quote:
Op zaterdag 25 april 2009 19:44 schreef Cyberia18 het volgende:[..]
Maar Chelsea heeft de laatste weken ook redelijk vaak in een 4-4-2 systeem gespeeld waarin hij een koppel met Drogba vormde. Toen was hij ook volledig onzichtbaar in die wedstrijden.
Ik ga niet ontkennen dat hij in een lastig parket is beland nadat hij zijn concurrent een geweldige comeback zag maken, maar Hiddink heeft Anelka alsnog vaak genoeg krediet gegeven. In mijn ogen heeft hij gefaald om dit terug te betalen.
Hij had onder Scolari even een korte opleving maar onder Guus heb ik hem zelden nog een goede pot zien spelen. Een prutser is het dan niet, maar zwaar overschat is hij in mijn ogen zeker.
Guus heeft tot nu toe alleen maar met drie aanvallers gespeeld. Meestal Malouda en/of Kalou, Anelka.
Anelka is iemand die functioneert in de ruimte. Of dat nou van de tegenstander wegbewegen is, of er juist naar toe, hij is daar ijzersterk in. Maar als je bij Chelsea speelt kom je nog weleens een tegenstander tegen die zaich ingraaft, en dan heb je dus helemaal niets aan Anelka.
Onder Guus heeft hij inderdaad nog niet heel veel laten zien, maar wat ik al zei, dat ligt ook aan hoe Hiddink hem gebruikt. Al was hij tegen Liverpool toch goed voor 2 assists.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock