abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68480699
Hoi

Allereerst, dit is een schrijnend serieus topic, dus a.u.b. geen rel zoekers hier..

Eén heel goede vriendin van mij heeft dringend hulp nodig, uit machteloosheid keer ik mijzelf tot fok omdat ik echt niet weet hoe ik hier nog verder mee kom aangezien alle mogelijke oplossingen op lijken te zijn..

Mijn vriendin is momenteel zwanger van haar 6e kindje, ze had alles redelijk voor elkaar en wou tijdens haar zwangerschap aan een nieuwe studie beginnen aan de Pabo.

Tijdens de zwangerschap heeft de vader van het kindje haar plotseling verlaten en is ze in een groot gat gevallen, ze moest een uitkering aanvragen omdat ze niet kan werken.
Dit vanwege fysieke problemen in haar zwangerschap maar dat was allemaal lastig ivm de papier zooi waar ze niet door heen kwam en deze is tot op heden nog niet rond. Maar zal wel binnenkort rondkomen is er gezegd. Het einde wat dat betreft lijkt nu in zicht te komen. Gelukkig..

De studieboeken die ze nodig had voor haar opleiding moesten nog betaald worden maar daar had ze geen geld meer voor omdat ze ook eten voor haar kinderen moest kopen, nu konden er gelukkig wbt de huur etc. regelingen getroffen worden wat betreft later betalen maar de Pabo eiste zijn geld terug, dit was eind vorig jr. en deze zaak is nu behoorlijk uit de hand gelopen.

Mijn vriendin heeft helaas geen contact meer met haar ouders aangezien deze alleen maar met hun eigen dingen bezig zijn. Ze heeft al contact gezocht met verschillende hulpverlenende instanties zoals schuldhulp, gkb, mee etc. etc. Maar deze kunnen nog niets doen omdat er nog geen indicatie gegeven kan worden wat haar vaste lasten worden omdat ze over 2mnd een nieuw huis opgeleverd krijgt.. (deze is haar toegewezen door de woningbouw nadat haar buurman haar huis binnengedrongen was in een moment van gekte).

Het gkb heeft contact opgenomen met de desbetreffende deurwaarder om te kijken of er nog een regeling mogelijk is, en ze heeft zelf aangegeven dat ze desnoods haar kinderbijslag wil overmaken in delen. Maar het antwoord is NEE en er is nu middels een rechtzaak besloten tot inboedel beslaglegging… Ondanks dat ze aangeeft dat ze in termijnen wil betalen...

Morgen komen ze bij haar thuis langs om een inventaris op te maken…
Er staat niets van waarde in het huis en ze heeft 5 kinderen en is verdorie zwanger…

Het gaat om 1100e.. Als ik het had zou ik het per direct geven maar zit zelf ook helemaal aan de grond momenteel na het verliezen van mijn baan…

Ik vraag me af of er nog iemand een idee heeft of advies of wat dan ook waar we nog mee aan de slag kunnen gaan om te voorkomen dat ze straks in een leeg huis mag gaan bevallen..

Alvast bedankt voor het nemen van de moeite om dit te lezen, en sorrie voor de typefouten etc..
Groetjes Logi

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeen op 29-04-2009 10:09:22 ]
pi_68480862
rot voor je vrinedin, maar ik begrijp haar ex niet. waarom zou hij plotseling weggaan? maargoed...

kon je deze niet beter bij WGR zetten? daar zitten meet mensen die je er eventueel mee kunnen helpen.

pi_68480905
Het enige wat ik kan bedenken is de deurwaarder omzeilen en contact opnemen met de schuldeiser zelf? Ik denk dat alleen zij opdracht kunnen geen aan de deurwaarder om iig niet op deze manier achter haar aan te zitten omdat dit voor beide partijen niet wenselijk is.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_68480939
Zij begrijpt hem ook niet.. maar dat is helaas momenteel niet het hoofdprobleem..

Ik wist niet waar ik hem moest zetten
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:05:16 #5
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:06:20 #6
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_68480973
De vader van het kindje? En die andere 5?

Huis leeghalen om de schade te beperken en mevrouw moest zich eens afvragen waarom ze aan de zesde begonnen is...
power to the people
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:06:45 #7
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_68480994
klote voor je vriedin logi
heeft ze niet een auto die ze kan verkopen?
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_68481003
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het enige wat ik kan bedenken is de deurwaarder omzeilen en contact opnemen met de schuldeiser zelf? Ik denk dat alleen zij opdracht kunnen geen aan de deurwaarder om iig niet op deze manier achter haar aan te zitten omdat dit voor beide partijen niet wenselijk is.
Er is dus geprobeerd om contact op te nemen, maar het enige antwoord is nee..

Ik snap de deurwaarder ook niet omdat volgens mij die hele beslaglegging duurder is dan wat ze er uit kunnen halen omdat ze niets van waarde heeft staan
pi_68481004
Zijn de kinderen allemaal van dezelfde vader? Dan moet daar ook wel iets te halen zijn toch?

Hij zal allimentatie moeten gaan betalen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_68481036
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:06 schreef BarraCupraCuda het volgende:
klote voor je vriedin logi
heeft ze niet een auto die ze kan verkopen?
Nee die heeft ze niet.. ze had zelfs de spel computers al verkocht om eten te kunnen kopen ..
pi_68481055
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zijn de kinderen allemaal van dezelfde vader?
Gokje wagen? Nee.
pi_68481082
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zijn de kinderen allemaal van dezelfde vader? Dan moet daar ook wel iets te halen zijn toch?

Hij zal allimentatie moeten gaan betalen.
Probleem is dat dit niet op korte termijn gaat lukken.. en er echt een korte termijn oplossing gezocht moet worden..
pi_68481178
Maar wat is de situatie? Hij HEEFT het geld ook niet? Hij WIL haar niet helpen?

Want als al die kinderen van 1 babydaddy zijn zal hij toch niet willen dat de commode onder de babybillen vandaan in beslag genomen wordt?

Als hij niet WIL (en het zijn dus allemaal zijn kinderen) al die kinderen in de bolderkar laden en op zijn stoep zetten. Nog al makkelijk, weggaan en een ander met je 6 jong en een minischuld die maxiproblemen gaat opleveren zeker icm die 6 koters laten zitten.
pi_68481184
Ik vraag mij af hoe die rechtszaak gegaan is dan. Geen rechter die 5 kinderen voor 1100 euro in een leeg huis zet.

Maar goed...
Ik neem aan dat ze met terugwerkende kracht recht heeft op die uitkering?
Als ze ingeschreven staat bij de Pabo die geld eist, heeft ze dan ook recht op belastingaftrek van die opleiding?
Bovendien de kinderbijslag van 5 kinderen zou ook niet weinig zijn. Misschien dat daar een voorschot op kan komen.

Ik denk eigenlijk in dit geval dat er nog best mogelijkheden moeten zijn.
pi_68481187
Heeft ze geen andere vrienden die samen die 1100 E bij elkaar kunnen leggen? En dan daarna, met het acuutste probleem even uit de weg, de hulpverlening in. Want met zo'n talent om jezelf in de nesten te werken kun je wel wat begeleiding gebruiken.
pi_68481192
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:06 schreef beestjuh het volgende:
De vader van het kindje? En die andere 5?

Huis leeghalen om de schade te beperken en mevrouw moest zich eens afvragen waarom ze aan de zesde begonnen is...
Ze is niet zo jong als de meeste mensen hier, en een volgende relatie beginnen als er in het verleden ooit 1 mislukt is is volgens mij redelijk normaal..

Maar ok, ik ga liever in op oplossingen momenteel..
pi_68481240
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:11 schreef Vitalogy het volgende:
Ik vraag mij af hoe die rechtszaak gegaan is dan. Geen rechter die 5 kinderen voor 1100 euro in een leeg huis zet.

Maar goed...
Ik neem aan dat ze met terugwerkende kracht recht heeft op die uitkering?
Als ze ingeschreven staat bij de Pabo die geld eist, heeft ze dan ook recht op belastingaftrek van die opleiding?
Bovendien de kinderbijslag van 5 kinderen zou ook niet weinig zijn. Misschien dat daar een voorschot op kan komen.

Ik denk eigenlijk in dit geval dat er nog best mogelijkheden moeten zijn.
Een voorschot op kinderbijslag? Lijkt me niet dat dat gaat gebeuren.

TS, jij zegt dat je die 1100e direct zou geven als je ze had? Neem aan dat je daar een NIET vergeten bent. De kans dat je dat ooit terugkrijgt is nihil, zeker in een vriendschap.
  dinsdag 28 april 2009 @ 23:14:49 #18
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_68481272
quote:
Morgen komen ze bij haar thuis langs om een inventaris op te maken…
Er staat niets van waarde in het huis
Hm, wat zullen ze dan meenemen? Van een kale kip...
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_68481284
Onzin tho_Omas. ik heb ook wel flinke bedragen aan vrienden uitgeleend (niet zo flink, maar ook flink) in noodsituaties en dat stond in no-time weer netjes op mijn rekening. Soms in termijnen, maar allemaal zeer netjes afgehandeld.
pi_68481288
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:12 schreef ShadyLane het volgende:
Heeft ze geen andere vrienden die samen die 1100 E bij elkaar kunnen leggen? En dan daarna, met het acuutste probleem even uit de weg, de hulpverlening in. Want met zo'n talent om jezelf in de nesten te werken kun je wel wat begeleiding gebruiken.
Nee helaas niet momenteel, evt. voor eten oid kan natuurlijk wel wat geregeld worden, maar qua geld is de timing zwaar K.

En zichzelf in de nesten werken is nogal cru aangezien ze hier niet zelf voor gekozen heeft.
pi_68481348
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:13 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

TS, jij zegt dat je die 1100e direct zou geven als je ze had? Neem aan dat je daar een NIET vergeten bent. De kans dat je dat ooit terugkrijgt is nihil, zeker in een vriendschap.
Ja goed ik weet niet precies hoe dat gaat met kinderbijslag ik heb zelf geen kinderen, maar normaal gesproken heb je ook zoiets als een voorlopige belastingteruggave. Dat is ook een voorschot.
pi_68481351
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:13 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Als ik het had ja, en nee ik zou het niet terug hoeven, ik ken haar al jaren en ze is iemand met een hart van goud die altijd voor anderen klaar staat, op het moment dat ik haar zou kunnen helpen zou ik het per direct doen, zonder iets terug te verwachten.
pi_68481376
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Onzin tho_Omas. ik heb ook wel flinke bedragen aan vrienden uitgeleend (niet zo flink, maar ook flink) in noodsituaties en dat stond in no-time weer netjes op mijn rekening. Soms in termijnen, maar allemaal zeer netjes afgehandeld.
Tja, dan heb je geluk gehad denk ik. Ik zou er niet aan beginnen. Zeker ook omdat je je vriendschappelijke band op t spel zet. Jij bent immers schuldeiser. Wat doe je als zo'n vriend niet betaald? Of steeds aan het uitstellen gaat?
pi_68481415
Ik heb ook wel driecijferige bedragen uitgeleend aan vrienden, altijd keurig teruggehad. En zelf duizenden euro's geleend van m'n zus, inmiddels allemaal netjes terugbetaald. Natuurlijk kan dat. Je moet alleen zelf je vrienden/familie goed inschatten.
pi_68481436
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:17 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Tja, dan heb je geluk gehad denk ik. Ik zou er niet aan beginnen. Zeker ook omdat je je vriendschappelijke band op t spel zet. Jij bent immers schuldeiser. Wat doe je als zo'n vriend niet betaald? Of steeds aan het uitstellen gaat?
Kweetnie maar op het moment dat je echt vrienden bent, maakt geld mij helemaal niets uit. Als het maar geen laksheid of gewoonte wordt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')