abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68552597
quote:
Wielaert: 'Niet iedereen bij Ajax voert zijn taak uit'

01/05/2009 10:30

Robbie Wielaert kwam in de afgelopen winterstop van FC Twente naar Ajax om prijzen te winnen. Dat is er nog niet van gekomen. Over anderhalve week moet de verdediger tegen zijn vorige club plaatsing voor de voorronden van de Champions League afdwingen.

Voetbal International keek samen met Wielaert terug op vier roerige maanden in Amsterdam.

Ben je bij Ajax al de Robbie Wielaert zoals die bij FC Twente speelde?

Robbie Wielaert: 'Dat vind ik niet. Ik merk dat bij Ajax alle spelers golfbewegingen in hun vorm hebben. Voor mij geldt dat ook sinds ik hier ben. Volgens mij kun je als individu pas beter worden als iedereen zich aan zijn taken houdt en bereid is elkaar te helpen. Zolang dat niet altijd het geval is, zullen weinig jongens een constant seizoen draaien.'

Hoe kan het dat spelers van Ajax hun taken niet altijd uitvoeren?
'Dat is moeilijk te verklaren. Je bent kwetsbaar zodra het niet gebeurt, dat hebben we regelmatig ondervonden. Aanvallend ingestelde spelers willen nog wel eens vergeten hoe belangrijk omschakelen en collectief verdedigen is. Bij ons hebben ze veel vrijheid, daardoor is nog te vaak niet duidelijk wie wat moet doen bij balverlies. Dat soort zaken kan beslissend zijn in wedstrijden.'

Die duidelijkheid had toch allang geschapen moeten zijn?

'Eigenlijk wel, ja. Ik merk dat de trainer (Marco van Basten, red.) nu steeds concreter wordt over welke taken bij welke positie horen. En hij wordt steeds resoluter als spelers die opdrachten niet uitvoeren. Díé lijn moeten we volgen. Je ziet aan FC Twente hoe ver je kunt komen met duidelijkheid en discipline op het veld. In het hedendaagse voetbal moet je met z’n elven aanvallen en met z’n elven verdedigen. AZ en Twente hebben dat dit seizoen consequenter gedaan dan Ajax. En bij hen zie je vrijwel altijd dezelfde spelers in de basis staan. Dat is bij ons, mede door de vele blessures, te weinig gebeurd. Het is lastig op die manier vastigheden te creëren.'

Ajax heeft je mede aangetrokken vanwege je leidinggevende capaciteiten. Na het verlies bij PSV zei Luis Suarez dat de club leiders mist. Was dat pijnlijk?
'De 6-2 nederlaag, díé was pijnlijk. En als Luis zoiets zegt, tja, dat vind ik iets te gemakkelijk. In die wedstrijd ging het om andere redenen mis. Er werden te veel basisafspraken op het veld niet nagekomen en daar kwamen persoonlijke fouten bovenop. Terwijl we het eerste kwartier ons beste voetbal van na de winterstop speelden. Die wisselvalligheid moet eruit als we volgend seizoen de titel willen pakken.'

Wat heeft landskampioen AZ dat Ajax níét heeft?

'Ze hebben een veel constanter seizoen gespeeld dan wij, met een systeem dat bij Ajax minder goed zou passen. AZ voetbalt meer verdedigend, vanuit de counter. Dat hebben ze heel consequent gedaan, waardoor ze weinig tegengoals krijgen. En hun middenveld en voorhoede staan garant voor elke wedstrijd minimaal een doelpunt. Ze hebben hun les geleerd van vorig seizoen. Toen wilden ze een stuk aanvallender spelen en dat was geen succes. Dit seizoen was AZ veel minder kwetsbaar.'
  vrijdag 1 mei 2009 @ 11:18:18 #27
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_68552710
Tja ... die Luis is een held!

Dat Robbie W. bij Ajax niet brengt wat men op basis van zijn prestaties bij Twente van hem verwachtte, is niet omdat Wielaert een mindere voetballer is geworden. Hij speelt nu in een ploeg die veel minder een team is!
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_68552744
quote:
Op donderdag 30 april 2009 23:02 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Ja Babel, als je nog een jaar had gebleven had je het veel beter gehad.
Babel dacht totaal niet op de lange termijn, volgens mij is Luis wel zo verstandig... als we Suarez komend seizoen behouden, dan komt dit door de UEFA-cup wedstrijden.... daarin werd het, vooral tegen Fiorentina, voor hem duidelijk, dat het beter is om nog een jaartje te blijven.
pi_68552769
Ajax
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_68553292
Bojaaaaaan maakt ons volgend seizoen kampioen.
  vrijdag 1 mei 2009 @ 11:51:00 #31
105968 Egamer
Succes gegarandeerd.
pi_68553769
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 11:36 schreef Cyberia18 het volgende:
Als hij komt op huurbasis/of helemaal krijg ik een hele harde
The Kooks O+ Arctic Monkeys O+ Blood Red Shoes O+ Franz Ferdinand O+ Muse O+ The Last Shadow Puppets O+
  vrijdag 1 mei 2009 @ 11:53:54 #32
51286 w00h00
Digital man!
pi_68553881
quote:
Op donderdag 30 april 2009 22:09 schreef Urquhart het volgende:
Eensch met TT

Ik hoop trouwens wel op die Zweed, want zijn vriendin is fucking lekker.
pi_68554206
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 11:36 schreef Cyberia18 het volgende:
Bojan Geweldige spelert, die waarschijnlijk toch niet komt.
pi_68554281
Een aanval met Suarez - Bojan en Mikki met Aisatti daarachter
pi_68554342
quote:
Albert Luque hoopt dat hij voor Malaga kan blijven voetballen. Dat zegt hij tegenover de Spaanse krant Malaga Hoy. Luque is momenteel voor één seizoen door Ajax verhuurd aan de Spaanse club, maar de aanvaller zelf hoopt op een langer verblijf in Spanje.

''Mijn prioriteit is om hier te blijven,'' zegt de Spanjaard. Na het weekeinde gaan de zaakwaarnemers van de speler naar Amsterdam om met Ajax over het contract van Luque te spreken. Het liefst zou de Spanjaard zien dat zijn contract beëindigd wordt. De verbintenis loopt momenteel nog door tot juni 2010.

Luque werd aan het begin van dit seizoen samen met Kenneth Perez (inmiddels FC Twente), Jurgen Colin (inmiddels Sporting Gijon) en Laurent Delorge (inmiddels Roda JC) door trainer Marco van Basten teruggezet naar Jong Ajax. Dat is Luque nog steeds niet vergeten, zo laat hij weten.

''Van Basten vertelde me toen hij bij Ajax arriveerde dat hij een jonge selectie wilde hebben en dat ik daarom verhuurd mocht worden. Ik hoop dat hij nog steeds die intenties heeft, want ik wil hier blijven,'' aldus Luque.

Het is echter maar de vraag of Van Basten inderdaad nog naar een jonge selectie streeft. Zo werd in de winterstop de 30-jarige Robbie Wielaert aangetrokken en liet Van Basten onlangs meerdere malen weten dat hij graag wat meer ervaring in zijn selectie wil hebben.
Ik zie een onderdeel van de puinhopen van Van Geel & Jaakke ook niet zitten. Laat hem en zijn belachelijke salaris maar lekker in Malaga!
pi_68554440
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 12:06 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Een aanval met Suarez - Bojan en Mikki met Aisatti daarachter

pi_68554449
Op Ajax showtime, dat normaal bekend staat om hun BS:

Een opmerkelijke video vanuit Ecuador. Daar is een centrumverdediger, als we het goed hebben begrepen, gemeld dat er voor hem een aanbieding is gedaan van Ajax.
Het gaat om Jefferson Hurtado (22) van Barcelona Sporting Club. Volgens de journalisten is er 2 miljoen euro geboden door Ajax.

Maar er is een video:
Un jugador de Barcelona podria ser transferido al Ajax de Holanda
pi_68554469
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 12:08 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Ik zie een onderdeel van de puinhopen van Van Geel & Jaakke ook niet zitten. Laat hem en zijn belachelijke salaris maar lekker in Malaga!
En hij denkt dat Ajax zomaar zijn contract gaat ontbinden? Laat Malaga maar een leuk zakcentje voor die vent betalen.
pi_68554473
Centrale verdedigers
Backs
  vrijdag 1 mei 2009 @ 12:24:54 #40
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_68554861
quote:
Suarez bij Ajax' productiefste buitenlanders ooit

Aanvaller Luis Suarez verovert in rap tempo een prominente plek in de Ajax-historie. Met vijftig goals voor de Amsterdammers behoort de Uruguayaanse spits nu al tot de productiefste buitenlanders ooit van de club.

Slechts vijf andere buitenlandse toppers van Ajax maakten in het verleden meer doelpunten dan Suarez. Van dat quintet was de Fin Jari Litmanen het trefzekerst: hij scoorde tussen 1992 en 1999 in 159 officiële duels 125 keer in Amsterdamse dienst.

Opvallend is dat Suarez pas anderhalf jaar in Amsterdam speelt. Sinds zijn tussentijdse overstap van FC Groningen naar Ajax in de winter van 2007 had hij slechts 86 optredens nodig om tot zijn vijftig doelpunten te komen, een gemiddelde van 0,58.

Suarez maakt in het restant van het seizoen nog kans zijn scoringsdrift te verzilveren met de topscorerstitel in de Eredivisie. Mede door negen (!) doelpunten in zijn laatste zes competitiewedstrijden heeft hij een streepje voor op AZ-spits Mounir El Hamdaoui, die pas tijdens de laatste speelronde terugkeert van twee duels schorsing.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_68554890
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 12:10 schreef Dvm86 het volgende:
Op Ajax showtime, dat normaal bekend staat om hun BS:

Een opmerkelijke video vanuit Ecuador. Daar is een centrumverdediger, als we het goed hebben begrepen, gemeld dat er voor hem een aanbieding is gedaan van Ajax.
Het gaat om Jefferson Hurtado (22) van Barcelona Sporting Club. Volgens de journalisten is er 2 miljoen euro geboden door Ajax.

Maar er is een video:
Un jugador de Barcelona podria ser transferido al Ajax de Holanda
Wel iemand van Barcelona!
pi_68555086
Despite not winning a national title since 1997 and having participated in only two Copa Libertadores in the 2000s, Barcelona remains one of the top football clubs in Ecuador, having been runner-up three times in the 2000s. They remain one of the top contributors to Ecuador's national football team, and is one of the most popular teams in Ecuador. The rivalry game with crosstown team Club Sport Emelec, the Clásico del Astillero, remains the most popular football game in Ecuador.

Soort Ajax uit Ecuador dus?
pi_68555655
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 11:14 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Denk dat Wielaert wel gelijk heeft, en hoop dat hier iets aan wordt gedaan. Belangrijk dat we zo iemand nu hebben. Iemand die kan vergelijken vanuit een goed draaiend Twente en een al jaren bagger zijnde Ajax.

Goed om te lezen ook dat Van Basten steeds resoluter wordt.
pi_68556111
Dat merk je ieder weekend. Aanvallen met 6 man en verdedigen met 7 . Dar werkt niet. Vorige week stonden de verdedigers toe te kijken. Voorin bij balverlies mag de tegenstander gewoon opkomen omdat e rniet collectief wordt verdedigd. Naar binnen knijpen van onze aanvallers gebeurt ook niet. Schuin in de rug de afspeelmogelijkheid afschermen doen ze ook niet. Suarez loopt op de man af , wordt vervolgens uitgekapt en gaat dan kijken waar de rest blijft.

Dan kan je je afvragen wie hem d eopdracht heeft gegeven binnen het veld om druk te zetten en als dat gebeurd is waarom de rest niet door dekt naar voren toe zodat hij niet uitgespeeld kan worden. Warrom liggen die linies dan zover uit elkaar als je druk naar voren wil zetten??? Etc etc.. verre van goed verdedigen en dan krijg je ze al snel om de oren omdat het speelveld heel snel naar je eigen 16 verplaatst kan worden.
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:16:05 #45
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_68556191
Speelschema in de OP klopt niet
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:35:15 #46
51286 w00h00
Digital man!
pi_68556685
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 11:53 schreef w00h00 het volgende:

[..]

ff om de boel hier te pimpen:

pi_68556857
Einde seizoen Vertonghen. Buikspier.

Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:45:28 #48
51286 w00h00
Digital man!
pi_68556985
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 13:41 schreef kevin6188 het volgende:
Einde seizoen Vertonghen. Buikspier.

bron?
pi_68557000
Verschijnt dadelijk wel overal op het net
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:47:11 #50
51286 w00h00
Digital man!
pi_68557027
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 13:46 schreef kevin6188 het volgende:
Verschijnt dadelijk wel overal op het net
Gaan we vrolijk verder met de drie tuinkabouters op het middenveld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')