Hoi
Allereerst, dit is een schrijnend serieus topic, dus a.u.b. geen rel zoekers hier..
Eén heel goede vriendin van mij heeft dringend hulp nodig, uit machteloosheid keer ik mijzelf tot fok omdat ik echt niet weet hoe ik hier nog verder mee kom aangezien alle mogelijke oplossingen op lijken te zijn..

Mijn vriendin is momenteel zwanger van haar 6e kindje, ze had alles redelijk voor elkaar en wou tijdens haar zwangerschap aan een nieuwe studie beginnen aan de Pabo.
Tijdens de zwangerschap heeft de vader van het kindje haar plotseling verlaten en is ze in een groot gat gevallen, ze moest een uitkering aanvragen omdat ze niet kan werken.
Dit vanwege fysieke problemen in haar zwangerschap maar dat was allemaal lastig ivm de papier zooi waar ze niet door heen kwam en deze is tot op heden nog niet rond. Maar zal wel binnenkort rondkomen is er gezegd. Het einde wat dat betreft lijkt nu in zicht te komen. Gelukkig..
De studieboeken die ze nodig had voor haar opleiding moesten nog betaald worden maar daar had ze geen geld meer voor omdat ze ook eten voor haar kinderen moest kopen, nu konden er gelukkig wbt de huur etc. regelingen getroffen worden wat betreft later betalen maar de Pabo eiste zijn geld terug, dit was eind vorig jr. en deze zaak is nu behoorlijk uit de hand gelopen.
Mijn vriendin heeft helaas geen contact meer met haar ouders aangezien deze alleen maar met hun eigen dingen bezig zijn. Ze heeft al contact gezocht met verschillende hulpverlenende instanties zoals schuldhulp, gkb, mee etc. etc. Maar deze kunnen nog niets doen omdat er nog geen indicatie gegeven kan worden wat haar vaste lasten worden omdat ze over 2mnd een nieuw huis opgeleverd krijgt.. (deze is haar toegewezen door de woningbouw nadat haar buurman haar huis binnengedrongen was in een moment van gekte).
Het gkb heeft contact opgenomen met de desbetreffende deurwaarder om te kijken of er nog een regeling mogelijk is, en ze heeft zelf aangegeven dat ze desnoods haar kinderbijslag wil overmaken in delen. Maar het antwoord is NEE en er is nu middels een rechtzaak besloten tot inboedel beslaglegging… Ondanks dat ze aangeeft dat ze in termijnen wil betalen...
Morgen komen ze bij haar thuis langs om een inventaris op te maken…
Er staat niets van waarde in het huis en ze heeft 5 kinderen en is verdorie zwanger…

Het gaat om 1100e.. Als ik het had zou ik het per direct geven maar zit zelf ook helemaal aan de grond momenteel na het verliezen van mijn baan…
Ik vraag me af of er nog iemand een idee heeft of advies of wat dan ook waar we nog mee aan de slag kunnen gaan om te voorkomen dat ze straks in een leeg huis mag gaan bevallen..
Alvast bedankt voor het nemen van de moeite om dit te lezen, en sorrie voor de typefouten etc..
Groetjes Logi
[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeen op 29-04-2009 10:09:22 ]