Ja maar dat betekent toch niet dat dat bedrijf geen "kwaliteitsplicht" heeft?quote:Op maandag 27 april 2009 19:29 schreef ehqo het volgende:
Erkende dealers vertrouw ik nog het minst. Volgens mij overleef je als bedrijf amper als je je klanten niet subtiel een poot uitdraait.
Ze hebben een luchtmassameter vervangenquote:Op maandag 27 april 2009 19:52 schreef Nightwulf het volgende:
best duur voor een nieuwe rotor en verdeelkap![]()
Ben in mijn leven maar 1x opgelicht door een garage en dat was een erkende VW dealer
Dus volgens jou kan Ali de reparateur zonder toestemming van Bedrijf X zomaar het logo op hun garage groots plakken en dat bedrijf vertegenwoordigen?quote:Op maandag 27 april 2009 20:04 schreef RemcoDelft het volgende:
"Erkend" slaat dan ook nergens op, het zegt alleen dat ze ingeschreven zijn bij de KvK, en dat is elke dealer.
Het gaat me niet zozeer om de onderdelen maar om de uren die in rekening gebracht worden omdat ze meerdere keren iets nalopen en na de 10e keer opmerken dat iets niet werktquote:Op maandag 27 april 2009 20:33 schreef hydra77 het volgende:
Jij gaat blijkbaar akkoord met het vervangen van onderdelen. Dus brieven schrijven is kansloos.
Onderdelen worden vervangen, en daarna gezeur. Garage zal zeggen dat het gezeur buiten hun schuld ligt (aan andere onderdelen die al versleten waren). Niet aan te tonen waar nu de 'schuld' ligt.
Wat heb je nu geleerd:
If it ain't broken, don't fix it! Pas een auto repareren als je het vermoeden hebt dat een onderdeel echt aan vervanging toe is!
De enige uitzondering die ik kan verzinnen is een aandrijfriem die anders je hele motorblok sloopt als hij niet tijdig vervangen wordt.
en
als je naar een garage stapt, bedenk goed wat je wil laten vervangen. En geef alleen toestemming -na- overleg spullen te vervangen
'Repareer maar alles wat nodig is' = blanco check = ze vinden altijd zogenaamd wel wat.
Met wat voor een opdracht heb je ze laten zoeken? Zoek maar eindeloos tot je iets gevonden hebt?quote:Op maandag 27 april 2009 21:09 schreef mudkipzz het volgende:
Het gaat me niet zozeer om de onderdelen maar om de uren die in rekening gebracht worden omdat ze meerdere keren iets nalopen en na de 10e keer opmerken dat iets niet werkt
Wat een onzin, hij komt bij de garage met een duidelijk omschreven probleem en het verzoek de auto te repareren zodat dat probleem zich niet meer voordoet.quote:Op maandag 27 april 2009 20:33 schreef hydra77 het volgende:
Jij gaat blijkbaar akkoord met het vervangen van onderdelen. Dus brieven schrijven is kansloos.
Nee, je mag van een merkgarage verwachten dat ze kennis beschikken over het product waar ze service over verlenen. Lukraak onderdelen vervangen doet vermoeden dat ze geen idee hebben waar ze het over hebben.quote:Onderdelen worden vervangen, en daarna gezeur. Garage zal zeggen dat het gezeur buiten hun schuld ligt (aan andere onderdelen die al versleten waren). Niet aan te tonen waar nu de 'schuld' ligt.
Wat een onzin. Ik heb niet zoveel verstand van auto's dat ik precies weet wanneer een onderdeel wel of niet versleten is. Zeker met alle electronica heb ik er helemaal geen zicht meer op. Je moet op een garage kunnen vertrouwen dat ze de kennis hebben om dit soort reparaties op een goede efficiente manier uit te kunnen voeren in plaats van dat ze een rondje doen "Welk onderdeel zullen we vandaag eens vervangen?".quote:Wat heb je nu geleerd:
If it ain't broken, don't fix it! Pas een auto repareren als je het vermoeden hebt dat een onderdeel echt aan vervanging toe is!
De enige uitzondering die ik kan verzinnen is een aandrijfriem die anders je hele motorblok sloopt als hij niet tijdig vervangen wordt.
Sommige mensen stappen naar een garage met een probleem en verwachten dat de garage dat voor ze oplost. Niet iedereen heeft zoveel verstand van auto's dat ze kunnen weten dat het aan de "luchtmassameter" of wat voor onderdeel ligt. Wat een onzinverhaal weet jij te brengen zeg...quote:en
als je naar een garage stapt, bedenk goed wat je wil laten vervangen. En geef alleen toestemming -na- overleg spullen te vervangen
'Repareer maar alles wat nodig is' = blanco check = ze vinden altijd zogenaamd wel wat.
Ik dus ook niet. Leuk dat ze het vervangen hebben, maar als het mijn probleem niet oplost dan mogen ze het er weer uithalen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:14 schreef Keltie het volgende:
Als m'n auto stuk is en ze vervangen een onderdeel wat niet de oorzaak blijkt te zijn halen wisselen ze het onderdeel maar weer. Dat betaal ik niet.
Kijk dat bedoel ik.quote:Op dinsdag 28 april 2009 10:32 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Wat een onzin, hij komt bij de garage met een duidelijk omschreven probleem en het verzoek de auto te repareren zodat dat probleem zich niet meer voordoet.
[..]
Nee, je mag van een merkgarage verwachten dat ze kennis beschikken over het product waar ze service over verlenen. Lukraak onderdelen vervangen doet vermoeden dat ze geen idee hebben waar ze het over hebben.
[..]
Wat een onzin. Ik heb niet zoveel verstand van auto's dat ik precies weet wanneer een onderdeel wel of niet versleten is. Zeker met alle electronica heb ik er helemaal geen zicht meer op. Je moet op een garage kunnen vertrouwen dat ze de kennis hebben om dit soort reparaties op een goede efficiente manier uit te kunnen voeren in plaats van dat ze een rondje doen "Welk onderdeel zullen we vandaag eens vervangen?".
[..]
Sommige mensen stappen naar een garage met een probleem en verwachten dat de garage dat voor ze oplost. Niet iedereen heeft zoveel verstand van auto's dat ze kunnen weten dat het aan de "luchtmassameter" of wat voor onderdeel ligt. Wat een onzinverhaal weet jij te brengen zeg...
Ja hoor, dat mag je wel stellen. Ik had een soortgelijk akkefietje met een merkgarage bij mij in de buurt (Seat) en ben nadat alles achter de rug was overgestapt naar een andere vestiging van dit merk.quote:Op dinsdag 28 april 2009 12:29 schreef mudkipzz het volgende:
[..]
Kijk dat bedoel ik.
Het was in dit geval een Mercedes-Benz garage (ze zijn gewoon via de officiële site te vinden).
Als het nou Jan de monteur om de hoek was en die had gezegd "Ja meneer ik weet niet wat het is" had ik gezegd ok, maar dit was een bedrijf gespecialiseerd in Mercedes auto's en dan heb ik zoiets vanen is er duidelijk toch iets mis met die garage?
Misleiding is bedrog. Ze hebben de auto in eerste instantie gerepareerd, auto ging daarna weer kapot en daarna weer gerepareerd.quote:Op maandag 27 april 2009 19:20 schreef mudkipzz het volgende:
.....Alleen toen ik terug reed deed de auto het na een paar kilometer nog slechter dan voor de reparatie.....
......
Ik reed niet direct de snelweg op dus de eerste paar kilometer merkte ik dus niksquote:Op dinsdag 28 april 2009 17:33 schreef JumpingJacky het volgende:
Ik vind misleiding niet aan de orde. Immers de auto deed het na de eerste reparatie goed de eerste kilometers, dus de garage heeft een op dat moment werkende auto afgeleverd.
