abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68399109
quote:
Op zondag 26 april 2009 14:33 schreef Monidique het volgende:

[..]

Eens. Zodra het het bureaucratisch sadisme is, is het minder erg.
Het is controleerbaar, aanpasbaar, en verbeterbaar.
Tegenwoordig is het schijnbaar heel tof om je 'eigen' westerse samenleving omlaag te halen, als blijking van inlevingsvermogen in andere culturen, ofzo. Of om aan te tonen dat je je eigen normen en waarden maakt, en dus niet per definitie als westerling je eigen cultuur als correct bestempelt.
  zondag 26 april 2009 @ 18:23:41 #102
39581 Salvad0R
universal
pi_68399322
quote:
Op zondag 26 april 2009 18:02 schreef Northside het volgende:

[..]

Toevallig is dat wel de realiteit waar de hele wereld in leeft, dus hoezo dat "die niet meer bestaat"?
De zwijgende meerderheid leeft niet volgens die realiteit.
pi_68399403
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 18:16 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Eerder andersom.

Die zandratten hebben een millennialange geschiedenis van martelpraktijken. Is eigenlijk het enige waar ze ècht goed in zijn.
ze blinken anders ook uit in andere vormen van geweld hoor
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_68399422
quote:
Op zondag 26 april 2009 18:15 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Het is controleerbaar, aanpasbaar, en verbeterbaar.
Tegenwoordig is het schijnbaar heel tof om je 'eigen' westerse samenleving omlaag te halen, als blijking van inlevingsvermogen in andere culturen, ofzo. Of om aan te tonen dat je je eigen normen en waarden maakt, en dus niet per definitie als westerling je eigen cultuur als correct bestempelt.
Het punt is dat 'wij' als westerlingen morele superioriteit beweren te hebben (met name de VS). Dit wordt natuurlijk onhoudbaar als blijkt dat je zelf ook aan martelingen en concentratiekampen doet. Dan kun je wel zeggen dat het controleerbaar is, maar dat is natuurlijk niet zo. Daarmee bedoel ik dat de burger daar echt geen invloed op heeft. Uiteraard mag je dan kritiek hebben op je eigen regering!
pi_68400183
quote:
Op zondag 26 april 2009 16:59 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

9/11 CIA/Mossad job.

Iedereen die daar nu nog niet achter is, houdt wanhopig vast aan een realiteit die niet meer bestaat. Old World Disorder faggots.
Het kan best zo zijn dat de VS van te voren wist dat de aanval eraan kwam, maar deze aanval toch heeft laten gebeuren. Maar 9/11 is echt niet de enige terroristische actie. Over de hele wereld vindt moslimfundamentalisme plaats.
pi_68400319
quote:
Op zondag 26 april 2009 18:27 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Het punt is dat 'wij' als westerlingen morele superioriteit beweren te hebben (met name de VS). Dit wordt natuurlijk onhoudbaar als blijkt dat je zelf ook aan martelingen en concentratiekampen doet. Dan kun je wel zeggen dat het controleerbaar is, maar dat is natuurlijk niet zo. Daarmee bedoel ik dat de burger daar echt geen invloed op heeft. Uiteraard mag je dan kritiek hebben op je eigen regering!
Ik bedoel alleen maar te zeggen; waar mensen zijn, daar is macht, en corruptie. Je kunt het redelijk binnen de perken houden, en ik vind dat de Westerse wereld daar tijd en moeite in steekt. Meer kun je niet verwachten. We herstellen ons doorlopend, pakken de draad constant weer op, wisseling van de macht, democratie, etc. Kritiek daar op geven is natuurlijk geen probleem, maar niet om maar aan te geven dat wíj ook dingen verkeerd doen en ons vooral niet superieur moeten voelen.

Superieur betekent helemaal niet dat je het béste bent, maar wel dat je het beter doet dan een andere partij. En het lijkt me geen discussie dat de Westerse wereld dat wel degelijk doet, in contrast tegen wat er gebeurd in het gegeven filmpje hier.
pi_68411282
quote:
Op zondag 26 april 2009 18:23 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

De zwijgende meerderheid leeft niet volgens die realiteit.
De overgrote meerderheid is van mening dat 9/11 een terroristische aanslag was en dat geheime diensten er verder niets mee te maken hebben. Zo gaat het dus ook de geschiedenisboekjes in en over 100 jaar is dat de ENIGE realiteit.
Ja, ik generaliseer.
pi_68544124
Het is gewoon te gek voor woorden. Ik was altijd al van mening dat Arabieren barbaren zijn, gezien hun manier van omgaan met vrouwen, maar nu wordt dat nog maals bevestigt. Ben blij dat wereld nogmaals ziet hoe die rijke, achterlijke Arabieren er in het echt zijn. Het enige wat ze kennen is geld. Ik kan me echt niet voorstellen dat de zoon van een koning een boer martelt , omdat hij graan achter heeft gehouden. Stel je voor als de Nederlandse prins dat zou doen.

Ik ben benieuwd of die zo genaamde ‘’prins ‘’ al aangesproken is op zijn sadistisch gedrag. Hoewel ik dat van UAE en Dubai niet verwacht, maar misschien hebben de andere instanties, zoals Human Rights of soortgelijke wereld redders er iets op gezegd.
  donderdag 30 april 2009 @ 23:31:47 #109
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68544660
quote:
Op donderdag 30 april 2009 23:16 schreef afghan_girl het volgende:
Het is gewoon te gek voor woorden. Ik was altijd al van mening dat Arabieren barbaren zijn, gezien hun manier van omgaan met vrouwen, maar nu wordt dat nog maals bevestigt. Ben blij dat wereld nogmaals ziet hoe die rijke, achterlijke Arabieren er in het echt zijn. Het enige wat ze kennen is geld. Ik kan me echt niet voorstellen dat de zoon van een koning een boer martelt , omdat hij graan achter heeft gehouden. Stel je voor als de Nederlandse prins dat zou doen.

Ik ben benieuwd of die zo genaamde ‘’prins ‘’ al aangesproken is op zijn sadistisch gedrag. Hoewel ik dat van UAE en Dubai niet verwacht, maar misschien hebben de andere instanties, zoals Human Rights of soortgelijke wereld redders er iets op gezegd.
welkom.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_68544750
quote:
Op donderdag 30 april 2009 23:16 schreef afghan_girl het volgende:

Trollkloon?
pi_68547358
Het is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt hè. Ik heb ook weleens verhalen gehoord van kinderen van sjeiks die naar Marokko op vakantie gingen en hoeren vermoorden enzo, waarna hen gevraagd was alsjeblieft te vertrekken. Of het waar is weet ik niet.

Maar volgens mij zijn die personen gewoon onschendbaar.
pi_68547649
Of deze van vorig jaar, in België nog wel: http://www.ad.nl/buitenla(...)html?pageNavType=all

Het incident is niet zo heel schokkend, maar hun onschendbaarheid is wel opvallend. En daar wordt flink misbruik van gemaakt. En niemand heeft natuurlijk zin in een politieke rel met een olieland.

[ Bericht 8% gewijzigd door Picchia op 01-05-2009 01:28:14 ]
  vrijdag 1 mei 2009 @ 11:11:24 #113
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_68552538
quote:
Op donderdag 30 april 2009 23:34 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Trollkloon?
ik vond Meki ook leuker dan jou hoor
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_68552763
Sjezus waarom zou je in hemelsnaam de ballen van iemand in de fik zetten? Ik kan er geen goede reden voor verzinnen.
pi_68556884
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 11:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

klopt

de ladder is ongeveer zo

Adel
arabieren
westerlingen
dieren
pakistanen/afghanen etc.

en dat is meer dan erg
Weet wel zeker dat westerlingen daar hoger dan arabieren zijn.
pi_68557390
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 11:11 schreef misteriks het volgende:

[..]

ik vond Meki ook leuker dan jou hoor
Logisch, jullie staan dan ook op dezelfde frequentie.
  vrijdag 1 mei 2009 @ 14:04:08 #117
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_68557534
Ze moeten bij de dader exact hetzelfde doen. Wat een tiran. En kijk die agent die meewerkt, om over de filmer maar zwijgen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_68565238
Iemand die het al aan heeft gedurfd om het filmpje te bekijken?

Klinkt gruwelijk, dat alles alleen maar omdat ze denken dat 'ie wat graan heeft achtergehouden.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_68566052
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 18:25 schreef Paaskonijn het volgende:
Iemand die het al aan heeft gedurfd om het filmpje te bekijken?

Klinkt gruwelijk, dat alles alleen maar omdat ze denken dat 'ie wat graan heeft achtergehouden.
Diefstal hey, zouden ze hier ook is moeten invoeren zoiets.
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 00:04:23 #120
94346 Northside
We'll see
pi_68578077
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 18:59 schreef Geerd het volgende:

[..]

Een gasbrandertje toevoegen aan de standaard uitrusting van de cassieres?
Ja, ik generaliseer.
pi_68579414
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 18:59 schreef Geerd het volgende:

[..]

Goede troll.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_68638011
Arabische sjeik martelde nog zeker 25 mensen
quote:
WASHINGTON - Een sjeik uit de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) die onlangs in opspraak is gekomen door een video waarin te zien is hoe hij een man verschrikkelijk mishandelt, heeft nog zeker 25 mensen toegetakeld. Dat heeft de advocaat van de zakenman laten weten die het martelfilmpje het land heeft uitgesmokkeld.

Het Franse persbureau AFP wist zondag de hand te leggen op een brief die de advocaat naar de autoriteiten in de VAE is gestuurd. Daarin schrijft de raadsman dat hij meer dan twee uur videomateriaal in zijn bezit heeft. Daarop is te zien is hoe de broer van de kroonprins van het land, Issa bin Zayed al-Nahyan, meer dan 25 mensen martelt.
In het filmpje dat anderhalve week geleden werd uitgezonden door de Amerikaanse nieuwszender ABC foltert de sjeik een boer die graan zou hebben gestolen. De boer krijgt zand in zijn mond gestopt, wordt geslagen en beschoten. Ook worden zijn testikels in brand gestoken. Ten slotte wordt hij overreden door een truck waarbij zijn botten kraken.

Bron: http://www.ad.nl/buitenla(...)zeker_25_mensen.html
  zondag 10 januari 2010 @ 18:52:36 #123
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76644671
'Martelende sjeik’ uit Emiraten vrijgesproken
ANP, Reuters, AFP op 10 januari '10, 18:03, bijgewerkt 10 januari 2010 18:08
ABU DHABI - Een rechtbank in de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) heeft zondag sjeik Issa bin Zayed al-Nahyan vrijgesproken van het martelen en verkrachten van een Afghaan.
Volgens de rechtbank kon de sjeik niet verantwoordelijk worden gehouden voor zijn daden omdat hij tegen zijn wil was gedrogeerd door twee voormalige zakenpartners, zei zijn advocaat. Sjeik Issa is de broer van VAE-president en emir van Abu Dhabi, sjeik Khalifa bin Zayed al-Nahyan.

Sjeik Issa kwam in opspraak door een in april gelekte video waarop te zien was hoe hij een man martelt. De sjeik slaat de van origine Afghaanse graanhandelaar Mohammed Shah Poor met onder meer een zweep en een plank. Hij strooit zout in de wonden en rijdt uiteindelijk met een auto over de man heen. Het slachtoffer zou een lading graan van sjeik Issa ter waarde van 3600 euro hebben verloren. Hij overleefde de mishandeling ternauwernood, maar moest maandenlang in het ziekenhuis herstellen. Het incident had in 2004 in de woestijn plaats.

‘De rechtbank ging akkoord met onze verdediging dat de sjeik onder invloed was van drugs, waardoor hij zich niet bewust was van zijn daden.’ Volgens de raadsman hadden twee Libanees-Amerikaanse broers, Bassam en Ghassan Nabulis, hem tegen zijn wil drugs toegediend, het voorval gefilmd en hem vervolgens geprobeerd af te persen. De sjeik kon zich volgens de raadsman niets herinneren van wat er is gebeurd.

etc
Here we are now, entertain us.
pi_76645262
Het incident had in 2004 in de woestijn plaats.

Wat is dat toch altijd met dat "had plaats", "vond plaats" klinkt toch veel beter
You dream it, I live it.
pi_76645456
quote:
Op zondag 10 januari 2010 18:52 schreef voyeur het volgende:
'Martelende sjeik’ uit Emiraten vrijgesproken
ANP, Reuters, AFP op 10 januari '10, 18:03, bijgewerkt 10 januari 2010 18:08
ABU DHABI - Een rechtbank in de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) heeft zondag sjeik Issa bin Zayed al-Nahyan vrijgesproken van het martelen en verkrachten van een Afghaan.
Volgens de rechtbank kon de sjeik niet verantwoordelijk worden gehouden voor zijn daden omdat hij tegen zijn wil was gedrogeerd door twee voormalige zakenpartners, zei zijn advocaat. Sjeik Issa is de broer van VAE-president en emir van Abu Dhabi, sjeik Khalifa bin Zayed al-Nahyan.

Sjeik Issa kwam in opspraak door een in april gelekte video waarop te zien was hoe hij een man martelt. De sjeik slaat de van origine Afghaanse graanhandelaar Mohammed Shah Poor met onder meer een zweep en een plank. Hij strooit zout in de wonden en rijdt uiteindelijk met een auto over de man heen. Het slachtoffer zou een lading graan van sjeik Issa ter waarde van 3600 euro hebben verloren. Hij overleefde de mishandeling ternauwernood, maar moest maandenlang in het ziekenhuis herstellen. Het incident had in 2004 in de woestijn plaats.

‘De rechtbank ging akkoord met onze verdediging dat de sjeik onder invloed was van drugs, waardoor hij zich niet bewust was van zijn daden.’ Volgens de raadsman hadden twee Libanees-Amerikaanse broers, Bassam en Ghassan Nabulis, hem tegen zijn wil drugs toegediend, het voorval gefilmd en hem vervolgens geprobeerd af te persen. De sjeik kon zich volgens de raadsman niets herinneren van wat er is gebeurd.

etc
Verrassend, broerlief houdt hem echt wel een hand boven het hoofd.
Cool story, Hansel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')