quote:Amsterdam, waar de ene helft van de bevolking bestaat uit gammelegam-sprekende jongeren en de andere helft gelooft dat Nederland cq de wereld ophoudt bij het Vondelpark.
In Noord dus? En van Noord gaat er toch een pondje naar het Centraal Station (achterkant)?quote:Op donderdag 30 april 2009 01:21 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ik zou wel in Noord parkeren, dan kan het best.
Ok, bedankt!quote:Op donderdag 30 april 2009 01:35 schreef WammesWaggel het volgende:
Ja, maar daar is het weer moeilijk parkeren, wat ik zou doen is parkeren bij de Waddenweg bij het politiebureau en dan een bus nemen naar het CS.
Er vertrekken een aantal bussen van daar vandaan en dan ben je er met een minuut of twaalf.
ik word daar vaak een beetje agressief van al die kuttoeristen die niet kijken en niet luisterenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 15:33 schreef Roi het volgende:
Wat een glas (vanochtend)![]()
! Echt een drama om een beetje normaal te fietsen...
Het viel me vandaag ook op hoeveel toeristen er zijn, NOG groter drama dan normaal om langs de Amstel(straat) te fietsen. En ook in de rest van de stad toeristen op fietspad.
Nou, inderdaad, dat ik geen lekke banden heb overgehouden aan de rit naar mijn werk is een klein wonder. Wat een puinhoop was het!quote:Op vrijdag 1 mei 2009 15:33 schreef Roi het volgende:
Wat een glas (vanochtend)![]()
! Echt een drama om een beetje normaal te fietsen...
OV: Perfect!quote:Op maandag 4 mei 2009 02:35 schreef VeX- het volgende:
Ik kan een tweekamer (huur)woning krijgen in de Heemstedestraat. Nu heb ik al het een en ander opgezocht, maar ik krijg er een beetje een gemend beeld bij. Kan iemand zeggen of het daar een beetje behoorlijk wonen is?
Ligt er maar net aan waar in de Heemstedestraat. Als je dichtbij het Hoofddorpplein zit, is het qua sfeer heel anders dan aan de andere kant van de snelweg. In ieder geval is het wel een drukke straat, daar moet je van houden.quote:Op maandag 4 mei 2009 02:35 schreef VeX- het volgende:
Ik kan een tweekamer (huur)woning krijgen in de Heemstedestraat. Nu heb ik al het een en ander opgezocht, maar ik krijg er een beetje een gemend beeld bij. Kan iemand zeggen of het daar een beetje behoorlijk wonen is?
En, was het wat?quote:Op maandag 4 mei 2009 02:35 schreef VeX- het volgende:
quote:Op donderdag 7 mei 2009 09:07 schreef Againzender het volgende:
[..]
En, was het wat?
Je hebt er op het Hoofddorpplein trouwens een prima slijter zitten
quote:Op donderdag 7 mei 2009 09:07 schreef Againzender het volgende:
[..]
En, was het wat?
Je hebt er op het Hoofddorpplein trouwens een prima slijter zitten
OversTag.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:03 schreef VeX- het volgende:
Helaas. Voor ik de tijd had om een afspraak te plannen waarbij mijn eventuele toekomstige medebewoner ook aanwezig kon zijn, was de woning alweer vergeven. De kennis van wie ik de woning zou overnemen had de woning inmiddels aan een koppel verhuurt dat er eerst besloot niet te gaan wonen, maar naderhand toch overslag ging.![]()
Ik baal er behoorlijk van want het was echt een mooi buitenkansje, maar ja zo gaat dat soms.
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:03 schreef VeX- het volgende:
Helaas. Voor ik de tijd had om een afspraak te plannen waarbij mijn eventuele toekomstige medebewoner ook aanwezig kon zijn, was de woning alweer vergeven. De kennis van wie ik de woning zou overnemen had de woning inmiddels aan een koppel verhuurt dat er eerst besloot niet te gaan wonen, maar naderhand toch overslag ging.![]()
Ik baal er behoorlijk van want het was echt een mooi buitenkansje, maar ja zo gaat dat soms.
D'oh.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:15 schreef Lkw het volgende:
[..]
OversTag.
Lullig inderdaad. Misschien kun je woningruil proberen, behalve als je daarvoor je ouders ook zou moeten meeverhuizen naar Amsterdam
Nee, niet echt. Zoals ik zei was dat echt een buitenkansje. De woningen waar ik nu zicht op heb (via kamernet etc.) vallen erbij doorgaans in het niet.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 17:29 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
Zonde! Had/ nog meerdere opties openstaan?
Je kunt ze nog tot 13:00 uur vandaag kopenquote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:20 schreef VeX- het volgende:
Zelfs mijn laatste wanhoopsoptie is inmiddels voorbij. Ik wou een staatslot kopen en straks de jackpot winnen waarna ik een glorieus grachtenpand op de Prinsengracht zou kopen, maar de winkels zijn net dicht.![]()
Ik heb iig 2 loten voor vanavond, maar ik zit in een club die elke keer 100 loten loopt.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:20 schreef VeX- het volgende:
[..]
Zelfs mijn laatste wanhoopsoptie is inmiddels voorbij. Ik wou een staatslot kopen en straks de jackpot winnen waarna ik een glorieus grachtenpand op de Prinsengracht zou kopen, maar de winkels zijn net dicht.![]()
Las het te laat.quote:
Das zeker mooi! Maar jullie verdelen de winst dus ook? Je zou maar de loten hebben waarop de jackpot valt en die dan moeten delen.quote:Op zondag 10 mei 2009 14:51 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
Ik heb iig 2 loten voor vanavond, maar ik zit in een club die elke keer 100 loten loopt.
Door allerlei berekeningen ben ik maar 8 euro kwijt voor 2 volle loten!
Maar aan de andere kant als die 10000 een keer valt krijgen ik maar 200 euro.
Die gasten hebben echt een geweldig assortiment whisky, voor prima prijzenquote:Op zaterdag 9 mei 2009 15:21 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
Ton Overmars....![]()
![]()
www.tonovermars.nl
ietwat prijzig?!? zwendel, dat is het juiste woordquote:Op zondag 17 mei 2009 19:31 schreef Rejected het volgende:
Binnenkort dus 12m2 in de rivierenbuurt voor 365 incl glw en tv.
Heb eigen wc/douche/keuken.
Misschien ietwat aan de prijzige kant, maar tis lekker dichtbij de VU
Dat dusquote:Op zondag 17 mei 2009 23:19 schreef Againzender het volgende:
[..]
ietwat prijzig?!? zwendel, dat is het juiste woord
Eigen wc/douche/keuken is wel handig trouwens, laten we daarmee de prijs maar goed praten
tja, wonen is gewoon duur hier, dat klopt. Kan voor de hypotheek die ik hier betaal in Almere iets krijgen dat drie keer zo groot is.quote:
Met een jaar inschrijftijd kon je ook makkelijk op Uilenstede terecht, dan heb je tenminste nog 18m2, een huur van honderd euro goedkoper en een 100mbit internetlijn voor een tientje per maand. Alleen geen eigen keuken maar ach.quote:Op zondag 17 mei 2009 23:32 schreef Rejected het volgende:
Ik ben echt heel blij met de woonruimte(voor onbepaalde tijd).
Lekker op mezelf wonen, hoef niks te delen en een fijne locatie(ca 10 min fietsen naar de VU, woon nu nog aan de andere kant van het kanaal in Noord).
De prijs neem ik maar voor lief aangezien ik nog maar een jaar bij woningnet sta ingeschreven, heb ook een soort gevoel dat ik deze kans moet grijpen.
PS: Ja bah, wonen in Almere.
Daar heb ik ooit nog 1,5 dag gewerkt voor we allebei besloten dat het niet de juiste baan voor mij was.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 15:21 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
Ton Overmars....![]()
![]()
www.tonovermars.nl
Je voelde je toch iets teveel een klein kind in een snoepwinkel?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:14 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Daar heb ik ooit nog 1,5 dag gewerkt voor we allebei besloten dat het niet de juiste baan voor mij was.Hele aardige man wel die veel tijd voor je neemt en veel verstand van zaken heeft.
Nee, dat werk was me wat te zwaar.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:19 schreef Againzender het volgende:
[..]
Je voelde je toch iets teveel een klein kind in een snoepwinkel?
En kakkerlakken.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 16:14 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Met een jaar inschrijftijd kon je ook makkelijk op Uilenstede terecht, dan heb je tenminste nog 18m2, een huur van honderd euro goedkoper en een 100mbit internetlijn voor een tientje per maand.
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:24 schreef lienelien het volgende:
Ja, ik heb bij Gein gewoond(reigersbos)
Maar ik snap je enthousiasme niet zo goed
Ik zou dan nog liever in Amstelveen wonen, als je dan toch bij Amsterdam maar wel rustig wil wonen
ja nouja ik heb ook niets met amstelveen hoorquote:Op vrijdag 22 mei 2009 00:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
Ben er opgegroeid, werk, familie, vrienden zitten er allemaal...er zijn genoeg redenen in zuid-oost te blijven.
Heb persoonlijk ook niet veel met amstelveen.
Waar in reigersbos?
quote:Op vrijdag 22 mei 2009 01:46 schreef lienelien het volgende:
[..]
ja nouja ik heb ook niets met amstelveen hoorwoonde in de Speuldestraat, paar minuutjes fietsen vanaf de metro
woonde er opzich wel prima, afgezien van het feit dat mn kamer maar 6m2 was en het centrum niet echt fietsbaar was
Daarom fiets ik altijd naar mijn werkquote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:07 schreef Thorical het volgende:
Verkeersinformatie Amsterdam
Er zijn op dit moment 59 meldingen, waarvan 56 files met een totale lengte van 247 km.
Laatste wijziging: dinsdag 2 juni 2009 17:06:00
Hoeveel jaar inschrijftijd heb je? Mijn buren hier zitten op bijna 10 jaar en kunnen niks vinden wat een beetje fatsoenlijk genoeg is voor 2 mensen + een baby (lees: niet in Zuid-Oost of Slotervaart).quote:Op zondag 31 mei 2009 23:07 schreef Ewelina het volgende:
6m2? Dat is wel erg klein...
WoningNet... ik hoop dat ik nog net een woning kan vinden via WoningNet voordat ik afstudeer
Ik heb nu bijna 5 jaar inschrijftijd... nog even wachten dusquote:Op woensdag 3 juni 2009 18:26 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Hoeveel jaar inschrijftijd heb je? Mijn buren hier zitten op bijna 10 jaar en kunnen niks vinden wat een beetje fatsoenlijk genoeg is voor 2 mensen + een baby (lees: niet in Zuid-Oost of Slotervaart).
dat is niet echt een enorme overmacht aan hulpdiensten. Zelfde bezetting is ook weleens uitgerukt voor mijquote:Op woensdag 3 juni 2009 17:09 schreef Roma-Totti het volgende:
Weet er iemand wat er vandaag op de Prins Hendrikkade / Oosterdokskade is gebeurd ?![]()
Waren 2 politie auto's + ambulance
je woont in die enorme nieuwbouwblokken daar?quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:20 schreef SlaggY het volgende:
Woon nu sinds begin dit jaar in Amsterdam (Westerdok), wat uiteraard prima bevalt. Ik kom even meelezen hier.
Het is inderdaad erg duur daar. Maar bevalt het wel?quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:34 schreef SlaggY het volgende:
Ja, klopt. Ik deel hier een appartement met een vriend van me, anders had ik het nooit kunnen betalen. Absurde prijzen.
En absurd lelijke, sombere nieuwbouwblokken. Ook aan de andere kant van het IJ (voormalige Shell-terrein) zijn ze de plank enorm aan het misslaan. Het zijn zulke prachtige toplokaties en ze bouwen alsof het een bouwkavel in Holendrecht is. Echt ongelooflijk.quote:Op donderdag 4 juni 2009 09:34 schreef SlaggY het volgende:
Ja, klopt. Ik deel hier een appartement met een vriend van me, anders had ik het nooit kunnen betalen. Absurde prijzen.
Overhoeks bestaat ook uit enorme blokken inderdaad. Maar ja, het is een toplocatie, dus zal men ook zoveel mogelijk appartementen neerzetten per m2.quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:44 schreef Lkw het volgende:
[..]
En absurd lelijke, sombere nieuwbouwblokken. Ook aan de andere kant van het IJ (voormalige Shell-terrein) zijn ze de plank enorm aan het misslaan. Het zijn zulke prachtige toplokaties en ze bouwen alsof het een bouwkavel in Holendrecht is. Echt ongelooflijk.
Maar goed, daar kun jij persoonlijk niets aan doen
Alles draait om geld helaas. Projectontwikkelaars hebben de macht en de gemeente heeft geen visie en laat zich omlullen. Tijd voor revolutie!quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:55 schreef Againzender het volgende:
[..]
Overhoeks bestaat ook uit enorme blokken inderdaad. Maar ja, het is een toplocatie, dus zal men ook zoveel mogelijk appartementen neerzetten per m2.
Ook erg duur trouwens, Overhoeks.
Bij De Kluis?quote:Op maandag 8 juni 2009 23:41 schreef icebliss het volgende:
Iemand wel eens gaan lasergamen op de Prins Hendrikkade (http://www.lasergames.nl/)? Wij willen er komende week een keer heen, vraag me af of het een beetje leuk is daar
Ja da's gaafquote:Op maandag 8 juni 2009 23:41 schreef icebliss het volgende:
Iemand wel eens gaan lasergamen op de Prins Hendrikkade (http://www.lasergames.nl/)? Wij willen er komende week een keer heen, vraag me af of het een beetje leuk is daar
Nah, eigenlijk altijd wel, zijn erg vaak salsabandjes enzoquote:Op dinsdag 9 juni 2009 00:35 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja da's gaaf
En in dat cafe aldaar "De Kluis" komen regelmatig prachtige Brazilliaanse vrouwen
Vooral tijdens WK wedstrijden
http://www.cafe-dekluis.magix.net/website/
Och, volgens veel van m'n vriendinnen woon ik in oost (ik woon praktisch naast De Kluisquote:Op dinsdag 9 juni 2009 00:45 schreef WammesWaggel het volgende:
Vroeger zat er ook een grotere lasergame tent in Oost, maar ik heb geen idee of die nog bestaat
Oja, dat heb ik ook meerdere keren gehoord.quote:
Gelukkig wel ja... Heb ook aan de andere kant gewoond.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 01:23 schreef icebliss het volgende:
Je woont aan de goede kant van de Ij-tunnel.
Kattenburgerstraat/Bijltjespad.quote:Maar woon je in dat studentencomplex daar in de buurt? Ben even de naam kwijt.
Heb in de Czaar Peterbuurt gewoond, dat vond iedereen ook Oost of Zeeburg. Dozen en sukkels. Maar ja, dat is ook wel net op het randje. Weet jij toevallig wanneer het Scheepvaartmuseum weer open gaat? Je woont er zo'n beetje naast, dus misschien heb je wat opgevangen..quote:Op dinsdag 9 juni 2009 01:19 schreef lienelien het volgende:
[..]
Oja, dat heb ik ook meerdere keren gehoord.
Doos: 'Waar woon je dan?'
Ik: 'Naast Nemo enzo'
Doos: 'Ohh, in noord ja!'
en het is stadsdeel Centrum ja!!!!
quote:
Hij had ook wel een erg lullig hokje.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 13:17 schreef Kali-Mist1 het volgende:
[..]
Afgelopen woensdag nog geweest, genoten; aleen heel jammer dat de ijsbeer niet meer onder ons is...
Die is al een tijdje weg. Tegenwoordig is dat een krakers hippie space plek. Wat een stuk minder boeiend is dan wat er voor zat.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 00:45 schreef WammesWaggel het volgende:
Vroeger zat er ook een grotere lasergame tent in Oost, maar ik heb geen idee of die nog bestaat
Waar in Oost hebben we het dan over?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:05 schreef Ryon het volgende:
[..]
Die is al een tijdje weg. Tegenwoordig is dat een krakers hippie space plek. Wat een stuk minder boeiend is dan wat er voor zat.
Ik kan niet zo goed tegen dit soort opmerkingen....quote:Op woensdag 10 juni 2009 00:39 schreef SpaRood het volgende:
Amsterdammers, hoe gaat het tegenwoordig met de Indische Buurt? Ik sta op het punt daar een huis te kopen. Zijn er hier problemen met Marokkaanse hangjongeren? Dat is het enige waar ik niet tegen kan.
De Indische buurt is wel vergeven van dat soort volk ja. Als je daar niet tegen kan, zou ik 10x nadenken voordat je er wat koopt. Ze zijn wel bezig met opknappen en zo, dus het ligt eraan welke straat je precies op het oog hebt.quote:Op woensdag 10 juni 2009 00:39 schreef SpaRood het volgende:
Amsterdammers, hoe gaat het tegenwoordig met de Indische Buurt? Ik sta op het punt daar een huis te kopen. Zijn er hier problemen met Marokkaanse hangjongeren? Dat is het enige waar ik niet tegen kan.
quote:Op woensdag 10 juni 2009 00:39 schreef SpaRood het volgende:
Het is wel dicht bij het Javaplein, ongeveer 2 min lopen ofzo. Ik ben er rondgelopen en zag veel Turkse winkels, vind ik wel leuk. Ik vind een gemengde etnische samenstelling van de wijk wel mooi. Het zag er wel gemengd uit, veel hoofddoekjes, maar ook genoeg blanke mensen. Ik wil wel gewoon normaal op straat lopen zonder belaagd te worden door groepen Marokkanen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 03:26 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Tja ik liep een tijdje geleden langs die Febo nabij het Javaplein en kreeg daar de vriendelijke vraag of ik soms wilde vechten met een stuk of tien genoemde jongeren, en dat voor een uur of drie in de middag doordeweeks.
Dat hoort bij dat soort buurten dus als je daar niet tegen kan zou ik daar niet kopen, je kan er wel fijn winkelen en voor tien euro naar de kapper.![]()
Voor rond de 200k kan je ook op het Barcelonaplein kopen op het KNSM eiland, misschien is dat beter geschikt voor je?
Ik woon in de buurt van het Timorplein en herken dat Febo gedoe helemaal niet.quote:Op woensdag 10 juni 2009 08:37 schreef SpaRood het volgende:
[..]
Het is wel dicht bij het Javaplein, ongeveer 2 min lopen ofzo. Ik ben er rondgelopen en zag veel Turkse winkels, vind ik wel leuk. Ik vind een gemengde etnische samenstelling van de wijk wel mooi. Het zag er wel gemengd uit, veel hoofddoekjes, maar ook genoeg blanke mensen. Ik wil wel gewoon normaal op straat lopen zonder belaagd te worden door groepen Marokkanen.
Ik heb gehoord dat het wat beter gaat met de buurt. Sciencepark zit er vlakbij. Misschien dat dit invloed heeft op de Indische Buurt. Het blijft een gok. Kan de goede kant opgaan...maar woon jij dicht bij de Indische Buurt? Wie zou er in de Indische Buurt willen wonen?
Kom er misschien zelf wonen, althans dat hoop ik. moet toch mijn huis uit dit jaar.quote:Op woensdag 10 juni 2009 08:37 schreef SpaRood het volgende:
[..]
Het is wel dicht bij het Javaplein, ongeveer 2 min lopen ofzo. Ik ben er rondgelopen en zag veel Turkse winkels, vind ik wel leuk. Ik vind een gemengde etnische samenstelling van de wijk wel mooi. Het zag er wel gemengd uit, veel hoofddoekjes, maar ook genoeg blanke mensen. Ik wil wel gewoon normaal op straat lopen zonder belaagd te worden door groepen Marokkanen.
Ik heb gehoord dat het wat beter gaat met de buurt. Sciencepark zit er vlakbij. Misschien dat dit invloed heeft op de Indische Buurt. Het blijft een gok. Kan de goede kant opgaan...maar woon jij dicht bij de Indische Buurt? Wie zou er in de Indische Buurt willen wonen?
Kreeg er toevallig vorige week nog een brief over. Ze zijn nu klaar met alle voorbereidingen (quote:Op dinsdag 9 juni 2009 11:09 schreef Lkw het volgende:
[..]
Heb in de Czaar Peterbuurt gewoond, dat vond iedereen ook Oost of Zeeburg. Dozen en sukkels. Maar ja, dat is ook wel net op het randje. Weet jij toevallig wanneer het Scheepvaartmuseum weer open gaat? Je woont er zo'n beetje naast, dus misschien heb je wat opgevangen..
Ik woon naast dat Makassarplein tegenwoordig. Wel redelijk wat groepjes hangjongeren maar nooit last van gehad. Ik woon er overigens ook nog net geen maandquote:Op woensdag 10 juni 2009 10:56 schreef Thorical het volgende:
[..]
Ik woon in de buurt van het Timorplein en herken dat Febo gedoe helemaal niet.
Veel nieuwbouw en renovatie en daaraan gekoppeld veel woningen die verkocht worden.
Een paar weken terug was er een kermis op het Makassarplein waar veel fout volk op afkwam.
Ja ik woon in de buurt, en begrijp me goed ik woon er naar redelijke tevredenheid en het is geen Slotervaart maar als je niet tegen allochtoon tuig kan moet je er niet gaan wonen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 08:37 schreef SpaRood het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |