De bijwerkingen van dood zijn zijn ook niet mis.quote:Op zondag 3 mei 2009 11:14 schreef mctondeusevis het volgende:
En de bijwerkingen van tamiflu schijnen ook niet helemaal lekker te zijn.
Volgens mij gelezen in dit vorige topic.
Bijwerkingenquote:Op zondag 3 mei 2009 11:14 schreef mctondeusevis het volgende:
En de bijwerkingen van tamiflu schijnen ook niet helemaal lekker te zijn.
Volgens mij gelezen in dit vorige topic.
Lees de bijwerkingen maar van wat standaard medicijnen als je die hebt liggen....quote:Op zondag 3 mei 2009 12:00 schreef starla het volgende:
[..]
Bijwerkingen
Meest gemeld: misselijkheid, braken, diarree. Bij langer gebruik: pijn, rinorroe, dyspepsie, infecties van de bovenste luchtwegen. Kinderen: braken, diarree, buikpijn, neusbloedingen, ooraandoeningen, conjunctivitis. Verder zijn gemeld huidreacties, angioneurotisch oedeem en overgevoeligheidsreacties (inclusief anafylactische en anafylactoïde reacties). Zeer zeldzame meldingen van leverfunctiestoornissen, gastro-intestinale bloedingen, hemorragische colitis, stevens-johnsonsyndroom, toxisch epidermale necrolyse en erythema multiforme. Tevens zijn vermeld convulsies en psychiatrische voorvallen zoals verminderd bewustzijn, afwijkend gedrag, hallucinaties en delirium.
Niet meer dan een gemiddelde pijnstiller hoor![]()
horrorverhalen heb je altijd....quote:Op zondag 3 mei 2009 12:16 schreef mctondeusevis het volgende:
http://www.askapatient.com/viewrating.asp?drug=21087&name=TAMIFLU
Maar als je dat leest, wordt je ook niet vrolijk
Je haalt nu een paar dingen door elkaar; ten eerste was het een inschattingsfout van de Amerikaanse regering zonder een duidelijke kosten-batenanalyse, iets wat toch wel de hallmark is van primaire preventie. Als je een compleet gezonde populatie gaat inenten met 0% kans op die ziekte, gaan er natuurlijk meer mensen dood aan de prik dan aan de ziekte, maar dat maakt het medicijn niet meteen slecht of gevaarlijk.quote:Op zondag 3 mei 2009 12:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
In de VS werd in de jaren 70 een massale vaccinatiecampagne gehouden tegen griep afkomstig van varkens, het virus zelf was mild maar er werden draconische maatregelen genomen, zoals dus die massale vaccinatie. Na onderzoek bleek dat het vaccin qua bijwerkingen meer doden had veroorzaakt dan het griepvirus zelf. Indien medicijnen massaal verstrekt gaan worden is het dus zeker wel een punt om naar te kijken en die verhalen niet af te doen als horrorverhalen, er zit een klein maar reëel gevaar in het massale gebruik van medicijnen.
Oke, ik zie al dat we op een lijn zitten.quote:Op zondag 3 mei 2009 12:35 schreef starla het volgende:
Je haalt nu een paar dingen door elkaar; ten eerste was het een inschattingsfout van de Amerikaanse regering zonder een duidelijke kosten-batenanalyse, iets wat toch wel de hallmark is van primaire preventie.
Precies, valt me op dat het trouwens vooral om kinderen gaat op die site.quote:
het duurt 12 uur volgen Ab O.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:00 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Of dat alle testresultaten terugkwamen. Duurde het niet 3 dagen voordat het met zekerheid kon worden gezegd?
Inderdaad, ik noem een SARS en vogelgriepquote:Op zondag 3 mei 2009 17:58 schreef mctondeusevis het volgende:
Zo'n gevoel had ik eigenlijk al.
De media blaast alles veel te veel op.
sinds donderdag volgens mij, met koninginnendag, was al het nieuws al op de achtergrond geraakt met dat gebeuren in apeldoorn, en er zijn minder ziektegevallen bijgekomen?quote:Op zondag 3 mei 2009 18:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Sinds vrijdag, lijkt het wat rustiger omtrent de varkensgriep. How comes?
De hype is er wat vanaf en de journalisten beginnen na te denken.quote:Op zondag 3 mei 2009 18:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
wat mctondeusevis (+1 voor de naamquote:Op zondag 3 mei 2009 18:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
We krijgen het najaar nog. Weet niet wat dit met het virus gaat doen?quote:Op zondag 3 mei 2009 21:06 schreef dewaal het volgende:
Maar zo erg wordt deze griepje niet. Het zwakt al behoorlijk af.
Nou dat zou ik niet zomaar zeggen. We weten niet hoe het virus zich eventueel gaat ontwikkelen en dat maakt het erg onvoorspelbaar..quote:Op zondag 3 mei 2009 21:53 schreef dewaal het volgende:
er zal niets gebeuren tegen die tijd is het vacin ook al af. Dus geen paniek het waait wel over.
Laten we het dan anders formuleren; op dit moment is er geen enkele reden om aan te nemen dat het een pandemie wordt die duizenden slachtoffers eist zoals het influenzavirus jaarlijks doet. Dat is een feit.quote:Op zondag 3 mei 2009 22:15 schreef June. het volgende:
Nou dat zou ik niet zomaar zeggen. We weten niet hoe het virus zich eventueel gaat ontwikkelen en dat maakt het erg onvoorspelbaar..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |