abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 oktober 2009 @ 22:56:31 #151
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_73473624
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 22:49 schreef fs180 het volgende:

[..]

Hoe?!
Ik heb het voordeel student te zijn, en kan projecten en andere werken mooi inplannen op mijn nachtritme. Werk is echter een groot probleem, tot een uurtje of 10/11 uur in de avond ben ik niet vooruit te branden.
Ik werk zoveel mogelijk late diensten, de meeste collega's haten ze omdat ze dan niets meer aan de dag hebben.... en daarnaast heb ik nog een baan waarmee ik thuis kan werken en mijn eigen tijd dus in kan delen.

Dat bevalt prima dus.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_73473659
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 22:53 schreef McKillem het volgende:

[..]

Langer zitten doe ik ook regelmatig maar 7 uur begint mn wekker net met piepen en dan duurt het nog een uur voordat ik er uit kom.
Ik zit ook regelmatig langer. Maar om nou structureel dagen van 10 uur te maken, neuh
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 7 oktober 2009 @ 22:59:48 #153
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_73473733
Ik schijn als kind al de verschijnselen te hebben gehad.
Nooit willen slapen en nog even willen blijven liggen plus moeilijk opstarten
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 23:20:23 #154
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73474391
Hier ook al. Ik kan me zelfs heugen dat ik om 1 of 2 uur snachts rustig mijn wiskunde huiswerk zat te maken.
pi_73474854
quote:
Op zondag 26 april 2009 01:10 schreef waht het volgende:
Goed nieuws, ben zelf een avondmens in hart en nieren (en inmiddels ongetwijfeld ook uit aangeleerd gedrag). Voor mij begint de productieve dag pas om 12:00 en eindigt deze ergens tussen 24:00 en 03:00.
Ik heb ook zoiets. Gelukkig moet ik gaan werken op de tijden waarop ik zonder baan toch maar wat zou zitten te zitten. Dan kan ik mijn beste uren besteden aan iets nuttigs.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 00:29:24 #156
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_73475632
Je kan met ochtendmensen en avondmensen natuurlijk wel de files oplossing. Zeg even dat het 50/50 is, even heel erg natte duim werk, en je laat de ochtendmensen om 07:00 beginnen en om 04:00 naar huis, en je laat de avondmensen om 10:00 beginnen, en dan om 19:00 naar huis - gerekend op een 8 urige werkdag, een lunchpauze van 30 minuten en twee koffiepauzes van 15 minuten, en je verspreid het verkeer een heel stuk meer.

Dit heeft enorm veel voordelen:

- Zakelijke dekking van je bedrijf voor 12 uur per dag, van 7 tot 7.
- Verspreiding verkeersdrukte over een veel ruimere ochtend en avondspits. Dit scheelt tijd, geld en het milieu.
- Je komt tegemoet aan de wensen van werknemers die vroeg of laat willen beginnen.
- Ruim voldoende kantoortijd op een dag (van 10:00 tot 16:00 - 6 uur per dag) om vergaderingen te plannen waar zowel ochtend- als avondmensen bij aanwezig dienen te zijn.
- Lunchkantine niet overvol om 12:00, maar verdeelde lunch tussen 11:00 en 13:00, idem met koffie en/of rookpauzes.

En als we gecombineerd daarmee ook een aantal mensen 1 dag per week kunnen laten thuiswerken, en op die manier de verkeersdrukte nog iets verder indammen, dan lossen we een hoop problemen tegelijk op.

Dus hop avondmensen en ochtendmensen, ga in de personeelsraad van je bedrijf, en breng plannen ter tafel!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 8 oktober 2009 @ 00:41:28 #157
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73475802
Zit je er nog steeds mee dat er te weinig mensen zijn die het echt zullen doen, en dan laat de werkgever niet het bedrijf open voor die paar mensen..
pi_73476073
Hoogtijd dat slaven gaan leren.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 01:25:18 #159
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_73476225
Ik vind 10:00 nog steeds vroeg
Doe mij maar shifts van 13 - 21.. Als je van 10:00 - 19:00 werkt heb je net zo'n kuttijd met je avondeten.
Het is dan te laat of net pauze voor het laatste uurtje
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 09:59:57 #160
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73479016
16-23
pi_73482626
Zeer herkenbaar, vooral opmerkingen als ‘lekkere lange avond’.
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 00:29 schreef maartena het volgende:
Je kan met ochtendmensen en avondmensen natuurlijk wel de files oplossing. Zeg even dat het 50/50 is, even heel erg natte duim werk, en je laat de ochtendmensen om 07:00 beginnen en om 04:00 naar huis, en je laat de avondmensen om 10:00 beginnen, en dan om 19:00 naar huis - gerekend op een 8 urige werkdag, een lunchpauze van 30 minuten en twee koffiepauzes van 15 minuten, en je verspreid het verkeer een heel stuk meer.
Kom je jammergenoeg alleen in de problemen met scholen/kinderopvang, maar het idee is mooi.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 12:18:49 #162
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_73482668
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:17 schreef Aether het volgende:
Zeer herkenbaar, vooral opmerkingen als ‘lekkere lange avond’.
[..]

Kom je jammergenoeg alleen in de problemen met scholen/kinderopvang, maar het idee is mooi.
Ook de kinderopvang en scholen erop afstemmen. We forceren kinderen nu in een ritme wat vaak totaal niet bij ze past.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_73482887
quote:
Op zondag 26 april 2009 00:43 schreef Paaskonijn het volgende:
Zou ik ook andere schooltijden kunnen claimen? Ik kom zo vaak te laat 's ochtends omdat ik 's avonds gewoon niet in slaap kan vallen en dan moet je als straf de volgende ochtend om 8 uur melden, alsof ik dat dan haal.
Dat zou mogelijk moeten zijn. Onderzoek toont aan dat het beter zou zijn voor scholieren om gemiddeld ten minste een uur later te beginnen
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
pi_73483003
Ik heb het op zich wel makkelijk. Heb een eigen fiscale praktijk aan huis, dus kan zelf mijn tijd indelen. Begin wat later en werk vaak tot in de nacht door. Als ik afspraken met klanten maak en ik heb nog reistijd, nooit voor 10 of 11 uur. Soms wordt er een afspraak gepland met meerdere mensen en dat is dan bijvoorbeeld om 9 uur, waarbij ik bijvoorbeeld om 8.15 de deur uit moet . Hoewel ik dan wekkers zet, het lukt me echt niet, kom steevast te laat. Maar kan me daar niet echt druk om maken, mensen weten het van me en dan moeten ze het maar later plannen.
pi_73483022
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:28 schreef Reuzelbek het volgende:

[..]

Dat zou mogelijk moeten zijn. Onderzoek toont aan dat het beter zou zijn voor scholieren om gemiddeld ten minste een uur later te beginnen
quote:
Headmaster Paul Kelley gives pupils a two-hour lie-in
A headteacher who showed that schoolchildren could achieve higher marks in tests by taking them in 20-minute bursts plans to introduce a timetable that will give teenagers a two-hour lie-in.

Paul Kelley, head of Monkseaton High School, North Tyneside, has asked the governors to approve a timetable starting at 11am. He said that depriving teenagers of sleep could have an impact on not only their learning but also their mental and physical health.

Research suggested that teenagers' brains were wired differently to those of adults and worked two hours behind adult time, he said. Memory tests performed on Monkseaton High pupils by Russell Foster, chairman of Circadian Neuroscience at Brasenose College, Oxford, indicated that students' brains worked better in the afternoon. Professor Foster said this indicated that young people's body clocks could be shifting as they began their teenage years - meaning teenagers got up late because they were biologically programmed to do so.

Dr Kelley told The Observer: “Teenagers aren't lazy. We're depriving them of the sleep they need through purely biological factors beyond their control.”
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_73483052
Ik woon nu een jaar op mezelf en vind het heerlijk om rond 10 of 11 uur op te staan en rond 1 a 2 uur naar bed te gaan.
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
pi_73483073
Toch is het raar. Als ik kom 3.00 uur naar bed ga en ik sta om 9.00 uur op, dan ben ik fit. Maar als ik om 1.00 uur naar bed ga en ik sta om 7.00 uur op, dan ben ik de hele dag kapot, terwijl ik evenveel uren slaap. Opstaan als het nog donker is buiten is trouwens ook slopend. Ik slaap ook altijd met de gordijnen open, dat ik wakker wordt van het licht.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 13:22:23 #168
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73484365
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:36 schreef bloodymary het volgende:
Toch is het raar. Als ik kom 3.00 uur naar bed ga en ik sta om 9.00 uur op, dan ben ik fit. Maar als ik om 1.00 uur naar bed ga en ik sta om 7.00 uur op, dan ben ik de hele dag kapot, terwijl ik evenveel uren slaap. Opstaan als het nog donker is buiten is trouwens ook slopend. Ik slaap ook altijd met de gordijnen open, dat ik wakker wordt van het licht.
Dan hoor jij hier dus thuis, in dit topic dus
pi_73485257
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 13:22 schreef fs180 het volgende:

[..]

Zelfde verschijnselen als hierboven genoemd. Om 5 uur opstaan is dan ook nog beter dan om 7 uur, dat geldt nog bijna als avond ....
[quote]Op zondag 16 augustus 2009 01:12 schreef remlof het volgende:
Ik ben nog uit de tijd van de barre winters en de tolerantie [/quote]
  donderdag 8 oktober 2009 @ 13:59:54 #170
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_73485505
Ik leef tussen 6 uur 's avonds en 6 uur 's ochtends.
WOS'ser for life.
pi_73485652
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 13:22 schreef fs180 het volgende:

[..]

Ja, dat had ik zelf ook al bedacht. Maar waar ligt dat dan aan, als je evenveel slaapt dat je niet om 7.00 uur op kunt staan?
  donderdag 8 oktober 2009 @ 20:01:50 #172
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_73498014
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 14:04 schreef bloodymary het volgende:
Maar waar ligt dat dan aan, als je evenveel slaapt dat je niet om 7.00 uur op kunt staan?
Aan je biologische klok die bijgesteld wordt door zonlicht, of misschien beter gezegd, dominant licht. Je biologische etmaal kan gerust langer zijn dan 24 uur. En dat is juist precies het geval bij avondmensen die met gemak een biologisch etmaal kunnen hebben van 28 uur. En dat verklaart ook waarom avondmensen als het ware niet meer te stoppen zijn als ze eenmaal op gang zijn, simpelweg omdat hun persoonlijke dag nog niet op zit. Eenmaal moe, wat bepaald wordt door je biologisch klok, begin je minder energie te verbruiken waardoor je je concentratie verliest en je lichaamstemperatuur daalt.

Dat dominant licht een groot invloed heeft op ons bioritme is bekend, maar het verklaart voor mij niet waarom avondmensen meer moeite hebben met 7:00 opstaan dan 9:00 ondanks dezelfde hoeveelheid slaap. De enige verklaring kan ik geven in het opkomen van zonlicht alsof avondmensen bij het opstaan langer aan licht moeten blootstaan om de biologische klok bij te stellen. Het is bekend dat avondmensen heel veel baat hebben bij een lichtwekker. Dat is een wekker die voordat het alarm af laat gaan langzaam maar zeker licht begint te geven waardoor avondmensen over het algemeen veel prettiger wakker worden.

Ochtendmensen hebben een biologisch etmaal wat korter is dan 24 uur. Zij moeten juist moeite doen om wakker te blijven omdat de dag nog niet voorbij is, misschien dat zonlicht ze helpt om wakker te blijven? Ik weet het als avondmens niet. En als ze eenmaal in bed liggen, dan slapen ze vrijwel direct, een fenomeen wat avondmensen zeer zelden meemaken. Meestal gaan de ochtendmensen met de kippen op stok waardoor het niet meer zo moeilijk is om de volgende ochtend op te staan nog voordat de zon schijnt.

Met het bovenstaand verhaal zou je kunnen concluderen dat avondmensen de ochtendzon als ijkpunt hebben om wakker te worden. De ochtendmensen de avondzon als ijkpunt om wakker te blijven. Maar nogmaals, dat is mijn visie, want ik heb geen idee wat een ochtendmens ervaart in de avond. Is het voor hun makkelijker op te blijven als er volop licht is i.p.v. het licht uit? Ik ben benieuwd naar de reacties van de (uitgesproken) ochtendmensen.

Overigens is het gemiddelde biologische etmaal van alle mensen c.a. 24,5.uur. Daarmee zou je kunnen stellen dat avondmensen zelfs in de meerderheid zijn.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 8 oktober 2009 @ 20:10:30 #173
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_73498344
Mijn etmaal ligt zeker over de 24 uur ja, maar dat stukje over zonlicht betwijfel ik. Mijn slaapkamer is vrijwel compleet afgesloten van zonlicht, als ik overdag alles dicht zou doen zou ik een zaklamp nodig hebben Maar desondanks kan ik pas opstaan wanneer ik denk dat het tijd is, wanneer mijn eigen klok zegt dat het tijd is, en niet de wekker.
pi_73498389
Ik moet zeggen dat ik toen ik 16 - 18/19 was, vaak rond 02/03.00 naar bed ging om dan s'ochtens uren te skippen op school. Nu is dat wel anders, ik ga vaak rond 11 - 12 op bed en wordt wakker rond een uur of 7/8
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_73498422
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 20:10 schreef fs180 het volgende:
Mijn etmaal ligt zeker over de 24 uur ja, maar dat stukje over zonlicht betwijfel ik. Mijn slaapkamer is vrijwel compleet afgesloten van zonlicht, als ik overdag alles dicht zou doen zou ik een zaklamp nodig hebben Maar desondanks kan ik pas opstaan wanneer ik denk dat het tijd is, wanneer mijn eigen klok zegt dat het tijd is, en niet de wekker.
Dit verschilt dus gewoon erg per persoon. Als ik smiddags de kamer volledig zou verdonkeren, zou ik in slaap vallen na verloop van tijd
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')