abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68495473
Als hij inderdaad de bank bij Stuttgart warm houdt, dan is er misschien wel een kans dat hij deze zomer wel komt. Die jongen wilt het WK niet missen. Een echte killer in de verdediging met ervaring en leiderschapskwaliteiten. Wat wil je nog meer?

Wiel - Boulah - Oleguer - Vermaelen

zou niet misstaan
pi_68495578
Braafheid heeft trouwens ook nog maar een contract tot 2010...
pi_68495654
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:15 schreef Dvm86 het volgende:
Braafheid heeft trouwens ook nog maar een contract tot 2010...
Interessant. Maar ik denk dat hij bij zal tekenen bij Twente.
  woensdag 29 april 2009 @ 13:17:48 #54
51286 w00h00
Digital man!
pi_68495659
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:13 schreef Dvm86 het volgende:
Als hij inderdaad de bank bij Stuttgart warm houdt, dan is er misschien wel een kans dat hij deze zomer wel komt. Die jongen wilt het WK niet missen. Een echte killer in de verdediging met ervaring en leiderschapskwaliteiten. Wat wil je nog meer?

Wiel - Boulah - Oleguer - Vermaelen

zou niet misstaan
Neeeee geen Oleguer!

Wiel-Wielaert-Boulah-Vermealen

Reserve:
Silva-Oleguer-Alderweileld-aankoop
  woensdag 29 april 2009 @ 13:18:18 #55
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_68495676
quote:
'United van nu veel beter dan Ajax van 1996'

Manchester United is dichtbij de Champions League-finale in Rome. The Mancunians moeten eerst afrekenen met Arsenal, maar dat wordt volgens doelman Edwin van der Sar geen gemakkelijk karwei. Wel acht de Nederlander zijn ploeg 'veel beter' dan het Ajax van 1996.

"Ik denk dat onze selectie veel beter is dan die van Ajax in '96", aldus de oud-international op de persconferentie. "Toen hadden we te kampen met veel blessures en hadden we veel jonge spelers die oudere spelers moesten vervangen. Dus de selectie is zeker weten beter. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat we een grotere kans hebben om ook de Champions League te winnen."

Woensdag speelt de formatie van manager Sir Alex Ferguson de heenwedstrijd tegen Arsenal. Van der Sar waarschuwt: "Het is niet zomaar een Premier League-duel, het is een halve finale. We willen graag de finale in Rome spelen en ik denk dat beide teams er alles aan zullen doen om daar dan ook te staan."
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_68495688
Reserve:
Silva-Alderweileld-Oleguer-Vertonghen.
pi_68495689
contract van Boulahrouz loopt nog tot 2012 en geschatte transferbedrag is 5miljoen. nogal veel of niet.......
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
pi_68495703
Bjärsmyr is een jongen waar de hele Nederlandse subtop en PSV achteraan zitten... behalve Ajax natuurlijk. Die jongen is een centrale verdediger en schijnt enorm getalenteerd te zijn. AZ lijkt hem te gaan binnenhalen.
  woensdag 29 april 2009 @ 13:20:36 #59
51286 w00h00
Digital man!
pi_68495774
Zoals gezegd is er behoefte aan enkele 25-30 jarige om de talenten te sturen. Talenten moet in principe uit de jeugd komen vind ik.
pi_68495803
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:17 schreef toma het volgende:

[..]

Interessant. Maar ik denk dat hij bij zal tekenen bij Twente.
quote:
Edson Braafheid denkt er voorlopig niet aan om zijn krabbel onder een nieuw contract bij FC Twente te zetten. De 25-jarige verdediger kan in Enschede tot de zomer van 2012 bijtekenen. "Wij hebben Edson een goede aanbieding gedaan, maar hij heeft ons laten weten geen haast te hebben", aldus voorzitter Joop Munsterman tegen VI. De verbintenis van Braafheid, die in de Eredivisie eerder voor FC Utrecht uitkwam, loopt nog tot medio 2010.

Mocht Braafheid weigeren te verlengen, dan is FC Twente genoodzaakt hem na dit seizoen te verkopen om nog een goede transfersom te ontvangen. De verdediger is bij de Tukkers bezig aan zijn derde seizoen. Hij zit deze week voor het eerst bij de selectie van Oranje.
FC Update (februari)
pi_68495896
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:20 schreef w00h00 het volgende:
Zoals gezegd is er behoefte aan enkele 25-30 jarige om de talenten te sturen. Talenten moet in principe uit de jeugd komen vind ik.
In principe wel. Maar als er in de eigen jeugd geen talenten rondlopen voor bepaalde posities dan zie ik toch graag wat jong talent uit het buitenland komen. Maar de balans moet natuurlijk niet vergeten worden.
pi_68496065
Als Ollie dan plaats zou maken voor Boulah heb je ook een compleet Nederlands sprekende verdediging.. Ik hoop dat hij komt a.s zomer
pi_68496149
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:23 schreef toma het volgende:

[..]

In principe wel. Maar als er in de eigen jeugd geen talenten rondlopen voor bepaalde posities dan zie ik toch graag wat jong talent uit het buitenland komen. Maar de balans moet natuurlijk niet vergeten worden.
Precies. Wie uit de jeugd zou naast Toby (bijna) binnenkort kunnen doorstromen als centrale verdediger?
  woensdag 29 april 2009 @ 13:33:05 #64
51286 w00h00
Digital man!
pi_68496266
Van der Heijden, of is dat meer een middenvelder?
pi_68496334
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:33 schreef w00h00 het volgende:
Van der Heijden, of is dat meer een middenvelder?
Middenvelder
pi_68496346
Braafheid mag van mij wel komen, vind het duidelijk beter dan Vermaelen.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  woensdag 29 april 2009 @ 13:36:41 #67
51286 w00h00
Digital man!
pi_68496395
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:30 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Precies. Wie uit de jeugd zou naast Toby (bijna) binnenkort kunnen doorstromen als centrale verdediger?
We hadden een paar jaar geleden Ivanovic in de jeugd kunnen hebben, als ik die gisteren weer zag spelen bij Chelsea
pi_68496418
Lees net op AN dat Boulah 2/3e keus is bij VfB, en dus (heel) weinig speelt. Ik hoop echt dat van Basten hem niet vergeten is, zie hem graag komen. vd Wiel - Wielaert - Boulahrouz - Vermaelen
pi_68496427
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:36 schreef w00h00 het volgende:

[..]

We hadden een paar jaar geleden Ivanovic in de jeugd kunnen hebben, als ik die gisteren weer zag spelen bij Chelsea
Werd helemaal zoek gespeeld door Henry ja.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_68496569
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:35 schreef _Mike_ het volgende:
Braafheid mag van mij wel komen, vind het duidelijk beter dan Vermaelen.
Inderdaad. Die is zeker welkom. Veel meer een voetballer dan Vermaelen. Als Villa nog eens langskomt met 10 miljoen lekker laten gaan.
pi_68496630
De geruchtenstroom over Boulahrouz is dus officieel weer begonnen .
pi_68496651
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:37 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Werd helemaal zoek gespeeld door Henry ja.
Wie wordt er niet zoek gespeeld door Henry?
pi_68496711
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:42 schreef Nashje het volgende:
De geruchtenstroom over Boulahrouz is dus officieel weer begonnen .
We willen die jongen gewoon graag En Defour ook
  woensdag 29 april 2009 @ 13:47:25 #74
51286 w00h00
Digital man!
pi_68496826
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:41 schreef Nashje het volgende:

[..]

Inderdaad. Die is zeker welkom. Veel meer een voetballer dan Vermaelen. Als Villa nog eens langskomt met 10 miljoen lekker laten gaan.
Maar willen we wel een meer voetballende speler op die posistie? Ik denk dat ik er eerder voor zou kiezen om met een inschuivende centrum verdediger te voetballen dan met twee opkomende backs, die over het algemeen tegen snelle buitenspelers staan. Zoals in de glorie jaren van Danny Blind.
pi_68496833
boulahrouz komt echt niet .
  woensdag 29 april 2009 @ 13:47:56 #76
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_68496851
Zo, ik heb net even precies voor mezelf op een rijtje gezet wat er gebeurt als we tweede of derde worden (mbt Europa).

Wat me vooral opvalt is dat het überhaupt lastig wordt om danwel de CL of de Europa League te bereiken zeg. Als we derde worden in de eredivisie moeten we waarschijnlijk ook nog wel een aardige tegenstander uitschakelen om écht Europees te mogen spelen.
Gourmetten of steengrillen?
  woensdag 29 april 2009 @ 13:48:32 #77
51286 w00h00
Digital man!
pi_68496873
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:47 schreef koemleit het volgende:
boulahrouz komt echt niet .
omdat..?
pi_68496931
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:47 schreef Silenus het volgende:
Zo, ik heb net even precies voor mezelf op een rijtje gezet wat er gebeurt als we tweede of derde worden (mbt Europa).

Wat me vooral opvalt is dat het überhaupt lastig wordt om danwel de CL of de Europa League te bereiken zeg. Als we derde worden in de eredivisie moeten we waarschijnlijk ook nog wel een aardige tegenstander uitschakelen om écht Europees te mogen spelen.
2e worden, dan kan je de CL halen en anders haal je eerder de EL.
pi_68496957
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:47 schreef Silenus het volgende:

Hoezo? Kunnen we niet nog één of andere FC Borat treffen?
  woensdag 29 april 2009 @ 13:51:22 #80
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_68496985
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:49 schreef Rumille het volgende:

[..]

2e worden, dan kan je de CL halen en anders haal je eerder de EL.
Ja, maar als je de eerste CL-voorronde verliest moet je alsnog een kwalificatieronde voor de EL spelen. Dus we spelen sowieso twee knock-out rondes.
  woensdag 29 april 2009 @ 13:55:49 #81
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_68497155
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:50 schreef toma het volgende:

[..]

Hoezo? Kunnen we niet nog één of andere FC Borat treffen?
Ik heb het even uitgezocht en opgeschreven, dus bij deze. Het is een heel verhaal, maar hopelijk is het voor iedereen dan duidelijk wat ons te wachten staat in de zomer.

In ieder geval, no matter what, we beginnen (naar ik meen) op 22 juni met de voorbereiding. En of we nu 2e of 3e worden, voorrondes spelen we sowieso. Want ook in het geval van een 3e plaats zijn we niet direct geplaatst voor de Europa League (de opvolger van de UEFA-Cup).

In het geval van een tweede plaats spelen we op 28/29 juli en 4/5 augustus al in de voorronde van de Champions League. (2 augustus is de eerste competitiewedstrijd) Dit betreft officieel de derde voorronde, hierna volgen dan nog de zogeheten Play-offs. (Of om het simpeler te stellen, de vierde voorronde)

Tegen wie kunnen we uitkomen?
Mogelijke tegenstanders in Ajax' eerste voorronde van de CL
* De nummer twee van Tsjechië (waarschijnlijk Sparta Praag)
* De nummer twee van Griekenland (PAOK Saloniki of Panathinaikos)
* De nummer twee van België (Anderlecht of Standard Luik)
* De nummer twee van Oekraine (Shaktar Donetsk of Metallist Charkov)
* De nummer twee van Turkije (waarschijnlijk Besiktas of Sivasspor)
* De nummer twee van Schotland (Celtic of Glasgow Rangers)
* De nummer twee van Portugal (FC Porto, Sporting Lissabon of Benfica)
* De nummer twee van Roemenië (Dinamo Boekarest, Unirea Urziceni of Politechnika Timisoara)
* De nummer drie van Rusland (Dinamo Moskou)

Zoals gezegd, in een knock-out ronde eind juli/begin augustus moeten we één van deze tegenstanders eruit proberen te keilen. We hebben twee mogelijkheden: Of we gaan door, of we gaan niet door. Indien we doorgaan, spelen we de echte kwalificatie play-offs voor het hoofdtoernooi van de CL op 18/19 augustus en 25/26 augustus.

Mogelijke tegentanders in de kwalificatie play-offs voor het hoofdtoernooi van de CL
* Één van de vier andere winnaars uit de knock-outronde van de tweede voorronde
* De nummer vier van Engeland (waarschijnlijk Arsenal)
* De nummer vier van Spanje (waarschijnlijk Valencia, Villarreal of Sevilla)
* De nummer vier van Italië (Fiorentina of Genua)
* De nummer drie van Frankrijk (PSG, Bordeaux, Lyon, Lille of Toulouse)
* De nummer drie van Duitland (Dit kan de gehele top-7 van Duitsland nog zijn)

Mochten we dít doorkomen, dan spelen we Champions League. Worden we eruit gekegeld in de laatste play-offronde, dan zijn we direct geplaatst voor de Europa League. Maarrrr, worden we er al in onze eerste voorronde uitgegooid...dan spelen we play-offs om kwalificatie voor de Europa League.

Stel...we falen. Die kans zit er natuurlijk gezien de geschiedenis wederom dik in.

Mochten we tweede worden maar we komen niet eens door de allereerste voorronde, dan spelen we de kwalificatieplayoffs om de Europa League op 20 en 27 augustus
Mochten we derde worden in de eredivisie, dan spelen we dezelfde kwalificatierondes op 20/27 augustus om ons te kwalificeren voor de Europa League.
Nu weet ik niet precies hoe dat zit met geplaatste en niet geplaatste clubs, maar ook die tegenstanders zijn geen kattenpis.
Mogelijke tegenstanders na een uitschakeling in Ajax' eerste CL-voorronde EN Mogelijke tegenstanders in de laatste play-offronde voor de Europa League mocht Ajax derde worden in de eredivisie
* 35 winnaars van de derde Europa League Kwalificatieronde.
* 15 bekerwinnaars van de 15 hoogst geklasseerde landen. (Alles t/m Tsjechië)
* De nummers drie van Roemenië en Portugal (en Nederland, dat zijn wij in geval van een derde plek in de eredivisie)
* De nummers vier van Frankrijk, Duitsland en Rusland
* De nummers vijf van Engeland, Spanje en Italië
* De 15 verliezers in de tweede kwalificatieronde van de CL (waar wij dus in het geval van een tweede plek in de eredivisie bijhoren)

Mochten we hierin doorkomen, zijn we geplaatst voor de Europa League. Dit is dus het vervolg op de UEFA-Cup, met een groepsfase onder 48 clubs (37 winnaars kwalificatierondes, 1 titelhouder en 10 verliezers van de laatste CL-kwalificatieronde (waar wij bijhoren als we onze eerste CL-ronde wél winnen, maar onze tweede níet). Na die poule kom je in een knock-outsysteem waarin de 24 winnaars van de groepsfase (nummer 1 en 2 uit een poule van 4) en 8 nummers drie uit de CL tegen elkaar uitkomen.

Stel dat we het totaal verneuken de komende twee weken en we worden vierde, dan spelen we de derde kwalificatieronde om de Europa League al op 30 juli en 6 augustus. Als we die winnen moeten we dus nog de laatste kwalificatieronde spelen en dán pas spelen we in de Europa League.
pi_68497253
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:47 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Maar willen we wel een meer voetballende speler op die posistie? Ik denk dat ik er eerder voor zou kiezen om met een inschuivende centrum verdediger te voetballen dan met twee opkomende backs, die over het algemeen tegen snelle buitenspelers staan. Zoals in de glorie jaren van Danny Blind.
Ik zie liever 2 opkomende backs dan een inschuivende 4. Denk dat we dan gevaarlijker kunnen zijn.
  woensdag 29 april 2009 @ 14:19:01 #83
52871 Blight
Supersized.
pi_68498051
Wat een verhaal, Silenus! Het is wel helder nu.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_68498086
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:55 schreef Silenus het volgende:

[..]
lang verhaal maar erg duidelijk! thnx
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_68498212
Waarom zit de nr 2 van Nederland niet meteen bij de clubs die bij de kwalificatie play-offs zitten voor de CL?

Het was eerst toch altijd zo dat de nr 2 maar één keer een knock out duel speelde tegen een andere club en dat die club dan rechtstreeks was gekwalificeerd.
pi_68498888
Dank voor de verduidelijking Silenus
pi_68498943
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:24 schreef toma het volgende:
Waarom zit de nr 2 van Nederland niet meteen bij de clubs die bij de kwalificatie play-offs zitten voor de CL?

Het was eerst toch altijd zo dat de nr 2 maar één keer een knock out duel speelde tegen een andere club en dat die club dan rechtstreeks was gekwalificeerd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/UEFA-Co%C3%ABffici%C3%ABnten

UEFA-coëfficiënten
wat leesvoer over waarom het nu zo is
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
  woensdag 29 april 2009 @ 14:45:11 #88
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_68498981
Conclusie na het lezen van het verhaal van Silenus: gezien de voorgeschiedenis van Ajax in combinatie met voorrondes is het zelfs goed mogelijk dat Ajax helemaal geen Europees voetbal speelt aankomend seizoen .
pi_68499065
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:45 schreef thewishmaster het volgende:
Conclusie na het lezen van het verhaal van Silenus: gezien de voorgeschiedenis van Ajax in combinatie met voorrondes is het zelfs goed mogelijk dat Ajax helemaal geen Europees voetbal speelt aankomend seizoen .
Ach, dan worden we maar kampioen he
  woensdag 29 april 2009 @ 14:48:40 #90
144262 thewishmaster
pi_68499106
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:47 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Ach, dan worden we maar kampioen he
Dat wordt gezien de voorgeschiedenis ook al moeilijk .
pi_68499122
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:43 schreef TheClown1 het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/UEFA-Co%C3%ABffici%C3%ABnten

UEFA-coëfficiënten
wat leesvoer over waarom het nu zo is
Niet alleen daarom hoor, want volgens mij levert Nederland geen plek in ten opzichte van vorig seizoen. Heeft meer te maken met de (deels) nieuwe opzet van de Champions League.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_68499242
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:48 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Dat wordt gezien de voorgeschiedenis ook al moeilijk .
Ik weet het, ik weet het...maar optimist tot in de kist
pi_68499266
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:55 schreef Silenus het volgende:

[..]

Ik heb het even uitgezocht en opgeschreven, dus bij deze. Het is een heel verhaal, maar hopelijk is het voor iedereen dan duidelijk wat ons te wachten staat in de zomer.

In ieder geval, no matter what, we beginnen (naar ik meen) op 22 juni met de voorbereiding. En of we nu 2e of 3e worden, voorrondes spelen we sowieso. Want ook in het geval van een 3e plaats zijn we niet direct geplaatst voor de Europa League (de opvolger van de UEFA-Cup).

In het geval van een tweede plaats spelen we op 28/29 juli en 4/5 augustus al in de voorronde van de Champions League. (2 augustus is de eerste competitiewedstrijd) Dit betreft officieel de derde voorronde, hierna volgen dan nog de zogeheten Play-offs. (Of om het simpeler te stellen, de vierde voorronde)

Tegen wie kunnen we uitkomen?
Mogelijke tegenstanders in Ajax' eerste voorronde van de CL
* De nummer twee van Tsjechië (waarschijnlijk Sparta Praag)
* De nummer twee van Griekenland (PAOK Saloniki of Panathinaikos)
* De nummer twee van België (Anderlecht of Standard Luik)
* De nummer twee van Oekraine (Shaktar Donetsk of Metallist Charkov)
* De nummer twee van Turkije (waarschijnlijk Besiktas of Sivasspor)
* De nummer twee van Schotland (Celtic of Glasgow Rangers)
* De nummer twee van Portugal (FC Porto, Sporting Lissabon of Benfica)
* De nummer twee van Roemenië (Dinamo Boekarest, Unirea Urziceni of Politechnika Timisoara)
* De nummer drie van Rusland (Dinamo Moskou)

Zoals gezegd, in een knock-out ronde eind juli/begin augustus moeten we één van deze tegenstanders eruit proberen te keilen. We hebben twee mogelijkheden: Of we gaan door, of we gaan niet door. Indien we doorgaan, spelen we de echte kwalificatie play-offs voor het hoofdtoernooi van de CL op 18/19 augustus en 25/26 augustus.

Mogelijke tegentanders in de kwalificatie play-offs voor het hoofdtoernooi van de CL
* Één van de vier andere winnaars uit de knock-outronde van de tweede voorronde
* De nummer vier van Engeland (waarschijnlijk Arsenal)
* De nummer vier van Spanje (waarschijnlijk Valencia, Villarreal of Sevilla)
* De nummer vier van Italië (Fiorentina of Genua)
* De nummer drie van Frankrijk (PSG, Bordeaux, Lyon, Lille of Toulouse)
* De nummer drie van Duitland (Dit kan de gehele top-7 van Duitsland nog zijn)

Mochten we dít doorkomen, dan spelen we Champions League. Worden we eruit gekegeld in de laatste play-offronde, dan zijn we direct geplaatst voor de Europa League. Maarrrr, worden we er al in onze eerste voorronde uitgegooid...dan spelen we play-offs om kwalificatie voor de Europa League.

Stel...we falen. Die kans zit er natuurlijk gezien de geschiedenis wederom dik in.

Mochten we tweede worden maar we komen niet eens door de allereerste voorronde, dan spelen we de kwalificatieplayoffs om de Europa League op 20 en 27 augustus
Mochten we derde worden in de eredivisie, dan spelen we dezelfde kwalificatierondes op 20/27 augustus om ons te kwalificeren voor de Europa League.
Nu weet ik niet precies hoe dat zit met geplaatste en niet geplaatste clubs, maar ook die tegenstanders zijn geen kattenpis.
Mogelijke tegenstanders na een uitschakeling in Ajax' eerste CL-voorronde EN Mogelijke tegenstanders in de laatste play-offronde voor de Europa League mocht Ajax derde worden in de eredivisie
* 35 winnaars van de derde Europa League Kwalificatieronde.
* 15 bekerwinnaars van de 15 hoogst geklasseerde landen. (Alles t/m Tsjechië)
* De nummers drie van Roemenië en Portugal (en Nederland, dat zijn wij in geval van een derde plek in de eredivisie)
* De nummers vier van Frankrijk, Duitsland en Rusland
* De nummers vijf van Engeland, Spanje en Italië
* De 15 verliezers in de tweede kwalificatieronde van de CL (waar wij dus in het geval van een tweede plek in de eredivisie bijhoren)

Mochten we hierin doorkomen, zijn we geplaatst voor de Europa League. Dit is dus het vervolg op de UEFA-Cup, met een groepsfase onder 48 clubs (37 winnaars kwalificatierondes, 1 titelhouder en 10 verliezers van de laatste CL-kwalificatieronde (waar wij bijhoren als we onze eerste CL-ronde wél winnen, maar onze tweede níet). Na die poule kom je in een knock-outsysteem waarin de 24 winnaars van de groepsfase (nummer 1 en 2 uit een poule van 4) en 8 nummers drie uit de CL tegen elkaar uitkomen.

Stel dat we het totaal verneuken de komende twee weken en we worden vierde, dan spelen we de derde kwalificatieronde om de Europa League al op 30 juli en 6 augustus. Als we die winnen moeten we dus nog de laatste kwalificatieronde spelen en dán pas spelen we in de Europa League.
Zo te lezen gaan we dus als we 2e worden nooit hoofdtoernooi CL halen .
  woensdag 29 april 2009 @ 14:54:59 #94
144262 thewishmaster
pi_68499323
Eigenlijk is die hele strijd om de 2e plaats dus een grote flauwekul, want welke club er ook tweede wordt, de CL wordt niet bereikt.
pi_68499635
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:54 schreef thewishmaster het volgende:
Eigenlijk is die hele strijd om de 2e plaats dus een grote flauwekul, want welke club er ook tweede wordt, de CL wordt niet bereikt.
Eigenlijk wel jah.. en weet ook eigenlijk niet echt wat we te zoeken hebben nu in de CL. Alleen voor het geld mss, maarja..
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
pi_68500015
quote:
Idd. En dan de eerste voorronde wel winnen om nog een keer playoffs te spelen en dit verliezen en weer met een stapel blessures de competitie in gaan .
pi_68500423
quote:
Op woensdag 29 april 2009 14:53 schreef lighted het volgende:

[..]

Zo te lezen gaan we dus als we 2e worden nooit hoofdtoernooi CL halen .
We? Je gaat me niet vertellen dat jij Ajacied bent ?!
pi_68500459
quote:
Sportief gezien wel ja, financieel gezien niet. Financieel gezien moet je gewoon 2e worden.
  woensdag 29 april 2009 @ 15:29:33 #99
144262 thewishmaster
pi_68500549
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:26 schreef Nashje het volgende:

[..]

Sportief gezien wel ja, financieel gezien niet. Financieel gezien moet je gewoon 2e worden.
Dat financiële hangt samen met het sportieve lijkt mij, wanneer je 2e wordt en de cl niet bereikt schiet je er nog niets mee op.
pi_68500763
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:25 schreef Nashje het volgende:

[..]

We? Je gaat me niet vertellen dat jij Ajacied bent ?!
Ik mag me daar niet in scharen omdat ik kritisch ben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')