abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 mei 2009 @ 14:26:29 #151
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_68771629
Het Europees Parlement gaat helemaal niet over de richting die de EU op moet. Keuzes w.b. uitbreiding, Turkije ja/nee, bevoegdheden van het parlement, etc, kortom alles wat op Europees niveau belangrijk is en een principiële keuze vraagt, wordt op het niveau van lidstaten gemaakt.

Ik moet een beetje lachen om al die mensen die nu heel kritisch zijn op de EU, maar tijdens de Nederlandse verkiezingen zich alleen beperken tot binnenlandse discussies.
  donderdag 7 mei 2009 @ 14:28:45 #152
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_68771723
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 09:30 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

D66 is kritisch. Veel kritischer dan het CDA of de PvdA. Die partijen misbruiken Brussel om wetgeving die ze hier wel willen maar niet willen verkopen via Brussel te regelen.
Ook D66 ziet het gebrek aan democratisch gehalte van de EU, maar wil daar ook echt wat aan doen. I.t.t. het NEE kamp, die wil vooral terug naar Nederland en door het zo veel mogelijk afschaffen van (taken van) de EU. Dat is nogal onzinnig, omdat diezelfde groep er niet omheen kan dat er toch heel veel via de EU geregeld moet worden. Door die dingen terug naar Den Haag te halen wordt het kind dus met het badwater weggegooid.

En denk jij dat Sofie in 't Veld vrolijk wordt van komkommerbepalingen die de EU aan haar burgers oplegt?
Ik ben het ook met je eens dat D66 kritisch is, het is de meest democratische partij die we hebben in Nederland. Ook Sophie in 't Veld doet het zeer goed. In sommige dingen slaan ze echter naar mijn mening door, bijvoorbeeld de te snelle uitbreiding van Europa. In die landen moeten ze eerst zelf maar de dingen op orde zien te krijgen zoals betere mensenrechten en een democratisch systeem. Een pauze lijkt me dan ook nu verstandig. Men is soms ook iets te ambitieus, neem bijvoorbeeld het Europese leger. Niks mis mee natuurlijk, ik steun zo leger van harte. Echter is het te snel en wil men het nu,nu,nu!

Maar voor de rest steun ik één Europa van harte (net zoals Napoleon, liberaal in hart en nieren )
  † In Memoriam † donderdag 7 mei 2009 @ 14:29:22 #153
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_68771753
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:26 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik moet een beetje lachen om al die mensen die nu heel kritisch zijn op de EU, maar tijdens de Nederlandse verkiezingen zich alleen beperken tot binnenlandse discussies.
De EU is nu gewoon een groter binnenland.
Carpe Libertatem
pi_68772455
Ik viind het erg dat we niet op partijen uit andere Europese landen kunnen stemmen. Ik zou graag op die Zweedse piratenpartij stemmen die tegen allerlei privacy beperkende maatregelen wil strijden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_68772626
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik viind het erg dat we niet op partijen uit andere Europese landen kunnen stemmen. Ik zou graag op die Zweedse piratenpartij stemmen die tegen allerlei privacy beperkende maatregelen wil strijden.
Dat is natuurlijk juist wat ze willen voorkomen
pi_68772737
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:53 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk juist wat ze willen voorkomen
Dus Europa gelooft niet in zijn eigen democratie?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_68772894
Ik vind het absurd dat we nog steeds niet op partijen uit het buitenland mogen stemmen. Ik wil op de zweedse piratenpartij stemmen.
  donderdag 7 mei 2009 @ 15:03:08 #158
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_68773015
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:56 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dus Europa gelooft niet in zijn eigen democratie?
europa is van de ambtenaren. Die willen geen mondige burgers.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_68773394
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
Dat vind ik ook jammer, maar wanneer je daar aan gaat beginnen, moet de kieslijst in Arial 4 op een A0.
Toch zijn dit soort veranderingen niet te maken door te stemmen op de PVV, die club zal op geen enkele manier goed blijken voor Nederland of Europa. Door je af te keren van Europa maak je het geheel niet ineens democratisch.
pi_68773719
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:17 schreef BasEnAad het volgende:
Dat had ik ook. Ik geloof er niet zo in dat D66 kritisch is wat betreft Europa, ze varen gewoon met de stroom mee.
Dan zou ik toch maar eens wat beter kijken naar het stemgedrag de laatste jaren. Het vervelende is dat D66 het met 1 zetel moest doen.

Mensen zouden toch een beter moeten kijken wie nu eigenlijk welke kant op wil in Europa. Wat hebben de CDA-ers gestemd de laatste jaren? Welke kant gaat Van Baalen op met zijn smaldeel in de Alde-fractie?

En: als we (bijna) allemaal inzien dat de EU voor een aantal zaken erg belangrijk is en dus moet blijven, welke tactiek is dan het meest efficiënt om de EU zich niet met komkommers te laten bemoeien en we toch een euro kunnen hebben in een democratie? Die van de PVV of die van D66?
pi_68774367
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 15:12 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Dat vind ik ook jammer, maar wanneer je daar aan gaat beginnen, moet de kieslijst in Arial 4 op een A0.
Toch zijn dit soort veranderingen niet te maken door te stemmen op de PVV, die club zal op geen enkele manier goed blijken voor Nederland of Europa. Door je af te keren van Europa maak je het geheel niet ineens democratisch.
, waarom haal je de PVV aan in context met mijn post? Ik ga zeker niet stemmen op een partij die soft drugs willen verbieden. Ik ben juist pro algehele legalisatie. Verder denk ik dat vrijheid en boeken willen verbieden niet echt met elkaar strookt.
pi_68774831
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 15:34 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

, waarom haal je de PVV aan in context met mijn post? Ik ga zeker niet stemmen op een partij die soft drugs willen verbieden. Ik ben juist pro algehele legalisatie. Verder denk ik dat vrijheid en boeken willen verbieden niet echt met elkaar strookt.
Omdat ik wil pleiten voor de pro-Europese partijen (in NL dus: partij). Omdat je het dan eerder voor elkaar zou kunnen krijgen om op niet-NL partijen te stemmen.

Het was niet m'n bedoeling je een PVV-stempel te geven, o.i.d.
  † In Memoriam † donderdag 7 mei 2009 @ 15:51:34 #163
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_68775128
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 15:44 schreef en_door_slecht het volgende:
Omdat ik wil pleiten voor de pro-Europese partijen (in NL dus: partij). Omdat je het dan eerder voor elkaar zou kunnen krijgen om op niet-NL partijen te stemmen.
Die ene zetel tussen de 800 gaat dat voor elkaar krijgen?
Carpe Libertatem
pi_68775521
Zit er aan te denken om Libertas te stemmen of ik stem gewoon (weer) niet.
pi_68775622
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 15:51 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Die ene zetel tussen de 800 gaat dat voor elkaar krijgen?
Ja en nee. Het is een van de meest invloedrijke zetels gebleken. Veel meer dan de P van 1/800. Maar daarnaast kun je natuurlijk ook gewoon D66 stemmen, dan zijn het er straks misschien wel 4, of 5. Of 10. En als er dan nog veel meer mensen zijn die geen CDA meer stemmen en hun stem niet weggooien door PVV te stemmen of niet te stemmen, dan gaat die ene zetel dat inderdaad voor elkaar krijgen!
pi_68782696
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 14:59 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik vind het absurd dat we nog steeds niet op partijen uit het buitenland mogen stemmen. Ik wil op de zweedse piratenpartij stemmen.
Dat systeem (een veredeld districtenstelsel) hebben ze in bijna alle landen. Niet zo gek ook met landen die hun eigen invloed veilig willen stellen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 7 mei 2009 @ 19:40:27 #167
182269 sneakypete
On the edge
pi_68783018
Uit de stemwijzer komt de PVV, wat logisch is als je een fel tegenstander bent van een grote Europese overheid. Maar de PVV gaat niets bereiken, behalve dan dat zij de woede van lidstaten en het Midden-Oosten op hun hals zullen halen. Alle andere partijen zijn pro-Europa op één of andere manier, dus die worden het ook niet.

Geen stem van mij dus, helaas.
  † In Memoriam † donderdag 7 mei 2009 @ 19:45:21 #168
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_68783213
G12 voor internetgovernance

Fucking debielen daar.
Carpe Libertatem
pi_68783282
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 19:45 schreef Boze_Appel het volgende:
G12 voor internetgovernance

Fucking debielen daar.
Privatiseren, .
  † In Memoriam † donderdag 7 mei 2009 @ 19:50:02 #170
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_68783408
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 19:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

Privatiseren, .
Volgens mij heb je het overheidsgedeelte die het allemaal controleert gemist. Uiteraard willen landen als China en Australie daar persee inzitten.

Het is helemaal geen privatiseren, het is reguleren en met maatregelen die de VN ook pas had over beledigen van religies lijkt mij dat niet echt wenselijk tenzij je graag Chinese en Australische censuurpraktijken over het gehele internet wil.
Carpe Libertatem
  donderdag 7 mei 2009 @ 19:52:23 #171
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_68783519
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 19:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

Privatiseren, .
Lekker doorgaan met illigaal downloaden, dan komt die internetcensuur er vanzelf.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_68783543
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 19:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lekker doorgaan met illigaal downloaden, dan komt die internetcensuur er vanzelf.
Hm.
pi_68788058
Ik ga denk ik GroenLinks stemmen. Bij mij kwam SP er ook goed uit. Op zich is dat best een leuke partij maar op Europees gebied een stelletje ongenuanceerde schreeuwers die overal tegen zijn. Bovendien vind ik het belangrijk dat er, zeker in tijden van crisis, ook nog aan het milieu en niet alleen aan de portemonnee gedacht wordt. Die crisis is over een paar jaar weer over, de opwarming van de aarde zeker niet.
pi_68788686
Tja, de stemwijzer geeft aan wat ik heb ingevoerd, dus het resultaat zal geen verassing zijn. Maar het is best vreemd eigenlijk dat je bij Europese verkiezingen alleen maar op Nederlandse partijen mag stemmen. Waarschijnlijk om te garanderen dat ieder land in voldoende mate vertegenwoordigd is, maar toch..
pi_68789580
quote:
Op donderdag 7 mei 2009 09:30 schreef en_door_slecht het volgende:

En denk jij dat Sofie in 't Veld vrolijk wordt van komkommerbepalingen die de EU aan haar burgers oplegt?
Rare tante hoor, eerst alle macht bij de EU willen leggen en daarna mekkeren dat die EU zoveel macht heeft waardoor Sophie weer nodig is om de boel in goede banen te leiden.
Audaces fortuna juvat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')