Da's een ander topic, want dat gaat over een 'aanslag'.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:10 schreef Susi het volgende:
Aanslag tijdens Koninginnedag 2009 #18
www.vandale.nl
Niet nodig. Je hebt er toch in gekeken?quote:Op donderdag 30 april 2009 22:11 schreef Reddiablo het volgende:
... vertellen hoe je een goede topictitel maakt?
© 2008 Van Dale Uitgeversquote:aan·slag
de; m -en
1 manier van raken vd toetsen: de ~ vd pianiste
2 slag op een toets: 250 ~en per minuut
3 het plaatsen tegen de schouder: met het geweer in de ~
4 dat wat zich heeft afgezet: de ~ in de ketel
5 poging tot moord of overrompeling: de ~ op zijn leven
6 het vaststellen vh bedrag vd belasting
Hij deed toch ook een pogingquote:Op donderdag 30 april 2009 22:14 schreef Pakspul het volgende:
[..]
waarbij de nadruk op het woord POGING wordt gelegd
Ahhh, dus het is een mislukte aanslag?quote:Op donderdag 30 april 2009 22:14 schreef Pakspul het volgende:
[..]
waarbij de nadruk op het woord POGING wordt gelegd
Dank voor het compliment -- ik was gefascineerd omdat ik dacht dat je wellicht ergens hulp mee nodig had - helaas was de topic misleidend en teleurstellend.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:12 schreef Verbal het volgende:
[..]
Niet nodig. Je hebt er toch in gekeken?
Alleen je reactie laat kwalitatief te wensen over, maar dat talent heeft niet iedereen.
V.
Alsof dat speciaal is, die informatie ligt ook gewoon op straat.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:15 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
overigens is ook een slechte aanslag een aanslag, en hij wist hoe laat de bus op die plek was - daar heeft vast meer tijd ingezeten dan het tikken van dit topic
De dader heeft zijn doel niet bereikt, hetgeen we dan mislukt kunnen noemen ja.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:15 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ahhh, dus het is een mislukte aanslag?
Is een mislukte cake een cake?
V.
dubbeldekkerquote:Op donderdag 30 april 2009 22:16 schreef Reddiablo het volgende:
en als die randdebiel inderdaad dacht dat hij met een autootje diverse mensen op een dubbeldekker kon uitroeien, heeft het nog meer schijn van een (geplande) aanslag
Was vroeger niet alles van massief staal gebouwd? Fietsen uit de jaren 40 zijn 30 keer zo zwaar als die van nu en een deuk er in krijgen was ook een dagtaak.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
dubbeldekkerEen jaren 70 OV bus met een afgehakte bovenkant. Volgens mij loop je die papieren carrosserie er nog met een slappe lul af.
Een mislukte aanslag is nog altijd een aanslagquote:Op donderdag 30 april 2009 22:24 schreef Verbal het volgende:
Maar effe... hoe 'serieus' kun je spreken van een 'aanslag op het koninklijk huis'?
Sorry hoor, maar de eerste de beste Saoedische kamelenlikker kan zonder zijn hersenen in overdrive te zetten bedenken dat daar iets meer voor nodig is dan een Suzuki Swift.
V.
Nou ja, het gaat erom dat hij het uberhaupt van plan was, en godbetert tot bij die bus kon komen.Had hij het kreng volgestouwd met spijkers en explosieven dan was de koninklijke familie nu wel getransformeerd tot pinhead.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:24 schreef Verbal het volgende:
Maar effe... hoe 'serieus' kun je spreken van een 'aanslag op het koninklijk huis'?
Sorry hoor, maar de eerste de beste Saoedische kamelenlikker kan zonder zijn hersenen in overdrive te zetten bedenken dat daar iets meer voor nodig is dan een Suzuki Swift.
V.
Nogmaals, hoe serieus kun je spreken van 'een aanslag op het koninklijk huis'?quote:Op donderdag 30 april 2009 22:25 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Een mislukte aanslag is nog altijd een aanslag
quote:Op donderdag 30 april 2009 22:24 schreef Verbal het volgende:
V.
Zo doelbewust gestuurd rijden. Zelf ook nog verklaard hebben het op de familie gemunt te hebben. Ja, dat mag je een aanslag noemen. Dat stomme relativeren altijd.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:27 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nogmaals, hoe serieus kun je spreken van 'een aanslag op het koninklijk huis'?
V.
Ja, maar dat deed hij niet. Hij pakte impulsief een Matchboxautootje zonder explosieven en spijkers.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja, het gaat erom dat hij het uberhaupt van plan was, en godbetert tot bij die bus kon komen.Had hij het kreng volgestouwd met spijkers en explosieven dan was de koninklijke familie nu wel getransformeerd tot pinhead.
quote:Op donderdag 30 april 2009 22:27 schreef Verbal het volgende:
[..]
V.
quote:Op donderdag 30 april 2009 22:26 schreef Swetsenegger het volgende:
sinds Balthasar Gerards is niemand dichterbij geweest.
Vrijwel alle belangrijke mensen van het Koningshuis waren daar (als in o.a.: koningin, kroonprins plus echtgenote), en daar is een aanslag op gepleegd. Dan is het toch serieus ?quote:Op donderdag 30 april 2009 22:27 schreef Verbal het volgende:
[..]
V.
Maar nog steeds stond hij naast die bus. Het gaat natuurlijk om de intentie, niet om de uitvoering.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:29 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja, maar dat deed hij niet. Hij pakte impulsief een Matchboxautootje zonder explosieven en spijkers.
Niks impulsiefs aan, dit was voorbereidquote:Op donderdag 30 april 2009 22:29 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja, maar dat deed hij niet. Hij pakte impulsief een Matchboxautootje zonder explosieven en spijkers.
Lijkt mij het equivalent van iemand die in zijn polsen gaat zitten krassen om aandacht te krijgen. Dat noem je ook geen zelfmoord.
V.
Ik wil niks bagatelliseren, het nieuws is erg genoeg zo.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:28 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Hou nou maar op. Je poging het sensationele nieuws van vandaag te bagatelliseren is jammerlijk mislukt.
En dit....quote:Op donderdag 30 april 2009 22:30 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Niks impulsiefs aan, dit was voorbereid
Dat is het dus... ís er een aanslag op ze gepleegd?quote:Op donderdag 30 april 2009 22:30 schreef Susi het volgende:
[..]
Vrijwel alle belangrijke mensen van het Koningshuis waren daar (als in o.a.: koningin, kroonprins plus echtgenote), en daar is een aanslag op gepleegd. Dan is het toch serieus ?
Gast. Doe je het nu echt expres of wat.quote:
Ja, en 'mislukt'. Achteraf een mislukte aanslag dus.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:31 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat is het dus... ís er een aanslag op ze gepleegd?
V.
HIj had de route bestudeerd, zijn huur opgezegd. Op een andere locatie een eerdere poging gedaan het parcours op te komen. Ik zou eerder vragen wat er impulsief aan is.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:31 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wat was er aan voorbereid dan? Wat is daar de definitie van?
V.
Ik doe niks expres, althans, ik denk niet dat ik expres doe wat jij denkt dat ik doe.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:32 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Gast. Doe je het nu echt expres of wat.
Een aanslag mag alleen aanslag heten als hij intelligent en met succes wordt uitgevoerd?quote:Op donderdag 30 april 2009 22:24 schreef Verbal het volgende:
V.
Wat moet de media dan doenquote:Op donderdag 30 april 2009 22:35 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik doe niks expres, althans, ik denk niet dat ik expres doe wat jij denkt dat ik doe.
Ik meen het serieus... dit voorval is hartstikke ernstig, veel onnodig leed, 5 mensen dood, waaronder een zwangere mevrouw, zwaargewonden, kinderen incluis.
Mijn punt is dat de media er alles aan doet om het nóg erger te maken: aanslag koninklijk huis, nooit meer koninginnedag, wiens schuld is het allemaal...
Gawd.
V.
Dat is achteraf.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:37 schreef beertenderrr het volgende:
die kerel heeft behoorlijk hard gefaald. Hij had veel effectiever kunnen zijn dan met een auto die bus proberen te rammen. En dat hij die bus maar net mistte...wederom een epic fail, hij reed niet eens naar die bus toe en belandde uiteindelijk 15m er vanaf. Ik vind 15m toch aardig wat, dat is meer dan de helft van een zwembad.
Ik ben overigens wel erg opgelucht dat deze randdebiel zo hard gefaald heeft. Het idee dat er nooit meer Koninginnedag komt is welLaten we hopen dat dat niet zal gebeuren
Het is niet dat hij nog erg veel kon zien door de geplette voorkant van zijn swift. Misschien had hij er niet op gerekend dat mensen scheppen ook schade aan je auto toebrengt.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:37 schreef beertenderrr het volgende:
die kerel heeft behoorlijk hard gefaald. Hij had veel effectiever kunnen zijn dan met een auto die bus proberen te rammen. En dat hij die bus maar net mistte...wederom een epic fail, hij reed niet eens naar die bus toe en belandde uiteindelijk 15m er vanaf. Ik vind 15m toch aardig wat, dat is meer dan de helft van een zwembad.
Ik ben overigens wel erg opgelucht dat deze randdebiel zo hard gefaald heeft. Het idee dat er nooit meer Koninginnedag komt is welLaten we hopen dat dat niet zal gebeuren
Het is ook de context. Op wie en wanneer is die kerel door die hekken gereden. Dan is het vrij logisch dat de media er veel aandacht aan geeft. Bovendien waren ze er ook allemaal bij.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:35 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik doe niks expres, althans, ik denk niet dat ik expres doe wat jij denkt dat ik doe.
Ik meen het serieus... dit voorval is hartstikke ernstig, veel onnodig leed, 5 mensen dood, waaronder een zwangere mevrouw, zwaargewonden, kinderen incluis.
Mijn punt is dat de media er alles aan doet om het nóg erger te maken: aanslag koninklijk huis, nooit meer koninginnedag, wiens schuld is het allemaal...
Gawd.
V.
Kan iemand hier niet 'Verbal' schrijven, dan?quote:Op donderdag 30 april 2009 22:40 schreef TitusPullo het volgende:
Kan iemand Verbal behoorlijk leren schrijven?
Ik vind het maar een rare zelfmoordactie dan. De kans op succes is behoorlijk klein, er zijn veel betere manieren. Het is m.i. meer een aanslag dan een zelfmoordactie.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:43 schreef Verbal het volgende:
Nou, vooralsnog is de zelfmoordactie ook mislukt, dus om het nou die naam te geven... Vind het eigenlijk wel een goeie vraag van je Swets, maar ik kan gewoon het gevoel niet van me afschudden dat de media maar al te graag aan de haal gaat met het beeld van een aanslag op het koninklijk huis.
Maar vooralsnog vind ik dit inderdaad meer een dramatische en mislukte zelfmoordactie, ja.
V.
Nou ik vond nog dat de media heel lang heel voorzichtig was met die link leggen. Ik zelf riep thuis gelijk dat dit pure opzet was en dat de man zijn intentie NIET was om die obelisk te raken.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:43 schreef Verbal het volgende:
Nou, vooralsnog is de zelfmoordactie ook mislukt, dus om het nou die naam te geven... Vind het eigenlijk wel een goeie vraag van je Swets, maar ik kan gewoon het gevoel niet van me afschudden dat de media maar al te graag aan de haal gaat met het beeld van een aanslag op het koninklijk huis.
Maar vooralsnog vind ik dit inderdaad meer een dramatische en mislukte zelfmoordactie, ja.
V.
Tsja, ik doe het niet om geforceerd te doen. Ik vind hoe de tv het aanpakt vooral allemaal nogal sensatsioneel, terwijl het al erg genoeg is, zo.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Mjah sorry, maar ik vind het allemaal nogal geforceerd.
Naast het feit dat de aanwezigheid van de koninklijke familie dan volkomen genegeerd wordt. En dat doet de hele situatie weer te kort.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:45 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ik vind het maar een rare zelfmoordactie dan. De kans op succes is behoorlijk klein, er zijn veel betere manieren. Het is m.i. meer een aanslag dan een zelfmoordactie.
Dan kun je 9/11 ook een mislukte aanslag noemen. Het doel van de kapers was dat Amerika eens zou kappen met hun bemoeienis in de Arabische wereld.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:15 schreef Verbal het volgende:
[..]
V.
Jij hebt er op gezette tijden wel moeite mee, vooral als afsluiting van je postsquote:Op donderdag 30 april 2009 22:44 schreef Verbal het volgende:
[..]
Kan iemand hier niet 'Verbal' schrijven, dan?
Zo moeilijk is dat toch niet? Zes lettertjes maar.
V.
What else is new.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:45 schreef Verbal het volgende:
[..]
Tsja, ik doe het niet om geforceerd te doen. Ik vind hoe de tv het aanpakt vooral allemaal nogal sensatsioneel, terwijl het al erg genoeg is, zo.
V.
O? Hoe weet jij dat?quote:Op donderdag 30 april 2009 22:46 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Dan kun je 9/11 ook een mislukte aanslag noemen. Het doel van de kapers was dat Amerika eens zou kappen met hun bemoeienis in de Arabische wereld.
IK vind het juist nog redelijk ingetogen eigenlijk. En ik denk dat de consequenties best vergaand zijn. Er is in ieder geval pijnlijk duidelijk geworden dat de koninklijke familie eigenlijk niet te beveiligen is zo in het openbaar. En die hollandse kneuterigheid is dus in ieder geval voorgoed verloren.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:45 schreef Verbal het volgende:
[..]
Tsja, ik doe het niet om geforceerd te doen. Ik vind hoe de tv het aanpakt vooral allemaal nogal sensatsioneel, terwijl het al erg genoeg is, zo.
V.
Nee, dan probeer ik een hoofdletter V met een puntje te zetten.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:47 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Jij hebt er op gezette tijden wel moeite mee, vooral als afsluiting van je posts
Dat denk ik ook :`(quote:Op donderdag 30 april 2009 22:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Er is in ieder geval pijnlijk duidelijk geworden dat de konklijke familie eigenlijk niet te beveiligen is zo in het openbaar. En die hollandse kneuterigheid is dus in ieder geval voorgoed verloren.
Dus koninginnedag 2010 zal nog steeds met allerlei festivals en podia zijn, maar zonder zaklopende prinsen en schommelende Maxima.
Misschien wel. Maar dan meer een aanslag op Koninginnedag. Die wél is gelukt.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Dus ik vind 'aanslag' wel passend eigenlijk.
ik ken ze heel goed, ze waren m'n beste vrienden.quote:
Dat weet je dus niet.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:54 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
ik ken ze heel goed, ze waren m'n beste vrienden.
maar dat doet er niet toe, het punt is dat hun doel niet bereikt is.
Nou... meer 'aanslag op het koninklijk huis'.quote:daarbij heeft de aanslag de koningin wel degelijk geraakt: het heeft haar feest verstoord. in die zin is het wel degelijk gelukt.
natuurlijk, het is vreselijk sensationeel, daar heb je groot gelijk in, maar wat je zo dwars zit bij het woord "aanslag" zie ik niet zo.
Eigenlijk heb je daar een punt.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:58 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nou... meer 'aanslag op het koninklijk huis'.
Als het nou aanslag op omstanders of aanslag op Koninginnedag was... Maar een serieuze aanslag op het koningshuis, neuh.
Maar het klinkt wel lekkerder (al doe je de daadwerkelijke slachtoffers wel tekort).
V.
Dit is een synoniem voor de koninklijke familie (waarvan toch een groot deel in de bus zat).quote:Op donderdag 30 april 2009 22:58 schreef Verbal het volgende:
Nou... meer 'aanslag op het koninklijk huis'.
Dat weet jij ook niet. Het staat niet vast dat de actie gericht was om Koninginnedag te doen afgelasten of het kijkend publiek te treffen.quote:Als het nou aanslag op omstanders of aanslag op Koninginnedag was... Maar een serieuze aanslag op het koningshuis, neuh.
Maar het klinkt wel lekkerder (al doe je de daadwerkelijke slachtoffers wel tekort).
V.
De achterlijke snelheid waarmee hij op die betonnen pilaar af sfoof is het inderdaad meer een zelfmoordactie, al had ie beter voor de trein kunnen springen.quote:Op donderdag 30 april 2009 22:43 schreef Verbal het volgende:
V.
Waar heb je dit vandaan trouwens V.?quote:Op donderdag 30 april 2009 22:35 schreef Verbal het volgende:
5 mensen dood, waaronder een zwangere mevrouw
Dat had hem lang niet zoveel publiciteit opgeleverd als bij deze actie. Had hij voor de trein gesprongen krijg je hooguit wat meldingen over vertraagde treinen en drie regels in de plaatselijke krant over de zoveelste springerquote:Op donderdag 30 april 2009 23:06 schreef henkway het volgende:
[..]
De achterlijke snelheid waarmee hij op die betonnen pilaar af sfoof is het inderdaad meer een zelfmoordactie, al had ie beter voor de trein kunnen springen.
Of nee, het ravijn in
Ja mijn pogingen om een cake te bakken mislukken altijd want ze zakken altijd in .. Maar zijn prima te etenquote:Op donderdag 30 april 2009 22:15 schreef Verbal het volgende:
[..]
V.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |