abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68583965
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 01:44 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Dan zijn we het daar over eens. Mijn reactie was ook geen tegenreactie, maar een aanvulling.
Heb eens even dit topic doorgelezen maar gast wat ben jij een zure, misselijke klootzak.
Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity, you go around the circle to sanity, and on the other end of the circle close to insanity, but not insanity, is unsanity
pi_68584124
Ik ben gisteren na mn werk nog even langs de plek gereden. Blijkbaar heeft het mij toch meer geraakt dan ik dacht. Zal wel komen doordat ik redelijk dichtbij woon (Vaassen).

Het surrealistische aan het geheel is, dat je er helemaal niets van ziet. Enkel een paar dranghekken en heel veel bloemen. Ik vond het absoluut niet gepast om naar de naald zelf te gaan, aangezien ik hier niets mee te maken heb. Dus de schade aan de naald heb ik niet gezien.

Wel zag ik vele mensen lopen met bloemen. Allen zagen er zeer aangeslagen uit.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 09:57:55 #178
246677 Flat----
Doet 't niet meer
pi_68584194
Ik heb even dat gedicht van Nico Dijkshoorn hier neergeschreven:
quote:
De dag begon zo mooi;
Maxima en haar hoedje, een platte zwarte kraai in doodsangst tegen de zijkant van haar hoofd gevlogen
Ja, ik had er zin in ... het jaarlijkse feestje voor koekhappend Nederland.
De dag begon zo mooi, met dat heerlijke als suddervlees, belletje voor belletje in de jus, voortkabbelende deskundige commentaar van de nieuwe Maartje van Weegen.

Ja, Apeldoorn ... ze maakte mij zo vroeg op de ochtend al enorm enthousiast
Weer zie ik het zwarte herfstblad op de zijkant van Maxima's hoofd
en denk: Je bent dichter of niet, zij is een illustratie bij het gedicht: The Raven van Edgar Allen Poe

Dat denk ik als de zwarte dood het beeld binnen raast en ik zeg in een opwelling tot mijn eigen schrik: Kuifje.
Zo rijden auto's in de strip 'Kuifje'. In Kuifje rijdt Kuifje Afrikanen omver die enkele ogenblikken later gelukkig even aan het hoofd krabbelend weer opstaan.
Ook nu ontsnapt als in een strip een agent op een fietsje, dat bevrijdende moment blijft nu uit ... het wordt maar geen stripverhaal ... en heel even voel ik het moment, de opengesperde monden, de doodsangst, het niet willen begrijpen, het verlangen naar het onmogelijke.
De bestuurder zal zo uitstappen, zwaaien met een cowboyhoed en de liggende mensen op straat zullen als bij een rampoefening glimlachend weer opstaan.

Maar dan dringt het door, ik kijk naar een ramp. Ik hoor het aan het commentaar; het gaat over lakens in plaats van tobbedansen, het gaat over explosieven in plaats van vuurwerk.

Een dag later lees ik lamgeslagen de Volkskrant, die al in de 2e alinea meldt dat het om "een autochtone dader gaat". Gelukkig mensen, goed nieuws hij is wit. En alles wijst erop, nòg beter nieuws, hij was ook nog eens gek. De gebruikelijke deskundige griep kruipt langzaam onder mijn huid. Ik lees de gesprekken met zijn buren: Ja, hij was heel erg op zichzelf, hij maakte nooits 's contact, hij keek je op een bepaalde manier aan, hij betaalde keurig zijn huur, hij droeg zijn haar af & toe kort, kortom iemand als ik.
We lezen het wel morgen, dat hij zijn schoenen liet verzolen en dan heel ongeduldig was. Maar ik wil niets weten van deze man.

Ik wil hem niet in zijn kroeg voor me zien, lachend.
Ik wil maar één ding weten: hoe gaat het met het meisje in de blauwe jurk.
Blauw en niet oranje, zoals mama 's ochtends had aangeraden.
Nee blauw, wat zo mooi staat bij haar rode haar. Ik wil niet weten wat zij dacht toen het metaal viel. Ik wil niet weten wat haar zusje dacht.
Ik wil weten, meisje met je blauwe jurk, of je nu nog wel durft te leven en ook nog ooit 's iets vrolijks durft aan te doen. Ik zou zeggen "denk maar aan de Koningin, die doet vaak ook dingen tegen haar zin". Je kunt haar bellen want ze is heel lief en ze zal je herkennen ook met een ander jurkje aan, want zò is onze Koningin daar ben ik sinds gisteren van overtuigd.

http://player.omroep.nl/?aflID=9389054
pi_68584270
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 09:57 schreef Flat---- het volgende:
[..]

Redactie Sport zaterdag 2 mei 2009 @ 10:23:34 #180
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68584563
Die agente op de fiets die nog net kon wegrijden bij de naald is alweer aan het werk, net als die lichtgewonde agent: http://www.destentor.nl/r(...)weer-aan-de-slag.ece
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 2 mei 2009 @ 10:33:57 #181
163650 Greys
pi_68584731
Het einde van dat gedicht over het meisje en de Koningin...
*slik*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_68584916
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 08:11 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ja joh, vreemd eigenlijk, ze zouden een stukje moeten gaan toeren, naar Apeldoorn ofzo, daar vlijkbij het Loo schijn je mooi door de bossen te kunnen rijden....

Pfff, WTF is er mis met jou dan? Die gasten zitten er zwaar aangeslagen bij, krijg nou niet het idee dat ze ervan lopen te genieten, meer dat ze gevraagd zijn om hun verhaal te doen en dat ze waarschijnlijk vinden dat Nederland dat moet horen oid.
Wat er met mij mis is dat ik van mening ben dat die mensen in bescherming moet worden genomen. Die moeten, naar mijn mening, niet in een live TV uitzending gaan zitten praten als het mag van Pauw of Witteman. Die moeten, naar mijn mening, met hun familie en de rest van de dansgroep dit verdriet verwerken.

Plus dat ik het gezeur vind dat slachtoffer hulp misschien nog geen contact met ze heeft opgenomen.

Maar blijkbaar zijn dat vreselijke meningen die je hier niet mag verkondigen. Men moet alleen maar bewondering hebben voor mensen die zich laten verleiden door TV makers om in tranen op TV te komen.
pi_68585256
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 10:23 schreef dennistd het volgende:
Die agente op de fiets die nog net kon wegrijden bij de naald is alweer aan het werk, net als die lichtgewonde agent: http://www.destentor.nl/r(...)weer-aan-de-slag.ece
Wouw, ik was er (net als heel Nederland denk ik) van overtuigd dat het een agent was ipv agente.
pi_68585258
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 02:04 schreef Shitney het volgende:

[..]

Oh, dat wist ik niet. Maar je zou toch verwachten dat er in een ziekenhuis direct een soort actieplan op touw wordt gezet? Of denk ik dan ook veel te rooskleurig over de faciliteiten in een ziekenhuis? Ik stelde me zo voor dat je direct maatschappelijk werk of een psycholoog toegewezen kreeg als je zoiets meemaakt en dat die dan ook zorgen dat er de volgende ochtend even iemand met je belt om te kijken hoe het gaat, al is het je eigen huisarts maar.
Ze zijn er in het ziekenhuis natuurlijk voornamelijk voor de gewonden, die andere slachtoffers zijn gewoon bezoek bij een zieke. Het zou wel netjes zijn als ze iemand aanstellen om ook met die mensen te praten maar het lijkt me op zich niet primair hun taak.
En de huisarts, tja, die moet dan wel weten dat een van zijn patiënten bij zo'n ongeluk aanwezig is geweest en dat zullen patiënten doorgaans toch zelf moeten doorgeven.
Maar de politie zal die mannen ook gesproken hebben na het ongeluk in het kader van het onderzoek lijkt mij en dat is het toch vooral hun taak om die mensen ook allemaal te wijzen op de mogelijkheid van slachtofferhulp. Het is wel vreemd dat dit blijkbaar niet gebeurt is. Aan de andere kant kan ik me zo voorstellen dat het bij de politie op dat moment ook nogal hectisch was met een gewonde collega en de situatie bij De Naald en de onzekerheid of er elders in de stad wellicht nog een aanslag op de planning stond.

Ik denk dat ze gewoon net tussen de mazen door gevallen zijn. Voor hetzelfde geld heeft er donderdag en vrijdag regelmatig iemand van slachtofferhulp bij hen thuis aan de telefoon gehangen of op de stoep gestaan maar zij zaten in het ziekenhuis en waren dus niet of nauwelijks te bereiken.
Al die slachtoffers, zowel gewonden als omstanders, in kaart brengen lijkt me een lastige taak in zo'n situatie. Er stonden daar mensen uit het hele land die na de aanslag grotendeels eerst zo ver mogelijk van die plaats verwijderd werden zodat politie en hulpverlening hun taak konden doen. Vind die allemaal maar weer eens terug. Het klinkt cru maar ik denk dat ze inderdaad zelf aan de bel moeten trekken bij problemen in zo'n geval.
There is no love sincerer than the love of food.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 10:58:51 #185
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_68585287
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 09:57 schreef Flat---- het volgende:
[..]

Dat einde goddamn .
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_68585464
Er was veel kritiek van mensen die op foto's meenden op te maken dat agenten langs de route niet in de gaten hadden dat die auto langsreed.
1 van de overleden is van de Marchaussee en stond waarschijnlijk ook de boel in de gaten houden. Alleen was de man een chaurfeur en zal waarschijnlijk ook geen opleiding hebben gehad om in dergelijk crisis situaties te werken.

Om maar even aan te geven dat er niet alleen maar zwaar getrainde militairen langs de route staan die binnen een split second kunnen zien wat er gebeurd en bepalen hoe ze moeten handelen.
pi_68585584
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 11:05 schreef snowgoon het volgende:
1 van de overleden is van de Marchaussee en stond waarschijnlijk ook de boel in de gaten houden. Alleen was de man een chaurfeur en zal waarschijnlijk ook geen opleiding hebben gehad om in dergelijk crisis situaties te werken.
Als je zodanig wordt aangereden dat je zwaargewond raakt en er aan overlijdt, dan lijkt het me niet dat hij anders had kunnen handelen als hij wel de kennis had gehad
I had a signature once. It was awful.
pi_68585655
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 11:11 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Als je zodanig wordt aangereden dat je zwaargewond raakt en er aan overlijdt, dan lijkt het me niet dat hij anders had kunnen handelen als hij wel de kennis had gehad
Lees anders even het eerste en laatste deel van mijn post ook.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 11:17:04 #189
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_68585745
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 10:57 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Wouw, ik was er (net als heel Nederland denk ik) van overtuigd dat het een agent was ipv agente.
Ja, ik ook. Ik moet zeggen dat ik het met deze keuze absoluut verre van eens ben, op zulke strategische plekken moet je (fysiek sterke) kerels zetten. Dit is natuurlijk belachelijk.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_68585904
tvp
  zaterdag 2 mei 2009 @ 11:23:56 #191
92279 N.icka
Windforce 11
pi_68585915
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 11:17 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, ik ook. Ik moet zeggen dat ik het met deze keuze absoluut verre van eens ben, op zulke strategische plekken moet je (fysiek sterke) kerels zetten. Dit is natuurlijk belachelijk.

²
Waarom?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 mei 2009 @ 11:24:39 #192
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_68585943
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 01:27 schreef whataboutit het volgende:

Ik vind het inderdaad wel gigantisch krom dat deze mensen nog geen slachtofferhulp is aangeboden, en ik vraag me dan ook gelijk af hoe dat met andere slachtoffers zit. Moet gelijk aan het turkse vliegtuig denken waarbij men ook erg laat of zelfs niet geholpen is door slachtofferhulp
Ik kan me zo voorstellen dat het lastiger is die mensen te bereiken zijn voor slachtofferhulp. In tegentelling tot de buren van Karst is het localiseren van de aanwezigen bij het incident iets moeilijker. En als slachtofferhulp al thuis langs geweest is of gebeld heeft is de kans dat zij niet thuis zijn ook redelijk groot: op bezoek bij het ziekenhuis, of weg naar Amsterdam voor P&W, etc.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_68586002
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 11:23 schreef N.icka het volgende:

[..]

Waarom?
Je gaat ook echt happen..
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 2 mei 2009 @ 11:29:26 #194
163650 Greys
pi_68586069
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 11:23 schreef N.icka het volgende:

[..]

Waarom?
Niet op ingaan joh. Bespaar je de moeite.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 2 mei 2009 @ 11:30:15 #195
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68586088
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 11:17 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
==

[ Bericht 10% gewijzigd door paddy op 05-05-2009 07:54:02 ]
  zaterdag 2 mei 2009 @ 11:32:40 #196
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_68586139
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 10:57 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ze zijn er in het ziekenhuis natuurlijk voornamelijk voor de gewonden, die andere slachtoffers zijn gewoon bezoek bij een zieke. Het zou wel netjes zijn als ze iemand aanstellen om ook met die mensen te praten maar het lijkt me op zich niet primair hun taak.
En de huisarts, tja, die moet dan wel weten dat een van zijn patiënten bij zo'n ongeluk aanwezig is geweest en dat zullen patiënten doorgaans toch zelf moeten doorgeven.
Maar de politie zal die mannen ook gesproken hebben na het ongeluk in het kader van het onderzoek lijkt mij en dat is het toch vooral hun taak om die mensen ook allemaal te wijzen op de mogelijkheid van slachtofferhulp. Het is wel vreemd dat dit blijkbaar niet gebeurt is. Aan de andere kant kan ik me zo voorstellen dat het bij de politie op dat moment ook nogal hectisch was met een gewonde collega en de situatie bij De Naald en de onzekerheid of er elders in de stad wellicht nog een aanslag op de planning stond.

Ik denk dat ze gewoon net tussen de mazen door gevallen zijn. Voor hetzelfde geld heeft er donderdag en vrijdag regelmatig iemand van slachtofferhulp bij hen thuis aan de telefoon gehangen of op de stoep gestaan maar zij zaten in het ziekenhuis en waren dus niet of nauwelijks te bereiken.
Al die slachtoffers, zowel gewonden als omstanders, in kaart brengen lijkt me een lastige taak in zo'n situatie. Er stonden daar mensen uit het hele land die na de aanslag grotendeels eerst zo ver mogelijk van die plaats verwijderd werden zodat politie en hulpverlening hun taak konden doen. Vind die allemaal maar weer eens terug. Het klinkt cru maar ik denk dat ze inderdaad zelf aan de bel moeten trekken bij problemen in zo'n geval.
Het klinkt allemaal best plausibel hoor, maar toch blijf ik het schandalig vinden. Want nogmaals: dit waren niet zomaar toeschouwers, maar mensen die deel uitmaakten van de plechtigheden en daar dus op uitnodiging waren. Die zijn dus helemaal niet moeilijk te vinden, lijkt mij. Heel Nederland heeft kunnen zien wie het zijn en aangezien ze bij het officiele programma hoorden zullen ze in hun eigen gemeente ook wel bekend zijn. Ik neem niet aan dat ze voor zulke programma's totaal onbekende groepen uitnodigen immers, het zal dus een bekende groep zijn in hun genre.

Er viel dus niks in kaart te brengen, hun nummers zullen ongetwijfeld bij elke ambtenaar die aan het koninginnedag programma mee hebben gewerkt in de computer staan. Voor mij is er dus geen enkel excuus te bedenken dat rechtvaardigt dat niemand van een officiele hulpinstantie contact met ze heeft opgenomen. Je mag toch wel verwachten dat bijvoorbeeld een huisarts dusdanig zijn eigen patienten kent dat er een belletje gaat rinkelen als een van je patienten live op televisie sterft?

Dat dat niet zo is, toont maar weer eens aan wat een egoistische kutmaatschappij Nederland in de afgelopen dertig jaar geworden is.
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
pi_68586159
==

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 05-05-2009 07:54:39 ]
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 2 mei 2009 @ 11:36:12 #198
163650 Greys
pi_68586214
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 11:33 schreef Dark_Killah het volgende:

[..]

Snap verder ook niet waarom er niet wat strenger wordt gemodereerd, maar aangezien het denk niveau van modjes (in PUB bijvoorbeeld) op dezelfde lijn liggen als BB moet je er niet veel van verwachten denk ik.
Gewoon negeren. Is dat nou zo moeilijk? Dan is de lol er vanzelf een keer vanaf
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_68586244
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 11:32 schreef Shitney het volgende:

[..]

Het klinkt allemaal best plausibel hoor, maar toch blijf ik het schandalig vinden. Want nogmaals: dit waren niet zomaar toeschouwers, maar mensen die deel uitmaakten van de plechtigheden en daar dus op uitnodiging waren. Die zijn dus helemaal niet moeilijk te vinden, lijkt mij. Heel Nederland heeft kunnen zien wie het zijn en aangezien ze bij het officiele programma hoorden zullen ze in hun eigen gemeente ook wel bekend zijn. Ik neem niet aan dat ze voor zulke programma's totaal onbekende groepen uitnodigen immers, het zal dus een bekende groep zijn in hun genre.

Er viel dus niks in kaart te brengen, hun nummers zullen ongetwijfeld bij elke ambtenaar die aan het koninginnedag programma mee hebben gewerkt in de computer staan. Voor mij is er dus geen enkel excuus te bedenken dat rechtvaardigt dat niemand van een officiele hulpinstantie contact met ze heeft opgenomen. Je mag toch wel verwachten dat bijvoorbeeld een huisarts dusdanig zijn eigen patienten kent dat er een belletje gaat rinkelen als een van je patienten live op televisie sterft?

Dat dat niet zo is, toont maar weer eens aan wat een egoistische kutmaatschappij Nederland in de afgelopen dertig jaar geworden is.
Sorry hoor, maar die laatste zin vind ik echt een bullshit redenatie.
Dat er 2 mensen niet zijn gebeld door slachtofferhulp, toont aan dat Nederland een kutmaatschappij is.

Heb je gister niet naar het nieuws gekeken en gezien hoe mensen elkaar steunen, in de rij staan om het condoleance register tekenen en 's avonds een volle kerk om te "bezinnen"?
Zegt dat jou veel minder dan een paar mensen die niet zijn overspoeld met hulp?

Trouwens, tijdens het Een Vandaag interview hoorde je een telefoon afgaan. Waarschijnlijk van 1 van die gasten, ervan uitgaande dat de journalist z'n telefoon uit zet. Maar die telefoon werd niet opgenomen. Wie weet was het wel iemand van slachtoffer hulp. Misschien had die ook al eerder gebeld maar werd er niet opgenomen en toe dacht diegene "misschien het verkeerde nummer, ik heb ook wel meer mensen te bellen".
Als we het dan toch over toevalligheden gaan hebben over het hoe en waarom er geen contact was.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 2 mei 2009 @ 11:39:03 #200
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_68586285
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 11:30 schreef ASroma het volgende:

[..]

gast blijf je nou zieken? gisternacht was je gelukkig weg en werd er gelijk weer op niveau gediscusseerd, dit gaat werkelijk weer nergens over.......
reageer dan ook niet op hem.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')