abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68485327
Klopt het dat een groot acauntants kantoor als kpmg of Erns en young duurder is als een wat kleiner kantoor als bdo of mazars ?

Het lijkt mij dat ze allemaal moeten concureren dus ?
  woensdag 29 april 2009 @ 02:17:41 #2
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_68485399
Hoe groter, hoe goedkoper, das logisch toch!
pi_68485406
Ja, ongeveer 2 keer de helft.
pi_68485408
Het grote pand moet ook betaald worden.
  woensdag 29 april 2009 @ 02:20:47 #5
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_68485420
Nieuw beroep: acauntant
  woensdag 29 april 2009 @ 04:50:15 #6
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_68485837
Ik moet iig bij TKH behoorlijk wat betalen in vergelijking met een klein kantoortje. Een groot kantoor heeft zo zijn voordelen als belastingdeskundigen en juristen die jou kunnen assisteren.
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
  Moderator woensdag 29 april 2009 @ 07:39:32 #7
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_68486329
Dat is inderdaad correct TS, maar wat L-IS zegt is ook correct.

Je zal dus een afweging moeten maken; ga ik met een klein kantoor in zee wat goedkoper is maar waar ze niet alle kennis in huis kunnen hebben.
Of ga ik zaken doen met een groot kantoor, wat me weliswaar meer kost maar waar ze ook alles weten en het ook zeker weten goed doen.
pi_68486629
quote:
Op woensdag 29 april 2009 07:39 schreef jitzzzze het volgende:

Of ga ik zaken doen met een groot kantoor, wat me weliswaar meer kost maar waar ze ook alles weten en het ook zeker weten goed doen.
Er zijn er meer geweest die dat dachten, ja
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  Moderator woensdag 29 april 2009 @ 08:16:13 #9
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_68486708
Een groot kantoor is geen garantie voor kwaliteit, net zo min als dat een klein kantoor gegarandeerd slecht werk aflevert.
  Moderator woensdag 29 april 2009 @ 08:27:11 #11
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_68486764
quote:
Op woensdag 29 april 2009 08:22 schreef JumpingJacky het volgende:
Een groot kantoor is geen garantie voor kwaliteit, net zo min als dat een klein kantoor gegarandeerd slecht werk aflevert.
Maar dat is eigenlijk ook niet wat ik bedoelde. Wat ik wilde zeggen was dat de kans op fouten mij groter lijkt bij een klein bedrijfje, met name omdat ondersteuning ontbreekt/lastig is.

Zal wel mijn vooroordeel zijn
pi_68486857
quote:
Op woensdag 29 april 2009 08:27 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Maar dat is eigenlijk ook niet wat ik bedoelde. Wat ik wilde zeggen was dat de kans op fouten mij groter lijkt bij een klein bedrijfje, met name omdat ondersteuning ontbreekt/lastig is.

Zal wel mijn vooroordeel zijn
Hangt er ook wat van af natuurlijk, als jij een vrij rechttoe rechtaan bedrijfje hebt kan je prima uit de voeten met een wat kleiner lokaal kantoor, grote complexe NV's met een netwerk van onderhangende (buitenlandse) BV's etc zal liever een groot kantoor nemen welke in al die landen kantoren heeft, de boekhoudregels verschillen nogal per land om maar eens wat te noemen.. En op een gegeven moment betaal je ook wel wat meer voor de naam van een PWC/KPMG, dat is wel zo ja.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_68497202
Ja idd,maar op de site van bdo zag ik dat ze inprincipe alles bieden wat kpmg enzo ook bieden aan diensten !?

En ook in veel landen zitten met hun netwerk !
pi_68513017
Maar zou je ook echt voor de naam betalen ?
  woensdag 29 april 2009 @ 22:00:18 #15
86793 wwwer
The one and only
pi_68513373
ja die zijn veel duurder... en ja je betaald voor de naam.

Kijk maar naar Merkproducten, je betaald een groot deel voor de naam.

Tevens moet je je afvragen heb je wel een accountant nodig? of kan je met een boekhouder ook af..
Heb je een complexe BV of een eenmanszaak, VOF oid.. veel boekhouders zijn veel goedkoper, flexiebeler en kunnen voor veel bedrijven het zelfde als een accountant...
Graaauuww?
pi_68513508
Je hebt hier al een soortgelijk topic over gemaakt. Tevens is deze stelling beetje kansloos.
pi_68513853
Eeeeeeeeeeeeen daar gaan we weer.
pi_68516509
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:57 schreef s3wage het volgende:
Ja idd,maar op de site van bdo zag ik dat ze inprincipe alles bieden wat kpmg enzo ook bieden aan diensten !?

En ook in veel landen zitten met hun netwerk !
Op papier inderdaad. In praktijk moet je maar niet verwachten dat ze hetzelfde bieden.
pi_68517004
Ze zulle toch zeker niet liegen ?
  donderdag 30 april 2009 @ 17:52:21 #20
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_68534561
quote:
Op woensdag 29 april 2009 08:22 schreef JumpingJacky het volgende:
Amen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 30 april 2009 @ 19:37:36 #21
238199 mister-v
zeker en vast
pi_68537013
Beste s3wage,

Een groot kantoor zal moeten voldoen aan de hoogste standaarden van wet en regelgeving; dit wordt gecontroleerd door de AFM voor Organisaties van Openbaar Belang (zorginstellingen, overheid en beursgenoteerde ondernemingen). Hiermee zijn ook hogere kosten verbonden.

Nu weet ik niet de omvang van het bedrijf; balanstotaal, omzet, aantal werknemers maar misschien kan je dat zelf eens toelichten. Een groot kantoor is zeker concurrerend echter de structuur en grootte van de onderneming, en hoe goed informatie wordt aangeleverd bepaald de prijs.

Bij een groot kantoor wordt makkelijker informatie uitgewisseld over de onderneming; maar voor fiscaal advies en de controle of samenstelling zal wel weer een aparte opdracht moeten worden aangegaan.
pi_68538590
quote:
Op donderdag 30 april 2009 19:37 schreef mister-v het volgende:
Beste s3wage,

Een groot kantoor zal moeten voldoen aan de hoogste standaarden van wet en regelgeving; dit wordt gecontroleerd door de AFM voor Organisaties van Openbaar Belang (zorginstellingen, overheid en beursgenoteerde ondernemingen). Hiermee zijn ook hogere kosten verbonden.

Nu weet ik niet de omvang van het bedrijf; balanstotaal, omzet, aantal werknemers maar misschien kan je dat zelf eens toelichten. Een groot kantoor is zeker concurrerend echter de structuur en grootte van de onderneming, en hoe goed informatie wordt aangeleverd bepaald de prijs.

Bij een groot kantoor wordt makkelijker informatie uitgewisseld over de onderneming; maar voor fiscaal advies en de controle of samenstelling zal wel weer een aparte opdracht moeten worden aangegaan.
Ts noemt BDO en Mazars als de wat "kleinere" kantoren. Die hebben dezelfde eisen als de genoemde KPMG en Ernst & Young. Ik kan echter uit eigen ervaring vertellen dat KPMG en Ernst & Young duurder zijn dan BDO en Mazars en ook dat de kwaliteit van KPMG en Ernst & Young over het algemeen beter zijn. Vaktechniek bij de grote kantoren is gewoonweg beter, en er is meer kennis, zowel in diepte als in breedte, in huis. Het maakt me ook niks uit wat anderen hiervan vinden. Ik heb zelf voor groot, middel en klein gewerkt. Kom ook regelmatig bij andere vestigingen op bezoek, en dit is wat ik ervaar. Of ik dan ook gelijk KPMG of Ernst & Young adviseer, dat laat ik aan je zelf over. Een klein B.V.-tje heeft geen advies nodig op buitenlandse tax, IFRS, etc nodig. Met andere woorden, een klein accountantskantoor voldoet ook prima. Heb je een B.V. wat ingewikkelder van aard is, waar veel specifieke dingen spelen, dan is het niet verstandig om een klein accountantskantoor te nemen. Weliswaar zijn BDO en Mazars middelgroot van aard, maar qua vaktechniek zijn ze volgens mij nog niet ver genoeg.
pi_68542594
Oke dan,hardstikke bedankt jongens !

Conclusie voor mij is toch wel een groot kantoor,maar wat scheelt dat eigenlijk ongeveer in %ten vergeleken met een middelgroot kantoor ?
  donderdag 30 april 2009 @ 22:46:35 #24
238199 mister-v
zeker en vast
pi_68543026
een kort antwoord hierop:
- een accountant dient zijn vastgestelde fee op basis van een degelijke grondslag te baseren.

Zelfs de locatie van de onderneming kan voor het accountantskantoor hiervoor bepalend zijn....
pi_68545600
  vrijdag 1 mei 2009 @ 09:50:01 #26
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_68550837
quote:
Op donderdag 30 april 2009 22:35 schreef s3wage het volgende:
Oke dan,hardstikke bedankt jongens !

Conclusie voor mij is toch wel een groot kantoor,maar wat scheelt dat eigenlijk ongeveer in %ten vergeleken met een middelgroot kantoor ?
Als ik zo brutaal mag zijn: waarop is die conclusie gebaseerd?
Want als je kiest voor één van de big-4 dan kies je ook voor de prijs. Dan doet het er volgens mij niet meer toe wat het verschil met andere kantoren is.
pi_68551087
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 09:50 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Als ik zo brutaal mag zijn: waarop is die conclusie gebaseerd?
Want als je kiest voor één van de big-4 dan kies je ook voor de prijs. Dan doet het er volgens mij niet meer toe wat het verschil met andere kantoren is.
MaW, bekijk dit topic ook even. TS is volgens mij een ventje van 16 dat heel graag interessant wil doen met zijn MKB-mama al het ik bij de "M" ook al zeer sterke twijfels
  vrijdag 1 mei 2009 @ 10:27:23 #28
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_68551500
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 10:07 schreef DonJames het volgende:

[..]

MaW, bekijk dit topic ook even. TS is volgens mij een ventje van 16 dat heel graag interessant wil doen met zijn MKB-mama al het ik bij de "M" ook al zeer sterke twijfels
Ik heb niks gevraagd.

(Wat komen er weer een vooroordelen langs ten aanzien van grote en kleine kantoren,...)
pi_68561770
Nou komop niet zo negatief,het is toch een leuk topic om informatie uit te wisselen en elkaar wat te leren ?

Ik ben benieuwd
pi_68563205
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 16:32 schreef s3wage het volgende:
Nou komop niet zo negatief,het is toch een leuk topic om informatie uit te wisselen en elkaar wat te leren ?

Ik ben benieuwd
En, wat heb je geleerd tot nu toe?
pi_68563225
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 16:32 schreef s3wage het volgende:
Nou komop niet zo negatief,
Komt niet vaak voor dat ze MAW negatief noemen.....
  vrijdag 1 mei 2009 @ 18:04:04 #32
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_68564663
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 17:14 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

En, wat heb je geleerd tot nu toe?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar,...
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 17:15 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Komt niet vaak voor dat ze MAW negatief noemen.....
pi_68567000
Tot nu toe heb ik geleerd dat,

50 % zegt; groot kantoor is beter 50 % zegt maak niet uit middelgrote als bdo kan hetzelfde voor minder geld....

Dus ben er eigenlijk nog niet helemaal uit
pi_68567417
Ik had gehoopt dat je geleerd zou hebben dat de keuze van kantoor beïnvloed wordt door enerzijds de prijs en anderzijds de mate waarin een grote expertise op één of meerdere financiële/fiscale/juridische vlakken vereist is. Als je 1 bepaalde expertise nodig hebt, hoef je nog steeds niet noodzakelijkerwijs naar een groot kantoor. Ook middelgrote of kleine kantoren kunnen een hoge mate van expertise in huis hebben op specifieke vlakken.

Maar tot nu toe lijk je je blind te staren op bekende namen.....
pi_68570330
Ja weet ik wel maar je wil de boel natuurlijk toch zo optimaal mogelijk regelen natuurlijk dusja,en de grote kantoren hebben natuurlijk wel heel veel in huis ?

Maar sommige mensen hier die een verstandige indruk op mij maken zeggen dat kleinere kantoren hetzelfde kunnen voor een veel lagere prijs

Sja het is wat als je alles optimaal wil regelen !
pi_68573585
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 21:08 schreef s3wage het volgende:
Ja weet ik wel maar je wil de boel natuurlijk toch zo optimaal mogelijk regelen natuurlijk dusja,en de grote kantoren hebben natuurlijk wel heel veel in huis ?

Maar sommige mensen hier die een verstandige indruk op mij maken zeggen dat kleinere kantoren hetzelfde kunnen voor een veel lagere prijs

Sja het is wat als je alles optimaal wil regelen !
Als ik jou was, zal ik voor een groot kantoor kiezen. Geld moet eenmaal rollen, daar heeft iedereen profijt van. Dat jij denkt dat je al die kennis nodig hebt, is alleen maar goed. Ik zal ook vooral blijven denken dat je belastingvoordeel kan halen met zo'n klein MKB. Misschien dat er ooit een goudentip naar voren komt, wat voor ons ook wel handig kan zijn. Want het is bij ons iig nog niet gelukt, met de miljoenen aan goederenstromen van en naar onze buitenlandse vestigingen. Je zal haast denken, als er een bedrijf is, waar het zal lukken, dan zijn wij dat wel. Maar als ik jou was, zal ik sowieso dit blijven volhouden. Keep up the good spirit
pi_68574930
En wie zij ons met grote goederen stromen van miljoenen ?

Trouwens boy,als je geen cent te makke heb geef ik je wel een gouwe tip hoor.....rapapa.......loop eens een uitzend burau binne ! .............

Reacties van normale mensen blijven welcom !
pi_68577435
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 22:46 schreef s3wage het volgende:
En wie zij ons met grote goederen stromen van miljoenen ?

Trouwens boy,als je geen cent te makke heb geef ik je wel een gouwe tip hoor.....rapapa.......loop eens een uitzend burau binne ! .............

Reacties van normale mensen blijven welcom !
Jij zal niet eens geschikt zijn voor het lagere uitzendwerk. Maak je basisschool eens af. Misschien dat je dan normaal Nederlands kunt schrijven. Zelfs een kleuter van 5 doet het beter dan jij.
pi_68584441
BDO en Mazars klein noemen.... zucht. Dat zijn toch die so-called "we willen bij de grote 4 horen maar we horen er net niet bij" kantoren.

Wat betreft de prijs zou ik het eerder bij de wat kleinere kantoren zoeken zoals Alfa, Gibo, Accon, de Jong & Laan, Meeuwsen Ten Hoopen, ABAB etc. etc.
Prijs-kwaliteit doen deze kantoren absoluut niet onder voor de genoemde kantoren en voor het grootste deel van de MKB ondernemers voldoen ze perfect.

En vergeet het administratiekantoor om de hoek niet die ook voor veel ondernemers voldoende biedt.
pi_68584778
Voordat er nog meer mensen zinnig gaan reageren, lees eerst even dit door:
deloite of kpmg ?

Dan heb je een beetje beeld hoe TS tegen het bedrijfje van mams aankijkt en wat voor giga-voordelen hij denkt te gaan halen uit een internationale structurering van het bedrijfje van mama. Tevens zijn alle antwoorden zo ongeveer al gegeven in dat topic
pi_68726511
Kijk eerst welke diensten je nodig hebt,als dat ook bij het kleine kantoortje goed geregeld is kijk dan naar het pand waar ze inzitten en naar de auto's waar ze in rijden,een groot pand en grote auto's bedenk dan dat de kosten waarschijnlijk ook stukken hoger liggen en wie moeten die kosten betalen?
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')