Omdat virussen kunnen muterenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 08:23 schreef Zemi77 het volgende:
Een tussenvraagje:
Hoeveel mensen zijn er inmiddels overleden aan de ziekte? 8 of zo?
En hoeveel mensen zijn er besmet geraakt? Een paar honderd?
Iedere winter overlijden er honderden mensen aan de griep werledwijd. Waarom zo een heisa hiervan maken?
Waarom eigenlijk niet 100%? Heb je de hoop dat je dan bij de resterende 10% zit of zo?quote:Op donderdag 30 april 2009 23:58 schreef Chriz2k het volgende:
Ik hoop dat het muteert en 90% van de wereldbevolking uitroeit.
Tja dat kunnen ze allemaal, daar is deze wel het bewijs van.quote:
Nou, daar zit Mexico niet zozeer alleen mee. Het feit dat een virus zich razendsnel wereldwijd verspreid mag niet lichtzinnig worden opgevat. Het is nu nog niet gevaarlijk, maar dat kan het wel worden.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 09:11 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Tja dat kunnen ze allemaal, daar is deze wel het bewijs van.
Volgens mij heeft mexico het aantal doden aanvankelijk veel te hoog ingeschat en zitten ze nu met een virus dat zich wel redelijk snel verspreidt, maar niet erg gevaarlijk is.
Ja, stel je voor dat iemand sarcastisch reageert op de originele post om de vinger op de zere plek te leggen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 08:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het lijkt me een prima idee dat mensen die dit roepen (en hun gezin) juist NIET bij die 10% zitten...
Inshallah.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 00:38 schreef venomsnake het volgende:
[..]
.
En gaan zitten huilen als je zelf ziek wordt zeker....
Als ik dood ben kan het me vrij weinig schelen dat ik dood ben, denk ik zo.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 09:05 schreef buachaille het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk niet 100%? Heb je de hoop dat je dan bij de resterende 10% zit of zo?
Onzin,... 13 bevestigde doden en nog velen HONDERDEN doden die nog onderzocht worden.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 08:59 schreef DaMart het volgende:
[..]
Met 8 doden, wat betekent dat van de bevestigde gevallen zo'n 97% het heeft overleefd.
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 08:23 schreef Zemi77 het volgende:
Een tussenvraagje:
Hoeveel mensen zijn er inmiddels overleden aan de ziekte? 8 of zo?
En hoeveel mensen zijn er besmet geraakt? Een paar honderd?
Iedere winter overlijden er honderden mensen aan de griep werledwijd. Waarom zo een heisa hiervan maken?
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 08:09 schreef Drugshond het volgende:
„We zien nu bijvoorbeeld dat het HA-segment van het Mexicaanse virus wel meer dan 30 pocent afwijkt van de HA-segmenten van de H1N1-virussen die de gewone wintergriep veroorzaken en waar de meeste mensen weerstand tegen hebben. Zo’n groot verschil betekent bijna dat je het Mexicaanse virus bijna geen H1N1 meer mag noemen.”
En dat ondermijnt het deze week ontstane idee dat de dreigende pandemie mild kan verlopen omdat het een H1N1-virus betreft, waar mensen wellicht toch een beetje weerstand tegen hebben.
Dit is inderdaad waar het momenteel allemaal om gaat, nu is het virus (vooral buiten Mexico) erg mild, maar de kans dat het inderdaad later in een geëvolueerde vorm terugkomt is groot.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:54 schreef dramatiek het volgende:
Though scientists have begun to relax about the initial toll, they're considerably less comfortable when taking into account the fall flu season. They remain haunted by the experience of 1918, when the relatively mild first wave of flu was followed several months later by a more aggressive wave.
The longer the virus survives, the more chances it has to mutate into a deadlier form.
"If this virus keep going through our summer," Palese said, "I would be very concerned."
Maar hoe langer het duurt voordat het eventueel terug komt. Hoe meer tijd wij hebben een vaccin te maken.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:24 schreef byah het volgende:
[..]
Dit is inderdaad waar het momenteel allemaal om gaat, nu is het virus (vooral buiten Mexico) erg mild, maar de kans dat het inderdaad later in een geëvolueerde vorm terugkomt is groot.
quote:In Duitsland is de Mexicaanse griep vastgesteld bij een vrouw die de ziekte niet in Mexico heeft opgelopen. Het is het vierde geval van de Mexicaanse griep in Duitsland, en de eerste zieke die in eigen land is geïnfecteerd.
Het ministerie van Volksgezondheid zegt dat de vrouw uit Nederbeieren is besmet door een van de drie andere patiënten. Ze is inmiddels hersteld.
Ik heb er niet veel verstand van, maar aangezien het virus dan 'veranderd' lijkt me niet dat het vaccin nog werkt. Het zou er ook wel vanaf hangen hoeveel het virus muteert uiteraard.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:33 schreef Krambo het volgende:
Mocht het virus inderdaad muteren, werkt het vaccin dat nu ontwikkeld wordt dan ook op het gemuteerde virus?
Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen?
Nee, daar is weinig zinnigs over te zeggen, hangt van de mutatie af, kan zijn dat het wel bescherming biedt, kan zijn dat het geen bescherming biedt.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:33 schreef Krambo het volgende:
Mocht het virus inderdaad muteren, werkt het vaccin dat nu ontwikkeld wordt dan ook op het gemuteerde virus?
quote:'Hippe bescherming tegen Mexicaanse griep onderweg'
Uitgegeven: 1 mei 2009 11:30
Laatst gewijzigd: 1 mei 2009 11:31
AMSTERDAM – Mensen die zich tegen de Mexicaanse griep willen beschermen, kunnen dat binnenkort waarschijnlijk op modieuze wijze doen. Geruchten gaan dat een groep ontwerpers zich haast om couture-mondkapjes zo snel mogelijk in de schappen te krijgen.
Dat meldt Heatworld vrijdag.
De ontwerpers die de maskertjes onder handen nemen zouden verbonden zijn aan een groot modehuis. Om welk modehuis het gaat, is nog niet bekend.
Graantje
Kenners geloven in ieder geval dat de hippe griepbeschermers uit kunnen groeien tot nieuwe trend. "Het is natuurlijk dat bedrijven en creatieve mensen een graantje mee willen pikken", verklaart bedrijfsanalist Ken Green desgevraagd. “Ik zie het wel het volgende grote ding worden.”
Mode-analist Fiona Dollak ziet ook wel toekomst in de gezichtsmaskers: “Ik ben er zeker van dat we de mondkapjes op catwalk over de hele wereld zullen zien.”
Diamanten
De mondkapjes die nu door het modehuis ontwikkeld worden zullen chique van aard zijn; zo zijn er onder andere diamanten gebruikt om het item op te leuken.
Verwacht wordt dat de couture-maskers al binnen enkele dagen te koop zullen zijn.
bron
over virusremmers kan wel iets gezegd worden, vaccin niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:33 schreef Krambo het volgende:
overigens is het virus momenteel al aan het muteren, zie: http://www.cdc.gov/mmwr/preview/mmwrhtml/mm58d0428a1.htmquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:33 schreef Krambo het volgende:
Onderzoeken duren langquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:56 schreef horned_reaper het volgende:
Ik snap Australië alleen niet helemaal... loopt dat land zo achter of zo ?
Er zijn nu al 128 waarschijnlijke zaken bevestigd in Australië maar nog steeds is er niet eentje van officieel bevestigd als Influenza A (H1N1).
Onzin, als je niet weet waar je over praat zeg dan niets.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:47 schreef byah het volgende:
[..]
overigens is het virus momenteel al aan het muteren, zie: http://www.cdc.gov/mmwr/preview/mmwrhtml/mm58d0428a1.htm
Nevermind, ik heb het stuk inderdaad te snel (lees niet goed) gelezenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:10 schreef eleusis het volgende:
[..]
Onzin, als je niet weet waar je over praat zeg dan niets.
verdomme dan haal ik het ook wegquote:
Okquote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:13 schreef byah het volgende:
[..]
Nevermind, ik heb het stuk inderdaad te snel (lees niet goed) gelezenJe hebt gelijk
Laat het netwerken beginnen!quote:In Duitsland is de Mexicaanse griep vastgesteld bij een vrouw die de ziekte niet in Mexico heeft opgelopen. Het is het vierde geval van de Mexicaanse griep in Duitsland, en de eerste zieke die in eigen land is geïnfecteerd.
De vrouw is besmet door een van de drie andere patiënten. De autoriteiten maken haar identiteit niet bekend, maar Duitse media zeggen dat ze verpleegster is. Ze is alweer beter.
In Mexico heeft de regering besloten om het openbare leven er vijf dagen plat te leggen. Van twaalf Mexicanen is volgens de autoreiten vastgesteld dat ze zijn overleden aan de nieuwe griep.
Dat ligt eraan welke stukjes van het virus in het vaccin zitten. Als juist deze eiwitten gemuteerd zijn, dan werkt het vaccin niet meer.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:33 schreef Krambo het volgende:
wutquote:Van twaalf Mexicanen is volgens de autoreiten vastgesteld dat ze zijn overleden aan de nieuwe griep.
is volgens de autoreiten vastgesteld
volgens de autoreiten
autoreiten
De verpleegster die alweer beter is, neem ik aan.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 14:15 schreef Jor_Dii het volgende:
In Duitsland één iemand ziek geworden die niet naar Mexico is geweest.
Zojuist hebben ze het geval in Hong Kong kunnen bevestigen op de BBC.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 15:16 schreef buachaille het volgende:
Het zwijnenvirus schijnt ook in Hong Kong aangeland te zijn. Met de aantallen mensen per m2 is het daar volgens mij onmogelijk dat ze mekaar niet aansteken.
Mutaties vinden plaats op genetisch (RNA) niveau. Sommige mutaties maken het virus dodelijk, door bijvoorbeeld de delingssneldheid te verhogen maar veranderen niets aan het viraal membraan. Vaccins zijn gebaseerd op het in staat stellen van het lichaam om te reageren op deze virale membranen. Sommige mutaties maken vaccins dus niet minder werkzaam.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:33 schreef Krambo het volgende:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/8028974.stmquote:BBC report "Man confirmed as first case of swine flu that moved from human to human in UK"
Nog niet op community level.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:55 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Dan zijn er dus human to human transmissions in twee regio's -> who phase 6
oh noes
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aCq75QoLBuDo&refer=homequote:Mexico has about 35,000 samples waiting to be analyzed, said Dick Thompson, a spokesman at the WHO.
Op zich zou het natuurlijk schitterend zijn als de halve islamitsche wereld wordt aangestoken met een zeer milde variant van het zwijnengriep virus. Een virus waar toch een stukje genetisch materiaal van het varken inzit.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb al 2 dagen fixe griep, moet ik me zorgen gaan maken?²
Die ene is een verpleegster van een man met het zwijnengriepvirus dus die telt niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:55 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Dan zijn er dus human to human transmissions in twee regio's -> who phase 6
oh noes
neequote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:41 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb al 2 dagen fixe griep, moet ik me zorgen gaan maken?²
Het is niet onwaarschijnlijk dat ze nu ziektebeelden (is dat 't goede woord?) van een paar maanden terug ook even retroactief gaan laten testen, hoe onwaarschijnlijk het ook is dat er nog iets wordt gevonden.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:40 schreef byah het volgende:
[..]
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aCq75QoLBuDo&refer=home
Ja lachuhquote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:53 schreef buachaille het volgende:
[..]
Op zich zou het natuurlijk schitterend zijn als de halve islamitsche wereld wordt aangestoken met een zeer milde variant van het zwijnengriep virus. Een virus waar toch een stukje genetisch materiaal van het varken inzit.
Maar ik zal vast niet de enige zijn geweest die zich over dit feit zit te verkneukelen.![]()
Als het een beetje meezit kan jij t.z.t. je eigen avatar maken, ik denk dat het proces in ieder geval al begonnen is. Misschien post er hier dan ook weer iemand met jouw werk als avatar. Wie weet...quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:53 schreef buachaille het volgende:
[..]
Op zich zou het natuurlijk schitterend zijn als de halve islamitsche wereld wordt aangestoken met een zeer milde variant van het zwijnengriep virus. Een virus waar toch een stukje genetisch materiaal van het varken inzit.
Maar ik zal vast niet de enige zijn geweest die zich over dit feit zit te verkneukelen.![]()
Kom op een beetje humor. Het hele koningshuis Saoud een loopneusje vanwege het zwijnengriep virus is toch schitterend?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 20:19 schreef dramatiek het volgende:
Als het een beetje meezit kan jij t.z.t. je eigen avatar maken, ik denk dat het proces in ieder geval al begonnen is. Misschien post er hier dan ook weer iemand met jouw werk als avatar. Wie weet...
Objectief gezien is de mensheid natuurlijk een smerige plaag en de grootste bedreiging voor de biodiversiteit en het mileu hier op aarde. Dus wanneer 90% uitgeroeid wordt door een virus mag dat als goed nieuws beschouwd worden voor 99,9% van alle soorten planten en dieren hier op aarde.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 09:05 schreef buachaille het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk niet 100%? Heb je de hoop dat je dan bij de resterende 10% zit of zo?
De mensheid is slechts een weekend in de levensduur van de aardequote:Op vrijdag 1 mei 2009 23:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Objectief gezien is de mensheid natuurlijk een smerige plaag en de grootste bedreiging voor de biodiversiteit en het mileu hier op aarde. Dus wanneer 90% uitgeroeid wordt door een virus mag dat als goed nieuws beschouwd worden voor 99,9% van alle soorten planten en dieren hier op aarde.
Op de langere termijn zal het gemakkelijker zijn om de resterende 500 miljoen mensen een menswaardig en gelukkig bestaan te geven dan de 10 miljard waar we nu op af stevenen.
Maar ik ben niet objectief, want ik ben zelf een mens en dus subjectief.
Dat hangt er maar net van af waartegen je de leeftijd der aarde zet. Maar goed. De mens is een plaag voor de aarde. 500 miljoen stuks is mooi genoeg. Maar dat zal het wel niet worden.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 23:48 schreef henkway het volgende:
[..]
De mensheid is slechts een weekend in de levensduur van de aarde
de aarde leeft al 3,5 miljard jaar en de mens bestaat 100.000 jaar??
Ik denk dat de ontdekking van supervernietigers als de atoombom ook gebruikt zal worden en dan krijgen we weer een ijstijdquote:Op vrijdag 1 mei 2009 23:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat hangt er maar net van af waartegen je de leeftijd der aarde zet. Maar goed. De mens is een plaag voor de aarde. 500 miljoen stuks is mooi genoeg. Maar dat zal het wel niet worden.
Nee. Dat waren natuurlijke klimaatschommelingen. Maar nukes richten teveel colleteral damage aan. Een virus is precies goed. En wie overleeft moet daarna wel weer 100% gezond zijn natuulrijk.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 23:54 schreef henkway het volgende:
[..]
Ik denk dat de ontdekking van supervernietigers als de atoombom ook gebruikt zal worden en dan krijgen we weer een ijstijd
Waardoor zijn eigenlijk de vorige ijstijden ontstaan ???
Ook door mislukte diersoorten als de mens??
Maar al die huiskatten dan?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 23:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Objectief gezien is de mensheid natuurlijk een smerige plaag en de grootste bedreiging voor de biodiversiteit en het mileu hier op aarde. Dus wanneer 90% uitgeroeid wordt door een virus mag dat als goed nieuws beschouwd worden voor 99,9% van alle soorten planten en dieren hier op aarde.
Welnee, de aarde merkt zo goed als niks van wat er zich afspeelt in 'onze' wereld. Alles wat wij vervuiling noemen (olievlekken op zee, tsjernobyl, CFK's, zware metalen in rivieren) stelt niks voor voor de aarde om te herstellen. Alleen op de menselijke tijdschaal kan het schadelijk zijn voor het levensmilieu van de mens en andere zoogdieren.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 23:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat hangt er maar net van af waartegen je de leeftijd der aarde zet. Maar goed. De mens is een plaag voor de aarde. 500 miljoen stuks is mooi genoeg. Maar dat zal het wel niet worden.
Een meteorietinslag heeft tot gevolg een tijdelijk uitsterven van bebossing hetgeen weer kan leiden tot aardolie, bruinkool of diamanten 100 miljoen jaar laterquote:Op zaterdag 2 mei 2009 00:01 schreef waht het volgende:
[..]Bovendien weet niemand wat 'goed' en 'slecht' is voor de aarde. Zou een meteoriet inslag slecht zijn? Voor ons als mens zeker, voor de aarde? Ik weet het niet...
D'r blijven vast een paar Chinezen en Koreanen overquote:
quote:Op zaterdag 2 mei 2009 00:33 schreef henkway het volgende:
[..]
Een meteorietinslag heeft tot gevolg een tijdelijk uitsterven van bebossing hetgeen weer kan leiden tot aardolie, bruinkool of diamanten 100 miljoen jaar later
Het is gewoon bekend dat 'belangrijke' vaccins in Nederland op 1 plek worden bewaard.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 01:47 schreef whataboutit het volgende:
Ik heb vandaag iig een langdurige briefing gehad over "wat als het misgaat, en wat gaan we dan doen". Ik behoor in ieder geval tot een van de mensen die vrij snel een medicijn/vaccin gaat krijgen aangezien ik bij de groep hoor die eventueel in direct contact komt te staan met de besmette patienten.
Tot dusverre maak ik me eigenlijk nog nergens druk om, dit virus is pas een probleem als het gaat muteren. Als het dat gaat doen, zitten we met een behoorlijk probleem. En ik denk dat sommige onder ons dat niet echt in de gaten hebben.
Een ander (typisch nederlands) ding en ik weet niet of ik dat mag zeggen, maar ik doe het lekker toch. Is dat het medicijn (tamiflu) wat vooralsnog werkt in Nederland op 1 centrale plek ligt opgeslagen. De meeste apotheken beschikken over een kleine hoeveelheid maar lang niet genoeg als het inderdaad fout gaat. Ondanks het feit dat we in fase 5 verkeren, waarbij dit eigenlijk zou moeten zijn geregeld, is dat dus niet het geval. Ik hoop dat daar in ieder geval snel verandering in komt
Fase 5 betekent, heel kort gezegd dat de medicatie in ieder apotheek verkrijgbaar moet zijn. In fatsoenlijke mate. Niet zoals het nu dus is. En inderdaad je hoeft je echt nergens druk over te maken vooralsnog. Het kan muteren hoor, ieder virus kan muteren. De kans is alleen erg klein, sowieso omdat de meeste gevallen op tijd worden bemerkt en behandeling optijd word begonnen.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 01:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is gewoon bekend dat 'belangrijke' vaccins in Nederland op 1 plek worden bewaard.
Tot dus ver en in de toekomst hoef je je voor deze griep geen zorgen te maken. Het zal niet muteren en er zullen misschien nog aan 10 tal, misschien duizendtal of misschien zelfs wel een miljoen mensen hier aan sterven. Dan nog is de hysterie die er bij wordt gedacht érg ovedreven. In the end zijn er namelijk niet erg veel toffe manieren om het loodje te leggen, of dat nu via de griep of een andere gelegenheid is maakt dan ook niet veel uit.
Wat betreft die 'voorzorgsmaatregelen' hier in de UK krijgt straks iedereen een boekje met tips hoe je besmetting kunt voorkomen.
Dat is nou al duizend keer gezegdquote:Op zaterdag 2 mei 2009 09:24 schreef Megumi het volgende:
Ik snap de drukte nog niet. Het lijkt in geen velden of wegen op de Spaanse griep waar miljoenen aan dood gingen in 1918. Ik ga even me neus snuiten trouwens. Ben een beetje verkouden.![]()
Maar de we zijn ook 100 jaar vooruitgegaan in de medische technologie. Dat scheelt ook nogal.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 09:46 schreef HeldenHart het volgende:
[..]
Dat is nou al duizend keer gezegd![]()
waar het om draait is dat het virus kan muteren, de spaanse griep leek in 1e instantie ook niet zo gevaarlijk.
quote:Driejarige peuter met Mexicaanse griep is Aaltense
zaterdag 02 mei 2009 | 03:19
AALTEN - De driejarige peuter bij wie de Mexicaanse griep is vastgesteld, is een meisje en woont bij Aalten. "Ze is doodziek geweest, maar is nu weer aan de beterende hand", zegt de moeder, die niet met naam genoemd wil worden. "Ze mag tot volgende week het erf niet af en hopelijk komt er ook niemand het erf op", zegt de moeder.
De Achterhoekse familie is in Mexico op vakantie geweest in verband met het huwelijk van de broer van de moeder en keerde maandag terug in Nederland. Enkele uren na aankomst werd het meisje ziek en testen wezen uit dat het de Mexicaanse griep betrof.
Iemand uit Aalten nieste deze week op mijquote:Op zaterdag 2 mei 2009 12:11 schreef June. het volgende:
Die peuter die in Nederland besmet was komt uit Aalten, volgens de TC Tubantia.
[..]
valt best mee toch?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:23 schreef horned_reaper het volgende:
http://www.mirror.co.uk/n(...)-13-115875-21325470/
The Department for Health said 642 suspected cases are under investigation in the UK.!!!!
Sick !
Deels.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 11:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar de we zijn ook 100 jaar vooruitgegaan in de medische technologie. Dat scheelt ook nogal.
Inderdaad, ze kunnen zich beter zorgen maken om de vogelgriep( of een mutatie van dit besmettelijke virus daarmee, waar 2/3 van de besmette mensen overlijdt. Als dat pandemisch wordt (en de WHO gaat daar zo goed als vanuit) zijn we goed de lul. Want een vaccin ontwikkeling duurt minstens 4 maanden (voor de nieuwe variant die dan ontstaat)quote:Op zaterdag 2 mei 2009 09:24 schreef Megumi het volgende:
Ik snap de drukte nog niet. Het lijkt in geen velden of wegen op de Spaanse griep waar miljoenen aan dood gingen in 1918. Ik ga even me neus snuiten trouwens. Ben een beetje verkouden.![]()
Ik verschil nog wel eens van mening met bovenstaande user maar dit zou ik toch ook wel fokking hilarisch vinden!quote:Op vrijdag 1 mei 2009 20:27 schreef buachaille het volgende:
[..]
Kom op een beetje humor. Het hele koningshuis Saoud een loopneusje vanwege het zwijnengriep virus is toch schitterend?
"Ik loop nu recht op een varken met varkensgriep af! Dat dit kan in Nederland!!"quote:Op zaterdag 2 mei 2009 09:17 schreef dramatiek het volgende:
zal dan wel niet goed komen met die knuffelboerderijen.....daar zouden ze eens een verslaggever op af moeten sturen.
wtf man ik ben nu in hong kongquote:Op zaterdag 2 mei 2009 17:03 schreef Toffe_Ellende het volgende:
http://www.brabantsdagbla(...)ine-in-Hong-Kong.ece
die ezels hebben een foto van de verkeerde stad genomen voor hun verhaal haha
quote:Op zaterdag 2 mei 2009 16:32 schreef pumpkinsoup het volgende:
Een klasgenootje van een vriendin van mij ligt hierdoor al in het ziekenhuis
Zit je in een hotel waar je niet uit kan?quote:
quote:Op Koninginnedag bevestigde minister Klink van Volksgezondheid de eerste besmetting met Mexicaanse griep in Nederland. Het gaat om een 3-jarig kind die 27 april terugkeerde uit Mexico na een familiefeest. Mensen in de directe omgeving van het kind worden preventief behandeld met virusremmer Tamiflu. Aanvankelijk meldden de autoriteiten dat het geen zin heeft om medepassagiers van de 3-jarige op te sporen. De kans op besmetting zou verwaarloosbaar klein zijn.
Inmiddels is de GGD Kennemerland toch op zoek naar vliegtuigpassagiers die in de buurt van de zieke peuter hebben gezeten. De patiënt vloog eind april met vlucht 640 van Martinair van Cacun naar Amsterdam. Het toestel landde 27 april om 11.33 Nederlandse tijd op luchthaven Schiphol. De GGD is volgens medische protocollen verplicht om contactonderzoek uit te voeren. Mogelijk worden een aantal medepassagiers ook met Tamiflu behandeld.
Vlak voor het bekend worden van het eerste Nederlandse geval verhoogde de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) de alarmfase voor varkensgriep. Dat is de tweede keer binnen een week. Maandagavond 27 april ging men over van fase 3 (aantal besmettingen bij mensen, maar geen overdracht tussen mensen) naar fase 4 (duidelijke overdracht van het virus tussen mensen, een belangrijk kenmerk voor een pandemie). Fase 4 hield niet lang stand en ging op 29 april over in fase 5 (virus verspreidt zich onder mensen in minstens twee landen in dezelfde WHO regio, tijd om verdere voorkomende maatregelen te nemen is kort).
Ook in België is men op zijn hoede. Deze week werden een aantal verdachte gevallen onderzocht, maar tot nu toe is in het land nog geen Mexicaanse griep aangetoond.
Stamboom van Mexicaanse griep
Met behulp van het genetisch materiaal (RNA) van het nieuwe virus is inmiddels meer duidelijk over de herkomst van Mexicaanse griep. Rotterdamse virologen maakten een stamboom. Het nieuwe virus blijkt een mix te zijn van een Noord-Amerikaans varkensvirus (wat op zijn beurt weer bestaat uit delen van drie verschillende virussen, waaronder fragmenten van een afstammeling van de Spaanse griep) en een Euraziatisch virus. Ergens in Mexico, Azië of de Verenigde Staten moeten de twee virussen elkaar zijn tegengekomen en materiaal hebben uitgewisseld. Waar het virus precies is ontstaan is op dit moment nog niet duidelijk.
Het nieuwe varkensgriepvirus is van het type influenza A/H1N1. Dit type veroorzaakt ook één keer in de zoveel tijd onze ‘gewone’ wintergriep. Virologen dachten in eerste instantie dat de dreigende pandemie mild kan verlopen, omdat mensen wellicht een klein beetje weerstand hebben. Die hoop lijkt nu vervlogen. Het Mexicaanse griepvirus blijkt genetisch ontzettend ver van menselijke H1N1 virussen af te staan. Volgens de Rotterdamse onderzoekers kun je het nieuwe virus bijna geen H1N1 meer noemen.
bron: http://www.degrotegriepmeting.nl/public/index.php?thisarticle=471
Echt dat kortetermijndenken van sommigen hier..quote:Op zaterdag 2 mei 2009 17:03 schreef Limoenlemming het volgende:
Wel grappig, werd de overheid een paar jaar geleden bekritiseerd door de grote aanschaf van Tamiflu, als dit virus zou muteren en/of verspreiden zou NL de veiligste plek zijn op deze aardbol.
Plus dat planten en dieren zich uiteindelijk misschien zullen verspreiden in de ruimte (andere planeten) door de mens. Dus uiteindelijk heeft de natuur de mens nodig om zich verder te kunnen verspreiden (of is dit allemaal heel doorgedachtquote:
En dát is nou juist de reden waarom er zo'n ophef over dit virus wordt gemaakt. We weten niet hoe het virus zich eventueel gaat ontwikkelen en dat maakt het erg onvoorspelbaar..quote:Op zaterdag 2 mei 2009 17:26 schreef Re het volgende:
de volgende interactie tussen dit virus en een ander kan dus best catastrofaal worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |