Gast, het simpele feit dat die mensen gewoon naar huis gestuurd zijn en regel het verder maar is toch al krom? Stel je nou toch voor dat jij voor je werk ergens bent en er gebeurt een ramp, dan is het toch de normaalste zaak van de wereld dat je verwacht dat je pas naar huis gestuurd wordt als er dokters en een traumadeskundige met je gepraat hebben? En dat die dan afspraken met je heeft gemaakt over naar welk nummer je kan bellen als je 's nachts ineens een paniekaanval krijgt, en met je afspreekt dat ie morgen om zo en zo laat even bij je langskomt om te kijken hoe het dan met je gaat? En dat ie morgen dan met je afspreekt wanneer je elkaar weer ziet/spreekt?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:24 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik kan me zo voorstellen dat het lastiger is die mensen te bereiken zijn voor slachtofferhulp. In tegentelling tot de buren van Karst is het localiseren van de aanwezigen bij het incident iets moeilijker. En als slachtofferhulp al thuis langs geweest is of gebeld heeft is de kans dat zij niet thuis zijn ook redelijk groot: op bezoek bij het ziekenhuis, of weg naar Amsterdam voor P&W, etc.
Maar het waren zo véél mensen!quote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:39 schreef Shitney het volgende:
[..]
Gast, het simpele feit dat die mensen gewoon naar huis gestuurd zijn en regel het verder maar is toch al krom? Stel je nou toch voor dat jij voor je werk ergens bent en er gebeurt een ramp, dan is het toch de normaalste zaak van de wereld dat je verwacht dat je pas naar huis gestuurd wordt als er dokters en een traumadeskundige met je gepraat hebben? En dat die dan afspraken met je heeft gemaakt over naar welk nummer je kan bellen als je 's nachts ineens een paniekaanval krijgt, en met je afspreekt dat ie morgen om zo en zo laat even bij je langskomt om te kijken hoe het dan met je gaat? En dat ie morgen dan met je afspreekt wanneer je elkaar weer ziet/spreekt?
Ja, ik vind het getuigen van verregaand egoisme dat we kennelijk in een maatschappij leven waarin je zelf maar het internet op moet om naar hulpverlening te googlen als je net betrokken bent geweest bij een aanslag. En dat mensen dat zelfs een normale situatie lijken te vinden. Jullie zitten het allemaal goed te praten, maar er is gewoon geen excuus voor. Ik vind het echt ziek dat je blijkbaar wel kunt komen opdraven om voor de koningin je kunstje te komen doen en dat iedereen je dan wel weet te bereiken, maar dat na deze aanslag het excuus dan zou moeten zijn "ja, hij had zijn telefoon uitstaan". Rot toch op, wat een lulsmoes.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:37 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar die laatste zin vind ik echt een bullshit redenatie.
Dat er 2 mensen niet zijn gebeld door slachtofferhulk, toont aan dat Nederland een kutmaatschappij is.
Heb je gister niet naar het nieuws gekeken en gezien hoe mensen elkaar steunen, in de rij staan om het condoleance register tekenen en 's avonds een volle kerk om te "bezinnen"?
Zegt dat jou veel minder dan een paar mensen die niet zijn overspoeld met hulp?
Trouwens, tijdens het Een Vandaag interview hoorde je een telefoon afgaan. Waarschijnlijk van 1 van die gasten, ervan uitgaande dat de journalist z'n telefoon uit zet. Maar die telefoon werd niet opgenomen. Wie weet was het wel iemand van slachtoffer hulp. Misschien had die ook al eerder gebeld maar werd er niet opgenomen en toe dacht diegene "misschien het verkeerde nummer, ik heb ook wel meer mensen te bellen".
Als we het dan toch over toevalligheden gaan hebben over het hoe en waarom er geen contact was.
Ken jij de naam van de dansgroep? Weet jij precies waar en bij wie je moet zijn? Slachtofferhulp is een groep vrijwilligersdie slachtoffers helpt als zij weten wie die slachtoffers precies zijn. Het is geen detectivebureau.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:32 schreef Shitney het volgende:
Het klinkt allemaal best plausibel hoor, maar toch blijf ik het schandalig vinden. Want nogmaals: dit waren niet zomaar toeschouwers, maar mensen die deel uitmaakten van de plechtigheden en daar dus op uitnodiging waren. Die zijn dus helemaal niet moeilijk te vinden, lijkt mij. Heel Nederland heeft kunnen zien wie het zijn en aangezien ze bij het officiele programma hoorden zullen ze in hun eigen gemeente ook wel bekend zijn. Ik neem niet aan dat ze voor zulke programma's totaal onbekende groepen uitnodigen immers, het zal dus een bekende groep zijn in hun genre.
Ik vind het getuigen van verragaand egoisme vrijwilligers vanachter je computer te bekritiseren terwijl je zelf niet als vrijwilliger opgeeft bij slachtofferhulp.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:43 schreef Shitney het volgende:
[..]
Ja, ik vind het getuigen van verregaand egoisme dat we kennelijk in een maatschappij leven waarin je zelf maar het internet op moet om naar hulpverlening te googlen als je net betrokken bent geweest bij een aanslag. En dat mensen dat zelfs een normale situatie lijken te vinden. Jullie zitten het allemaal goed te praten, maar er is gewoon geen excuus voor. Ik vind het echt ziek dat je blijkbaar wel kunt komen opdraven om voor de koningin je kunstje te komen doen en dat iedereen je dan wel weet te bereiken, maar dat na deze aanslag het excuus dan zou moeten zijn "ja, hij had zijn telefoon uitstaan". Rot toch op, wat een lulsmoes.
Dus jij denkt dat iedereen persoonlijk is benaderd om een kunstje te doen?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:43 schreef Shitney het volgende:
[..]
Ja, ik vind het getuigen van verregaand egoisme dat we kennelijk in een maatschappij leven waarin je zelf maar het internet op moet om naar hulpverlening te googlen als je net betrokken bent geweest bij een aanslag. En dat mensen dat zelfs een normale situatie lijken te vinden. Jullie zitten het allemaal goed te praten, maar er is gewoon geen excuus voor. Ik vind het echt ziek dat je blijkbaar wel kunt komen opdraven om voor de koningin je kunstje te komen doen en dat iedereen je dan wel weet te bereiken, maar dat na deze aanslag het excuus dan zou moeten zijn "ja, hij had zijn telefoon uitstaan". Rot toch op, wat een lulsmoes.
Nogmaals: het gaat toch niet om dagjesmensen? Er waren iets van 6 zwaargewonden en dat waren er 3 uit deze groep. En 1 van de vier doden kwam ook uit deze groep. En 5 van de lichtgewonden kwamen ook al uit deze groep. Hoezo chaos? Die mensen staan met naam en toenaam in het draaiboek, hoe moeilijk kan het zijn? Wedden dat de koningin geen enkele moeite heeft om met deze mensen contact te leggen? En de media had er ook geen enkele moeite mee, ze waren nogal makkelijk te vinden kennelijk. Waarom zou het voor de hulpverleners dan ineens een enorme opgave moeten zijn?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar het waren zo véél mensen!En zo'n chaos. Ik denk dus niet dat er mensen echt 'naar huis gestuurd zijn' maar dat het in de drukte en paniek zo is gebeurd dat er mensen in die mensenmassa naar huis zijn gegaan zonder dat iemand anders dat in de gaten had. Ik denk dat het bij zo'n situatie niet volledig in de hand te houden is en te overzien wie er nou wel of niet al slachtofferhulp aangeboden hebben gekregen.
Nou simpel, heel rationeel: je wilt op zulke plekken mensen hebben staan die een afschrikkende werking hebben. Met alle respect: een vrouw op een mountainbike-je, welke crimineel laat zich hierdoor weerhouden? Natuurlijk is het geen garantie dat als je er een stabiele gespierde neger in legeruniform plaats dat er niets zou kunnen gebeuren, de kans erop maak je dan echter wel kleiner. Zeker op zulke strategische plekken als nb. de Naald.quote:
dat is wel duidelijk, aangezien men al gezegd heeft dat er niet geschoten is, dus ook niet door een evt. sluipschutter...quote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:47 schreef JohnDope het volgende:
(tenminste als die man niet is doodgeschoten door een sluipschutter, want dat is nog al onduidelijk).
Het is goed met je. Blijkbaar wil je het niet snappen of denk je dat slachtoffere hulp een verplicht iets is wat zomaar aan komt waaien en in overvloed aanwezig is.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:43 schreef Shitney het volgende:
[..]
En men heeft ook al gezegd dat er geen sluipschutters aanwezig waren.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
dat is wel duidelijk, aangezien men al gezegd heeft dat er niet geschoten is, dus ook niet door een evt. sluipschutter...
Eén van de omgekomen vrouwen was daar gewoon als toeschouwer samen met een vriendin, en zou niet meelopen met het defilé ofzo...quote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:47 schreef Shitney het volgende:
[..]
Nogmaals: het gaat toch niet om dagjesmensen?
Ja, ik weet inmiddels de naam van die dansgroep wel ongeveer, iets met Huppelepup Kultural en ze komen uit Almere, dat heb ik op alle journaals gehoord.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:46 schreef Doc het volgende:
[..]
Ken jij de naam van de dansgroep? Weet jij precies waar en bij wie je moet zijn? Slachtofferhulp is een groep vrijwilligersdie slachtoffers helpt als zij weten wie die slachtoffers precies zijn. Het is geen detectivebureau.
Ik zou zeggen, ga zelf vrijwiliger bij slachtofferhulp worden als je het allemaal beter weet. Ik heb mer respect voor mensen die daar vrijwillig hun tijd aan besteden dan aan mensen die vanachter hun computer het allemaal beter weten maar zelf geen moer doen.
Dus als je het allemaal zo raar vind moet je jezelf opgeven als vrijwilliger in plaats van lopen te klagen op slachtofferhulp.
[..]
Ik vind het getuigen van verragaand egoisme vrijwilligers vanachter je computer te bekritiseren terwijl je zelf niet als vrijwilliger opgeeft bij slachtofferhulp.
Misschien omdat die mensen druk bezig waren met TV en kranten interviews.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:47 schreef Shitney het volgende:
[..]
Nogmaals: het gaat toch niet om dagjesmensen? Er waren iets van 6 zwaargewonden en dat waren er 3 uit deze groep. En 1 van de vier doden kwam ook uit deze groep. En 5 van de lichtgewonden kwamen ook al uit deze groep. Hoezo chaos? Die mensen staan met naam en toenaam in het draaiboek, hoe moeilijk kan het zijn? Wedden dat de koningin geen enkele moeite heeft om met deze mensen contact te leggen? En de media had er ook geen enkele moeite mee, ze waren nogal makkelijk te vinden kennelijk. Waarom zou het voor de hulpverleners dan ineens een enorme opgave moeten zijn?
Ik zou het erg schandalig vinden als deze dader niet is uitgeschakeld door een sluipschutter, want dan moeten er echt mensen ontslagen worden die deze beveiliging hebben georganiseerd.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
dat is wel duidelijk, aangezien men al gezegd heeft dat er niet geschoten is, dus ook niet door een evt. sluipschutter...
Serieus? Is dit niet een beetje overkill?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:50 schreef JohnDope het volgende:
Ik geloof ook dat er zelfs televisiekijkers slachtofferhulp hebben aangevraagd
Ik had het nu specifiek over die dansgroep die achter de bus aan zou optreden voor de koningin, die mensen uit Almere. 3 vrouwen liggen nog zwaar gewond in het ziekenhuis, 1 man is dood en de rest van die groep is allemaal lichtgewond omdat die auto dwars door hun groep heen is gereden. En de andere zwaargewonde slachtoffers zijn die mensen met die blauwe bodywarmertjes, dat waren mensen uit een muziekgroep die ook zouden optreden volgens mij.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:52 schreef dennistd het volgende:
[..]
Eén van de omgekomen vrouwen was daar gewoon als toeschouwer samen met een vriendin, en zou niet meelopen met het defilé ofzo...
Ik snap het wel, ik vind het alleen schandalig dat zulke slachtoffers blijkbaar afhankelijk zijn van een groepje vrijwilligers. Zeker als die vrijwilligers te druk zijn met televisiekijkers aanhoren en de buren van de dader te bezoeken. Regel dat dan beter, zet daar gewoon een team van professionals op.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:51 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Het is goed met je. Blijkbaar wil je het niet snappen of denk je dat slachtoffere hulp een verplicht iets is wat zomaar aan komt waaien en in overvloed aanwezig is.
Niemand zit het goed te praten, er wordt alleen een mogelijke verklaring gegeven waarom ze nog geen hulp aangeboden zou zijn. Als jij dat een reden vind om op Nederland in zijn geheel te blijven zeiken, ga lekker je gang. Ik heb ondertussen genoeg beelden gezien om juist niet op Nederland te gaan zeiken.
Als die mensen 't denken nodig te hebben, laat ze.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Serieus? Is dit niet een beetje overkill?²
Ehm, van die dansgroep zijn er 2 mensen zwaargewond en 1 dood, ze zijn met zijn achten en jij doet nu voorkomen alsof ze 'alle 9' zwaargewond/dood zijn??quote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:47 schreef Shitney het volgende:
[..]
Nogmaals: het gaat toch niet om dagjesmensen? Er waren iets van 6 zwaargewonden en dat waren er 3 uit deze groep. En 1 van de vier doden kwam ook uit deze groep. En 5 van de lichtgewonden kwamen ook al uit deze groep. Hoezo chaos? Die mensen staan met naam en toenaam in het draaiboek, hoe moeilijk kan het zijn? Wedden dat de koningin geen enkele moeite heeft om met deze mensen contact te leggen? En de media had er ook geen enkele moeite mee, ze waren nogal makkelijk te vinden kennelijk. Waarom zou het voor de hulpverleners dan ineens een enorme opgave moeten zijn?
Ik vind het asociaal, want de mensen die er bij waren hebben er echt recht op en worden dankzij die televisiekijkers te kort gedaan.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:59 schreef Susi het volgende:
[..]
Als die mensen 't denken nodig te hebben, laat ze.
Misschien dat ze in plaats van journaal kijken hulp verlenen. En nu je weet dat het vrijwilligers zijn kan je met je kritiek op de slachtofferhulp daar rekening mee houden. Het zou je sieren als je in plaats kritiek te hebben jezelf zou aanmelden als vrijwilliger. Waarom doe je dat niet?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:52 schreef Shitney het volgende:
[..]
Ja, ik weet inmiddels de naam van die dansgroep wel ongeveer, iets met Huppelepup Kultural en ze komen uit Almere, dat heb ik op alle journaals gehoord.
Ik wist overigens niet dat slachtofferhulp uit vrijwilligers bestond, maar ik vind het sowieso al vreemd dat er voor dergelijke zwaar aangedane slachtoffers alleen vrijwilligers beschikbaar zijn. Ik wist gister ook echt niet wat ik las toen ik las dat ook de mensen die in het Turkse vliegtuig zaten niet direct professionele hulp hadden gekregen.
Ik was er echt blind vanuit gegaan dat je na een dergelijke gebeurtenis wel op iets professionelers mocht rekenen dan een vrijwilliger. Op een psycholoog dus.
Jij vindt het dus echt niet raar? Als jij daar had gestaan en je vriend en collega voor je ogen ziet sterven, dan vind je het echt niet gek dat er geen "officiele" instantie even contact met je opneemt om te vragen hoe het gaat?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:53 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Misschien omdat die mensen druk bezig waren met TV en kranten interviews.
Nou, ik zie een gat in de markt voor jequote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:57 schreef Shitney het volgende:
[..]
Ik snap het wel, ik vind het alleen schandalig dat zulke slachtoffers blijkbaar afhankelijk zijn van een groepje vrijwilligers. Zeker als die vrijwilligers te druk zijn met televisiekijkers aanhoren en de buren van de dader te bezoeken. Regel dat dan beter, zet daar gewoon een team van professionals op.
Als die vriend of collega de enige was zou ik het raar gevonden hebben. Maar bij een aanslag met deze omvang, vind ik het vervelend maar begrijpelijk als niet iedereen binnen 36 uur bereikt kan worden.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:01 schreef Shitney het volgende:
[..]
Jij vindt het dus echt niet raar? Als jij daar had gestaan en je vriend en collega voor je ogen ziet sterven, dan vind je het echt niet gek dat er geen "officiele" instantie even contact met je opneemt om te vragen hoe het gaat?
serieus?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:50 schreef JohnDope het volgende:
Het is echt zo.quote:
De beveiliging was volgens mij niet anders dan voorgaande jaren dus mag iedereen die afgelopen jaren de beveiliging deed ontslagen worden.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:47 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind trouwens wel dat er mensen die de beveiliging hebben georganiseerd ontslagen moeten worden.
(tenminste als die man niet is doodgeschoten door een sluipschutter, want dat is nog al onduidelijk).
Ik wil niet lullig doen, maar dat creche drama in Belgie was een stuk beter geregeld qua hulpverlening.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:59 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Ehm, van die dansgroep zijn er 2 mensen zwaargewond en 1 dood, ze zijn met zijn achten en jij doet nu voorkomen alsof ze 'alle 9' zwaargewond/dood zijn??
Er wordt voldoende gedaan voor de slachtoffers en juist die 'kutmaatschappij' doet uitstekend zijn werk. Denk je niet dat, als geschokte mensen zelf niet van het bestaan van slachtofferhulp afweten, hun buurvrouw, vrienden, tante, kennissen ze hier niet op zullen wijzen? natuurlijk kan slachtofferhulp niet op dag 1 álle betrokkenen en getuigen hulp bieden, wat een chaos zou dat zijn! Ik ben ervan overtuigd dat ze doen wat ze kunnen maar het op dit moment verschrikkelijk druk hebben. Zoals eerder gezegd zijn het bijna allemaal vrijwilligers, en geen detectives, dus je mag blij zijn dát er wat gebeurt! In hoeveel landen zou er werkelijk helemaal niets gebeuren voor getuigen en betrokkenen, maar hooguit enkel voor de slachtoffers?
In de gemeente Huissen zal slachtofferhulp daar verantwoordelijk zijn voor de bewoners van de gemeente Huissen, de slachtofferhulp van de gemeente Apeldoorn heeft wellicht z'n handen vol. Het is bovendien een vrijwilligersorganisatie. Niet zo vreemd dat niet iedereen die direct betrokken is direct is benaderd. En misschien heeft wel iemand van die dansgroep aangegeven dat zij liever vanuit de kerk bijstand willen, weet jij veel. Of helemaal niet.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 00:48 schreef Shitney het volgende:
Ik zit net nav dit topic naar de herhaling van Pauw &Witteman te kijken en zit me alweer kwaad te maken. De burgemeester van Huissen zit te vertellen dat zelfs de buren van Karst Tates al slachtofferhulp hebben gehad, terwijl er daar ook twee gewonden uit die dansgroep zitten die vertellen dat ze nog geen hulpinstantie hebben gezien. WTF???? Sowieso schofterig dat P&W die twee in de uitzending hebben, want ze zijn zo te zien compleet van de wereld, wat ook logisch is. Maar hoe kan het dat elke nicht van de buurvrouw van de achterneef van de dader wel al hulpverlening, media en de burgemeester op de stoep heeft gehad, maar die dansgroep niet? 1 dode, 3 zwaargewonden en een aantal lichtgewonden uit 1 groep, en niemand gaat daar even naartoe?
We hebben JFK gehad, de Paus, 911, Pim Fortuyn, Theo van Gogh, Al Qaida alarm roder dan rood, noem het maar op, maar ze laten de hele Koninklijke familie gewoon in een open bus rond rijden. En als we de media moeten geloven waren er niet eens sluipschutters die de boel liepen te beveiligen.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:04 schreef Doc het volgende:
[..]
De beveiliging was volgens mij niet anders dan voorgaande jaren dus mag iedereen die afgelopen jaren de beveiliging deed ontslagen worden.
Nou, zoveel directe slachtoffers waren het nou ook weer niet, daar komt juist mijn boosheid vandaan. Grofweg zijn het die muziekgroep, die dansgroep, een paar omstanders en politie en marechausseemensen. Die laatsten krijgen hulp vanuit het korps, die eerste 3 groepen zouden wat mij betreft toch echt prioriteit moeten hebben boven de buren van de dader.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:03 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Als die vriend of collega de enige was zou ik het raar gevonden hebben. Maar bij een aanslag met deze omvang, vind ik het vervelend maar begrijpelijk als niet iedereen binnen 36 uur bereikt kan worden.
Dat was de charme van de Nederlande koninginnedag: de kneuterige gezelligheid. De openheid en het directe contact met de mensen. Dat was de traditie die zo lang mogelijk in stand werd gehouden.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:07 schreef JohnDope het volgende:
[..]
We hebben JFK gehad, de Paus, 911, Pim Fortuyn, Theo van Gogh, noem het maar op, maar ze laten de hele Koninklijke familie gewoon in een open bus rond rijden. En als we de media moeten geloven waren er niet eens sluipschutters die de boel liepen te beveiligen.
Ik begrijp daar helemaal niks van
Waarom zit je hier nu nog? Stop met klagen en meld je als vrijwilliger bij slachtofferhulp.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:08 schreef Shitney het volgende:
[..]
Nou, zoveel directe slachtoffers waren het nou ook weer niet, daar komt juist mijn boosheid vandaan. Grofweg zijn het die muziekgroep, die dansgroep, een paar omstanders en politie en marechausseemensen. Die laatsten krijgen hulp vanuit het korps, die eerste 3 groepen zouden wat mij betreft toch echt prioriteit moeten hebben boven de buren van de dader.
ja en? ik heb een collega die na diefstal van zijn fiets ook slachtofferhulp nodig had omdat hij zo geschokt was dat hij, toen hij terugkwam van de winkel, plots zijn fiets niet meer kon vinden.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:50 schreef JohnDope het volgende:
De tijden zijn al decennia veranderd.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:09 schreef Doc het volgende:
[..]
Dat was de charme van de Nederlande koninginnedag: de kneuterige gezelligheid. De openheid en het directe contact met de mensen. Dat was de traditie die zo lang mogelijk in stand werd gehouden.
Volledig mee eens!quote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:11 schreef Doc het volgende:
[..]
Waarom zit je hier nu nog? Stop met klagen en meld je als vrijwilliger bij slachtofferhulp.
Als je vind dat er iets slecht geregeld is dan moet je er wat aan doen in plaats van op het internet er over klagen.
Hilarischquote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:11 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
ja en? ik heb een collega die na diefstal van zijn fiets ook slachtofferhulp nodig had omdat hij zo geschokt was dat hij, toen hij terugkwam van de winkel, plots zijn fiets niet meer kon vinden.
De vrijwilligers zijn er voor het eerste contact denk ik en als iemand dusdanig getraumatiseerd is, komt die vanzelf (evt. met aanwijzingen/hulp van de vrijwilliger) bij een professional terecht. Die professionals staan daar niet ter plekke massaal klaar op al dat soort evenementen waar iets zou kunnen gebeuren, maar dat is toch ook wel een beetje logisch?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:57 schreef Shitney het volgende:
[..]
Ik snap het wel, ik vind het alleen schandalig dat zulke slachtoffers blijkbaar afhankelijk zijn van een groepje vrijwilligers. Zeker als die vrijwilligers te druk zijn met televisiekijkers aanhoren en de buren van de dader te bezoeken. Regel dat dan beter, zet daar gewoon een team van professionals op.
quote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:11 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
ja en? ik heb een collega die na diefstal van zijn fiets ook slachtofferhulp nodig had omdat hij zo geschokt was dat hij, toen hij terugkwam van de winkel, plots zijn fiets niet meer kon vinden.
Oordeel niet zo snel over anderen als je niet weet wat voor dingen die mensen hiervoor meegemaakt hebben dat nu plotseling naar boven komt.
en juist omdat het tijdens koninginnedag zo heerlijk 'kneuterig' onbezonnen kan maakt dat koninginnedag zo enorm gezellig is.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:12 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De tijden zijn al decennia veranderd.
En wat maakt het nou voor de gezelligheid uit als er een dak op die bus zit met kogelvrij glas.
Als de Paus ergens rond rijdt is zijn glazenmobiel is het netzo gezellig als hij met open dak zou rond rijden.
Men probeerde zo lang mogelijk aan die traditie vast te houden. Afgelopen decenia overigens met veel succes (en ook nu zijn er geen koninklijke slachtoffers gevallen).quote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:12 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En wat maakt het nou voor de gezelligheid uit als er een dak op die bus zit met kogelvrij glas.
Als de Paus ergens rond rijdt is zijn glazenmobiel is het netzo gezellig als hij met open dak zou rond rijden.
De koninklijke familie begeeft zich tussen het volk op deze dag. Eet een mini-loempiaatje hier en doet een dansje daar. Die tijden waren nog helemaal niet veranderd, dat was tot de dag van gisteren nog de gewoonste zaak van de wereld. Als er nu alleen nog een tochtje achter kogelvrij glas wordt georganiseerd op Koninginnedag is dat echt heel anders. Dat snap jij ook wel.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:12 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als de Paus ergens rond rijdt in zijn glazenmobiel is het netzo gezellig als hij met open dak zou rond rijden.
Obama zou ook het liefst gewoon lekker door het publiek gaan lopen, maar dat kan gewoon niet.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:14 schreef Nizno het volgende:
[..]
en juist omdat het tijdens koninginnedag zo heerlijk 'kneuterig' onbezonnen kan maakt dat koninginnedag zo enorm gezellig is.
Gast, die sluipschutters worden keihard getraind, die hebben een vastere hand dan duurste schilders op deze aardbol. Dus je hoeft echt niet bang te zijn dat ze per ongeluk een onschuldig persoon raken.quote:Ik wil helemaal niet dat er sluipschutters via een lens de koningin bespieden en per ongeluk iemand raken die een waterpistooltje pakt om zijn zoontje terug te schieten die hem al een uur met water bekogeld.
Ik mag toch ook gewoon mijn mening hebben? Of mag je alleen meediscussieren als je de dader martelingen toewenst en speculeert over complotten?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:11 schreef Doc het volgende:
[..]
Waarom zit je hier nu nog? Stop met klagen en meld je als vrijwilliger bij slachtofferhulp.
Als je vind dat er iets slecht geregeld is dan moet je er wat aan doen in plaats van op het internet er over klagen.
quote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:11 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
Oordeel niet zo snel over anderen als je niet weet wat voor dingen die mensen hiervoor meegemaakt hebben dat nu plotseling naar boven komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |