abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 mei 2009 @ 01:11:25 #126
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_68580262
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 01:05 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ze zijn niet met de nieuws en kranten bezig geweest?
Hij bedoelde dat hij helemaal niet naar fotos en beelden had gekeken, Jeroen Pauw vroeg of ze vanochtend alle kranten hadden zitten doorspitten. Nogal domme vraag, vond ik. Kan me niet voorstellen dat je "gezellig" het internet en de kranten gaat afstruinen om te zien of je er nog een beetje goed opstaat als je bij de slachtoffers hoort.
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
  zaterdag 2 mei 2009 @ 01:12:08 #127
251975 kissaa
fka: kissa
pi_68580280
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 23:54 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nu op RTL4, besteden ze aandacht aan gisteren.

²

Pffffffff...
Ken je nog andere smilies dan deze twee? Ik kom sinds twee dagen in dit topic en ik word behoorlijk kriegel
  zaterdag 2 mei 2009 @ 01:12:11 #128
19242 yavanna
Results may vary.
pi_68580285
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 01:05 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ze zijn niet met de nieuws en kranten bezig geweest?
Ze waren de eerste slachtoffers die voor de camera reageerden. Ze zaten uitgebreid bij Een vandaag en nu dan weer bij P&W.

Ik vind het heel erg wat er gebeurd is, maar ze moeten hun slachtofferrol ook weer niet gaan overdrijven en dat lijkt mij hier wel het geval. Oke, ik weet er het fijne niet van, maar het klopt niet helemaal wat ze zeggen.
Wat overdreven ze dan? Ik vond ze o.a. erg rustig overkomen en alsof ze het nog niet konden bevatten allemaal. Ik zie ook niet in waarom ze zouden liegen mbt slachtofferhulp.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  zaterdag 2 mei 2009 @ 01:13:57 #129
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_68580330
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 01:10 schreef whataboutit het volgende:

[..]

Ik denk dat het een erg goed beeld was van de impact die het gemaakt heeft. Ik vond deze 2 mensen veel meer zeggen dan de fotos en filmpjes die ik gezien heb. Dit waren twee mensen van vlees en bloed die daar toch even hun verhaal doen. Ik vond het knap. Ik neem niet aan dat Pauw en Witteman deze mensen op tv zou laten verschijnen als ze nog in shock-toestand waren geweest. Dat je er ontredderd over spreekt, en eigenlijk gewoon geen woorden voor hebt lijkt me logisch. Niemand heeft woorden voor zoiets.
Ja, dat eerste ben ik met je eens. Ik vond het ook erg aangrijpend. Maar over dat laatste heb ik toch echt mijn twijfels. Ik denk dat het er bij televisieprogrammas vooral om gaat om zo snel mogelijk de slachtoffers aan tafel te hebben voordat een ander programma ze heeft. Ik vond het niet echt kies.
Does it lead you home?
When you're all alone
  zaterdag 2 mei 2009 @ 01:14:19 #130
19242 yavanna
Results may vary.
pi_68580340
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 01:11 schreef Shitney het volgende:

[..]

Hij bedoelde dat hij helemaal niet naar fotos en beelden had gekeken, Jeroen Pauw vroeg of ze vanochtend alle kranten hadden zitten doorspitten. Nogal domme vraag, vond ik. Kan me niet voorstellen dat je "gezellig" het internet en de kranten gaat afstruinen om te zien of je er nog een beetje goed opstaat als je bij de slachtoffers hoort.
Jawel, deze mannen wel, Kopje koffie erbij en genieten van hun nieuwe 'ster' status.

zaterdag 2 mei 2009 @ 01:16:54 #131
19242 yavanna
Results may vary.
pi_68580398
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 01:13 schreef Shitney het volgende:

[..]

Ja, dat eerste ben ik met je eens. Ik vond het ook erg aangrijpend. Maar over dat laatste heb ik toch echt mijn twijfels. Ik denk dat het er bij televisieprogrammas vooral om gaat om zo snel mogelijk de slachtoffers aan tafel te hebben voordat een ander programma ze heeft. Ik vond het niet echt kies.
Then again, wellicht is het voor sommige mensen wel behulpzaam bij het verwerken van het geheel.Een ieder reageerd toch verschillend op zo'n gebeurtenis.

Eigenlijk zonden ze tevens een soort van kalmte boodschap uit mbt de dader, Hij's nu toch al dood, laat hem rusten in vrede'.
pi_68580420
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 01:13 schreef Shitney het volgende:

[..]

Ik weet niet, tuurlijk is het een kwestie van als eerste het nieuws verslaan. Maar ik maak dan toch onderscheid tussen een Pauw en Witteman en een rlt4 achtig programma. Ik vind Pauw & Witteman toch iets meer stijlvoller dan, misschien zit ik daar compleet naast. Maar iets zegt mij dat P&W zo'n iemand niet uitnodigd als zij inderdaad nog in shock zijn. Ik denk dat hoe zij reageerden een normale reactie is na zo'n gebeurtenis.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 01:19:14 #133
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_68580461
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 01:16 schreef yavanna het volgende:

[..]

Then again, wellicht is het voor sommige mensen wel behulpzaam bij het verwerken van het geheel.Een ieder reageerd toch verschillend op zo'n gebeurtenis.

Eigenlijk zonden ze tevens een soort van kalmte boodschap uit mbt de dader, Hij's nu toch al dood, laat hem rusten in vrede'.
Die berusting was inderdaad bewonderenswaardig.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_68580476
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 01:09 schreef Shitney het volgende:

[..]

Nou ja zeg! Ze moeten hun slachtofferrol niet gaan overdrijven? Wat zijn ze dan? Een dansgroep van minder dan 10 mensen waarvan 1 dood en 3 zwaargewonden en nog een aantal lichtgewonden lijken me zo'n beetje de zwaarst getroffen slachtoffers, als je naar het totale aantal doden en gewonden kijkt. Als je op de beelden afgaat zijn zo'n beetje alle slachtoffers gevallen in deze dansgroep en die muziekgroep waar dat kleine meisje bijhoorde.
Ze zijn wel degelijk slachtoffer, maar ik geloof er niks van dat ze geen slachtofferhulp aangeboden hebben gekregen.
Als ik ze dan in diverse TV programma's uitgebreid zie optreden krijg ik ook niet het idee dat het zo slecht met ze gaat. Blijf lekker thuiszetten en ga met je familie leuke dingen doen om die verschrikkingen te verwerken. Bel dan zelf met slachtofferhulp als je ze zo hard nodig hebt.
pi_68580518
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 01:19 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ze zijn wel degelijk slachtoffer, maar ik geloof er niks van dat ze geen slachtofferhulp aangeboden hebben gekregen.
Als ik ze dan in diverse TV programma's uitgebreid zie optreden krijg ik ook niet het idee dat het zo slecht met ze gaat. Blijf lekker thuiszetten en ga met je familie leuke dingen doen om die verschrikkingen te verwerken. Bel dan zelf met slachtofferhulp als je ze zo hard nodig hebt.
Nee dat zullen ze bedenken? Kom op zeg, bovendien kan erover praten een enorme uitlaapklep zijn. En dat zij voor deze weg kiezen, so be it. Dat jij dat niet een goede weg vindt, is vooral jouw probleem.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 01:23:17 #136
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_68580569
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 01:17 schreef whataboutit het volgende:

[..]

Ik weet niet, tuurlijk is het een kwestie van als eerste het nieuws verslaan. Maar ik maak dan toch onderscheid tussen een Pauw en Witteman en een rlt4 achtig programma. Ik vind Pauw & Witteman toch iets meer stijlvoller dan, misschien zit ik daar compleet naast. Maar iets zegt mij dat P&W zo'n iemand niet uitnodigd als zij inderdaad nog in shock zijn. Ik denk dat hoe zij reageerden een normale reactie is na zo'n gebeurtenis.
Misschien is het wel meer een soort afschuw die hier spreekt. Dat je bij dit soort grote traumas kennelijk sneller de media op je stoep hebt dan de hulpverlening. Ik had ook de indruk dat P&W er zelf ook nogal verbaasd over waren.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_68580609
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 01:17 schreef whataboutit het volgende:

[..]

Ik weet niet, tuurlijk is het een kwestie van als eerste het nieuws verslaan. Maar iets zegt mij dat P&W zo'n iemand niet uitnodigd als zij inderdaad nog in shock zijn.
Vragen staat vrij.

Met de vraag of het verstandig is kan de vinger naar de (falende) hulpverlening worden gewezen. Wat zeg ik, mooi nieuw item voor een volgende show.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 01:25:56 #138
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_68580636
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 01:19 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Wat een harteloos figuur ben jij. Is het weleens in je opgekomen dat die mensen waarschijnlijk heel veel behoefte hebben aan hun verhaal kwijt te kunnen?
Tja, als de media je dan wel kan vinden, dan ga je maar met hen praten.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_68580644
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 01:21 schreef whataboutit het volgende:

[..]

Nee dat zullen ze bedenken? Kom op zeg, bovendien kan erover praten een enorme uitlaapklep zijn. En dat zij voor deze weg kiezen, so be it. Dat jij dat niet een goede weg vindt, is vooral jouw probleem.
Ga dan lekker met je familie en naasten praten ipv opdraven in TV programma waar je alleen maar op commando je verhaal mag doen.

Ik weet niet wat ze bedenken, maar ik ben ervan overtuigd dat niemand die gister het ziekenhuis heeft verlaten geen slachtofferhulp aangeboden heeft gekregen. En nogmaals, als ze dat zo graag willen of nodig hebben, dan kunnen ze gewoon bellen naar slachtoffer hulp. Iemand van de productie van die TV uitzendingen kan vast wel het nummer voor ze vinden.
pi_68580679
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 01:23 schreef Shitney het volgende:

[..]

Misschien is het wel meer een soort afschuw die hier spreekt. Dat je bij dit soort grote traumas kennelijk sneller de media op je stoep hebt dan de hulpverlening. Ik had ook de indruk dat P&W er zelf ook nogal verbaasd over waren.
Je zag inderdaad aan p&w wel dat ze ook niet echt wisten wat ze nou moesten vragen/zeggen. Maar toch, ik blijf erbij dat deze mensen 100% wisten waar ze waren en wat ze zeiden. In shocktoestand zit je daar niet zo rustig, en kom je ook niet tot bijvoorbeeld de uitspraak dat "het nu gebeurd is, laat ze in vrede rusten". Dat bedenk je niet als je nog half in shock bent.

Ik vind het inderdaad wel gigantisch krom dat deze mensen nog geen slachtofferhulp is aangeboden, en ik vraag me dan ook gelijk af hoe dat met andere slachtoffers zit. Moet gelijk aan het turkse vliegtuig denken waarbij men ook erg laat of zelfs niet geholpen is door slachtofferhulp
pi_68580692
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 01:25 schreef Shitney het volgende:

[..]

Wat een harteloos figuur ben jij. Is het weleens in je opgekomen dat die mensen waarschijnlijk heel veel behoefte hebben aan hun verhaal kwijt te kunnen?
Tja, als de media je dan wel kan vinden, dan ga je maar met hen praten.
Als die mensen perse hun verhaal kwijt willen, waarom doen ze dat dan niet bij familie?
Waarom gaan ze dan naar een talkshow waar ze alleen maar mogen reageren als Pauw ze een vraag stelt? Dat is wel de laatste plek waar je je verhaal kwijt kunt.

Als jij mij harteloos vind omdat ik het niet slim vind om als slachtoffer zo de media te zoeken, jammer dan.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 01:28:23 #142
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68580693
ik denk idd dat er wel geprobeerd is deze mensen slachtofferhulp te bieden. Neemt niet weg dat ze vanavond schandalig zijn behandelt bij pauw & witteman, wat een misselijke vertoning was dat.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 01:29:18 #143
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68580709
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 01:28 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Als die mensen perse hun verhaal kwijt willen, waarom doen ze dat dan niet bij familie?
Waarom gaan ze dan naar een talkshow waar ze alleen maar mogen reageren als Pauw ze een vraag stelt? Dat is wel de laatste plek waar je je verhaal kwijt kunt.

Als jij mij harteloos vind omdat ik het niet slim vind om als slachtoffer zo de media te zoeken, jammer dan.
misschien voelen ze het als een plicht......
  zaterdag 2 mei 2009 @ 01:30:03 #144
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_68580725
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 01:27 schreef whataboutit het volgende:

[..]

Je zag inderdaad aan p&w wel dat ze ook niet echt wisten wat ze nou moesten vragen/zeggen. Maar toch, ik blijf erbij dat deze mensen 100% wisten waar ze waren en wat ze zeiden. In shocktoestand zit je daar niet zo rustig, en kom je ook niet tot bijvoorbeeld de uitspraak dat "het nu gebeurd is, laat ze in vrede rusten". Dat bedenk je niet als je nog half in shock bent.

Ik vind het inderdaad wel gigantisch krom dat deze mensen nog geen slachtofferhulp is aangeboden, en ik vraag me dan ook gelijk af hoe dat met andere slachtoffers zit. Moet gelijk aan het turkse vliegtuig denken waarbij men ook erg laat of zelfs niet geholpen is door slachtofferhulp
Echt waar? En ik maar denken dat je bij zulke gebeurtenissen direct een batterij psychologen en dergelijke tot je beschikking had. Wat erg zeg.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_68580745
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 01:28 schreef ASroma het volgende:
ik denk idd dat er wel geprobeerd is deze mensen slachtofferhulp te bieden. Neemt niet weg dat ze vanavond schandalig zijn behandelt bij pauw & witteman, wat een misselijke vertoning was dat.
Op een gegeven moment gingen ze het over Dolf en Anky hebben maar daar kon ik echt niet naar kijken. Wat een blamage was dit zeg.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 01:31:56 #146
19242 yavanna
Results may vary.
pi_68580761
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 01:26 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ga dan lekker met je familie en naasten praten ipv opdraven in TV programma waar je alleen maar op commando je verhaal mag doen.

Ik weet niet wat ze bedenken, maar ik ben ervan overtuigd dat niemand die gister het ziekenhuis heeft verlaten geen slachtofferhulp aangeboden heeft gekregen. En nogmaals, als ze dat zo graag willen of nodig hebben, dan kunnen ze gewoon bellen naar slachtoffer hulp. Iemand van de productie van die TV uitzendingen kan vast wel het nummer voor ze vinden.
He ja, ga jij even bepalen wat die mensen wel/ niet moeten doen na wat zij hebben meegemaakt. En zolang jij niet persoonlijk slachtofferhulp hebt aangeboden aan hun, is jouw overtuiging weinig waard. Alsof slachtofferhulp geen fouten kan maken.
pi_68580764
Overigens doe je niet je verhaal bij P&W maar mag je praten totdat er ingegrepen wordt en stel je je bloot aan allerlei vragen waar je zelf geen grip op hebt. Lijkt mij niet de manier om aan een verwerkingsproces te beginnen maar goed.
pi_68580790
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 01:31 schreef LB06 het volgende:

[..]

Op een gegeven moment gingen ze het over Dolf en Anky hebben maar daar kon ik echt niet naar kijken. Wat een blamage was dit zeg.
Dat ging erg ver inderdaad. Je werd eerst in het dramatische verhaal gezogen van twee slachtoffers. Om vervolgens even doodleuk grapjes aan te gaan horen van een der nederlandse clowns. Ik vind Dolf een prima gast, maar niet in deze uitzending. En ook zijn vraag, wie van jullie is de oudste.. wtf doet dat er toe
pi_68580819
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 01:32 schreef g0dz0r het volgende:
Overigens doe je niet je verhaal bij P&W maar mag je praten totdat er ingegrepen wordt en stel je je bloot aan allerlei vragen waar je zelf geen grip op hebt. Lijkt mij niet de manier om aan een verwerkingsproces te beginnen maar goed.
Nou ja het helpt volgens mij in zekere zin altijd wel om je verhaal te kunnen doen, ook al is het in een vraag-antwoordgesprek.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 01:34:39 #150
19242 yavanna
Results may vary.
pi_68580820
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 01:31 schreef LB06 het volgende:

[..]

Dat was, euh, nogal ongepast op zijn minst, Wonderlijk ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')