abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68441330
Fit for free, het uit Amerika overgewaaide concept op fitnessgebied waarbij er zo min mogelijk begeleiding en persoonlijke service is maar daarentegen de prijzen relatief laag kunnen blijven.

Als je het over begeleiding hebt bij fot for free kun je bijna over een manco spreken, maar wanneer de betaling volgens Fit for free te laat is is er opeens allerlei activiteit van incassobureaus en betalingsherinneringen waar ze wel weer veel energie in willen steken.

Bij mij is de situatie als volgt, ik wilde het abonnement beeindigen maar kreeg te horen dat de opzegtermijn net weer verstreken was en dat ik weer verplicht 12 maanden lid moest blijven. Oké, mijn eigen schuld, ik had die irritante lettertjes in het contract niet goed gelezen.

vervolgens was ik volgens Fit for free te laat met een betaling, maar had deze 1 dag eerder overgemaakt voordat ik de aanamning kreeg. Volgens mij hebben deze elkaar juridisch gekruist.
Wel krijg ik allerlei incassokosten, zoals je kunt lezen in de brief die ik geschreven heb meer dan 300 euro boven op het oorspronkelijke bedrag, hoe durven ze

na wat gezeik bij de balie en wat discussies wat nergens op uit liep maar een brief geschreven naar dat incassobureau, van hun een brief terug gekregen dat ze het weer terug gekoppeld hebben naar Ft for Free.

Ik ga dus niet akkoord met deze kosten maar zorg wel dat ik elke maand mijn contributie betaal, maar als ik wil inchecken bij Fit for free mag ik niet naar binnen want ik moet eerst de incassokosten voldoen

Ik betaal dus voor een product waar ik geen gebruik van mag maken en moet nog ruim 7 maanden contributie betalen en al die tijd krijg ik dus niets terug voor mijn geld.

Ook reageert het incassobureau niet meer, ik krijg geen aanmaningen meer van het incassobureau en fit for free stuurd ook geen rekeningen meer, niemand laat wat van zich horen, alleen mag ik nog steeds niet naar binnen

Klacht: wat moet je nu met zulke eikels?

Direct Incasso
Nedincasso B.V
Postbus 95
6800 AB
Arnhem

Dossiernummer: D01***********
Betreft : Fit For Free B.V Groningen / 3892
Deel: 1

********* 30-1-2009

Geachte mijnheer / mevrouw

Ik heb van u een brief ontvangen met een totaal som van: 334,34 voor u cliënt Fit for free te Groningen.

De oorspronkelijke rekening betrof op 18-11-2008 16,95 euro, hiervan heb ik ook een betalingsherinnering van Fit for free voor ontvangen. Op 13-12-2008 heb ik 33.90 betaald van voorgaande maand plus het abonnementsgeld van de nieuwe maand. Tussen de betalingsherinnering en de betaling zat dus nog geen maand tussen.

Ik heb geen verdere aanmaningen ontvangen van Fit for free, toen ik bij fit for free wilde inchecken vertelden ze mij dat er nog geld openstond; namelijk aanmaningskosten. Dit terwijl ik geen enkele aanmaning heb ontvangen maar slechts betalingsherinnering die ik inmiddels allang voldaan heb.

Omdat ik geen verdere aanmaning heb ontvangen hebben de betaling en u schrijven/ aanmaning elkaar gekruist.
Juridisch gezien heeft het betalingsverkeer elkaar gekruist en is alles bij Fit For Free aangezuiverd. Ook de maand januari heb ik inmiddels betaald.

Daarom zal ik deze aanmaning en incassokosten ook niet betalen gezien ik geen aanmaningen heb ontvangen van fit for free. Of dit bij de post is misgegaan of dat ze niet verstuurd zijn laat ik in het midden.

Deel 2

De hoofdsom voor de laatste betalingsherinnering was ook 16,95 (zie bijlage) Dat het bedrag nu opeens 334,34 euro is terwijl ik alle kosten heb voldaan vind ik zeer merkwaardig.

Ik wil u er daarom nadrukkelijk op wijzen dat alles betaald is en dat ik geen aanmaningen van fit for free heb ontvangen. Daarnaast wil ik u er nogmaals op wijzen dat op 18-11-2008 de hoofdsom 16,95 was en dat het abonnementsgeld ook 16,95 per maand is. En deze heb ik allen voldaan zonder dat ik dus verdere aanmaningen heb ontvangen van Fit For Free.

Nu zal u uit dit alles duidelijk worden dat 16.95 euro op 18-11-2008 (die nog in 2008 voldaan is) op 27-1-2009 niet kan veranderen in 334,34 euro.

Ik verzoek u daarom vriendelijk deze procedure per direct stop te zetten en de incasso en aanmaningskosten ongedaan te maken.

Indien u toch de procedure voort wilt zetten wil ik u vragen een specificatie op te sturen waar exact de totale kosten uit bestaan zodat ik deze aan mijn advocaat kan overhandigen, zodat ik via gerechtelijke stappen de kwijtschelding zal op moeten eisen gezien ik hier naar mijn inziens recht op heb. Een specificatie van u kant zal hier ook zeker aan bijdragen om duidelijkheid te scheppen.
In de specificatie zou ik graag willen zien hoe u aan de 334.34 bent gekomen, welke maanden dit betreft, wat het percentage van de incassokosten betreft etc. Gelieve dit zo duidelijk en inzichtelijk mogelijk naar mij toe te zenden.

Graag ontvang ik van u binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie op mijn schrijven en argumenten, mocht ik geen inhoudelijke reactie ontvangen dan zal ik verder op u schrijven niet meer reageren wat mijn recht is zoals u waarschijnlijk van op de hoogte bent.
  maandag 27 april 2009 @ 22:39:22 #2
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_68441382
zodra je wilt opzeggen schijnt er veel gekloot te zijn ja
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
  maandag 27 april 2009 @ 22:39:48 #3
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_68441414
Schopje WGR?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  maandag 27 april 2009 @ 22:40:25 #4
3185 Adelante
To let it go now
pi_68441446
quote:
Op maandag 27 april 2009 22:39 schreef griekjeee het volgende:
Opzeggen is bij alle sportscholen problematisch.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 27 april 2009 @ 22:40:57 #5
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_68441479
quote:
Op maandag 27 april 2009 22:40 schreef Adelante het volgende:

[..]

Ook in dit geval dus
pi_68441599
OMFG Dus omdat je ietsepietse te laat betaalde wouden ze van 16 euro 300 euro maken? wat ongeveer een 2jarige betaling is lol
Steam id : Kim the boss.
pi_68441682
quote:
Op maandag 27 april 2009 22:43 schreef Karasta het volgende:
OMFG Dus omdat je ietsepietse te laat betaalde wouden ze van 16 euro 300 euro maken? wat ongeveer een 2jarige betaling is lol
yepss
  maandag 27 april 2009 @ 22:45:34 #8
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_68441700
quote:
Op maandag 27 april 2009 22:43 schreef Karasta het volgende:
Ze moeten op een manier de lage abonnementskosten compenseren he...
pi_68441981
Over de exorbitante incasso kosten: zoek eens op rapport voorwerk II.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  maandag 27 april 2009 @ 22:52:36 #10
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_68442074
quote:

[..]

(vanaf 1.35 wordt het beter)
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_68442405
en daarvoor heb je toch rechtsbijstand verzekering?
van 16 naar 300 euro mag volgens mij helemaal niet...
pi_68442903
quote:
Op maandag 27 april 2009 22:59 schreef mschol het volgende:
en daarvoor heb je toch rechtsbijstand verzekering?
van 16 naar 300 euro mag volgens mij helemaal niet...
Ja, wel veel gekut om niks een hele rechtzaak op gaan starten.
  maandag 27 april 2009 @ 23:37:42 #13
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_68443794
quote:
Op maandag 27 april 2009 23:12 schreef sappo het volgende:

[..]

Rechtsbijstand heb je niks aan. ga naar het juridisch loket en neem via hun een advocaat (naar keuze uiteraard) voor 15 euro (3 uur). Laat die advocaat een brief schrijven en de zaak is zo opgelost. Anders span je gewoon een kort geding aan wat je gegarandeerd gaat winnen.
Een troll is een troll is nooit zomaar een troll
pi_68444791
quote:
Op maandag 27 april 2009 23:37 schreef FB14 het volgende:
Rechtsbijstand heb je niks aan. ga naar het juridisch loket en neem via hun een advocaat (naar keuze uiteraard) voor 15 euro (3 uur). Laat die advocaat een brief schrijven en de zaak is zo opgelost. Anders span je gewoon een kort geding aan wat je gegarandeerd gaat winnen.
Deze even quoten voordat ie misschien nog eens naar WGR geschopt wordt ... zoveel lachwekkende onzin in 3 regels tekst, knap hoor
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_68444999
quote:

[..]

Bij David Lloyd niet hoor.

Was zo opgezegd, geen gezeik, was ook een prima sportschool.
pi_68446763
quote:
Op maandag 27 april 2009 22:38 schreef sappo het volgende:

Bij mij is de situatie als volgt, ik wilde het abonnement beeindigen maar kreeg te horen dat de opzegtermijn net weer verstreken was en dat ik weer verplicht 12 maanden lid moest blijven. Oké, mijn eigen schuld, ik had die irritante lettertjes in het contract niet goed gelezen.
Dat is dus al een reden om me daar nooit aan te melden. Wat een huichelachtige gang van zaken daar, duidelijk een paupertoko.
pi_68446825
quote:
Op maandag 27 april 2009 22:52 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

(vanaf 1.35 wordt het beter)
Dacht ook meteen aan dat stukje.
pi_68449056
Even naar dat 0900 nummer bellen en vragen naar iemand van hogere hand. Heb ik voor mijn zusje ook gedaan en binnen een paar minuten was alles geregeld en afgehandeld.
pi_68449191
quote:
Op maandag 27 april 2009 23:12 schreef sappo het volgende:

[..]

een rechtbijstand zal echt niet direct een rechtzaak opstarten...
er zullen eerst wat officiele brieven over en weer gestuurd worden
pi_68449210
quote:
Op maandag 27 april 2009 23:37 schreef FB14 het volgende:

[..]

dus betalen voor iets waar je al voor betaald in de vorm van een verzekering? nice...
pi_68449251
Sportscholen

Zulke trieste lui daar altijd.

Toen ik mijn abonnement ging opzeggen, omdat ik door school, werk en stage echt geen tijd meer had kreeg ik een vernietigende blik van dat mens (de eigenaresse) en zei zei dat ze het ontzettend kinderachtig van me vond.

dinsdag 28 april 2009 @ 08:57:21 #22
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_68449263
Godverdomme, which reminds me dat ik me waarschijnlijk ook te laat heb afgemeld
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  dinsdag 28 april 2009 @ 09:13:55 #23
179992 Mopst3r
Believe...
pi_68449604
Ik zit daar ook, ideaal
En bij mij doen ze wel gratis begeleiding enzo hoor en gratis groepsles etc.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
  dinsdag 28 april 2009 @ 09:16:05 #24
179992 Mopst3r
Believe...
pi_68449668
Oh wacht hier gaat het helemaal niet over

Incassokosten hoef je nooit te betalen, een incassobureau mag namenlijk geen incasso over zijn eigen incassokosten uitvoeren, dus moeten zij een ander incassobureau inhuren en dan doe je gewoon hetzelfde dus dat gebeurd niet A vicious circle it is
  dinsdag 28 april 2009 @ 09:19:08 #25
139316 Pieter-utd
Art Vandelay
pi_68449731
Ik had geen problemen met opzeggen
pi_68449861
ik heb mijn opzegging tegelijkertijd met mijn aanmelding ingevuld weet je in ieder geval zeker dat je niet aan een verlenging vast zit
  dinsdag 28 april 2009 @ 09:31:39 #27
179992 Mopst3r
Believe...
pi_68450027
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 09:25 schreef Salatrel het volgende:
ik heb mijn opzegging tegelijkertijd met mijn aanmelding ingevuld weet je in ieder geval zeker dat je niet aan een verlenging vast zit
hoe reageerden ze?
pi_68450795
enigzins verbaasd maar toen ik over geen stilzwijgende verlenging willen begon snapte ze het wel meteen.

was overigens niet fit for free maar achmea health center. daar is het zowiezo na het eerste jaarcontract maandelijks opzegbaar.
pi_68458243
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 00:05 schreef r_one het volgende:

[..]

Deze even quoten voordat ie misschien nog eens naar WGR geschopt wordt ... zoveel lachwekkende onzin in 3 regels tekst, knap hoor
Ik vind het advies op zich niet raar, de eerste 3 uur is idd gratis en een brief laten schrijven door en advocaat kost 12,50 tot 15.00 euro. Als zij een brief van een advocaat ontvangen weten ze dat je er energie in steekt en zullen ze de zaak eens serieus gaan bekijken neem ik aan.
Dus echt onzin vind ik het zelf niet.
pi_68458900
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 13:45 schreef sappo het volgende:

[..]

Ik vind het advies op zich niet raar, de eerste 3 uur is idd gratis en een brief laten schrijven door en advocaat kost 12,50 tot 15.00 euro. Als zij een brief van een advocaat ontvangen weten ze dat je er energie in steekt en zullen ze de zaak eens serieus gaan bekijken neem ik aan.
het is volgens mij wel onzin om naar het juridisch loket te gaan als je een rechtsbijstand verzekering hebt...
pi_68458972
En de shirts van ADO hebben ze ook al helemaal verneukt met die lelijke rode balk

pi_68459146
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:01 schreef mschol het volgende:

[..]

het is volgens mij wel onzin om naar het juridisch loket te gaan als je een rechtsbijstand verzekering hebt...
Dat ben ik met je eens, maar ik heb niet aangegeven of ik wel of niet een heb, dat wil ik graag privé houden gezien dit nog afgehandeld moet worden.
pi_68459291
Wat een onzin, als ze jou tegenhouden bij binnenkomst ga je dikke discussie aan en laten ze je er maar door.
Op zaterdag 22 januari 2011 20:00 schreef 92Merel het volgende:
Het is best vies eigenlijk :@ Maar als je het snel doorslikt heb je er weinig last van :D
pi_68459676
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 08:56 schreef Lollifant het volgende:
Sportscholen

Toen ik mijn abonnement ging opzeggen, omdat ik door school, werk en stage echt geen tijd meer had kreeg ik een vernietigende blik van dat mens (de eigenaresse) en zei zei dat ze het ontzettend kinderachtig van me vond.

Zo zat ik bij een sportschool waar ik 1 keer per half jaar kon opzeggen... natuurlijk was ik te laat, maar ik dacht "als ik nu vast opzeg voor over een half jaar, kan ik het in ieder geval niet meer vergeten". Dus stuurde ik een brief dat ik er eerst mogelijke datum mijn contract wilde stopzetten. So far so good...

Krijg ik een super lompe brief terug met stukken vetgedrukt en in hoofdletters dat ik 6 weken te laat was met opzeggen en dat ik vooral niet moest denken dat ze wel een uitzondering zouden maken. Eikel, ik was geen 6 weken te laat, ik was 20 weken te vroeg.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_68459711
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:10 schreef leetzors het volgende:
Wat een onzin, als ze jou tegenhouden bij binnenkomst ga je dikke discussie aan en laten ze je er maar door.
Alleen het is maar de vraag of ze toe geven, ik ben noodgewdongen lid geworden van een andere sportschool omdat ik daar niet kon fitnessen, nu betaal ik dus ook nog dubbele contributie.
pi_68459808
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:19 schreef Levitation het volgende:

[..]

Zo zat ik bij een sportschool waar ik 1 keer per half jaar kon opzeggen... natuurlijk was ik te laat, maar ik dacht "als ik nu vast opzeg voor over een half jaar, kan ik het in ieder geval niet meer vergeten". Dus stuurde ik een brief dat ik er eerst mogelijke datum mijn contract wilde stopzetten. So far so good...

Krijg ik een super lompe brief terug met stukken vetgedrukt en in hoofdletters dat ik 6 weken te laat was met opzeggen en dat ik vooral niet moest denken dat ze wel een uitzondering zouden maken. Eikel, ik was geen 6 weken te laat, ik was 20 weken te vroeg.
pi_68459908
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 08:57 schreef Damzkieee het volgende:
Godverdomme, which reminds me dat ik me waarschijnlijk ook te laat heb afgemeld
Heb er ook een jaartje gezeten, wat een paupertent was dat zeg (bij dekamarkt daar)

Zit nu mooi bij Health City all inclusive voor 36eur per maand. Mooi squashen, sauna, zonnebank en drinken er gratis bij

Oja, bij mij zeiden ze dat ze de brief niet ontvangen hadden Ben er gelijk naar toe gegaan en vertelt dat het een aangetekende brief was (wat niet zo was, normale brief ) en toen hebben ze het alsnog beeindigd
pi_68459984
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 13:45 schreef sappo het volgende:
1. Lang niet elke jurist of meester in de rechten is ook advocaat. Een advocaat haalt voor 15 euro nog niet eens de dop van z'n vulpen.
2. Het Juridisch Loket verkiezen boven een RBV omdat je "aan een RBV niks hebt" ....
3. (de meest idiote) Waarom zou JIJ een kort geding starten?

Triple dus
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_68460027
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 00:12 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:

[..]

Bij David Lloyd niet hoor.

Was zo opgezegd, geen gezeik, was ook een prima sportschool.
Klopt en bij Fitness First heb ik dit ook. Zolang maar gewoon aan je contract houd.
Overigens is dat het probleem niet, TS heeft gewoon te laat betaald waardoor er opeens incassokosten gezeik zijn
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  Moderator / Redactie FP dinsdag 28 april 2009 @ 14:29:03 #40
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_68460047
quote:
Sportscholen

[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_68460104
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:22 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Dat heb ik nu altijd ook met mijn tel abonnementen.
Ik zerg ze gelijk op na het afsluiten, krijg altijd vreemde reacties.
pi_68460383
Bij Health city geld volgens mij na een jaar maar een opzegtermijn van een jaar, was vorige maand toch in radar dat fitnessbedrijven geen stijlzwijgende verlenging van een jaar mochten hanteren?
pi_68460501
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:27 schreef r_one het volgende:

[..]

1. Lang niet elke jurist of meester in de rechten is ook advocaat. Een advocaat haalt voor 15 euro nog niet eens de dop van z'n vulpen.
2. Het Juridisch Loket verkiezen boven een RBV omdat je "aan een RBV niks hebt" ....
3. (de meest idiote) Waarom zou JIJ een kort geding starten?

Triple dus
Klopt niet wat je schrijft, ik heb zelf 2 maal gehad dat een brief schrijven 12,50 kostte.
Waarvan een brief van de advocaat mij 1200 euro heeft bespaard. Daaruit blijkt dat die brief die mij 12,50 kostte wel degelijk effect heeft gehad.

Wanneer je nog geen rechtsbijstandverzekering hebt zijn de voorwaarde bij het afsluiten van een RBV dat je geen geschil mag verwachten binnen 12 maanden anders pleeg je fraude. Dus ben je alleen nog aangewezen op het juridisch loket en dergelijken die gratis service verlenen de eerste 3 uur.

Een brief laten schrijven is niet hetzelfde als een kortgeding starten, het is gewoon wat pressie uitoefenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door sappo op 28-04-2009 14:46:03 ]
pi_68460615
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:30 schreef Chinless het volgende:

[..]

Dat heb ik nu altijd ook met mijn tel abonnementen.
Ik zerg ze gelijk op na het afsluiten, krijg altijd vreemde reacties.
Hmm ik zal het ook maar 's doen met mijn telefoonabonnementen en inboedelverzekering
pi_68460786
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:40 schreef sappo het volgende:
Klopt niet wat je schrijft, ik heb zelf 2 maal gehad dat een brief schrijven 12,50 kostte.
Waarvan een brief van de advocaat mij 1200 euro heeft bespaard. Daaruit blijkt dat die brief die mij 12,50 kostte wel degelijk effect heeft gehad.
Een brief van een "echte" advocaat of een brief van een meester in de rechten?
quote:
Wanneer je nog geen rechtsbijstandverzekering hebt zijn de voorwaarde bij het afsluiten van een RVB dat je geen geschil mag verwachten binnen 12 maanden anders pleeg je fraude. Dus ben je alleen nog aangewezen op het juridisch loket en dergelijken die gratis service verlenen de eerste 3 uur.
Wie had het over de omstandigheid "wanneer je nog geen RBV hebt"? Dat voeg jij nu toe.
Daarnaast is je bewering over 'fraude' nogal .... ehm ... overtrokken.
quote:
Een brief laten schrijven is niet hetzelfde als een kortgeding starten, het is gewoon wat pressie uitoefenen.
Lees even mijn eerste reactie en waar ik op reageerde, daar staat het toch echt: "Anders start een kort geding wat je gegarandeerd gaat winnen".
.
pi_68461100
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:47 schreef r_one het volgende:

[..]

Een brief van een "echte" advocaat of een brief van een meester in de rechten?
[..]

Wie had het over de omstandigheid "wanneer je nog geen RBV hebt"? Dat voeg jij nu toe.
Daarnaast is je bewering over 'fraude' nogal .... ehm ... overtrokken.
[..]

Lees even mijn eerste reactie en waar ik op reageerde, daar staat het toch echt: "Anders start een kort geding wat je gegarandeerd gaat winnen".
Absoluut een brief van een echte avocaat, ik laat geen brief schrijven door een maatschappelijk werker natuurlijk dan kan ik net zo goed zelf een brief schrijven. Dat kost het standaard er zijn wel wat voorwaarden aan verbonden.

De omstandigheden dat je geen RBV hebt heb ik in deze situatie in het midden gehouden, dat wil ik privé houden omdat deze zaak nog niet afgehandeld is. In een neutraal voorbeeld wanneer je al een rechtsbijstandsverzekering hebt is het logisch dat je die dan ook benut.

Fraude vind jij misschien overtrokken, maar dat vind de verzekeringsmaatschappij niet. Als jij er nu al vanuit gaan een geschil te krijgen binnen 12 maanden vervolgens een krabbel zet dat je geen geschil gaat krijgen om zo de advocaatkosten gedekt te krijgen pleeg je overduidelijk fraude.
pi_68461611
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:56 schreef sappo het volgende:
Absoluut een brief van een echte avocaat, ik laat geen brief schrijven door een maatschappelijk werker natuurlijk dan kan ik net zo goed zelf een brief schrijven. Dat kost het standaard er zijn wel wat voorwaarden aan verbonden.
Ik twijfel er nu toch ernstig aan of jij het verschil weet tussen een jurist en een maatschappelijk werker enerzijds en tussen een jurist en advocaat anderzijds.
quote:
De omstandigheden dat je geen RBV hebt heb ik in deze situatie in het midden gehouden, dat wil ik privé houden omdat deze zaak nog niet afgehandeld is. In een neutraal voorbeeld wanneer je al een rechtsbijstandsverzekering hebt is het logisch dat je die dan ook benut.
FB14 was erg stellig over het ontbreken van ieder nut van een RBV (in welke situatie dan ook). Dat universele heb ik als 'onzin' betiteld, wat jij kennelijk niet met mij eens was.
quote:
Fraude vind jij misschien overtrokken, maar dat vind de verzekeringsmaatschappij niet. Als jij er nu al vanuit gaan een geschil te krijgen binnen 12 maanden vervolgens een krabbel zet dat je geen geschil gaat krijgen om zo de advocaatkosten gedekt te krijgen pleeg je overduidelijk fraude.
Knap dat jij nu al in je kristallen bol kunt zien dat je de komende 12 maand geen (ander) geschil zult krijgen en daar zelfs je handtekening voor durft te zetten dat dat niet gebeuren gaat.

Nee, 't Is heel simpel hoor: als jij over een halfjaar, zeg ergens in de herfst, een geschil krijgt over een omgevallen boom en je meldt dat bij je RBV, dan is dat echt geen fraude hoor. Dat een RBV een verzoek om rechtsbijstand niet zal honoreren zolang je nog in jouw 12 maanden (erg lang overigens) 'wachttijd' zit, zal je keurig per brief worden medegedeeld maar je zult echt geen stempeltje 'fraudeur' achter je naam krijgen.
.
pi_68461956
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 15:09 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik twijfel er nu toch ernstig aan of jij het verschil weet tussen een jurist en een maatschappelijk werker enerzijds en tussen een jurist en advocaat anderzijds.
[..]

FB14 was erg stellig over het ontbreken van ieder nut van een RBV (in welke situatie dan ook). Dat universele heb ik als 'onzin' betiteld, wat jij kennelijk niet met mij eens was.
[..]

Knap dat jij nu al in je kristallen bol kunt zien dat je de komende 12 maand geen (ander) geschil zult krijgen en daar zelfs je handtekening voor durft te zetten dat dat niet gebeuren gaat.

Nee, 't Is heel simpel hoor: als jij over een halfjaar, zeg ergens in de herfst, een geschil krijgt over een omgevallen boom en je meldt dat bij je RBV, dan is dat echt geen fraude hoor. Dat een RBV een verzoek om rechtsbijstand niet zal honoreren zolang je nog in jouw 12 maanden (erg lang overigens) 'wachttijd' zit, zal je keurig per brief worden medegedeeld maar je zult echt geen stempeltje 'fraudeur' achter je naam krijgen.

Je hoeft daar niet aan te twijfelen hoor, het waren zeker advocaten en meer mensen weten dat hier op dit forum dat een brief schrijven 12,50 kost onder bepaalde voorwaarden, jij bent de enige die het niet weet.

Wat betreft de RBV, als ik nu een advocaat nodig heb en ga daarom bewust een RBV verzekering afsluiten ben ik daar dus van bewust en daar heb ik geen kristallen bol voor nodig.

wat fraudeur betreft, de verzekering achtte het al fraude dat ik de behandeling van tandartskosten over 2 kalenderjaren wilde versprijden om zo niet het het verzekerde bedrag te overschrijden.

Ik ga verder niet in discussie of iemand meester in de rechten is of een weledelgestrenge advocaat, diegene die voor 12,50 brieven schrijven, zijn uiteraard advocaten, heb geen behoefte aan denigrerende opmerkingen of ik weet wat advocaten zijn, dan gaat de effectiviteit van deze discussie totaal verloren.

Het is algemene kennis waar jij niet over beschikt in dit geval, dus heeft het geen zin om daar over te discussieren.
pi_68462453
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 15:19 schreef sappo het volgende:

[..]

Je hoeft daar niet aan te twijfelen hoor, het waren zeker advocaten en meer mensen weten dat hier op dit forum dat een brief schrijven 12,50 kost onder bepaalde voorwaarden, jij bent de enige die het niet weet.

Wat betreft de RBV, als ik nu een advocaat nodig heb en ga daarom bewust een RBV verzekering afsluiten ben ik daar dus van bewust en daar heb ik geen kristallen bol voor nodig.

wat fraudeur betreft, de verzekering achtte het al fraude dat ik de behandeling van tandartskosten over 2 kalenderjaren wilde versprijden om zo niet het het verzekerde bedrag te overschrijden.

Ik ga verder niet in discussie of iemand meester in de rechten is of een weledelgestrenge advocaat, diegene die voor 12,50 brieven schrijven, zijn uiteraard advocaten, heb geen behoefte aan denigrerende opmerkingen of ik weet wat advocaten zijn, dan gaat de effectiviteit van deze discussie totaal verloren.

Het is algemene kennis waar jij niet over beschikt in dit geval, dus heeft het geen zin om daar over te discussieren.
Bedankt voor deze verrassende nieuwe inzichten
Ik zal je niet langer lastig vallen met m'n onnozele n00b-opmerkingen
.
pi_68462786
quote:
Fit for free
Waarom moet je daar betalen dan?
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  woensdag 29 april 2009 @ 08:43:14 #51
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_68487028
Godverdomme, ben ook 28 dagen te laat met afmelden, weer een jaar erbij
Algemene voorwaarden van lik mn vestje.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_68489050
Ik weet niet wanneer ik me daar heb aangemeld dus ga maar vast schrijven
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 29 april 2009 @ 15:24:46 #53
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_68500371
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 08:54 schreef mschol het volgende:

[..]

dus betalen voor iets waar je al voor betaald in de vorm van een verzekering? nice...
Zijn jullie nou zo dom of hoe zit dat? Bij het juridisch loket kun je voor een minieme bijdrage een advocaat krijgen. Naar keuze. Kwaliteit itt een RBV-advocaat. Aangezien een groot deel van fok studenten/scholieren zijn en dus minder draagkrachtig kunnen zij voor een prikkie via het JL een advocaat bemachtigen die vele malen beter is dan een derderangs RBV-advocaat.
pi_68518656
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:24 schreef FB14 het volgende:
Zijn jullie nou zo dom of hoe zit dat? Bij het juridisch loket kun je voor een minieme bijdrage een advocaat krijgen. Naar keuze. Kwaliteit itt een RBV-advocaat. Aangezien een groot deel van fok studenten/scholieren zijn en dus minder draagkrachtig kunnen zij voor een prikkie via het JL een advocaat bemachtigen die vele malen beter is dan een derderangs RBV-advocaat.
___
.
  donderdag 30 april 2009 @ 03:05:13 #55
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_68520217
quote:
Op donderdag 30 april 2009 00:42 schreef r_one het volgende:

[..]

___
  donderdag 30 april 2009 @ 06:37:53 #56
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_68520771
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 14:19 schreef Levitation het volgende:

[..]

Die gasten hebben zeker zelf ook teveel aan de gewichten gezeten?
As in meer spieren minder hersenen?
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_68520938
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:24 schreef FB14 het volgende:

[..]

donderdag 30 april 2009 @ 07:57:18 #58
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_68520985
quote:
Op donderdag 30 april 2009 07:43 schreef mschol het volgende:

[..]

donderdag 30 april 2009 @ 08:52:21 #59
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_68521293
Je moet sowieso eerst (minimaal) 2 keer herinnerd worden bij een betalingsachterstand waarna het pas naar een incassobureau mag.
Daarnaast zijn de kosten die ze rekenen bij incassobureau's volslagen idioot. Ook rechters hebben onderling prijzen gemaakt n.a.v. veel zaken die ze behandeld hebben waar de meest idiote incassokosten werden berekent. Daar hebben ze prijsafspraken (laat de NMA het maar niet horen ) over gemaakt getiteld 'rapport voorwerk 2' zie

Ze mogen dus nooit een bedrag van onder de ¤ 250,- met meer dan ¤ 37,- verhogen. Daarnaast had Fit for Free je meerdere gelegenheden moeten geven dan één brief dus volgens mij sta je gewoon in je recht. Ik zou als ik jou was Fit for Free aanschrijven heel snel de blokkade op te heffen met bovenstaande reden en dat indien dit niet gebeurd je het contract per direct opzegt wegens het niet nakomen van de overeenkomst. Ben je er gelijk vanaf
  donderdag 30 april 2009 @ 09:16:13 #60
78498 classpc
I don't like change
pi_68521498
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 15:42 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Waarom moet je daar betalen dan?
Da's net zoiets als de Free Record Shop, waar helemaal geen gratis LP's zijn
Ze hebben er niet eens LP's
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_68521616
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 09:19 schreef Pieter-utd het volgende:
Ik had geen problemen met opzeggen
Jij bent 2m10 en de apparaten waren niet zwaar genoeg voor je?
Ja dan snap ik het ook wel
pi_68525906
quote:
Op donderdag 30 april 2009 07:57 schreef FB14 het volgende:

[..]

.
  donderdag 30 april 2009 @ 12:37:35 #63
208846 FB14
Lijpe shit ouwe!
pi_68526252
quote:
Op donderdag 30 april 2009 12:28 schreef r_one het volgende:

[..]

Klapdeurjosti
pi_68526458
quote:
Op donderdag 30 april 2009 12:37 schreef FB14 het volgende:

[..]

Klapdeurjosti
Aangenaam
.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 13:44:16 #65
67725 Dulk
Taweret
pi_68840587
gvd ze zeggen dat mijn opzegging 26-04-09 is binnengekomen en ik had t/m 25-04-09 om op te zeggen, nu zit ik er t/m 26-06-10 aan vast

ze zeggen dat ze de stempel van TNT gebruiken, nou dan doet TNT er opeens een dag of 8 over om een brief te berzorgen
namaste
pi_68840992
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 13:44 schreef Dulk het volgende:
gvd ze zeggen dat mijn opzegging 26-04-09 is binnengekomen en ik had t/m 25-04-09 om op te zeggen, nu zit ik er t/m 26-06-10 aan vast

ze zeggen dat ze de stempel van TNT gebruiken, nou dan doet TNT er opeens een dag of 8 over om een brief te berzorgen
en je hebt geen bewijs van verzending?
pi_68843856
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 13:44 schreef Dulk het volgende:
Waarom 1 jaar en 2 maanden
quote:
Aangetekend verstuurd? Op welke datum?

En heb ik iets gemist of is dit je eerste posting in dit topic?
.
pi_68843941
Waarom zou je überhaupt willen opzeggen bij een sportschool waar je maar 15 euro per maand voor betaalt..
  zaterdag 9 mei 2009 @ 17:27:08 #69
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_68845882
quote:
Op maandag 27 april 2009 22:38 schreef sappo het volgende:
Ik heb van u een brief ontvangen met een totaal som van: 334,34 voor u cliënt Fit for free te Groningen.
Ik wil ook een brief met 334,34!
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 11 mei 2009 @ 11:13:00 #70
67725 Dulk
Taweret
pi_68898381
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 16:05 schreef r_one het volgende:

[..]

Waarom 1 jaar en 2 maanden
[..]

Aangetekend verstuurd? Op welke datum?

En heb ik iets gemist of is dit je eerste posting in dit topic?
Je moet twee maanden voordat het contract afloopt de opzegging verzonden hebben.
Ik heb het niet aangetekend verstuurd.

en ja mijn eerste posting in dit topic
namaste
pi_68909114
quote:
Op maandag 11 mei 2009 11:13 schreef Dulk het volgende:
Ik heb het niet aangetekend verstuurd.
Met welke dagtekening?

En kun je hun verklaring dat ze het op 26-4-2009 ontvangen hebben zwart op wit krijgen (desnoods is een mailtje met die strekking ook voldoende)? Ik neem aan dat je dat slechts telefonisch is medegedeeld.
.
pi_68909439
quote:
Fit for free, fuck up for free!
Ik las "fist fuck" en klikte. Daarom uitermate teleurstellend topic!
  dinsdag 12 mei 2009 @ 08:47:36 #73
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_68929013
Ik zou zeggen, leer eerst eens een normale brief te schrijven. Deze gooien ze lachend in de prullenbak daar.
pi_68930787
quote:
Op zaterdag 9 mei 2009 16:09 schreef Unhuman het volgende:
Waarom zou je überhaupt willen opzeggen bij een sportschool waar je maar 15 euro per maand voor betaalt..
ik heb ook pas mn abo stop gezet, was er altijd druk, warm, het stonk er, de douches zijn er beneden pijl,
was meer een hangplek voor turken, marok/antilianen, dus tja..
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:09:16 #75
288614 andichrist
O.us is een baas
pi_77172689
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 10:03 schreef MrDrako het volgende:

[..]

ik heb ook pas mn abo stop gezet, was er altijd druk, warm, het stonk er, de douches zijn er beneden pijl,
was meer een hangplek voor turken, marok/antilianen, dus tja..
Hoe druk is druk en hoe warm is warm en hoe stinkerig is stinken en hoe beneden de pijl is beneden de pijl?
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:18:45 #76
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_77172837
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 09:25 schreef Salatrel het volgende:
Heb wel eens gehoord dat je niet eerder dan drie maanden van tevoren kon opzeggen, maar ook beslist niet later dan een maand van tevoren.... Van die geweldig vage constructies
How can I make this topic about me?
pi_77172999
Wat een kk kick
pi_77174136
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 15:19 schreef sappo het volgende:

[..]

Neem nou maar van mij aan dat het gewoon een HBO jurist of een WO jurist was die geen lid was van de orde van Advocaten. Want er is geen enkele advocaat die voor 12,50 een brief gaat schrijven, zelfs pro deo advocaten niet.
Geen referral hier.
pi_77174193
waarom check ik de datum nooit.
Geen referral hier.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:18:43 #80
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_77174239
ben trouwens ook mooi af van dat fit-for-free. Ging allemaal goed verder, nadat de eerst contractuele hobbels bij het opzeggen gladgestreken was.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 14:09:14 #81
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_77175500
Ben nou wel benieuwd hoe het afgelopen is...

En waar slaat dat plaatje van Wilders in hemelsnaam op? Heeft niks met dit hele topic te maken... Zout op.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_77175557
quote:

[..]

Per 1 feb 2010 niet meer toch. Dan willen ze toch die nieuwe wet doorvoeren. Al geloof ik niet dat ze die datum redden
pi_77175582
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 14:09 schreef timbob het volgende:
Ben nou wel benieuwd hoe het afgelopen is...

En waar slaat dat plaatje van Wilders in hemelsnaam op? Heeft niks met dit hele topic te maken... Zout op.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 14:13:06 #84
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_77175617
quote:
Op maandag 27 april 2009 22:39 schreef griekjeee het volgende:
Dat is bij elke sportschool zo
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  zaterdag 23 januari 2010 @ 14:16:46 #85
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_77175717
Mijn sportschool is maar 200 euro per jaar Geen gezeik met opzeggen of wat dan ook.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
  zaterdag 23 januari 2010 @ 14:21:15 #86
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_77175839
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 14:16 schreef Equites het volgende:
Mijn sportschool is maar 200 euro per jaar Geen gezeik met opzeggen of wat dan ook.

Pauper

Ik ga zelfs naar 2 sportscholen( eentje is gratis en de ander 15 euro per maand)
Ha!
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_77176183
sportscholen
fitness

kleine krachthonken

12euro's per maand, jwz.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:04:54 #88
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_77176974
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 14:12 schreef Mopst3r het volgende:

[..]

Ja, wat moet je er anders op zeggen he..
Maar hij is gelukkig alweer weggehaald.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_77177112
f4f

Sponsor van ADO
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:28:43 #90
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_77177751
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 14:16 schreef Equites het volgende:
Ja dat komt omdat je nog niet opgezegd hebt.
Maar zodra je dat doet, owjee...
pi_87125277
Ik heb een paar weken bij FFF in Nijmegen gewerkt. Het is niet normaal hoe ze daar met hun klanten omgaan. Ik heb in die paar weken genoeg gezien. Hoe targets gehaald worden en hoe opzeggingen express worden kwijt gemaakt... Als je hulp nodig hebt met een rechtzaak zoals bijv een verklaring nodig hebt van een ex werknemer over de gang van zaken daar , schrijf mij maar... ik ben echt pissed op FFF en zit nog steeds op mn loon te wachten ! (Onterecht) Incasseren bij hun klanten zijn ze heel snel mee.... maar ehm service voor de klanten of betalen van werknemers zijn ze ...............een stuk minder snel.
When the going gets tough .... the Tough get going ;)
pi_87127863
goeie kick :')
pi_87127965
Wat ben ik blij dat ik bij een sportschool zit waar je binnen die school gewoon met pin voor een maand betaald en wat niet automatisch verlengd wordt.

Als je dan een keer komt als je abonnement is verlopen, dan zeggen ze dat bij binnenkomst tegen je en kan je gewoon de volgende keer betalen. Dertig euro per maand onbeperkt sporten _O_
pi_87128217
heuj. :W ik werk in sportschool en vanaf 1 januari is het verboden om alles per jaar te verlengen. weet niet wanneer je lid bent geworden (je eerste jaar moet je uitzitten..) daarna kun je per maand opzeggen..

(oja ik heb geen zin om 4 paginas te lezen dus misschien is dit al eerder gezegd maar voor mij is het ook zondag..)
  zondag 3 oktober 2010 @ 14:50:30 #95
179992 Mopst3r
Believe...
pi_87132642
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:29 schreef Muizenbeest het volgende:
heuj. :W ik werk in sportschool en vanaf 1 januari is het verboden om alles per jaar te verlengen. weet niet wanneer je lid bent geworden (je eerste jaar moet je uitzitten..) daarna kun je per maand opzeggen..

(oja ik heb geen zin om 4 paginas te lezen dus misschien is dit al eerder gezegd maar voor mij is het ook zondag..)
Bron?
pi_87132975
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:29 schreef Muizenbeest het volgende:

voor telecom/tv diensten geldt dit inderdaad, voor sportschool abbonementen schijnt deze regel niet te gelden..
maar er zitten wat haken en ogen aan:
http://www.consuwijzer.nl(...)ing_van_abonnementen
pi_87133725
quote:
Sportscholen :')

8)7 :')
Zeggen dat je geen tijd hebt om 2/3x per week een uurtje te sporten als student zijnde. Dan wil je gewoon niet. :')
pi_87133792
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 12:19 schreef CaptainCookie het volgende:
Wat ben ik blij dat ik bij een sportschool zit waar je binnen die school gewoon met pin voor een maand betaald en wat niet automatisch verlengd wordt.

Als je dan een keer komt als je abonnement is verlopen, dan zeggen ze dat bij binnenkomst tegen je en kan je gewoon de volgende keer betalen. Dertig euro per maand onbeperkt sporten _O_
Relaxed, ik betaal iets van 50 eu per maand met 'n jaar contract.
  maandag 27 december 2010 @ 10:20:53 #99
237032 z3bra
Referee extraordinaire
pi_90485449
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2009 13:44 schreef Dulk het volgende:
gvd ze zeggen dat mijn opzegging 26-04-09 is binnengekomen en ik had t/m 25-04-09 om op te zeggen, nu zit ik er t/m 26-06-10 aan vast :')

ze zeggen dat ze de stempel van TNT gebruiken, nou dan doet TNT er opeens een dag of 8 over om een brief te berzorgen :')
Kickje omdat ik me zit in te lezen over hoe ik op dien te zeggen zonder problemen. Ik moet trouwens zeggen dat Fit For Free toch wel erg klantonvriendelijk vind. Zoals die aangehaalde voorbeeld, dit is trouwens prima voer om je te laten dagvaarden.
Vertical black and white stripes worn by referees in many North American sports.
pi_90485877
quote:
14s.gif Op zondag 3 oktober 2010 12:19 schreef CaptainCookie het volgende:

Precies! Ik betaal zelf 25 per maand. Maar dan minder rompslomp en minder familie training zoals bij F4F.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')