[..]
Misleiding is bedrog. Ze hebben de auto in eerste instantie gerepareerd, auto ging daarna weer kapot en daarna weer gerepareerd.
Je kan twijfelen over de kwaliteit van de eerste reparatie en eisen dat je de kosten van die 1ste mislukte reparatie terugkrijgt.
Ik zie niet dat de garage je moedwillig heeft bedrogen. Het is hooguit niet chique wat ze doorberekend hebben.
Bij de eerste reparatie is er een deel van de computer oid vervangen vervangen en de 2e keer de luchtmassameterquote:Op dinsdag 28 april 2009 12:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Welke onderdelen zijn er vervangen als ik vragen mag?
Je hebt een hele rare definitie van het woord "werkend".quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:33 schreef JumpingJacky het volgende:
Ik vind misleiding niet aan de orde. Immers de auto deed het na de eerste reparatie goed de eerste kilometers, dus de garage heeft een op dat moment werkende auto afgeleverd.
[..]
Daar kun jij helemaal geen uitspraak over doen, of heb je toevallig inzage gehad in de papieren bij de garage EN een uitgebreid rapport over de toestand van alle onderdelen van de auto van TS? Je doet aannames die je helemaal niet zou mogen doen met de informatie die je tot je beschikking hebt.quote:Misleiding is bedrog. Ze hebben de auto in eerste instantie gerepareerd, auto ging daarna weer kapot en daarna weer gerepareerd.
Je kan twijfelen over de kwaliteit van de eerste reparatie en eisen dat je de kosten van die 1ste mislukte reparatie terugkrijgt.
De garage heeft onderdelen vervangen die niet vervangen hadden hoeven worden, bovendien hebben ze met de reparatie het probleem van TS niet verholpen.quote:Ik zie niet dat de garage je moedwillig heeft bedrogen. Het is hooguit niet chique wat ze doorberekend hebben.
En wie verbiedt mij om die aannames te doen dan?quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:54 schreef Snapcount2 het volgende:
Je doet aannames die je helemaal niet zou mogen doen met de informatie die je tot je beschikking hebt.
En dus had TS niet moeten betalen. Dat deed hij wel en door betaling van de factuur gaat hij accoord met de op de factuur gespecificeerde werkzaamheden. Of mag ik die aanname / uitspraak ook niet doen?quote:De garage heeft onderdelen vervangen die niet vervangen hadden hoeven worden, bovendien hebben ze met de reparatie het probleem van TS niet verholpen.
Niemand.quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:09 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
En wie verbiedt mij om die aannames te doen dan?
[..]
Je mag van mij elke uitspraak doen die je wil.quote:En dus had TS niet moeten betalen. Dat deed hij wel en door betaling van de factuur gaat hij accoord met de op de factuur gespecificeerde werkzaamheden. Of mag ik die aanname / uitspraak ook niet doen?
bizar dat die MB dealer het niet wist......quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:01 schreef mudkipzz het volgende:
De ANWB-er had ook vrij snel het idee dat het aan de LMM zou kunnen liggen
Ze wisten gewoon niet wat er aan de hand was.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:14 schreef Bulletdodger het volgende:
het is wel heel triest dat MB refereert naar de ANWB
waarom is de "tijdelijke vervanging" niet de oplossing geweest? Je vervangt het, of niet zou je zeggen.
Na contact met de ANWB is de LMM vervangen, maar dat was toch al gedaan?? Of was die LMM defect?
Niet netjes om jou voor al die kosten op te laten draaien, zou ik ook niet mee akoord gaan
Dat geld kregen we terug maar de uren moesten wel " gewoon" wel betalen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:19 schreef Kreator het volgende:
En moest je nou eigenlijk die computer ook betalen? Dat was tenslotte niet defect....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |