abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68342921
quote:
Sjeik martelt boer (VIDEO)

Het koningshuis van de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) is in opspraak geraakt door een video waarop te zien is hoe de broer van de kroonprins een boer op gruwelijke wijze mishandelt.

De beelden zijn in handen gekomen van het Amerikaanse zender ABC News en te zien op internet. In de video is te zien hoe de vastgebonden boer wordt geslagen en beschoten door Issa bin Zayed Al Nahyan.

Daarnaast is te zien hoe de boer zout in zijn wonden krijgt gestrooid en zand in zijn mond krijgt gepropt. Verder krijgt het slachtoffer elektrische schokken toegediend en worden zijn testikels in brand gezet.

Verdacht

Het volledige filmpje duurt drie kwartier. Volgens de zender ABC News, die de meest schokkende beelden eruit heeft geknipt, is het slachtoffer een Afghaanse boer die er van wordt verdacht graan achter te hebben gehouden.

Aan het eind van de video is te zien hoe de sjeik met zijn wagen meerdere malen over de man heen rijdt. Daarbij is duidelijk het geluid van brekende botten te horen.

Terugkijken

De beelden zouden zijn opgenomen op verzoek van de sjeik, die zijn martelingen graag later terugkeek. Op een bepaald moment vraagt hij de cameraman dichterbij te komen zodat de pijn van het slachtoffer goed te zien is.

Bezoek Willem-Alexander

De betrekkingen tussen de VAE en Nederland zijn goed. Om de betrekkingen te versterken bezochten kroonprins Willem-Alexander en prinses Máxima in januari de kroonprins ven andere leden van de koninklijke familie van de VAE.

Minister Verhagen vindt de beelden 'schokkend en mensonterend', aldus een woordvoerder van Buitenlandse Zaken in Spits. Verhagen hoopt dat de autoriteiten in de Emiraten hier gepaste actie op ondernemen.

'Incident'

Volgens het ministerie van Binnenlandse Zaken van de VAE is er slechts sprake van een incident dat inmiddels is opgelost. "de incidenten in de video maken geen deel uit van een gedragspatroon. De politie heeft regels, beleid en procedures correct gevolgd", aldus een woordvoerder. De minister van Binnenlandse Zaken is een broer van sjeik Issa bin Zayed Al Nahyan.

http://abcnews.go.com/video/playerIndex?id=7401720

http://www.telegraaf.nl
Te walgelijk voor woorden. Wat een stel barbaren. En dan presenteren de VAE/Dubai zich nog als een "modern" Islamitisch land.

Oh ja, en de eerste de beste ezel die dit durft goed te praten door te verwijzen naar de excessen van Abu Ghraib maakt zichzelf onsterfelijk belachelijk.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 24 april 2009 @ 17:35:53 #2
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68343004
het is idd te walgelijk om te zien.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_68343011
Heeft ie het overleefd?
You dream it, I live it.
pi_68343016
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 17:33 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Te walgelijk voor woorden. Wat een stel barbaren. En dan presenteren de VAE/Dubai zich nog als een "modern" Islamitisch land.

Oh ja, en de eerste de beste ezel die dit durft goed te praten door te verwijzen naar de excessen van Abu Ghraib maakt zichzelf onsterfelijk belachelijk.
Het is natuurlijk te walgelijk voor woorden, maar je geeft zelf al aan dat het niet beperkt is tot "moderne" Islamitische landen. Ook "moderne" westerse landen kunnen er wat van. (Zoals je zelf al aangeeft)
  vrijdag 24 april 2009 @ 17:38:07 #5
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68343048
ah... daar is ie weer. de man die nooit ontopic kan blijven, maar alles wat moslims fout doen meteen vergelijkt met les autres...
  vrijdag 24 april 2009 @ 17:39:47 #6
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_68343082
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 17:38 schreef zoalshetis het volgende:
ah... daar is ie weer. de man die nooit ontopic kan blijven, maar alles wat moslims fout doen meteen vergelijkt met les autres...
zegt de hypocriet die de genocide (begaan door de zionisten) op onschuldige palestijnse kinderen verheerlijkd

[ Bericht 0% gewijzigd door Deadre op 24-04-2009 17:45:13 ]
Schijt aan iedereen
  vrijdag 24 april 2009 @ 17:40:26 #7
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68343095
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 17:33 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Valt mee hoor.

Het zijn vooral de suflullen hier in NL die de glanzende wolkenkrabbers in Dubai maar gelijkschaken aan een moderne VAE.

Het land heeft zeer strenge wetgeving (geen afbeeldingen van mensen in het openbaar, geen alcohol).
quote:
Vind het vrij belachelijk dat die gedachte bij je opkomt eigenlijk. Maar wie ben ik?
Intelligent, but fucked up.
pi_68343107
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 17:36 schreef Meh7 het volgende:
Het is natuurlijk te walgelijk voor woorden, maar je geeft zelf al aan dat het niet beperkt is tot "moderne" Islamitische landen. Ook "moderne" westerse landen kunnen er wat van. (Zoals je zelf al aangeeft)
Ik ben absoluut geen voorstander van waterboarding of gevangenen wakker houden met muziek/licht. Maar dat is een andere categorie als iemand zijn ballen in de fik steken of overrijden met een SUV. Of anussen dichtplakken zoals in Irak gebeurt. Of kom je nu met het argument dat moslims nu eenmaal creativer zijn?
pi_68343109
Word weer een gezellig topic dit.
Ga er eens voor zitten.
  vrijdag 24 april 2009 @ 17:41:37 #10
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68343126
quote:
Je doet alsof dat vreemd is in een omgeving waar les autres vooral boos worden wanneer een moslim iets doet.
pi_68343127
quote:
Eh, de TS geeft Abu Ghraib zelf als voorbeeld. Hoe is dat offtopic? Ben ik offtopic bezig als ik het over martelen heb?

Verder heeft dit niets te maken met de islam. Iemand martelen omdat hij graan heeft achtergehouden kan door niemand verdedigd worden met islamitische argumenten. In het nieuwsbericht staat ook nog eens dat het koningshuis in opspraak is geraakt. (Alhoewel ze het erger zullen vinden dat het gelekt is dan dat het gebeurd is.)

Ik heb trouwens ook nog eens weinig sympathie met de adel op wat voor manier dan ook. Status erven is een van de meest belachelijke dingen die de mensheid bedacht heeft. Druist totaal tegen principes van gelijkheid in.
pi_68343131
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 17:40 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Vind het vrij belachelijk dat die gedachte bij je opkomt eigenlijk. Maar wie ben ik?
Het is meer dat ik de voorspelbare reacties van sommige users ken...
  vrijdag 24 april 2009 @ 17:42:08 #13
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_68343138
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 17:40 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik ben absoluut geen voorstander van waterboarding of gevangenen wakker houden met muziek/licht. Maar dat is een andere categorie als iemand zijn ballen in de fik steken of overrijden met een SUV. Of anussen dichtplakken zoals in Irak gebeurt. Of kom je nu met het argument dat moslims nu eenmaal creativer zijn?
Massaal achter fascisten staan, wanneer kinderen worden gebombardeerd... typisch Westers.
Schijt aan iedereen
  vrijdag 24 april 2009 @ 17:43:29 #14
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68343179
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 17:41 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Het is meer dat ik de voorspelbare reacties van sommige users ken...
Misschien wel omdat zij de voorspelbare reacties van anderen kennen.....
  vrijdag 24 april 2009 @ 17:43:39 #15
188345 Py
op zich
pi_68343188
Jaren oud filmpje
pi_68343190
- knip -

[ Bericht 91% gewijzigd door sp3c op 25-04-2009 10:31:17 ]
pi_68343398
Het lijkt Abu Ghraib wel daar, de VAE verwestert snel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_68343431
Hij schiet wat op de grond en slaat hem met een twijgje. Dat deden we op de basisschool ook man .

(Okay, dat hij er daarna overheen rijdt is wel wat overdreven).
  vrijdag 24 april 2009 @ 17:55:37 #19
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68343451

Kankeratheisten. Dit kunnen geen diehard moslims zijn..... en dat zijn het ook niet. Abu Dabi is zogenaamd één van de meest liberale plekjes in het Midden Oosten
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 24 april 2009 @ 17:57:02 #20
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68343477
[qoute]Video of assault draws fire for UAE
By Simeon Kerr in Dubai and Andrew England in Abu Dhabi

Published: April 24 2009 06:29 | Last updated: April 24 2009 06:29

A human rights group called on Abu Dhabi authorities on Thursday to investigate and prosecute those allegedly involved in the torture of an Afghan citizen.

ABC News broadcast video footage on Wednesday night that showed a man alleged to be Sheikh Issa bin Zayed Al Nahyan, a half brother of the United Arab Emirates’ president, assaulting an Afghan citizen for allegedly duping him in a business transaction.

The incident threatens to tarnish the reputation of Abu Dhabi. It also poses questions about the rule of law and impunity in a nation dominated by powerful families.

The video alleges to show Sheikh Issa whipping the Afghan, firing a gun around him and driving a 4x4 over his body in the autumn of 2004. The allegation was made by Bassam Nabulsi, a former business associate of the Emirati royal, who is now suing Sheikh Issa through a US federal court over a separate business deal.

Documents submitted as part of this action include details of the video attack.

In the video a man in uniform can be seen assisting in the various assaults. A lawyer for Mr Nabulsi said footage not broadcast showed police were also involved.

“The government has a duty to investigate and prosecute all those who took part in the heinous crimes,” said Sarah Leah Whitson, at Human Rights Watch. “It must prove to its citizens and the international community that these actions do not represent the policy of the government.”

Sheikh Issa has never held government office, but he has UAE business interests.

The interior ministry said in a statement that the video was not part of a pattern of behaviour and, as permitted under Abu Dhabi law, “the parties involved ... settled the matter privately by agreeing not to bring formal charges against each other – i.e., theft on the one hand and assault on the other.”

The ministry said police followed all necessary procedures when investigating the incident.

Mr Nabulsi, a US citizen, claims he was arrested and tortured in the UAE in 2005 when he refused to hand over the video of the Afghan’s torture to Sheikh Issa.

He was now suing Sheikh Issa for lost profits from their joint ventures, as well as damages, said Tony Buzbee, his lawyer.

The interior ministry confirmed that Mr Nabulsi was found guilty of possessing controlled substances in 2005, but denies that he was maltreated in custody.[/quote]
http://www.ft.com/cms/s/0(...)e3-00144feabdc0.html
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_68344871
pwned
Ik zwaai naar dieren.
pi_68344963
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 17:36 schreef Meddo het volgende:
Heeft ie het overleefd?
pi_68345037
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 17:54 schreef Sapstengel het volgende:
Hij schiet wat op de grond en slaat hem met een twijgje. Dat deden we op de basisschool ook man .

(Okay, dat hij er daarna overheen rijdt is wel wat overdreven).
Jullie hadden Kalashnikov's op de basisschool? In welk land zat jij op school man
pi_68345056
wat een walgelijk filmpje
pi_68345727
Zieke gast. Als ik die Afghaan was zou ik alles eraan doen hem af te maken, koste wat kost.
X
  vrijdag 24 april 2009 @ 19:26:41 #26
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68345748
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 19:26 schreef Alulu het volgende:
Zieke gast. Als ik die Afghaan was zou ik alles eraan doen hem af te maken, koste wat kost.
zeker als je de familie of bevriend bent.
pi_68345846
Ja maar ook als je dat niet bent.
Abnormaal dit en alleen al het filmpje bekijken gaat je bloed van koken. Hoe ziek kan je zijn
X
  vrijdag 24 april 2009 @ 19:30:34 #28
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68345892
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 19:29 schreef Alulu het volgende:
Ja maar ook als je dat niet bent.
Abnormaal dit en alleen al het filmpje bekijken gaat je bloed van koken. Hoe ziek kan je zijn
zieker dan de geest kan bedenken.
pi_68345957
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 17:36 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Islamitische landen? Islamitische koning/prins? Daar is geen sprake van. De waarheid is dat de daders in Abu Ghraib westerlingen waren en de daders in het filmpje puppets van het westen. In beide filmpjes worden de moslims juist mishandeld.
ll ride in golden armour like the sun;
And in my helm a triple plume shall spring,
Spangled with diamonds, dancing in the aire,
To note me emperor of the three-fold world.
  vrijdag 24 april 2009 @ 19:33:22 #30
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68345988
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 19:32 schreef TimoerLenk het volgende:

[..]

Islamitische landen? Islamitische koning/prins? Daar is geen sprake van. De waarheid is dat de daders in Abu Ghraib westerlingen waren en de daders in het filmpje puppets van het westen. In beide filmpjes worden de moslims juist mishandeld.
zo he! jij weet het wel heel bout te formuleren. zielige moslims... marionetten van het westen.

al doet een groep moslims anderen wat aan, dan is het nog steeds de schuld van een ander, het verderfelijke westen en zionisten. misschien dat dat gedrag een beetje begint te vervelen?
pi_68346808
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 19:26 schreef Alulu het volgende:
Ah, eindelijk wat westerse beschaving in dit topic.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_68346971
Tsjah ik ben Moslim, dus ik heb een excuus, toch? aard van het beestje he
X
pi_68355163
Arabieren voeren alleen hun eeuwen ouden traditie voort.
pi_68355355
Hey, een nieuw topic.

Tvp, doei.
  zaterdag 25 april 2009 @ 03:09:58 #35
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68359124
Ik vond de mijne leuker.

[ Bericht 77% gewijzigd door Lemmeb op 25-04-2009 03:19:22 ]
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_68359254
Mensenleven is weinig waard daar... zeker het leven van een boertje.
Ja, ik generaliseer.
pi_68359318
- knip -

[ Bericht 97% gewijzigd door sp3c op 25-04-2009 10:32:27 (flame) ]
pi_68361910
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 03:29 schreef Northside het volgende:
Mensenleven is weinig waard daar... zeker het leven van een boertje.
klopt

de ladder is ongeveer zo

Adel
arabieren
westerlingen
dieren
pakistanen/afghanen etc.

en dat is meer dan erg
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_68361956
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 17:40 schreef Strolie75 het volgende:

Maar dat is een andere categorie als iemand zijn ballen in de fik steken of overrijden met een SUV.
Is het dan wel vergelijkbaar met iemand doodslaan of elektrocuteren of zijn kinderen ontvoeren?
pi_68365131
Hopelijk wordt deze barbaarse gestoorde ezel hetzelfde bij hem gedaan.

Maar HIJ kan zijn STRAF ook niet ontvluchten
Ooit zal hij daarvoor duizenden malen keren gestraft worden.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zaterdag 25 april 2009 @ 13:39:41 #41
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68365155
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 13:38 schreef Meki het volgende:

Gelukkig maar dan.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zaterdag 25 april 2009 @ 13:41:54 #42
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68365212
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 03:09 schreef Lemmeb het volgende:
Ik vond de mijne leuker.
ik ook. ook wat actueler.
  zaterdag 25 april 2009 @ 13:43:17 #43
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68365242
quote:

door allah? ik mag hopen dat deze islamitische prins handelt namens de koran. dus zal het in het hiernamaals wel meevallen voor hem toch? sharia?
  zaterdag 25 april 2009 @ 13:46:06 #44
181657 LordNemephis
computer says no
pi_68365313
quote:

Moet jij eens opletten hoe die sadist zijn straf gaat ontlopen.

en kom niet aan met Kasper het vriendelijke spookje die het in een volgend leven zal recht zetten
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_68365361
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 13:43 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

door allah? ik mag hopen dat deze islamitische prins handelt namens de koran. dus zal het in het hiernamaals wel meevallen voor hem toch? sharia?
Als je wil trollen, doe het dan minder opzichtig. Zo trapt natuurlijk zelfs Meki er niet in.
  zaterdag 25 april 2009 @ 13:49:41 #46
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_68365376
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 19:32 schreef TimoerLenk het volgende:

[..]

Het zijn handelaren in olie. En daarom kunnen ze dit maken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 25 april 2009 @ 13:55:30 #47
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68365468
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 13:48 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Als je wil trollen, doe het dan minder opzichtig. Zo trapt natuurlijk zelfs Meki er niet in.
ik was niet aan het trollen, al zal je dat wel zo opvatten. aangezien elke kritiek op de islam er een is van trollen in jouw wereld.

ik vroeg me gewoon af waarom dit incident gebagatellisseerd en gejij-bakt wordt, terwijl de prins van de vae toch redelijk islamitisch is. en dat ook graag wil laten blijken, sharia, maatregelen ten aanzien van anders gelovigen in vae, zoenen in het openbaar, homo's dood etc.

achter welke steen-'van jullie' ga je je nu verschuilen?
pi_68365629
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 13:55 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik was niet aan het trollen, al zal je dat wel zo opvatten. aangezien elke kritiek op de islam er een is van trollen in jouw wereld.

ik vroeg me gewoon af waarom dit incident gebagatellisseerd en gejij-bakt wordt, terwijl de prins van de vae toch redelijk islamitisch is. en dat ook graag wil laten blijken, sharia, maatregelen ten aanzien van anders gelovigen in vae, zoenen in het openbaar, homo's dood etc.

achter welke steen-'van jullie' ga je je nu verschuilen?
Goed, dan heb ik het mis en was je niet aan het trollen. ( ) Jij komt met de stelling dat deze prins door de islam wordt gesteund in zijn handelen. Waar baseer je dat op? Sinds wanneer zijn feodalisme en de excessen daarvan typisch islamitisch?
  zaterdag 25 april 2009 @ 14:08:39 #49
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68365720
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 14:04 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Goed, dan heb ik het mis en was je niet aan het trollen. ( ) Jij komt met de stelling dat deze prins door de islam wordt gesteund in zijn handelen. Waar baseer je dat op? Sinds wanneer zijn feodalisme en de excessen daarvan typisch islamitisch?
door de islam gesteund is omdat hij streng moslim is. gesteund als hij zich voelt door het boek met teksten direct van allah.

oh nee wacht, dat mag je niet zeggen... je moet meteen zegegn dat de amerikanen ook geen lieverdjes zijn, en de joden al helemaal. crapuul.
  zaterdag 25 april 2009 @ 14:09:22 #50
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_68365736
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 14:08 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

door de islam gesteund is omdat hij streng moslim is. gesteund als in hij voelt zich gesteund door het boek met teksten direct van allah.

oh nee wacht, dat mag je niet zeggen... je moet meteen zegegn dat de amerikanen ook geen lieverdjes zijn, en de joden al helemaal. crapuul.
Slechte troll ben jij.
What lies in the shadow of the statue?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')