyped wordt? De tegenstrijdige informatie! Eerst las ik dat in Duitsland de eerste mens-tot-mens besmetting was, daarna vertelde iemand mij dat het reeds in Amerika was gebeurd en nu dít bericht.....
Misschien lees je de titel verkeerd? Het gaat specifiek om Azië, niet om de allereerste mens-op-mens besmetting.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 12:33:12 #82
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_68688137
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 12:27 schreef starla het volgende:
De eerste mens-op-mens-overdracht wereldwijd zal wel in Mexico hebben plaatsgevonden, de eerste mens-op-mens-overdracht elders pas later.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_68692468
quote:
Op maandag 4 mei 2009 10:40 schreef Tourniquet het volgende:
WHO gaat level 6 aankondigen.
bron

[ afbeelding ]
Als dit een engelstalig forum was zou ik reageren met ROFLOL!1!!!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 5 mei 2009 @ 15:56:53 #84
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_68695649
Lijkt me overigens sterk dat er zich echt maar één geval heeft gemanifesteerd in Nederland. Veel mensen zullen waarschijnlijk niet naar de dokter gaan met een beetje koorts, ook gezien ons belabberde verzekeringssysteem tegenwoordig. Ik niet in ieder geval.
pi_68698537
zie wel overal berichtjes opduiken over person tot person overdracht.
We hebben wel mazzel dat het geen winter is. Luchtvochtigheid en temp lenen zich niet echt voor het griepvirus geloof ik. Het kan dat dat achteraf ook weer meteen het grootste nadeel was.

alle nieuw geproduceerde tamiflu gaat iig naar de WHO (volgens doktersonline) Lijkt me toch een teken aan de wand.

Tis mich get, zouden ze in Limburg zeggen
pi_68698610
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 12:31 schreef buachaille het volgende:

[..]

Misschien lees je de titel verkeerd? Het gaat specifiek om Azië, niet om de allereerste mens-op-mens besmetting.
ohja, nam niet de moeite om de kop te lezen van het artikel
I feel kinda Locrian today
pi_68699799
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 15:56 schreef Lemans24 het volgende:
Lijkt me overigens sterk dat er zich echt maar één geval heeft gemanifesteerd in Nederland. Veel mensen zullen waarschijnlijk niet naar de dokter gaan met een beetje koorts, ook gezien ons belabberde verzekeringssysteem tegenwoordig. Ik niet in ieder geval.
Daar heb je een punt, als ik nu ziek zou worden met griepachtige verschijnselen ren ik echt niet naar de dokter
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_68700079
Het bedrijf waar ik werk heeft het draaiboek voor een pandemie in ieder geval al klaar liggen, en op het intranet is de propaganda voor de evt. pandemie net zo erg als vanuit de media.. how sad
pi_68701053
Daar hadden die franse bagagemedewerkers toch goed over nagedacht >

Second DIA baggage handler has H1N1 swine flu
http://www.denverpost.com/business/ci_12298319#
pi_68702037
BreakingNewsNueces County, Texas officials are reporting 574 suspected swine flu cases; Illinois state confirms a total of 82 swine flu cases
pi_68702102
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 18:59 schreef dramatiek het volgende:
BreakingNewsNueces County, Texas officials are reporting 574 suspected swine flu cases; Illinois state confirms a total of 82 swine flu cases
Raggen met die pandemie!
pi_68704959
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 18:59 schreef dramatiek het volgende:

Nouja als het niet meer dan een gewone griep blijft is het niet zo erg, maar toch vind ik het niet erg fijn, aangezien ik binnenkort naar Fort Worth in Texas ga.

Het is overigens wel erg stil in de media hierover. Aantal gevallen stijgt toch hard, morgen meer dan 2000? Dan neemt het risico op mutaties ook weer toe. Maargoed, iig niet meer die hysterie van een aantal dagen geleden, dat was behoorlijk overdreven voor iets dat niet meer dan een gewone griep is.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 21:38:34 #93
249713 Atlanticus
quintessenz
pi_68708217
thee
There is but one straight course, and that is to seek truth and pursue it steadily. - George Washington
*** Wiskunde Meisjes Blog *** CFR.org *** NRC.nl ***
  dinsdag 5 mei 2009 @ 22:44:20 #94
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_68711211
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 15:56 schreef Lemans24 het volgende:
Je betaalt je inderdaad onmiddellijk scheel. Ben je ziek, word je gestraft. Lekker land is dit geworden. Maar goed, da's even offtopic.
Stop the world, I want to get out.
  Moderator dinsdag 5 mei 2009 @ 22:47:54 #95
42184 crew  DaMart
pi_68711417
quote:
Eerste inwoner VS gestorven aan Mexicaanse griep
Uitgegeven: 5 mei 2009 22:19
Laatst gewijzigd: 5 mei 2009 22:19

WASHINGTON - In de Verenigde Staten is voor het eerst een inwoner van het land gestorven aan de Mexicaanse griep.

Het gaat om een vrouw uit Texas, meldden gezondheidsfunctionarissen dinsdag.

Vorige maand was in de VS al een Mexicaans jongetje bezweken aan het nieuwe griepvirus.
bron
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_68713208
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 00:23 schreef starla het volgende:
Alle lijnvluchten van en naar Mexico afgelasten, daardoor miljoenen mislopen omdat er eventueel, misschien een kleine kans bestaat dat in Australie een aboriginal z'n longen uit het lijf hoest
Als het echt serieus is het wel beter. Maar nu wilden ze het ruim een week na de grote uitbraak aflasten en ondertussen maar flink doorgaan met de media hoe erg het zogenaamd is. Dit kost voor Mexico nog veel meer miljoenen/miljarden dan alleen die eerste paar dagen de vluchten afgelasten.
Of het is gewoon niet bijzonder genoeg of wel. Maar ga dan geen paniek verspreiden als het niet zo erg is. En als het wel zo erg is ga dan niet pas na een week met maatregelen komen zoals het annuleren met vluchten zoals enkele landen hebben gedaan, daar is het dan al te laat voor. Zoals het nu is gegaan wordt het alleen maar ongeloofwaardiger en als er dan een echt dodelijk virus opduikt gelooft niemand het meer.
pi_68715462
Life is Music
  woensdag 6 mei 2009 @ 04:59:19 #98
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_68717999
In Canada zijn ze gestopt met 't raporteren van gevallen om de paniek 'n beetje de kop in de drukken, lijkt me verstandig. En tsja dat iemand met chronische gezondheidsproblemen sterft aan de griep is niet zo heel gek, ik had eerlijk gezegd inmiddels 'n veel hoger dodental verwacht wereldwijd in mijn achterhoofd houdend dat "gewone" griep ook behoorlijk gevaarlijk is.
Hallon!
pi_68725227
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 04:59 schreef BlueMage het volgende:
In Canada zijn ze gestopt met 't raporteren van gevallen om de paniek 'n beetje de kop in de drukken, lijkt me verstandig.
Ja, dat wekt zo helemáál geen achterdocht
pi_68726483
28/ 1500 x 100%= 1.86. Voorlopig maak ik me dus geen zorgen, een normale griep is dodelijker.
What Would Goku Do
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')