Beide op D66, bij de Kieskompas precies erop. Overigens had ik bij de Stemwijzer de SP als derde staan en bij de Kieskompas staat de SP er helemaal uit...quote:Op vrijdag 24 april 2009 19:15 schreef Linkpagina het volgende:
D66 (ben ik ook lid van). D66 kwam eruit bij de stemwijzer als nr 1 en bij de kieskompas als nr 2.
Ja hoor, grote kans dat de PVV de grootste partij wordtquote:Op zaterdag 25 april 2009 18:52 schreef Mainport het volgende:
Jeetje, werkelijk? Durf je dat ook in het echt te vertellen.
Eng hè, buiten FOK! ook een mening hebbenquote:Op zaterdag 25 april 2009 18:52 schreef Mainport het volgende:
Jeetje, werkelijk? Durf je dat ook in het echt te vertellen.
4% voor 1 zetel. Er zijn 25 Nederlandse EP-zetels te verdelen.quote:Op zaterdag 25 april 2009 22:10 schreef HPoi het volgende:
Hoeveel % v/d stemmen leveren trouwens 1 zetel op?
De partijen zijn alleen conservatief. In die zin is de uitkomst niet vreemd. Ik weet nog niet wat het uiteindelijk wordt.quote:
Waarom richt je dan geen eigen partij op?quote:Op zondag 26 april 2009 13:15 schreef Provinciaal het volgende:
Niet, er is werkelijk weer geen enkele partij waar ik het op alle belangrijke punten mee eens ben.
Daar heb ik echt geen behoefte aan.quote:Op zondag 26 april 2009 13:55 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
Waarom richt je dan geen eigen partij op?
En de rest van Europa ook niet. Het laatste dat we nodig hebben is nog meer versnippering.quote:Op zondag 26 april 2009 14:42 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Daar heb ik echt geen behoefte aan.
post eens plaatjes.quote:Op vrijdag 24 april 2009 18:33 schreef tong80 het volgende:
Stem je op de partij die het meest voor europa doet of op de partij die de landsbelangen beschermt ?
Ik zou als Italiaan voor de tweede optie kiezen.
De partij van de Italiaanse premier Silvio Berlusconi doet met vier knappe maar politiek onervaren kandidaten mee aan de Europese verkiezingen. Het gaat om een oud-deelneemster aan de Miss Italië-verkiezing, twee actrices en een deelneemster aan het Italiaanse Big Brother.
De 27-jarige Barbera Matera is een van de vrouwen die het imago van Berlusconi's partij moeten verbeteren
Omdat de dames geen enkele politieke achtergrond hebben, worden ze in sneltreinvaart klaargestoomd voor de Europese politiek.
Bijlessen
In het hoofdkwartier van de partij van Berlusconi, Il Popolo della Libertà, kregen de vrouwen de afgelopen tijd bijlessen in onder meer Europese geschiedenis en financiën.
De lessen werden gegeven door de Italiaanse minister van Buitenlandse Zaken Franco Frattini, Defensie-minister Ignazio La Russa en premier Berlusconi zelf.
Big Brother
Een van de kandidaten is de 36-jarige oud-deelneemster aan Big Brother Angela Sozio. Zij en Berlusconi werden twee jaar geleden samen gefotografeerd terwijl ze in gezelschap van enkele andere meisjes, hand in hand wandelden in de buurt van de villa van de premier.
Volgens Berlusconi was dat ‘gewoon gastvrijheid’.
Miss Italië
Een andere kandidate is de 27-jarige Barbara Matera die in 2000 meedeed aan Miss Italië. Verder doen de actrices Eleonora Gaggioli (29) en de 30-jarige Camilla Ferranti mee. De laatste was presentatrice op de Italiaanse televisiezender Rai en verschillende keren halfnaakt op kalenders te zien.
Volgens Berlusconi zouden mooie vrouwen het imago van Italië en zijn partij verbeteren.
Dan moet je ook niet klagen dat er geen partij is die niet aan je "eisen" voldoet.quote:Op zondag 26 april 2009 14:42 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Daar heb ik echt geen behoefte aan.
Ik klaag niet, ik geef alleen aan dat ik niet zal stemmen.quote:Op zondag 26 april 2009 17:12 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet klagen dat er geen partij is die niet aan je "eisen" voldoet.
Niet mee eens.quote:Of je richt een eigen partij op of je stemt op een partij die voor het grootste deel aan je "eisen" voldoet of je kiest ervoor om labbekakkerig "dan maar niets te doen" - maar dan moet je nooit meer klagen dat de politiek niets doet.
Mensen hebben vaak wel wat beters te doen dan politieke partijen oprichten, dus jouw reactie is een dooddoener.quote:Op zondag 26 april 2009 17:12 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet klagen dat er geen partij is die niet aan je "eisen" voldoet.
Of je richt een eigen partij op of je stemt op een partij die voor het grootste deel aan je "eisen" voldoet of je kiest ervoor om labbekakkerig "dan maar niets te doen" - maar dan moet je nooit meer klagen dat de politiek niets doet.
Terwijl die toch best uit elkaar liggenquote:Op maandag 27 april 2009 00:47 schreef du_ke het volgende:
Ik denk GroenLinks maar het kan ook nog wel D66 worden
Op de punten die ik van belang vindt (zoals privacy, milieu en Europese integratie) valt dat nog wel een beetje mee. En als je naar die EU profiler stemwijzer kijkt zitten ze ook best in dezelfde hoek.quote:Op maandag 27 april 2009 00:48 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Terwijl die toch best uit elkaar liggen
Op dit moment meer dan die andere zakkenvullers.quote:Op maandag 27 april 2009 08:35 schreef du_ke het volgende:
Heb je echt zoveel vertrouwen in Wilders en z'n trawanten?
Zoals wat dan?quote:Op maandag 27 april 2009 01:13 schreef HarryP het volgende:
Al had ik graag op Hans van Baalen gestemt. Toch maar op iemand van de PVV die probeert een hoop geld en verantwoordelijkheid terug in Nederland te krijgen.
De EU minder invloed op Nederland? Nederland moet juist meer invloed krijgen op de EU. De Europese integratie is van vitaal belang wil de EU (en daarmee Nederland en ieder land afzonderlijk) nog wat kunnen betekenen, zowel positief als negatief.quote:Op maandag 27 april 2009 01:13 schreef HarryP het volgende:
PVV staat iets voor opde VVD.
Ik denk dat ik voor Europa maar eens op de PVV ga stemmen. Van mij mag die hele EU wel even wat minder invloed krijgen op Nederland en zeker niet groter worden.
Al had ik graag op Hans van Baalen gestemt. Toch maar op iemand van de PVV die probeert een hoop geld en verantwoordelijkheid terug in Nederland te krijgen.
oh?quote:Op maandag 27 april 2009 00:48 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Terwijl die toch best uit elkaar liggen
GL en D66 zijn niets anders dan grachtengordel partijen.quote:Op maandag 27 april 2009 08:53 schreef Enchanter het volgende:
Op dit moment meer dan die andere zakkenvullers.
En ja , Groen Links, SP en in mindere mate D66 , daar hoef ik geen seconde over na te denken.
Wat is er louche aan de PVV?quote:Op maandag 27 april 2009 10:57 schreef DennisMoore het volgende:
Als in het EP hetzelfde type louche PVV-figuren terecht komen als in de TK, dan kun je wel voorspellen welke EP-leden nog meer de presentielijst gaan tekenen 's ochtends en dan weer vertrekken...
quote:Op maandag 27 april 2009 11:52 schreef BasEnAad het volgende:
Wat is er louche aan de PVV?
Daar heb je een punt.quote:
quote:
Ik denk het juist wel. Ze gaan er als nieuwe partij inzitten en die zijn in Europa (en elders) vaak niet al te goed in het ook daadwerkelijk deelnemen in het democratische systeem.quote:Op maandag 27 april 2009 11:56 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Daar heb je een punt.![]()
Maar ik denk niet dat juist mensen van de PVV 's ochtends een handtekening gaan zetten en weer vertrekken.
En wat is nou eigenlijk je eigen mening nadat je er in verdiept hebt?quote:Op maandag 27 april 2009 16:51 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Ik dacht eigenlijk aan D66 of GroenLinks, maar wat zegt de Stemwijzer:
LibDem
VVD
Newropeans
CDA
PvdA
Partij voor Europese Politiek
GroenLinks
SP
PVV
Europese Klokkenluiders Partij
Solidara
D66
De Groenen
ChristenUnie/SGP
Libertas Nederland
Partij voor de DierenMijn zelfkennis is slecht.
edit: ok, weird. Volgens het KiesKompas zit SP het dichtste bij mij, gevolgd door de PvdD. Het wordt steeds erger
Dat verdiepen moet ik nog maar eens gaan doen. D66 trekt mij het meest als het gaat om Tweede Kamerverkiezingen, wat het beste is voor Europa weet ik nog niet. Vandaar ook die testjes.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:43 schreef Colnago het volgende:
[..]
En wat is nou eigenlijk je eigen mening nadat je er in verdiept hebt?
Je moet naar de partijen kijken nadat ze zijn gekozen en eventuele verbetringen die ze nu in hun programma hebben staan.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:46 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Dat verdiepen moet ik nog maar eens gaan doen. D66 trekt mij het meest als het gaat om Tweede Kamerverkiezingen, wat het beste is voor Europa weet ik nog niet. Vandaar ook die testjes.
Bedoel je Sofie in 't Veld? Die is zeer fanatiek en wordt alom geprezen voor haar inzet. Ik heb geen cijfers bij de hand, maar kan me niet voorstellen dat ze zelden aanwezig is. En als dat al het geval is, wil dat niet zeggen dat ze niets doet.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:35 schreef JimmyJames het volgende:
Ik kom uit op D66 (ik ben zeer pro-Europees, anti-GLB, pro-privacy en pro-milieu) maar ik dacht te hebben vernomen dat de lijsttrekster bijzonder slechte opkomstcijfers had op het EU-parlement (in de zin van ze komt nooit opdagen maar wordt er wel voor betaald = zakkenvuller)?
Eh, nou nee. Sophie in t Veld kun je niet echt zeggen dat ze uit haar neus heeft zitten etenquote:Op dinsdag 28 april 2009 16:35 schreef JimmyJames het volgende:
Ik kom uit op D66 (ik ben zeer pro-Europees, anti-GLB, pro-privacy en pro-milieu) maar ik dacht te hebben vernomen dat de lijsttrekster bijzonder slechte opkomstcijfers had op het EU-parlement (in de zin van ze komt nooit opdagen maar wordt er wel voor betaald = zakkenvuller)?
Volgens een artikel uit het nrc van 23 april (zie: http://weblogs3.nrc.nl/eu(...)europarlementariers/ ) behoord D66-lijsttrekker Sophie in 't Veld tot één van de beste Europarlementariërs van de afgelopen periode.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:35 schreef JimmyJames het volgende:
Hij was bij DWDD. Ik moet zeggen dat mijn beeld idd. louche was, maar ik vond hem goed overkomen, op zijn hoogst wel erg fanatiek op dierengebied. Knuffelen met asielhonden, het had wel wat aandoenlijks.quote:
In Nederland is er nog weinig aandacht voor debatten, maar Euronews heeft het eerste Europese debat gevoerd met de leiders van de politieke partijen in het Europees Parlement.quote:Op zondag 26 april 2009 09:49 schreef zakjapannertje het volgende:
jetzt keine Ahnung, ik wacht ff de debatten op TV af
"Zonder sterke overheid kan de markt niet functioneren".quote:Op dinsdag 28 april 2009 21:17 schreef DennisMoore het volgende:
Je kan 't haar evt zelf vragen.
http://twitter.com/SophieintVeld
In utopia heb je geen overheid nodig, in de echte wereld wel. Overigens zegt ze er regelmatig bij: "Een sterke overheid is wat anders dan een grote overheid."quote:Op maandag 4 mei 2009 07:04 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
"Zonder sterke overheid kan de markt niet functioneren".
quote:Op maandag 4 mei 2009 07:21 schreef Lyrebird het volgende:
Ik zou willen dat ik op Nigel Farage kon stemmen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |