abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 april 2009 @ 13:47:56 #76
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_68496851
Zo, ik heb net even precies voor mezelf op een rijtje gezet wat er gebeurt als we tweede of derde worden (mbt Europa).

Wat me vooral opvalt is dat het überhaupt lastig wordt om danwel de CL of de Europa League te bereiken zeg. Als we derde worden in de eredivisie moeten we waarschijnlijk ook nog wel een aardige tegenstander uitschakelen om écht Europees te mogen spelen.
Gourmetten of steengrillen?
  woensdag 29 april 2009 @ 13:48:32 #77
51286 w00h00
Digital man!
pi_68496873
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:47 schreef koemleit het volgende:
boulahrouz komt echt niet .
omdat..?
pi_68496931
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:47 schreef Silenus het volgende:
Zo, ik heb net even precies voor mezelf op een rijtje gezet wat er gebeurt als we tweede of derde worden (mbt Europa).

Wat me vooral opvalt is dat het überhaupt lastig wordt om danwel de CL of de Europa League te bereiken zeg. Als we derde worden in de eredivisie moeten we waarschijnlijk ook nog wel een aardige tegenstander uitschakelen om écht Europees te mogen spelen.
2e worden, dan kan je de CL halen en anders haal je eerder de EL.
pi_68496957
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:47 schreef Silenus het volgende:

Hoezo? Kunnen we niet nog één of andere FC Borat treffen?
  woensdag 29 april 2009 @ 13:51:22 #80
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_68496985
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:49 schreef Rumille het volgende:

[..]

2e worden, dan kan je de CL halen en anders haal je eerder de EL.
Ja, maar als je de eerste CL-voorronde verliest moet je alsnog een kwalificatieronde voor de EL spelen. Dus we spelen sowieso twee knock-out rondes.
  woensdag 29 april 2009 @ 13:55:49 #81
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_68497155
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:50 schreef toma het volgende:

[..]

Hoezo? Kunnen we niet nog één of andere FC Borat treffen?
Ik heb het even uitgezocht en opgeschreven, dus bij deze. Het is een heel verhaal, maar hopelijk is het voor iedereen dan duidelijk wat ons te wachten staat in de zomer.

In ieder geval, no matter what, we beginnen (naar ik meen) op 22 juni met de voorbereiding. En of we nu 2e of 3e worden, voorrondes spelen we sowieso. Want ook in het geval van een 3e plaats zijn we niet direct geplaatst voor de Europa League (de opvolger van de UEFA-Cup).

In het geval van een tweede plaats spelen we op 28/29 juli en 4/5 augustus al in de voorronde van de Champions League. (2 augustus is de eerste competitiewedstrijd) Dit betreft officieel de derde voorronde, hierna volgen dan nog de zogeheten Play-offs. (Of om het simpeler te stellen, de vierde voorronde)

Tegen wie kunnen we uitkomen?
Mogelijke tegenstanders in Ajax' eerste voorronde van de CL
* De nummer twee van Tsjechië (waarschijnlijk Sparta Praag)
* De nummer twee van Griekenland (PAOK Saloniki of Panathinaikos)
* De nummer twee van België (Anderlecht of Standard Luik)
* De nummer twee van Oekraine (Shaktar Donetsk of Metallist Charkov)
* De nummer twee van Turkije (waarschijnlijk Besiktas of Sivasspor)
* De nummer twee van Schotland (Celtic of Glasgow Rangers)
* De nummer twee van Portugal (FC Porto, Sporting Lissabon of Benfica)
* De nummer twee van Roemenië (Dinamo Boekarest, Unirea Urziceni of Politechnika Timisoara)
* De nummer drie van Rusland (Dinamo Moskou)

Zoals gezegd, in een knock-out ronde eind juli/begin augustus moeten we één van deze tegenstanders eruit proberen te keilen. We hebben twee mogelijkheden: Of we gaan door, of we gaan niet door. Indien we doorgaan, spelen we de echte kwalificatie play-offs voor het hoofdtoernooi van de CL op 18/19 augustus en 25/26 augustus.

Mogelijke tegentanders in de kwalificatie play-offs voor het hoofdtoernooi van de CL
* Één van de vier andere winnaars uit de knock-outronde van de tweede voorronde
* De nummer vier van Engeland (waarschijnlijk Arsenal)
* De nummer vier van Spanje (waarschijnlijk Valencia, Villarreal of Sevilla)
* De nummer vier van Italië (Fiorentina of Genua)
* De nummer drie van Frankrijk (PSG, Bordeaux, Lyon, Lille of Toulouse)
* De nummer drie van Duitland (Dit kan de gehele top-7 van Duitsland nog zijn)

Mochten we dít doorkomen, dan spelen we Champions League. Worden we eruit gekegeld in de laatste play-offronde, dan zijn we direct geplaatst voor de Europa League. Maarrrr, worden we er al in onze eerste voorronde uitgegooid...dan spelen we play-offs om kwalificatie voor de Europa League.

Stel...we falen. Die kans zit er natuurlijk gezien de geschiedenis wederom dik in.

Mochten we tweede worden maar we komen niet eens door de allereerste voorronde, dan spelen we de kwalificatieplayoffs om de Europa League op 20 en 27 augustus
Mochten we derde worden in de eredivisie, dan spelen we dezelfde kwalificatierondes op 20/27 augustus om ons te kwalificeren voor de Europa League.
Nu weet ik niet precies hoe dat zit met geplaatste en niet geplaatste clubs, maar ook die tegenstanders zijn geen kattenpis.
Mogelijke tegenstanders na een uitschakeling in Ajax' eerste CL-voorronde EN Mogelijke tegenstanders in de laatste play-offronde voor de Europa League mocht Ajax derde worden in de eredivisie
* 35 winnaars van de derde Europa League Kwalificatieronde.
* 15 bekerwinnaars van de 15 hoogst geklasseerde landen. (Alles t/m Tsjechië)
* De nummers drie van Roemenië en Portugal (en Nederland, dat zijn wij in geval van een derde plek in de eredivisie)
* De nummers vier van Frankrijk, Duitsland en Rusland
* De nummers vijf van Engeland, Spanje en Italië
* De 15 verliezers in de tweede kwalificatieronde van de CL (waar wij dus in het geval van een tweede plek in de eredivisie bijhoren)

Mochten we hierin doorkomen, zijn we geplaatst voor de Europa League. Dit is dus het vervolg op de UEFA-Cup, met een groepsfase onder 48 clubs (37 winnaars kwalificatierondes, 1 titelhouder en 10 verliezers van de laatste CL-kwalificatieronde (waar wij bijhoren als we onze eerste CL-ronde wél winnen, maar onze tweede níet). Na die poule kom je in een knock-outsysteem waarin de 24 winnaars van de groepsfase (nummer 1 en 2 uit een poule van 4) en 8 nummers drie uit de CL tegen elkaar uitkomen.

Stel dat we het totaal verneuken de komende twee weken en we worden vierde, dan spelen we de derde kwalificatieronde om de Europa League al op 30 juli en 6 augustus. Als we die winnen moeten we dus nog de laatste kwalificatieronde spelen en dán pas spelen we in de Europa League.
pi_68497253
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:47 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Maar willen we wel een meer voetballende speler op die posistie? Ik denk dat ik er eerder voor zou kiezen om met een inschuivende centrum verdediger te voetballen dan met twee opkomende backs, die over het algemeen tegen snelle buitenspelers staan. Zoals in de glorie jaren van Danny Blind.
Ik zie liever 2 opkomende backs dan een inschuivende 4. Denk dat we dan gevaarlijker kunnen zijn.
  woensdag 29 april 2009 @ 14:19:01 #83
52871 Blight
Supersized.
pi_68498051
Wat een verhaal, Silenus! Het is wel helder nu.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_68498086
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:55 schreef Silenus het volgende:

[..]
lang verhaal maar erg duidelijk! thnx
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_68498212
Waarom zit de nr 2 van Nederland niet meteen bij de clubs die bij de kwalificatie play-offs zitten voor de CL?

Het was eerst toch altijd zo dat de nr 2 maar één keer een knock out duel speelde tegen een andere club en dat die club dan rechtstreeks was gekwalificeerd.
pi_68498888
Dank voor de verduidelijking Silenus
pi_68498943
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:24 schreef toma het volgende:
Waarom zit de nr 2 van Nederland niet meteen bij de clubs die bij de kwalificatie play-offs zitten voor de CL?

Het was eerst toch altijd zo dat de nr 2 maar één keer een knock out duel speelde tegen een andere club en dat die club dan rechtstreeks was gekwalificeerd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/UEFA-Co%C3%ABffici%C3%ABnten

UEFA-coëfficiënten
wat leesvoer over waarom het nu zo is
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
  woensdag 29 april 2009 @ 14:45:11 #88
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_68498981
Conclusie na het lezen van het verhaal van Silenus: gezien de voorgeschiedenis van Ajax in combinatie met voorrondes is het zelfs goed mogelijk dat Ajax helemaal geen Europees voetbal speelt aankomend seizoen .
pi_68499065
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:45 schreef thewishmaster het volgende:
Conclusie na het lezen van het verhaal van Silenus: gezien de voorgeschiedenis van Ajax in combinatie met voorrondes is het zelfs goed mogelijk dat Ajax helemaal geen Europees voetbal speelt aankomend seizoen .
Ach, dan worden we maar kampioen he
  woensdag 29 april 2009 @ 14:48:40 #90
144262 thewishmaster
pi_68499106
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:47 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Ach, dan worden we maar kampioen he
Dat wordt gezien de voorgeschiedenis ook al moeilijk .
pi_68499122
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:43 schreef TheClown1 het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/UEFA-Co%C3%ABffici%C3%ABnten

UEFA-coëfficiënten
wat leesvoer over waarom het nu zo is
Niet alleen daarom hoor, want volgens mij levert Nederland geen plek in ten opzichte van vorig seizoen. Heeft meer te maken met de (deels) nieuwe opzet van de Champions League.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_68499242
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:48 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Dat wordt gezien de voorgeschiedenis ook al moeilijk .
Ik weet het, ik weet het...maar optimist tot in de kist
pi_68499266
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:55 schreef Silenus het volgende:

[..]

Ik heb het even uitgezocht en opgeschreven, dus bij deze. Het is een heel verhaal, maar hopelijk is het voor iedereen dan duidelijk wat ons te wachten staat in de zomer.

In ieder geval, no matter what, we beginnen (naar ik meen) op 22 juni met de voorbereiding. En of we nu 2e of 3e worden, voorrondes spelen we sowieso. Want ook in het geval van een 3e plaats zijn we niet direct geplaatst voor de Europa League (de opvolger van de UEFA-Cup).

In het geval van een tweede plaats spelen we op 28/29 juli en 4/5 augustus al in de voorronde van de Champions League. (2 augustus is de eerste competitiewedstrijd) Dit betreft officieel de derde voorronde, hierna volgen dan nog de zogeheten Play-offs. (Of om het simpeler te stellen, de vierde voorronde)

Tegen wie kunnen we uitkomen?
Mogelijke tegenstanders in Ajax' eerste voorronde van de CL
* De nummer twee van Tsjechië (waarschijnlijk Sparta Praag)
* De nummer twee van Griekenland (PAOK Saloniki of Panathinaikos)
* De nummer twee van België (Anderlecht of Standard Luik)
* De nummer twee van Oekraine (Shaktar Donetsk of Metallist Charkov)
* De nummer twee van Turkije (waarschijnlijk Besiktas of Sivasspor)
* De nummer twee van Schotland (Celtic of Glasgow Rangers)
* De nummer twee van Portugal (FC Porto, Sporting Lissabon of Benfica)
* De nummer twee van Roemenië (Dinamo Boekarest, Unirea Urziceni of Politechnika Timisoara)
* De nummer drie van Rusland (Dinamo Moskou)

Zoals gezegd, in een knock-out ronde eind juli/begin augustus moeten we één van deze tegenstanders eruit proberen te keilen. We hebben twee mogelijkheden: Of we gaan door, of we gaan niet door. Indien we doorgaan, spelen we de echte kwalificatie play-offs voor het hoofdtoernooi van de CL op 18/19 augustus en 25/26 augustus.

Mogelijke tegentanders in de kwalificatie play-offs voor het hoofdtoernooi van de CL
* Één van de vier andere winnaars uit de knock-outronde van de tweede voorronde
* De nummer vier van Engeland (waarschijnlijk Arsenal)
* De nummer vier van Spanje (waarschijnlijk Valencia, Villarreal of Sevilla)
* De nummer vier van Italië (Fiorentina of Genua)
* De nummer drie van Frankrijk (PSG, Bordeaux, Lyon, Lille of Toulouse)
* De nummer drie van Duitland (Dit kan de gehele top-7 van Duitsland nog zijn)

Mochten we dít doorkomen, dan spelen we Champions League. Worden we eruit gekegeld in de laatste play-offronde, dan zijn we direct geplaatst voor de Europa League. Maarrrr, worden we er al in onze eerste voorronde uitgegooid...dan spelen we play-offs om kwalificatie voor de Europa League.

Stel...we falen. Die kans zit er natuurlijk gezien de geschiedenis wederom dik in.

Mochten we tweede worden maar we komen niet eens door de allereerste voorronde, dan spelen we de kwalificatieplayoffs om de Europa League op 20 en 27 augustus
Mochten we derde worden in de eredivisie, dan spelen we dezelfde kwalificatierondes op 20/27 augustus om ons te kwalificeren voor de Europa League.
Nu weet ik niet precies hoe dat zit met geplaatste en niet geplaatste clubs, maar ook die tegenstanders zijn geen kattenpis.
Mogelijke tegenstanders na een uitschakeling in Ajax' eerste CL-voorronde EN Mogelijke tegenstanders in de laatste play-offronde voor de Europa League mocht Ajax derde worden in de eredivisie
* 35 winnaars van de derde Europa League Kwalificatieronde.
* 15 bekerwinnaars van de 15 hoogst geklasseerde landen. (Alles t/m Tsjechië)
* De nummers drie van Roemenië en Portugal (en Nederland, dat zijn wij in geval van een derde plek in de eredivisie)
* De nummers vier van Frankrijk, Duitsland en Rusland
* De nummers vijf van Engeland, Spanje en Italië
* De 15 verliezers in de tweede kwalificatieronde van de CL (waar wij dus in het geval van een tweede plek in de eredivisie bijhoren)

Mochten we hierin doorkomen, zijn we geplaatst voor de Europa League. Dit is dus het vervolg op de UEFA-Cup, met een groepsfase onder 48 clubs (37 winnaars kwalificatierondes, 1 titelhouder en 10 verliezers van de laatste CL-kwalificatieronde (waar wij bijhoren als we onze eerste CL-ronde wél winnen, maar onze tweede níet). Na die poule kom je in een knock-outsysteem waarin de 24 winnaars van de groepsfase (nummer 1 en 2 uit een poule van 4) en 8 nummers drie uit de CL tegen elkaar uitkomen.

Stel dat we het totaal verneuken de komende twee weken en we worden vierde, dan spelen we de derde kwalificatieronde om de Europa League al op 30 juli en 6 augustus. Als we die winnen moeten we dus nog de laatste kwalificatieronde spelen en dán pas spelen we in de Europa League.
Zo te lezen gaan we dus als we 2e worden nooit hoofdtoernooi CL halen .
  woensdag 29 april 2009 @ 14:54:59 #94
144262 thewishmaster
pi_68499323
Eigenlijk is die hele strijd om de 2e plaats dus een grote flauwekul, want welke club er ook tweede wordt, de CL wordt niet bereikt.
pi_68499635
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:54 schreef thewishmaster het volgende:
Eigenlijk is die hele strijd om de 2e plaats dus een grote flauwekul, want welke club er ook tweede wordt, de CL wordt niet bereikt.
Eigenlijk wel jah.. en weet ook eigenlijk niet echt wat we te zoeken hebben nu in de CL. Alleen voor het geld mss, maarja..
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
pi_68500015
quote:
Idd. En dan de eerste voorronde wel winnen om nog een keer playoffs te spelen en dit verliezen en weer met een stapel blessures de competitie in gaan .
pi_68500423
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:53 schreef lighted het volgende:

[..]

Zo te lezen gaan we dus als we 2e worden nooit hoofdtoernooi CL halen .
We? Je gaat me niet vertellen dat jij Ajacied bent ?!
pi_68500459
quote:
Sportief gezien wel ja, financieel gezien niet. Financieel gezien moet je gewoon 2e worden.
  woensdag 29 april 2009 @ 15:29:33 #99
144262 thewishmaster
pi_68500549
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:26 schreef Nashje het volgende:

[..]

Sportief gezien wel ja, financieel gezien niet. Financieel gezien moet je gewoon 2e worden.
Dat financiële hangt samen met het sportieve lijkt mij, wanneer je 2e wordt en de cl niet bereikt schiet je er nog niets mee op.
pi_68500763
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:25 schreef Nashje het volgende:

[..]

We? Je gaat me niet vertellen dat jij Ajacied bent ?!
Ik mag me daar niet in scharen omdat ik kritisch ben?
pi_68501202
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:29 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Dat financiële hangt samen met het sportieve lijkt mij, wanneer je 2e wordt en de cl niet bereikt schiet je er nog niets mee op.
Dat lijkt mij niet. Je hebt toch de voorronde behaald, of je die doorkomt is een tweede. Veranderd weinig met zoals het al was.
  woensdag 29 april 2009 @ 15:50:27 #102
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_68501329
Laten we maar eerst zorgen tweede te worden en dan hopen op het beste met de lotingen
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  woensdag 29 april 2009 @ 15:50:43 #103
144262 thewishmaster
pi_68501342
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:47 schreef Nashje het volgende:

[..]

Dat lijkt mij niet. Je hebt toch de voorronde behaald, of je die doorkomt is een tweede. Veranderd weinig met zoals het al was.
Met een extra voorronde die je door moet komen is de kans nog kleiner dat je de CL haalt en de kans is dus nog kleiner dat je CL inkomsten kan bijschrijven aankomend seizoen.
pi_68501767
Zo klein vind ik die kansen niet. Je speelt waarschijnlijk tegen een ploeg van het kaliber Fiorentina en die zijn zeker te kloppen. De ergste tegenstanders zijn de nummer vier van Engeland (Arsenal) en de Spaanse ploegen. De ondergrens is dan weer de ploegen uit de eerste voorronde. Het meeste zit er gewoon tussen in en zou voor Ajax te kloppen moeten zijn.

Of verwachten jullie dat je makkelijke wedstrijden krijgt in welke fase dan ook van de Champions League?
:')
pi_68501839
Laten we maar eerst tweede worden.
  woensdag 29 april 2009 @ 16:02:55 #106
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_68501851
Van der Wiel, Wielaert, Boulahrouz, Braafheid

dát zie ik wel zitten!

Oleguer, Vertonghen en Vermaelen vind ik niks. Gauw verkopen, elk miljoen is welkom.

Middenveld: Enoh, Aissati en Lindgren

Aanval: Beerens/Bodul, Cvitanich en Elia/Emanuelson.

Hier genoemde Javier de Guzman zou een nuttige back-up op het middenveld kunnen zijn. Hij heeft voor op iemand als Pranjic dat hij Nederlander is. Dat is voor Ajax misschien niet zo belangrijk, maar voor oranje kan het prettig zijn om meerdere spelers van dezelfde club te nemen.

[ Bericht 53% gewijzigd door Barca op 29-04-2009 16:11:19 ]
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  woensdag 29 april 2009 @ 16:03:57 #107
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_68501887
Fuck it, ik ben al blij als we in de voorronde weer eens tegen een grote club mogen spelen
Jawel, je keek.
pi_68502093
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:50 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Met een extra voorronde die je door moet komen is de kans nog kleiner dat je de CL haalt en de kans is dus nog kleiner dat je CL inkomsten kan bijschrijven aankomend seizoen.
Duh. Maar je krijgt echt wel meer centen als je 2e wordt dan als je 3e wordt. Dus financieel gezien moet je gewoon 2e worden.
pi_68502478
quote:
Op woensdag 29 april 2009 16:08 schreef Nashje het volgende:

[..]

Duh. Maar je krijgt echt wel meer centen als je 2e wordt dan als je 3e wordt. Dus financieel gezien moet je gewoon 2e worden.
Ik vroeg je wat.
pi_68502491
Goede post, Silenus. Dat maakt een hoop duidelijk.

We halen dus never nooit de Champions League .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  woensdag 29 april 2009 @ 16:27:47 #111
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_68502827
Volgend seizoen is alles anders en dan kunnen we gewoon iedere tegenstander oprollen in de voorrondes en knock-outs. Wij zijn Ajax, wij zijn de beste!

En ach, in het andere, iets waarschijnlijkere, geval begin ik er al een beetje aan gewend te raken.
Life is what you make it.
  woensdag 29 april 2009 @ 16:35:28 #112
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_68503106
quote:
Op woensdag 29 april 2009 16:02 schreef Barca het volgende:

Hier genoemde Javier de Guzman zou een nuttige back-up op het middenveld kunnen zijn.

pi_68503262
quote:

[..]

Dat scheelt 50 euro ofzo.
pi_68503628
Ultravox - Vienna op Veronica.
  woensdag 29 april 2009 @ 16:53:30 #115
30220 Barca
pi_68503726
quote:
Op woensdag 29 april 2009 16:35 schreef Silenus het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ja, dat weet ik! En dit is de speler waar het over gaat: http://feyenoordrtrdam.punt.nl/upload/de_guzman.jpg (plaatje was verwijderd)

[ Bericht 8% gewijzigd door Barca op 29-04-2009 16:59:05 ]
pi_68503917
Toch mooi om te zien dat Ajax een 2x zo grote club is dan Feyenoord, en meer fans heeft dan Feyenoord en PSV bij elkaar

42% van de abonnees van eredivisie live is fan van Ajax. Het wordt compleet gedragen door Ajax
pi_68503947
Mooi filmpje over onze held:
  woensdag 29 april 2009 @ 17:01:03 #118
30220 Barca
pi_68504001
quote:
Op woensdag 29 april 2009 16:58 schreef TheJanitor het volgende:
Toch mooi om te zien dat Ajax een 2x zo grote club is dan Feyenoord, en meer fans heeft dan Feyenoord en PSV bij elkaar

42% van de abonnees van eredivisie live is fan van Ajax. Het wordt compleet gedragen door Ajax
Waarschijnlijk hebben we ook meer fans dan AZ, maar zij zijn kampioen.
pi_68504181
quote:
Op woensdag 29 april 2009 16:40 schreef Radegast het volgende:

[..]

Dat scheelt 50 euro ofzo.
Dat zijn 50 hamburgers bij de mac.

Zeg ik geen nee tegen hoor.
pi_68504211
quote:
De ontwikkeling van Toby Alderweireld (foto, rechts) bij Ajax loopt gesmeerd. De jonge verdediger, die al in enkele belangrijke duels aan de aftrap verscheen, zegt op de website van de Amsterdammers dat hij heeft aan de tips van stagiair Winston Bogarde.

‘Ik heb veel van hem heb ik veel geleerd,’ zegt Alderweireld over Bogarde, die meeloopt bij het beloftenteam. ‘Hoe je moet staan en dat soort zaken. Hij is heel streng, en dat is goed voor mij. Verder heb ik ook veel geleerd van Adrie Koster en Aron Winter.’

De twintigjarige Alderweireld mocht vanwege zijn goede prestaties bij de beloften al meermaals ruiken aan het grote werk. Dat verrast hem zelf ook een beetje. ‘Als je dit aan het begin van het seizoen had gezegd, had ik daar gelijk voor getekend. Alle speelminuten die ik nu nog maak, zijn mooi meegenomen.’ (
Bogarde
  woensdag 29 april 2009 @ 17:10:59 #121
30220 Barca
pi_68504352
quote:
Op woensdag 29 april 2009 17:07 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Bogarde
Lex Goudsmit kon het wel, ja.
pi_68504971
quote:

[..]

Nou, dat valt wel mee hoor.
pi_68505223
Oh dan.

3e worden. Klaar.

Tot volgend seizoen.
pi_68505245
Ach sowieso is je naam laten horen in de champions league belangrijk voor eventuele toekomstige aankopen die sneller de keuze voor Ajax zullen maken als die club uitkomt in de champions league of in ieder geval de kans daartoe heeft.
  woensdag 29 april 2009 @ 17:42:32 #125
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_68505337
Zin in zondag. Wie gaan er hier naar Sparta?
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_68505371
Ik heb kaarten, maar niet voor het uitvak.
  woensdag 29 april 2009 @ 17:47:09 #127
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_68505482
quote:
Op woensdag 29 april 2009 17:43 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik heb kaarten, maar niet voor het uitvak.
Boefje.
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_68505592
Ik gaf gewoon alleen maar antwoord en dan ben ik een boefje!

Overigens hoop ik op snelle goals, anders wordt het een doodsaaie en slechte wedstrijd.
  woensdag 29 april 2009 @ 17:51:57 #129
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_68505625
Wat was het vorig jaar? 3-0 voor Sparta of was dat 2 jaar geleden?
pi_68505694
quote:
Op woensdag 29 april 2009 17:51 schreef Aanvoerder het volgende:
Volgens mij heeft Ajax de afgelopen 3 jaar maar 1x gewonnen

edit:

2006-2007 Eredivisie 26-11-2006 Sparta Rotterdam-Ajax 3-0 (1-0)
2007-2008 Eredivisie 07-10-2007 Sparta Rotterdam-Ajax 2-2 (0-0)
We are living in a material world, and I am a material girl
pi_68505762
quote:
Op woensdag 29 april 2009 17:54 schreef behangplakker het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Ajax de afgelopen 3 jaar maar 1x gewonnen

edit:

2006-2007 Eredivisie 26-11-2006 Sparta Rotterdam-Ajax 3-0 (1-0)
2007-2008 Eredivisie 07-10-2007 Sparta Rotterdam-Ajax 2-2 (0-0)
Sparta uit... Altijd lastig
  woensdag 29 april 2009 @ 17:58:14 #132
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_68505795
quote:
Op woensdag 29 april 2009 17:51 schreef Aanvoerder het volgende:
Met die 3-0 nederlaag zat ik nog steeds in Praag. (Toen speelden op donderdag voor de UEFA-Cup daar)
Achteraf toch geen spijt van gehad.

Vorig jaar was die mooie goal van Huntelaar uit een assist over het hele veld van Suarez die 'ie direct uit de lucht nam en redde Siem de Jong een puntje toen hij in blessuretijd scoorde bij zijn debuut.
  woensdag 29 april 2009 @ 18:04:06 #133
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_68505954
quote:
Op woensdag 29 april 2009 17:58 schreef Silenus het volgende:
Vorig jaar was die mooie goal van Huntelaar uit een assist over het hele veld van Suarez die 'ie direct uit de lucht nam en redde Siem de Jong een puntje toen hij in blessuretijd scoorde bij zijn debuut.
Dat was inderdaad een hele mooie pass en dan ook nog schitterend afronden.
pi_68505988
quote:
Op woensdag 29 april 2009 17:58 schreef Silenus het volgende:

[..]

Met die 3-0 nederlaag zat ik nog steeds in Praag. (Toen speelden op donderdag voor de UEFA-Cup daar)
Achteraf toch geen spijt van gehad.

Laatste wedstrijd van Henkie ten C. was dat geloof ik. Ajax moet gewoon een zakelijke overwinning halen.
Vincent zag het koren
Einstein het getal
Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
pi_68506063
quote:
Dennis Bergkamp liep dit seizoen stage bij Ajax. De ex-international denkt dat de Amsterdammers nog een tijdje nodig hebben om uit te groeien tot een stabiele club. Bergkamp stelt dat dat vooral te maken heeft met de jonge spelersgroep.

''Bij Ajax spelen nu nog veel jonge jongens,'' zegt Bergkamp tegenover Ajax Life. ''De ervaren spelers zijn ook pas bezig aan hun eerste seizoen, zij zijn nog zoekende.''

Bij Arsenal vond er in de tijd van Dennis Bergkamp ook een revolutie plaats. Aan de hand van Bergkamp en trainer Arsene Wenger transformeerde Arsenal in een Europese topclub. Hij denkt echter dat dat bij Ajax nog een tijd langer zal duren. ''De spelers van Ajax zijn zoekende, de coaches zijn zoekende. Bij Arsenal stond er al een sterke basis in het veld. Maar Wenger was ook in de problemen gekomen als we dat tweede seizoen geen prijs hadden gepakt.''

Daarnaast praat de stagiair kort over zijn toekomst. Hij hoopt dat hij in Amsterdam kan blijven. ''Ik hoop dat ik hier, bij Ajax, aan de slag kan,'' zegt Bergkamp. ''We zijn dat aan het bespreken. Ik wil het in elk geval rustig aan doen. Als ik het leuk vind, blijf ik het doen. Vind ik het heel leuk, wil ik stappen maken. Vind ik er niks aan, dan ga ik weer lekker golfen.''
Hopelijk geen versteegrobje.
  woensdag 29 april 2009 @ 18:09:47 #136
253493 gewoonomdathetkan
You're Kidding Me
pi_68506113
quote:
Op woensdag 29 april 2009 16:02 schreef Barca het volgende:
Van der Wiel, Wielaert, Boulahrouz, Braafheid

dát zie ik wel zitten!

Oleguer, Vertonghen en Vermaelen vind ik niks. Gauw verkopen, elk miljoen is welkom.

Middenveld: Enoh, Aissati en Lindgren

Aanval: Beerens/Bodul, Cvitanich en Elia/Emanuelson.

Hier genoemde Javier de Guzman zou een nuttige back-up op het middenveld kunnen zijn. Hij heeft voor op iemand als Pranjic dat hij Nederlander is. Dat is voor Ajax misschien niet zo belangrijk, maar voor oranje kan het prettig zijn om meerdere spelers van dezelfde club te nemen.
Vertonghen en Vermaelen zijn echt wel belangrijk! Vertonghen misschien afgelopen weken iets minder, maar Vermaelen zeker.
Hard work never killed anybody, but why take a chance?
pi_68506288
Vertonghen Ik weet ook nog wel dat Heitinga een seizoen slecht speelde en door de meeste fans niet geadoreerd werd, moet je nu eens zien
pi_68506490
Lol. Zag hier in de buurt net al een gast staan in het nieuwe uitshirt.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  woensdag 29 april 2009 @ 18:45:32 #139
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_68507150
Hoe zou het staan met het Elia verhaal? Is Beerens gewoon niet een betere optie?
pi_68507177
quote:
Op woensdag 29 april 2009 18:45 schreef peaceman het volgende:
Hoe zou het staan met het Elia verhaal? Is Beerens gewoon niet een betere optie?
Ik vind ze allebei geen goede optie.. kun je beter scouten in het buitenland
pi_68507280
quote:
Op woensdag 29 april 2009 18:46 schreef Frankz0rz het volgende:

[..]

Ik vind ze allebei geen goede optie.. kun je beter scouten in het buitenland
Ik vind dat je gewoon voor kwaliteit moet gaan.
Het interesseer mij niet of het uit het buitenland komt of niet.
pi_68507329
Ik hoor Elia, Beerens. Lijkt me slimmer om een wat oudere en ervarenere aanvaller erbij te halen. Niet alleen verdedigend gezien is er ervaring nodig.
pi_68507586
quote:
Op woensdag 29 april 2009 18:05 schreef El-Salvador het volgende:

[..]

Laatste wedstrijd van Henkie ten C. was dat geloof ik. Ajax moet gewoon een zakelijke overwinning halen.
Ik hoor het Ten Cate nog zeggen"Ik had vandaag een gevoel al dat Siem ging scoren"

Vandaar dat hij 'm pas inbracht na 80 minuten
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_68509316
quote:
Heitinga: 'Ajax redt het niet meer op zeventig procent'

Een gebrek aan 'over-mijn-lijk-mentaliteit' is er de reden van dat Ajax dit seizoen voor de vijfde keer op rij geen kampioen is geworden. Dit zegt oud-Ajacied John Heitinga (foto), thans spelend voor Atlético Madrid, woensdag tegenover Ajax Life. 'Ajax heeft nog steeds de beste selectie. Dat zegt dan ook wel wat.'

Heitinga geeft aan dat er flink is geïnvesteerd, maar dat het vertrek van spits en aanvoerder Klaas-Jan Huntelaar in de winterstop diepe sporen heeft nagelaten. 'Daarna sloeg AZ het gat,' heeft Heitinga opgevangen. 'We (Ajax, red.) zijn nog steeds niet zo ver als gedacht. Toch zit er potentie in de selectie, zie de duels tegen Fiorentina en Olympique Marseille.'

De verdediger wijt de wisselvallige prestaties niet alleen aan jeugdigheid, maar ook aan een verkeerde wedstrijdinstelling. 'In Nederland speelde ik wel eens duels waarin ik dacht dat we het op zeventig procent wel zouden redden. Dat kan in de eredivisie nu niet meer. Iedereen moet volledig geconcentreerd zijn. Zowel tegen de koploper als tegen een degradatiekandidaat.' (KVN)
pi_68509676
quote:
Op woensdag 29 april 2009 20:02 schreef Nashje het volgende:

[..]

Mooi dat hij nog steeds in de we-term praat inderdaad Heitinga is zo'n speler waarvan ik wél denk dat hij nog terug komt bij Ajax
pi_68509781
Elia? Beerens?

De Mul moeten we terughalen.
pi_68509783
quote:
Op woensdag 29 april 2009 17:42 schreef Aanvoerder het volgende:
Zin in zondag. Wie gaan er hier naar Sparta?
Me, los is leuker maar ga dit jaar maar een keer met de combi.
pi_68510019
quote:
Op woensdag 29 april 2009 20:14 schreef behangplakker het volgende:

[..]

Mooi dat hij nog steeds in de we-term praat inderdaad Heitinga is zo'n speler waarvan ik wél denk dat hij nog terug komt bij Ajax
Ik durf daar wel wat centjes op in te zetten (tenzij blessures en dergelijke).
pi_68510031
quote:
Op woensdag 29 april 2009 20:17 schreef Jasza het volgende:

[..]

Me, los is leuker maar ga dit jaar maar een keer met de combi.
Glazenwasser!!
pi_68510106
quote:
Op woensdag 29 april 2009 20:23 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Glazenwasser!!
Haha jammer dat die niet meedoet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')