abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68432642
Hallo,

Vorige week had ik problemen met mijn auto. (auto reed niet harder dan 100)
Nu wilde ik er zeker van zijn dat alles goed gerepareerd werd omdat ik op vakantie zou gaan met de auto.
Nu heb ik mijn auto naar een erkende dealer van het bedrijf gebracht alleen ging er van alles mis.

De eerste keer dat ik de auto ernaar toe bracht werd er 3 uur naar de auto gekeken (erkende dealer mensen....60 jaar ervaring zeiden ze!).
Ze konden niks vinden (Auto hadden ze aangesloten op de computer etc.) en toen begonnen ze te gokken en verwisselden ze een onderdeel (flinke gok volgens mij)

Kosten ~300 euro (Vakantie kan nog erbij dacht ik)
Alleen toen ik terug reed deed de auto het na een paar kilometer nog slechter dan voor de reparatie.
Omdat ik niet meer terug kon gaan (ze waren al aan het afsluiten toen ik weg ging) ben ik naar huis gegaan (kwam heel erg laat thuis)
De volgende dag was ik niet thuis dus heb ik m'n pa de rest laten afhandelen.
De auto reed de volgende dag dus bijna helemaal niet meer (hij kwam gewoon niet vooruit).

Ik dus bellen etc. en zij konden niks doen voor mij.
Toen een vriend gebeld die mij naar daar heeft gesleept.
En nu hoopte ik dat ze het wel zouden kunnen fixen.
Na opnieuw 3 uur (!) hebben ze vastgesteld dat een onderdeel die ze al voor de zoveelste keer hadden gecontroleerd defect was.
Oftewel een onderdeel die ze in het eerste half uur hadden lopen controleren deed het niet.

Kosten: 500 euro (doei vakantie)

En toen ik vroeg hoe en wat zeiden ze: Ja, als je je sleutels kwijt bent kan het zijn dat je op een plek kijkt en ze daar niet kan vinden maar als je een 2e keer kijkt dat je je sleutels wel vind.

Ik: O M G

Ze hebben 6 uur tijd lopen rekken bij een erkende dealer van het automerk.

Auto werkt nu gewoon maar ik voel me gewoon keihard in m'n kont geneukt.
Ook kan ik mijn vakantie vaarwel zeggen.
Nu vroeg ik me af of ik hier iets tegen kon doen.

Ik ga iig een brief naar het hoofdkantoor van het automerk in Nederland sturen en daarna ook naar het Hoofdkantoor in Duitsland.

Mvg,
Mudkipzz
I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
  Forum Admin maandag 27 april 2009 @ 19:25:35 #2
35723 crew  GGMM
pi_68432807
misleidt.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_68432850
quote:
Op maandag 27 april 2009 19:25 schreef GGMM het volgende:
misleidt.
Betaal je mijn koersoes Nederlands dan komen we er wel uit
I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
pi_68432955
Erkende dealers vertrouw ik nog het minst. Volgens mij overleef je als bedrijf amper als je je klanten niet subtiel een poot uitdraait.
Din jävla kuk!
pi_68432968
quote:
mudkipzz
I hear you likes them.
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
pi_68433261
quote:
Op maandag 27 april 2009 19:29 schreef ehqo het volgende:
Erkende dealers vertrouw ik nog het minst. Volgens mij overleef je als bedrijf amper als je je klanten niet subtiel een poot uitdraait.
Ja maar dat betekent toch niet dat dat bedrijf geen "kwaliteitsplicht" heeft?
Ja ik had wel verwacht dat het qua onderdelen en arbeidskosten duurder zou zijn maar 6 uur lang (mogelijk zelfs wetend wat het defect is) mijn tijd en geld verspillen is toch niet normaal?
I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
  maandag 27 april 2009 @ 19:52:20 #7
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_68433763
best duur voor een nieuwe rotor en verdeelkap
Ben in mijn leven maar 1x opgelicht door een garage en dat was een erkende VW dealer
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_68433833
quote:
Op maandag 27 april 2009 19:52 schreef Nightwulf het volgende:
best duur voor een nieuwe rotor en verdeelkap
Ben in mijn leven maar 1x opgelicht door een garage en dat was een erkende VW dealer
Ze hebben een luchtmassameter vervangen
Maar iemand nog tips om te doen buiten het schrijven naar briefen naar de HQs
I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
  maandag 27 april 2009 @ 20:04:40 #9
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_68434327
"Erkend" slaat dan ook nergens op, het zegt alleen dat ze ingeschreven zijn bij de KvK, en dat is elke dealer.
censuur :O
pi_68435620
Jij gaat blijkbaar akkoord met het vervangen van onderdelen. Dus brieven schrijven is kansloos.

Onderdelen worden vervangen, en daarna gezeur. Garage zal zeggen dat het gezeur buiten hun schuld ligt (aan andere onderdelen die al versleten waren). Niet aan te tonen waar nu de 'schuld' ligt.

Wat heb je nu geleerd:

If it ain't broken, don't fix it! Pas een auto repareren als je het vermoeden hebt dat een onderdeel echt aan vervanging toe is!
De enige uitzondering die ik kan verzinnen is een aandrijfriem die anders je hele motorblok sloopt als hij niet tijdig vervangen wordt.

en

als je naar een garage stapt, bedenk goed wat je wil laten vervangen. En geef alleen toestemming -na- overleg spullen te vervangen
'Repareer maar alles wat nodig is' = blanco check = ze vinden altijd zogenaamd wel wat.
pi_68437209
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:04 schreef RemcoDelft het volgende:
"Erkend" slaat dan ook nergens op, het zegt alleen dat ze ingeschreven zijn bij de KvK, en dat is elke dealer.
Dus volgens jou kan Ali de reparateur zonder toestemming van Bedrijf X zomaar het logo op hun garage groots plakken en dat bedrijf vertegenwoordigen?
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:33 schreef hydra77 het volgende:
Jij gaat blijkbaar akkoord met het vervangen van onderdelen. Dus brieven schrijven is kansloos.

Onderdelen worden vervangen, en daarna gezeur. Garage zal zeggen dat het gezeur buiten hun schuld ligt (aan andere onderdelen die al versleten waren). Niet aan te tonen waar nu de 'schuld' ligt.

Wat heb je nu geleerd:

If it ain't broken, don't fix it! Pas een auto repareren als je het vermoeden hebt dat een onderdeel echt aan vervanging toe is!
De enige uitzondering die ik kan verzinnen is een aandrijfriem die anders je hele motorblok sloopt als hij niet tijdig vervangen wordt.

en

als je naar een garage stapt, bedenk goed wat je wil laten vervangen. En geef alleen toestemming -na- overleg spullen te vervangen
'Repareer maar alles wat nodig is' = blanco check = ze vinden altijd zogenaamd wel wat.
Het gaat me niet zozeer om de onderdelen maar om de uren die in rekening gebracht worden omdat ze meerdere keren iets nalopen en na de 10e keer opmerken dat iets niet werkt
I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
pi_68449624
Als het een volvo was en het was ook de lmm dan maakte je nog kans denk ik maar aangezien het hoofdkantoor in duitsland is dan lijkt het me niet.

Als de computer niet aangeeft dat er ergens een storing is dan moet de garage maar op gezond verstand gaan zoeken en controleren. En daar kan helaas veel tijd in gaan zitten. Je zou misschien nog wel wat coulance mogen verwachten aangezien ze je naar huis gestuurd hebben met een defecte auto maar daar houdt het op.

Daarnaast weet ik helaas uit ervaring dat dingen zoals de lmm een vervelend ding is om te controleren. Het is geen onderdeel dat wel of niet werkt, maar ook soms wel goed en soms niet goed kan werken....
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_68450596
quote:
Op maandag 27 april 2009 21:09 schreef mudkipzz het volgende:
Het gaat me niet zozeer om de onderdelen maar om de uren die in rekening gebracht worden omdat ze meerdere keren iets nalopen en na de 10e keer opmerken dat iets niet werkt
Met wat voor een opdracht heb je ze laten zoeken? Zoek maar eindeloos tot je iets gevonden hebt?
  dinsdag 28 april 2009 @ 10:14:15 #14
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_68450977
Als m'n auto stuk is en ze vervangen een onderdeel wat niet de oorzaak blijkt te zijn halen wisselen ze het onderdeel maar weer. Dat betaal ik niet.
pi_68451483
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:33 schreef hydra77 het volgende:
Jij gaat blijkbaar akkoord met het vervangen van onderdelen. Dus brieven schrijven is kansloos.
Wat een onzin, hij komt bij de garage met een duidelijk omschreven probleem en het verzoek de auto te repareren zodat dat probleem zich niet meer voordoet.
quote:
Onderdelen worden vervangen, en daarna gezeur. Garage zal zeggen dat het gezeur buiten hun schuld ligt (aan andere onderdelen die al versleten waren). Niet aan te tonen waar nu de 'schuld' ligt.
Nee, je mag van een merkgarage verwachten dat ze kennis beschikken over het product waar ze service over verlenen. Lukraak onderdelen vervangen doet vermoeden dat ze geen idee hebben waar ze het over hebben.
quote:
Wat heb je nu geleerd:

If it ain't broken, don't fix it! Pas een auto repareren als je het vermoeden hebt dat een onderdeel echt aan vervanging toe is!
De enige uitzondering die ik kan verzinnen is een aandrijfriem die anders je hele motorblok sloopt als hij niet tijdig vervangen wordt.
Wat een onzin. Ik heb niet zoveel verstand van auto's dat ik precies weet wanneer een onderdeel wel of niet versleten is. Zeker met alle electronica heb ik er helemaal geen zicht meer op. Je moet op een garage kunnen vertrouwen dat ze de kennis hebben om dit soort reparaties op een goede efficiente manier uit te kunnen voeren in plaats van dat ze een rondje doen "Welk onderdeel zullen we vandaag eens vervangen?".
quote:
en

als je naar een garage stapt, bedenk goed wat je wil laten vervangen. En geef alleen toestemming -na- overleg spullen te vervangen
'Repareer maar alles wat nodig is' = blanco check = ze vinden altijd zogenaamd wel wat.
Sommige mensen stappen naar een garage met een probleem en verwachten dat de garage dat voor ze oplost. Niet iedereen heeft zoveel verstand van auto's dat ze kunnen weten dat het aan de "luchtmassameter" of wat voor onderdeel ligt. Wat een onzinverhaal weet jij te brengen zeg...
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_68451510
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 10:14 schreef Keltie het volgende:
Als m'n auto stuk is en ze vervangen een onderdeel wat niet de oorzaak blijkt te zijn halen wisselen ze het onderdeel maar weer. Dat betaal ik niet.
Ik dus ook niet. Leuk dat ze het vervangen hebben, maar als het mijn probleem niet oplost dan mogen ze het er weer uithalen.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_68452393
zoiets hadden wij laatst ook. we zijn net verhuisd dus een andere garage dan eerst. de nieuwe ging piepen dat de gordel vervangen moest worden voor de keuring (dat alleen al vond ik raar, want hij ging enkel wat stroef en dat was al zeker 4 jaar en al die tijd kwam die prima de keuring door). enfin: nieuwe gordel erin. helaas veel te kort! waardoor ik dus niet veilig in mijn eigen auto kon rijden (met veel pijn, moeite en getrek kon ik het ding dwars over mijn keel aangespannen dicht krijgen). gedoe, geemmer en gezeik. uiteindelijk moest de garage een originele gordel (ford) bestellen. en wilden ze dat we betaalden voor: arbeid gordel 1, materiaal gordel 1, arbeid gordel 2, materiaal gordel 2.

ik vond dat de garage dan maar beter naar ons toe had moeten overleggen. uiteindelijk hebben we betaald voor arbeid gordel 1 en materiaal gordel 2. en de volgende keer ga ik zeker wel naar een andere garage, want het duurde allemaal maanden.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_68455596
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 10:32 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Wat een onzin, hij komt bij de garage met een duidelijk omschreven probleem en het verzoek de auto te repareren zodat dat probleem zich niet meer voordoet.
[..]

Nee, je mag van een merkgarage verwachten dat ze kennis beschikken over het product waar ze service over verlenen. Lukraak onderdelen vervangen doet vermoeden dat ze geen idee hebben waar ze het over hebben.
[..]

Wat een onzin. Ik heb niet zoveel verstand van auto's dat ik precies weet wanneer een onderdeel wel of niet versleten is. Zeker met alle electronica heb ik er helemaal geen zicht meer op. Je moet op een garage kunnen vertrouwen dat ze de kennis hebben om dit soort reparaties op een goede efficiente manier uit te kunnen voeren in plaats van dat ze een rondje doen "Welk onderdeel zullen we vandaag eens vervangen?".
[..]

Sommige mensen stappen naar een garage met een probleem en verwachten dat de garage dat voor ze oplost. Niet iedereen heeft zoveel verstand van auto's dat ze kunnen weten dat het aan de "luchtmassameter" of wat voor onderdeel ligt. Wat een onzinverhaal weet jij te brengen zeg...
Kijk dat bedoel ik.
Het was in dit geval een Mercedes-Benz garage (ze zijn gewoon via de officiële site te vinden).
Als het nou Jan de monteur om de hoek was en die had gezegd "Ja meneer ik weet niet wat het is" had ik gezegd ok, maar dit was een bedrijf gespecialiseerd in Mercedes auto's en dan heb ik zoiets van en is er duidelijk toch iets mis met die garage?
I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
pi_68456129
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 12:29 schreef mudkipzz het volgende:

[..]

Kijk dat bedoel ik.
Het was in dit geval een Mercedes-Benz garage (ze zijn gewoon via de officiële site te vinden).
Als het nou Jan de monteur om de hoek was en die had gezegd "Ja meneer ik weet niet wat het is" had ik gezegd ok, maar dit was een bedrijf gespecialiseerd in Mercedes auto's en dan heb ik zoiets van en is er duidelijk toch iets mis met die garage?
Ja hoor, dat mag je wel stellen. Ik had een soortgelijk akkefietje met een merkgarage bij mij in de buurt (Seat) en ben nadat alles achter de rug was overgestapt naar een andere vestiging van dit merk.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_68456224
Welke onderdelen zijn er vervangen als ik vragen mag?
pi_68467008
Ik vind misleiding niet aan de orde. Immers de auto deed het na de eerste reparatie goed de eerste kilometers, dus de garage heeft een op dat moment werkende auto afgeleverd.
quote:
Op maandag 27 april 2009 19:20 schreef mudkipzz het volgende:
.....Alleen toen ik terug reed deed de auto het na een paar kilometer nog slechter dan voor de reparatie.....
......
Misleiding is bedrog. Ze hebben de auto in eerste instantie gerepareerd, auto ging daarna weer kapot en daarna weer gerepareerd.
Je kan twijfelen over de kwaliteit van de eerste reparatie en eisen dat je de kosten van die 1ste mislukte reparatie terugkrijgt.

Ik zie niet dat de garage je moedwillig heeft bedrogen. Het is hooguit niet chique wat ze doorberekend hebben.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_68467392
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:33 schreef JumpingJacky het volgende:
Ik vind misleiding niet aan de orde. Immers de auto deed het na de eerste reparatie goed de eerste kilometers, dus de garage heeft een op dat moment werkende auto afgeleverd.
[..]

Misleiding is bedrog. Ze hebben de auto in eerste instantie gerepareerd, auto ging daarna weer kapot en daarna weer gerepareerd.
Je kan twijfelen over de kwaliteit van de eerste reparatie en eisen dat je de kosten van die 1ste mislukte reparatie terugkrijgt.

Ik zie niet dat de garage je moedwillig heeft bedrogen. Het is hooguit niet chique wat ze doorberekend hebben.
Ik reed niet direct de snelweg op dus de eerste paar kilometer merkte ik dus niks
Ik verwachtte dat de auto gerepareerd was en heb dus niet gelijk alles getest
I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
pi_68467516
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 12:49 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Welke onderdelen zijn er vervangen als ik vragen mag?
Bij de eerste reparatie is er een deel van de computer oid vervangen vervangen en de 2e keer de luchtmassameter

Met de computer was trouwens helemaal niks mis mee oftewel ze hadden netzo goed niks kunnen vervangen.
I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
pi_68467779
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:33 schreef JumpingJacky het volgende:
Ik vind misleiding niet aan de orde. Immers de auto deed het na de eerste reparatie goed de eerste kilometers, dus de garage heeft een op dat moment werkende auto afgeleverd.
[..]
Je hebt een hele rare definitie van het woord "werkend".
quote:
Misleiding is bedrog. Ze hebben de auto in eerste instantie gerepareerd, auto ging daarna weer kapot en daarna weer gerepareerd.
Je kan twijfelen over de kwaliteit van de eerste reparatie en eisen dat je de kosten van die 1ste mislukte reparatie terugkrijgt.
Daar kun jij helemaal geen uitspraak over doen, of heb je toevallig inzage gehad in de papieren bij de garage EN een uitgebreid rapport over de toestand van alle onderdelen van de auto van TS? Je doet aannames die je helemaal niet zou mogen doen met de informatie die je tot je beschikking hebt.
quote:
Ik zie niet dat de garage je moedwillig heeft bedrogen. Het is hooguit niet chique wat ze doorberekend hebben.
De garage heeft onderdelen vervangen die niet vervangen hadden hoeven worden, bovendien hebben ze met de reparatie het probleem van TS niet verholpen.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_68468265
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:54 schreef Snapcount2 het volgende:
Je doet aannames die je helemaal niet zou mogen doen met de informatie die je tot je beschikking hebt.
En wie verbiedt mij om die aannames te doen dan?
quote:
De garage heeft onderdelen vervangen die niet vervangen hadden hoeven worden, bovendien hebben ze met de reparatie het probleem van TS niet verholpen.
En dus had TS niet moeten betalen. Dat deed hij wel en door betaling van de factuur gaat hij accoord met de op de factuur gespecificeerde werkzaamheden. Of mag ik die aanname / uitspraak ook niet doen?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')