Waarna ze bij hun nieuwe club in een grote verzamelbak talenten terechtkomen, met redelijke kans dat ze nooit het eerste halen, verneukt raken en uiteindelijk bij Shrewsbury Town hun carriere zullen slijten.quote:Op zondag 24 mei 2009 20:29 schreef Catullus het volgende:
Bah, steeds weer die Engelse clubs met hun pedoscouts die al het talent hier willen wegplukken.
Laat die jongen lekker nog een jaartje in de A ballen, beter voor hem.quote:Op maandag 25 mei 2009 12:50 schreef koningdavid het volgende:
Als hij bij Feyenoord blijft zie ik hem komend seizoen wel zijn debuut maken. Feyenoord komt niet bepaald om in de spitsen en Been is niet vies van jeugdig talent.
Wijnaldum debuteerde ook op zijn 16e. Als Castaignos eraan toe is (dat kan ik niet beoordelen), is er natuurlijk niets slechts aan om af en toe met het eerste mee te doen. Hoger niveau en er ligt voor zo'n jonge jongen geen enkel druk op.quote:Op maandag 25 mei 2009 12:53 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Laat die jongen lekker nog een jaartje in de A ballen, beter voor hem.
Af en toe een keer meetrainen en een wedstrijdje met Jong Feyenoord meepikken zou nog wel kunnen.
Als hij er aan toe is wel, maar we moeten niet vergeten dat hij eigenlijk nu pas van de B naar de A gaat, een dusdanig grote stap kan ook verkeerd uitpakken.quote:Op maandag 25 mei 2009 12:56 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Wijnaldum debuteerde ook op zijn 16e. Als Castaignos eraan toe is (dat kan ik niet beoordelen), is er natuurlijk niets slechts aan om af en toe met het eerste mee te doen. Hoger niveau en er ligt voor zo'n jonge jongen geen enkel druk op.
Ik dacht een Antilliaan eigenlijk, maar ben niet zeker. Kan ook zomaar Kaapverdië zijn.quote:Op zondag 24 mei 2009 18:17 schreef Kopbal het volgende:
Weet iemand trouwens welke afkomst z'n vader/opa heeft?
De naam klinkt nogal Frans.
haha grappig. not.quote:Op maandag 25 mei 2009 18:03 schreef Santello het volgende:
WoW, kzal ajax ff tippen om hem nu al over te nemen
quote:Zaakwaarnemer: Arsenal en Liverpool zijn bereid ver te gaan voor Castaignos
28 mei 2009 K
In De Telegraaf zegt de zaakwaarnemer van Feyenoord talent Luc Castaignos weten dat er daadwerkelijk serieuze belangstelling is van zowel Liverpool als Arsenal voor zijn pupil. "De interesse is ons bekend en de clubs zijn bereid om ver te gaan, maar we sturen iedereen netjes door naar Feyenoord. Luc en zijn ouders geven er de voorkeur aan om voorlopig bij Feyenoord te blijven. Een constructie waarin een grote topclub hem koopt en hem vervolgens nog een tijdje bij Feyenoord laat spelen heeft dan ook onze voorkeur.”
Totdat je dat zinnetje daarna leest:quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:01 schreef Kopbal het volgende:
Goed dat hij en zijn ouders gewoon bij Feyenoord willen blijven. Dat zegt wel wat over het vertrouwen dat ze hebben in de club.
quote:'een constructie waarin een grote topclub hem koopt en hem vervolgens nog een tijdje bij Feyenoord laat spelen heeft dan ook onze voorkeur.”
Precies, ik snap ook nooit dat die spelers zelf naar een Arsenal willen gaan op een cruciale leeftijd in hun leven. Als ze echt zo talentvol zijn dan komt dat er wel uit.quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:07 schreef denthemen het volgende:
Veel te jong om nu al weg te gaan, je verpest zo'n groot talent imo er alleen maar mee
Ik kan me niet voorstellen dat Feyenoord daar mee akkoord gaat. Dan kopen ze hem nu, speelt hij over 3 jaar de sterren van de hemel bij Feyenoord en gaat 'ie voor een prikkie weg in principequote:Op donderdag 28 mei 2009 09:08 schreef Suijk het volgende:
[..]
Totdat je dat zinnetje daarna leest:
[..]
Mee eens. Maar hoe zit dat precies met die contracten van jeugdige spelers, daar zijn soms best vervelende trucs mee uit te halen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:13 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat Feyenoord daar mee akkoord gaat. Dan kopen ze hem nu, speelt hij over 3 jaar de sterren van de hemel bij Feyenoord en gaat 'ie voor een prikkie weg in principeGewoon een onrealistische eis van 15 miljoen neerleggen, optyften met die Engelse clubs.
Als ze nog geen profcontract hebben kunnen alle clubs de speler overnemen tegen een vergoeding van de opleidingskosten. Een speler kan pas op zijn 17e zo'n contract tekenen dacht ik. Feyenoord heeft Castaignos gelijk een profcontract aangeboden toen hij 17 werd dus nu kunnen ze alles vragen wat ze willen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:17 schreef Suijk het volgende:
[..]
Mee eens. Maar hoe zit dat precies met die contracten van jeugdige spelers, daar zijn soms best vervelende trucs mee uit te halen.
Zoveel haast is er dus nietquote:'Topclubs azen op Feyenoord-talent Castaignos'
28 mei 2009
Luc Castaignos is mogelijk goud waard voor Feyenoord. De pas 16-jarige aanvaller maakte onlangs furore op het EK voor spelers tot zeventien jaar en wekte daarmee de interesse van Engelse topclubs als Liverpool en Arsenal. Deze clubs zouden bereid zijn om een miljoenenbedrag voor hem te betalen, meldt De Telegraaf.
"De interesse is ons bekend en de clubs zijn bereid om ver te gaan, maar we sturen iedereen netjes door naar Feyenoord", zegt zaakwaarnemer Arie Treffers van de spits. "Luc en zijn ouders geven er de voorkeur aan om voorlopig bij Feyenoord te blijven. Een constructie waarin een grote topclub hem koopt en hem vervolgens nog een tijdje bij Feyenoord laat spelen heeft dan ook onze voorkeur."
Castaignos tekende eind vorig jaar een nieuw driejarig contract, met een optie voor nog twee seizoenen. Hierdoor kan Feyenoord een flinke transfersom vragen voor de aanvaller, die topscorer was van het onlangs gehouden EK in Duitsland.
Zo'n contract is natuurlijk wel leuk, maar als die grote zak met geld komt, ben je 'm gewoon kwijt. Of je moet als club (financieel) heel sterk in je schoenen staan..quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:51 schreef Keltie het volgende:
Fcupdate.nl:
[..]
Zoveel haast is er dus niet
Als dat zo zou zijn dan zou ik als Castaignos zijnde mijn conclusies trekken.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:31 schreef TerroRobbie het volgende:
Feyenoord loopt zelf blijkbaar met hem te leuren? Zou bijzonder jammer zijn.
Die jah. Maar dan moet het ook wel een grote zak zijnquote:Op donderdag 28 mei 2009 16:53 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
Zo'n contract is natuurlijk wel leuk, maar als die grote zak met geld komt, ben je 'm gewoon kwijt. Of je moet als club (financieel) heel sterk in je schoenen staan..
Benieuwd hoe hij er over een jaar of 2-3 voor staat. Voortekenen zijn veelbelovend, maar de laatste stap(pen) kan/kunnen heel zwaar zijn..
Waaruit blijkt dan dat ze met hem leuren?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:37 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn dan zou ik als Castaignos zijnde mijn conclusies trekken.
Naar de aartsrivaal gaanquote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:37 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn dan zou ik als Castaignos zijnde mijn conclusies trekken.
Hij is al begonnen met de sollicitatie, gister in één van de laatste minuten van de wedstrijd om de Supercup tegen Ajax kon hij een strafschop niet benuttenquote:Op woensdag 3 juni 2009 04:43 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
4 miljoentjes moet Ajax toch wel overhebben
Was gewoon een erg goed ingeschoten penalty. Die keeper hield hem alleen op miraculeuze wijze met zijn neus uit het doel.quote:Op zondag 7 juni 2009 19:36 schreef denthemen het volgende:
[..]
Hij is al begonnen met de sollicitatie, gister in één van de laatste minuten van de wedstrijd om de Supercup tegen Ajax kon hij een strafschop niet benutten
Dan heb jij de neus van die keepert niet gezien.quote:Op zondag 7 juni 2009 19:42 schreef sjimz het volgende:
Een goed ingeschoten penalty kan nooit mis gaan.
Wat hij zegt, Sjimzquote:Op zondag 7 juni 2009 19:43 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Dan heb jij de neus van die keepert niet gezien.
quote:Op zondag 7 juni 2009 19:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Was gewoon een erg goed ingeschoten penalty. Die keeper hield hem alleen op miraculeuze wijze met zijn neus uit het doel.
quote:In de nieuwe uitgave van Sportweek laat de zaakwaarnemer van Luc Castaignos weten dat Arsenal zich officieel heeft gemeld voor de jonge aanvaller. Liverpool zou dat nog niet hebben gedaan. Volgens de zaakwaarnemer staat de 16-jarige spits alleen open voor een overeenkomst met Arsenal indien dat gebeurt in een constructie waarin hij komend seizoen nog bij Feyenoord zou kunnen blijven.
Dat snap ik ook niet helemaalquote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:30 schreef denthemen het volgende:
Komend seizoen nog bij Feyenoord? Alsof hij dan in het 1e gaat spelen
quote:Arsenal wil Feyenoorder Luc Castaignos
Door Sander van Hal
Arsenal aast op de zestienjarige Feyenoord-spits Luc Castaignos (foto, voor). De Londenaren hebben zich gemeld bij zijn zaakwaarnemer Arie Treffers én Feyenoord. Castaignos voelt zich gevleid. Hij tekent echter alléén bij Arsenal, als die club bereid is hem voorlopig nog bij Feyenoord te laten spelen. De Londenaren lieten al weten hier niet onwelwillend tegenover te staan. “Luc moet zich in alle rust kunnen ontwikkelen,” zegt Treffers tegenover Sportweek. “Daarom kan hij het beste nog een tijdje hier blijven. Hij realiseert zich dat heel goed. Daarom tekent hij alléén bij Arsenal als die club bereid is hem voorlopig hier te laten. Anders tekent hij niks en blijft hij gewoon onder contract bij Feyenoord.”
The Guardian meldde eerder dat ook Liverpool Castaignos volgt, maar die club heeft zich (nog) niet gemeld. “Bovendien heeft Luc bij mij een voorkeur voor Arsenal uitgesproken,” zegt Treffers.
Slimme deal.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:49 schreef Kopbal het volgende:
Onder het mom van we kopen hem nu voor 4 miljoen zodat we hem over 3 jaar nog steeds voor die prijs kunnen ophalen ipv 20 miljoen
Daar kan Feyenoord toch nooit mee akkoord gaan?
Ik mag hopen van niet zeg.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:49 schreef Kopbal het volgende:
Onder het mom van we kopen hem nu voor 4 miljoen zodat we hem over 3 jaar nog steeds voor die prijs kunnen ophalen ipv 20 miljoen
Dat is echt het domste wat Feyenoord kan doen.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:49 schreef Kopbal het volgende:
En dan zul je zien dat als het niets wordt men schreeuwt dat ze hem hadden moeten verkopen..quote:Op dinsdag 9 juni 2009 18:53 schreef DJ_Ryow het volgende:
Arsenal en Liverpool weten ook dat feyenoord geen cent heeft, die zullen dus niets teveel bieden. feyenoord heeft een lastige keuze te maken... dit talent behouden met risico dat het niks wordt met hem en de komende jaren geen geld hebben om iets te kopen...... OF eieren voor hun geld kiezen en ietswat ruimte creeeren om nu iets te kopen (keeper, backs, spits). het legioen wil hem natuurlijk houden.... maar hebben ze ook zin om de komende jaren nog meer van dat soort drama-seizoenen te doorstaan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |