ik zou uitgaan van ongeveer 1.000 euro, als je alle examens in 1x haalt.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:42 schreef PeuRac het volgende:
Misschien een domme vraag, maar wat kost het ongeveer om een motorrijbewijs te halen. Voor iemand die nooit scooter gereden heeft?
Moet straks misschien elke dag Utrecht - Amsterdam doen, dat lijk me een stuk prettiger op de motor, aangezien ik het in 2008 ook heb gedaan en toen elke dag anderhalf uur bezig was.
1000 eypo's is wel erg optimistisch. gemiddeld 1500 zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 23:34 schreef Johnns het volgende:
[..]
ik zou uitgaan van ongeveer 1.000 euro, als je alle examens in 1x haalt.
Gewoon even informeren bij wat rijscholen in de buurt. Prijzen kunnen erg verschillen, maar als je twee rijscholen met goede prijs / kwaliteit (check cbr voor het slagingspercentage) vind, gewoon twee maal een proefles aanvragen en dan geven de instructeurs zelf aan hoeveel lessen je ongeveer nodig hebt.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 22:42 schreef PeuRac het volgende:
Misschien een domme vraag, maar wat kost het ongeveer om een motorrijbewijs te halen. Voor iemand die nooit scooter gereden heeft?
Moet straks misschien elke dag Utrecht - Amsterdam doen, dat lijk me een stuk prettiger op de motor, aangezien ik het in 2008 ook heb gedaan en toen elke dag anderhalf uur bezig was.
quote:Op woensdag 3 juni 2009 12:33 schreef Sequencial het volgende:
Vaste kosten per 1 januari 2009:
Theorie-examen in klassikaal verband: ¤32,45.
Praktijkexamen A Voertuigbeheersing: ¤45,05
Praktijkexamen A Verkeersdeelneming: ¤104,75
Die prijzen zijn alleen wat de kosten bij het CBR zijn, daarop komen nog de kosten van de rijschool.quote:Op woensdag 3 juni 2009 17:54 schreef ForumGek het volgende:
[..]
![]()
Bij mijn rijschool kost AVD 95 en AVD 240, wat een verschil zeg !dan ben ik al bijna het dubbele verder, en dan zijn de lessen er nog niet bij (38 euro met z'n 2-en per 60 minuten).
Morgen AVB, heb er wel vertrouwen in. Vandaag laatste les gehad en ging wel lekker alleen niet zo veel tips gehad omdat er ook 3 vrouwen in mijn groepje zaten.
Hm da's waar, dat zat er ook nog bij natuurlijk... dus was ik ook meer kwijt.quote:Op woensdag 3 juni 2009 18:22 schreef sander89 het volgende:
Die prijzen zijn alleen wat de kosten bij het CBR zijn, daarop komen nog de kosten van de rijschool.
Uur inrijden, afrijden en weer terug naar de rijschool ben je ook zo 2.5/3 uur verder.
Dus super duur is dat ook weer niet als dat allemaal in die prijs zit?
Dat kon niet, want ik had be nodig voor mijn werk!quote:Had je ze niet beter dichter bij elkaar kunnen halen, bijvoorbeeld BE en A tegelijk op het pasje laten "bijschrijven", scheelt weer 41 euro he..
Dat is ook niet zo, het rijksgedeelte van het rijbewijs is 9,50 de rest mogen de gemeenten zelf bepalen.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 16:53 schreef AudiS4S5 het volgende:
[..]
Dat kon niet, want ik had be nodig voor mijn werk!
Het gaat me ook niet echt om het geld,(baas betaald toch), maar gewoon om het feit dat de gemeente voor elk rijbewijs gewoon ¤41 vangt.. Ze maken mij niet wijs dat het daadwerkelijk ¤41 kost om dat pasje te fabriceren.
Nu nog droog weer zodat we weer kunnen rijden...quote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:24 schreef Sequencial het volgende:
Ik heb een Honda Shadow VT500C uit 1983 gekocht![]()
Nu nog 't schuurtje herinrichten zodat ie daar bij in past...
Het is niet echt leuk om een motor te hebben voordat je rijbewijs heb want elke als ik door de schuur loop dan schreeuwt die motor gewoon van dat ik er op moet rijden. Moeilijk hoor om hem te laten staanquote:Op woensdag 10 juni 2009 10:45 schreef ForumGek het volgende:
Tof dat een aantal van jullie al een motor hebben klaarstaan, dat maakt de drang om te slagen alleen maar groter, en dan kan je ook daadwerkelijk regelmatig gaan rijden daarna.
Ik moet het waarschijnlijk op een Vespa P150X uit 1981 gaan doen. Me ouders vertrouwen me nog niet toe op m'n vaders echte motor (Honda CBR 1100 Blackbird).
Dat is wel echt ontiegelijk dom van je om te doen, naast het feit dat je een dubbel misdrijf pleegt (geen rijbewijs EN geen verzekering) kan je problemen met werk e.d. krijgt...quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:34 schreef Wisheh het volgende:
[..]
Het is niet echt leuk om een motor te hebben voordat je rijbewijs heb want elke als ik door de schuur loop dan schreeuwt die motor gewoon van dat ik er op moet rijden. Moeilijk hoor om hem te laten staanLukt me ook niet altijd
De drang om zelf te gaan rijden kan ik goed weerstaan hoor, wel een aantal keer gaan rijden met mijn motor, alleen dan iemand anders achter het stuur...quote:Op woensdag 10 juni 2009 13:34 schreef Wisheh het volgende:
[..]
Het is niet echt leuk om een motor te hebben voordat je rijbewijs heb want elke als ik door de schuur loop dan schreeuwt die motor gewoon van dat ik er op moet rijden. Moeilijk hoor om hem te laten staanLukt me ook niet altijd
Het is niet anders dan met een 70cc scooter rijden, en dat hebben ook vele van ons wel eens gedaan.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:45 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Dat is wel echt ontiegelijk dom van je om te doen, naast het feit dat je een dubbel misdrijf pleegt (geen rijbewijs EN geen verzekering) kan je problemen met werk e.d. krijgt...
De kans op ongelukken is alleen wat groter, omdat je snelheid hoger is en je sneller op een bepaalde snelheid zitquote:Op woensdag 10 juni 2009 17:03 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het is niet anders dan met een 70cc scooter rijden, en dat hebben ook vele van ons wel eens gedaan.
Ja slim is het niet maar heb al aardig wat crossmotor ervaring (weg & offroad) dus weet wel hoe een motor reageert etc.Oja en het is een enduro omgebouwd tot SM dus bijna zelfde als een crosser. En is wel verzekerd alleen niet met mij eropquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:45 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Dat is wel echt ontiegelijk dom van je om te doen, naast het feit dat je een dubbel misdrijf pleegt (geen rijbewijs EN geen verzekering) kan je problemen met werk e.d. krijgt...
Oooooh, dan is het geen probleem!quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:03 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het is niet anders dan met een 70cc scooter rijden, en dat hebben ook vele van ons wel eens gedaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fingerspitzgefühl
Dat is niet waar. Rijden zonder rijbewijs is geen misdrijf, slechts een overtreding en wordt gewoon via een transactievoorstel afgehandeld. Zo uit mijn hoofd 190 euro.quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:24 schreef Robin__ het volgende:
Ik denk dat het je nog zal verbazen hoeveel mensen er op de weg rijden zonder rijbewijs.. als ze je pakken krijg je trouwens gewoon een rij ontzegging waardoor je je rijbewijs de komende tijd niet eens mag halen.. het blijft niet bij een boete.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |