Er zijn er meer geweest die dat dachten, jaquote:Op woensdag 29 april 2009 07:39 schreef jitzzzze het volgende:
Of ga ik zaken doen met een groot kantoor, wat me weliswaar meer kost maar waar ze ook alles weten en het ook zeker weten goed doen.
Nou ja, bijna altijd goed danquote:Op woensdag 29 april 2009 08:15 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Er zijn er meer geweest die dat dachten, ja
Maar dat is eigenlijk ook niet wat ik bedoelde. Wat ik wilde zeggen was dat de kans op fouten mij groter lijkt bij een klein bedrijfje, met name omdat ondersteuning ontbreekt/lastig is.quote:Op woensdag 29 april 2009 08:22 schreef JumpingJacky het volgende:
Een groot kantoor is geen garantie voor kwaliteit, net zo min als dat een klein kantoor gegarandeerd slecht werk aflevert.
Hangt er ook wat van af natuurlijk, als jij een vrij rechttoe rechtaan bedrijfje hebt kan je prima uit de voeten met een wat kleiner lokaal kantoor, grote complexe NV's met een netwerk van onderhangende (buitenlandse) BV's etc zal liever een groot kantoor nemen welke in al die landen kantoren heeft, de boekhoudregels verschillen nogal per land om maar eens wat te noemen.. En op een gegeven moment betaal je ook wel wat meer voor de naam van een PWC/KPMG, dat is wel zo ja.quote:Op woensdag 29 april 2009 08:27 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar dat is eigenlijk ook niet wat ik bedoelde. Wat ik wilde zeggen was dat de kans op fouten mij groter lijkt bij een klein bedrijfje, met name omdat ondersteuning ontbreekt/lastig is.
Zal wel mijn vooroordeel zijn
Op papier inderdaad. In praktijk moet je maar niet verwachten dat ze hetzelfde bieden.quote:Op woensdag 29 april 2009 13:57 schreef s3wage het volgende:
Ja idd,maar op de site van bdo zag ik dat ze inprincipe alles bieden wat kpmg enzo ook bieden aan diensten !?
En ook in veel landen zitten met hun netwerk !
Amen.quote:Op woensdag 29 april 2009 08:22 schreef JumpingJacky het volgende:
Een groot kantoor is geen garantie voor kwaliteit, net zo min als dat een klein kantoor gegarandeerd slecht werk aflevert.
Ts noemt BDO en Mazars als de wat "kleinere" kantoren. Die hebben dezelfde eisen als de genoemde KPMG en Ernst & Young. Ik kan echter uit eigen ervaring vertellen dat KPMG en Ernst & Young duurder zijn dan BDO en Mazars en ook dat de kwaliteit van KPMG en Ernst & Young over het algemeen beter zijn. Vaktechniek bij de grote kantoren is gewoonweg beter, en er is meer kennis, zowel in diepte als in breedte, in huis. Het maakt me ook niks uit wat anderen hiervan vinden. Ik heb zelf voor groot, middel en klein gewerkt. Kom ook regelmatig bij andere vestigingen op bezoek, en dit is wat ik ervaar. Of ik dan ook gelijk KPMG of Ernst & Young adviseer, dat laat ik aan je zelf over. Een klein B.V.-tje heeft geen advies nodig op buitenlandse tax, IFRS, etc nodig. Met andere woorden, een klein accountantskantoor voldoet ook prima. Heb je een B.V. wat ingewikkelder van aard is, waar veel specifieke dingen spelen, dan is het niet verstandig om een klein accountantskantoor te nemen. Weliswaar zijn BDO en Mazars middelgroot van aard, maar qua vaktechniek zijn ze volgens mij nog niet ver genoeg.quote:Op donderdag 30 april 2009 19:37 schreef mister-v het volgende:
Beste s3wage,
Een groot kantoor zal moeten voldoen aan de hoogste standaarden van wet en regelgeving; dit wordt gecontroleerd door de AFM voor Organisaties van Openbaar Belang (zorginstellingen, overheid en beursgenoteerde ondernemingen). Hiermee zijn ook hogere kosten verbonden.
Nu weet ik niet de omvang van het bedrijf; balanstotaal, omzet, aantal werknemers maar misschien kan je dat zelf eens toelichten. Een groot kantoor is zeker concurrerend echter de structuur en grootte van de onderneming, en hoe goed informatie wordt aangeleverd bepaald de prijs.
Bij een groot kantoor wordt makkelijker informatie uitgewisseld over de onderneming; maar voor fiscaal advies en de controle of samenstelling zal wel weer een aparte opdracht moeten worden aangegaan.
Als ik zo brutaal mag zijn: waarop is die conclusie gebaseerd?quote:Op donderdag 30 april 2009 22:35 schreef s3wage het volgende:
Oke dan,hardstikke bedankt jongens !![]()
Conclusie voor mij is toch wel een groot kantoor,maar wat scheelt dat eigenlijk ongeveer in %ten vergeleken met een middelgroot kantoor ?
MaW, bekijk dit topic ook even. TS is volgens mij een ventje van 16 dat heel graag interessant wil doen met zijn MKB-mama al het ik bij de "M" ook al zeer sterke twijfelsquote:Op vrijdag 1 mei 2009 09:50 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Als ik zo brutaal mag zijn: waarop is die conclusie gebaseerd?
Want als je kiest voor één van de big-4 dan kies je ook voor de prijs. Dan doet het er volgens mij niet meer toe wat het verschil met andere kantoren is.
Ik heb niks gevraagd.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 10:07 schreef DonJames het volgende:
[..]
MaW, bekijk dit topic ook even. TS is volgens mij een ventje van 16 dat heel graag interessant wil doen met zijn MKB-mama al het ik bij de "M" ook al zeer sterke twijfels
En, wat heb je geleerd tot nu toe?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:32 schreef s3wage het volgende:
Nou komop niet zo negatief,het is toch een leuk topic om informatie uit te wisselen en elkaar wat te leren ?![]()
Ik ben benieuwd
Komt niet vaak voor dat ze MAW negatief noemen.....quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:32 schreef s3wage het volgende:
Nou komop niet zo negatief,
Daar ben ik ook wel benieuwd naar,...quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:14 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
En, wat heb je geleerd tot nu toe?
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:15 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Komt niet vaak voor dat ze MAW negatief noemen.....
Als ik jou was, zal ik voor een groot kantoor kiezen. Geld moet eenmaal rollen, daar heeft iedereen profijt van. Dat jij denkt dat je al die kennis nodig hebt, is alleen maar goed. Ik zal ook vooral blijven denken dat je belastingvoordeel kan halen met zo'n klein MKB. Misschien dat er ooit een goudentip naar voren komt, wat voor ons ook wel handig kan zijn. Want het is bij ons iig nog niet gelukt, met de miljoenen aan goederenstromen van en naar onze buitenlandse vestigingen. Je zal haast denken, als er een bedrijf is, waar het zal lukken, dan zijn wij dat wel. Maar als ik jou was, zal ik sowieso dit blijven volhouden. Keep up the good spiritquote:Op vrijdag 1 mei 2009 21:08 schreef s3wage het volgende:
Ja weet ik wel maar je wil de boel natuurlijk toch zo optimaal mogelijk regelen natuurlijk dusja,en de grote kantoren hebben natuurlijk wel heel veel in huis ?![]()
![]()
Maar sommige mensen hier die een verstandige indruk op mij maken zeggen dat kleinere kantoren hetzelfde kunnen voor een veel lagere prijs![]()
Sja het is wat als je alles optimaal wil regelen !![]()
Jij zal niet eens geschikt zijn voor het lagere uitzendwerk. Maak je basisschool eens af. Misschien dat je dan normaal Nederlands kunt schrijven. Zelfs een kleuter van 5 doet het beter dan jij.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:46 schreef s3wage het volgende:
En wie zij ons met grote goederen stromen van miljoenen ?
Trouwens boy,als je geen cent te makke heb geef ik je wel een gouwe tip hoor.....rapapa.......loop eens een uitzend burau binne !.............
![]()
Reacties van normale mensen blijven welcom !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |