Ja die krengen werken ook niet, heb een hoop stijlen aangemaakt, wil ik 1 woord bold maken, wordt heel de tekst boldquote:Op dinsdag 28 april 2009 11:23 schreef DragonFire het volgende:
Zucht... Gebruik dan ook de stijlen.
hoeveel aanslagen per minuut?quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:30 schreef Bonger1911 het volgende:
Nooit problemen mee gehad. Maar ik heb dan ook een ECDL diploma![]()
Heeft toch niks met ECDL te makenquote:
Dan typ je toch in Word en sla je op als HTML bestand en dan geef je dat bestand aan LaTeX en dan denkt LaTeX zo van "?????" en dan Profit!quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:18 schreef Ascendancy het volgende:
openoffice.org
Doe je inspringen niet gewoon met tab?
Latex is trouwens best kut. Alles in HTML typen wordt je echt zat.
Nee, een tab doet alleen de huidige regel en de volgende regel zit dan wel weer tegen de linker kantlijn geplakt. Ik wil dan altijd een blok met meerdere zinnen ingesprongen hebben. En dat moet met hanging indent of hoe dat ook heten mag.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:18 schreef Ascendancy het volgende:
openoffice.org
Doe je inspringen niet gewoon met tab?
quote:
quote:
quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:19 schreef Biancavia het volgende:
Absoluut terechte klacht!
Programma's die denken het beter te weten dan de gebruiker.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:21 schreef geelkuikentje het volgende:
Vind dat ook heel irritant, dus zeer terechte klacht. Probeer in powerpoint de regelafstand eens standaard in te stellen. Dat gaat dus niet. Als je tekst tikt en op enter drukt krijg je altijd 1,5 regel afstand terwijl ik dat helemaal niet wel.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:25 schreef sinadO het volgende:
Oh jezus ja, terechtste klacht ooit. Terechtste zeg ik je!
quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:29 schreef S.Seagal het volgende:
Terechte klacht. Ook irritant als word in een keer dingen gaat opsommen voor je terwijl je dit totaal niet wilt. Ben je uren bezig met enteren en backspace
quote:
Eensquote:Op dinsdag 28 april 2009 11:37 schreef Pyjama het volgende:
Word.
Terechte klacht dus, ik loop er ook altijd mee te worstelen.
Jaja, ik weet dat wel. Maar hiero worden alle instellingen steeds weer teruggesteld op de waardeloze defaults (Citrix sessie). En steeds alle vinkjes weer omzetten is ook frustrerend.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:49 schreef switchboy het volgende:
Je kan dat autocorrectie bij 2007 uitzetten...
Autocorrectie --> Autoopmaak tijdens typen ---> vinkjes weghalen bij alle irritante functies.
Oftewel RTFM voor je klaagt
ALT-F3quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:13 schreef BrandX het volgende:
Terechte klacht. Ik mis op dat soort momenten nog steeds het onderwaterscherm van WordPerfect
Dit dus. Ik heb het ook gewoon uitstaan en gebruik alleen maar Word.quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:49 schreef switchboy het volgende:
Je kan dat autocorrectie bij 2007 uitzetten...
Autocorrectie --> Autoopmaak tijdens typen ---> vinkjes weghalen bij alle irritante functies.
Oftewel RTFM voor je klaagt
Terechte klacht. Open Office.quote:Op dinsdag 28 april 2009 13:58 schreef BluesRebel het volgende:
Ik zie veel mensen klagen.. wat voor programma's gebruiken jullie dan?
Juist; hoger opgeleiden zijn slim genoeg Word het raam uit te tyfen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:40 schreef fathank het volgende:
Niet met Word om kunnen gaan is trouwens typisch HBO.
Nou, kom zeg, wat een generalisatie...quote:Op dinsdag 28 april 2009 15:59 schreef fathank het volgende:_!
Ik heb op een HBO-instelling op systeembeheer gewerkt en er zijn werkelijk waar maar heel weinig mensen dommer met computers dan HBO'ers.
FAIL!quote:
Guiltyquote:Op dinsdag 28 april 2009 17:37 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nou, kom zeg, wat een generalisatie...
Ik heb HBO Informatica gedaan en ben niet echt de domste met computers.
Ik doe ook alles netjes in stijlen, en ik weet als een van de weinige dat een Enter in Word geen nieuwe regel geeft maar een nieuwe paragraaf (een echt belangrijk onderscheid, zoek dat maar eens uit (hint: weduwen en wezen en paginaovergangen!!)).
Bottom line: Word is gewoon zeer onhandig met die alinea inspringingen en bullets, wat Microsoft ook probeert eraan te fixen met die automatisch aanvullers enzo.
LaTex met Vim, perfecte combinatie.
quote:
Eh, HTML?quote:Op dinsdag 28 april 2009 11:18 schreef Ascendancy het volgende:
1 2 3 4 5 | \item Dit \item En dit \item En ook dit \end{itemize} |
goed idee, waar kan ik me aanmelden? Ik weet ook nog niet hoe ik een inhoudsopgave moet maken waarbij je ergens op klikt en dan naar die blz gaatquote:Op dinsdag 28 april 2009 11:25 schreef Chinless het volgende:
misschien moeten jullie gewoon een cursus word krijgen ofzo.
Je kan handig, dmv een opmaak profiel alles perfect werkend krijgen.
Gebruik gewoon LaTeX instead:quote:Op woensdag 29 april 2009 09:03 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
goed idee, waar kan ik me aanmelden? Ik weet ook nog niet hoe ik een inhoudsopgave moet maken waarbij je ergens op klikt en dan naar die blz gaat
1 2 3 4 5 6 7 | \usepackage{hyperref} %zorgt voor klikbare links \begin{document} \maketitle %titelpagina \tableofcontents %maakt een inhoudsopgave met links dankzij hyperref \begin{chapter} ... %daadwerkelijke inhoud volgt |
shift-enter (ctrl-enter) gaat fout als de tekst uitgevuld is, zoals ik altijd doe. Want dan vult hij de 3 woorden op de laatste regel ook uit, met dus 6cm witruimte tussen elk woord. Dus dat is geen optie.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:43 schreef jack4ya het volgende:
Als men het verschil zou leren tussen enter en shift-enter, zou het een hoop schelen.
En uitlijnen met tabs of spaties (*ril*) is al helemaal uit den boze!
Hoe vaak ik geen zooi aangeleverd krijg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |