abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 april 2009 @ 16:56:51 #41
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_68342039
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 16:54 schreef anboni het volgende:
Deze discussie doet me weer denken aan een vraag die twee duitse toeristes me een paar maanden geleden stelden. Ik kwam de Westblaak garage uitgelopen, vragen ze me waar het 'historische centrum' van Rotterdam is.
Stelletje asociale fietsendieven. Het lef om überhaupt zo'n vraag te stellen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 24 april 2009 @ 16:57:38 #42
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_68342065
"Vraag dat je opa maar." Dat had ik ze toegesnauwd.
pi_68343069
Die vraag komt bij de VVV ook steeds vaker langs, was laatst in het nieuws

Mensen gaan door de lage vliegticket en treinkaartjes prijzen steeds vaker "spontaan" op citytrip, en vooral duitsers willen het Alte centrum zien.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_68343161
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 17:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
en vooral duitsers willen het Alte centrum zien.
Dat geeft leuke beelden wanneer ze het aan oudere Rotterdammers vragen
pi_68343169
Eindelijk!

Zo doen we dat in Rotterdam, welke mongool het het ooit een monument gemaakt..
  vrijdag 24 april 2009 @ 18:56:06 #46
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68344883
- knip -

[ Bericht 90% gewijzigd door sp3c op 24-04-2009 19:09:42 ]
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  vrijdag 24 april 2009 @ 19:00:49 #47
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_68344977
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 16:38 schreef zoalshetis het volgende:
de skyline van rotterdam is er, zelfs als amsterdammer, wel een om trots op te zijn.
Ik heb hem hier hangen en als bureaublad op mijn laptop. En elke keer als ik ernaar kijk, krijg ik heimwee. Pas als je er weg bent, herken je de schoonheid van Rotterdam.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 24 april 2009 @ 19:02:03 #48
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_68345008
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 16:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Dit is meer een verkapt "we willen een parkeergarage in het centrum" plan.
Proest. Als het ergens niet aan ontbreekt in het centrum, is het aan parkeergarages.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_68345074
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 16:54 schreef anboni het volgende:
Deze discussie doet me weer denken aan een vraag die twee duitse toeristes me een paar maanden geleden stelden. Ik kwam de Westblaak garage uitgelopen, vragen ze me waar het 'historische centrum' van Rotterdam is. Ik moest me erg inhouden om een opmerking te maken als "nou, wat jullie ervan over hebben gelaten, staat daar". Ik heb ze richting coolsingel gestuurd (wist zelf toen nog helemaal niks van Rotterdam, werkte er net 'n maand of twee)
.. Als t nou Amerikanen geweest waren ok, maar Duitsers zouden toch wel beter moeten weten
  vrijdag 24 april 2009 @ 19:10:01 #50
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68345209
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 19:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ja, want die zie je er ook echt in overvloed
overal toch als er opstootjes zijn? en ik begreep dat de lijnbaan nogal ondehavig is aan opstootjes.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_68345244
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 19:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

overal toch als er opstootjes zijn? en ik begreep dat de lijnbaan nogal ondehavig is aan opstootjes.
Nou, onwijs
La derecha oprime, la izquierda libera
  vrijdag 24 april 2009 @ 19:16:07 #52
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_68345407
ben ik nou echt de enigste die de Lijnbaan mooi vindt? Vooruitstrevend ... al zouden de winkeliers denk ik eerder blij zijn als er een verdiepingkje bovenop de bestaande bouw komt ...

maar goed, of het nu mooi of lelijk is .... het is heerlijk om er te winkelen!!! Beter in ieder geval dan zo'n kalverstraat o.i.d. of da centrum in Den Haag .... Nee, de Lijnbaan is een verademing. Wil je naar een winkelcentrum toe ofzo dan ga je maar lekker naar t Alexandrium .... Laat de binnenstad voor wat het is en laat maar komen wat er op komst is (top010.nl)
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  vrijdag 24 april 2009 @ 19:18:27 #53
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68345473
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 19:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Nou, onwijs
ik lul maar wat, ken die hele lijnbaan niet. maar de stelling blijft natuurlijk als een paal boven water.
  vrijdag 24 april 2009 @ 19:20:39 #54
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68345533
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 19:16 schreef ebeaydojraes het volgende:
ben ik nou echt de enigste die de Lijnbaan mooi vindt? Vooruitstrevend ... al zouden de winkeliers denk ik eerder blij zijn als er een verdiepingkje bovenop de bestaande bouw komt ...

maar goed, of het nu mooi of lelijk is .... het is heerlijk om er te winkelen!!! Beter in ieder geval dan zo'n kalverstraat o.i.d. of da centrum in Den Haag .... Nee, de Lijnbaan is een verademing. Wil je naar een winkelcentrum toe ofzo dan ga je maar lekker naar t Alexandrium .... Laat de binnenstad voor wat het is en laat maar komen wat er op komst is (top010.nl)
de kalverstraat is pas echt de pauperstraat van nederland. mozeskriebel, toen ik nog op het rokin woonde moest ik er afentoe een stukje doorheen, aaaarggggg...
naast het toeristenpad van het damrak de lelijkste straat van amsterdam. niet dat de gebouwen lelijk zijn, maar vanwege het publiek.
pi_68346349
Life is Music
  vrijdag 24 april 2009 @ 19:46:57 #56
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68346463
Om te winkelen is de lijnbaan trouwens wel oké.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_68346517
Gelukkig. De Lijnbaan is al deprimerend als de winkels open zijn laat staan 's avonds dan is het helemaal armoe troef.

Een metamorfose lijkt me een puik plan .
  vrijdag 24 april 2009 @ 19:48:45 #58
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68346534
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 19:43 schreef Fredo55 het volgende:
[ afbeelding ]
nou, sjonge jonge dat is wel een gigantisch verlies. en ook echt iets dat als cultureel erfgoed bestempeld kan worden.

alhoewel, toen was geluk heel gewoon:
pi_68346843
Het is trouwens een rijksmonument, nooit geweten.
Life is Music
  vrijdag 24 april 2009 @ 19:59:01 #60
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_68346859
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 19:48 schreef MrX1982 het volgende:
Gelukkig. De Lijnbaan is al deprimerend als de winkels open zijn laat staan 's avonds dan is het helemaal armoe troef.

Een metamorfose lijkt me een puik plan .
het is ook een centrum om in te winkelen. Niet om uit te gaan,d us in de avond heb je er niets te zoeken.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_68346923
Impressie:
Life is Music
  vrijdag 24 april 2009 @ 20:02:51 #62
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_68346980
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 19:59 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

het is ook een centrum om in te winkelen. Niet om uit te gaan,d us in de avond heb je er niets te zoeken.
Ik kom er nog weleens boodschappen doen bij de AH als de andere winkels al dicht zijn en daar word je niet vrolijk van hoor
pi_68347121
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 19:59 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

Een zichzelf respecterende stad bruist 24 uur per dag .
  vrijdag 24 april 2009 @ 20:12:24 #64
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68347337
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 20:06 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Een zichzelf respecterende stad bruist 24 uur per dag .
dat is precies wat de havenarbeiders missen. bruisen. in rotterdam wordt het verdiend, amsterdam geeft het uit. zo is het al sinds de prille history. and it allways will be.

niet zo gek eigenlijk als je elke dag hard in de haven werkt voor een paar rotcenten, dat er wat minder bruis is en het na een uur of 8 volkomen stil is als je over straat loopt omdat alles nogal weids is opgezet. elan is er niet. hightec wel, zeker als je de skyline in ogenschouw neemt.

wat rotterdam nodig heeft zijn "lanen met platanen en jeux de boules banen".
.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 april 2009 @ 20:14:20 #65
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68347433
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 20:12 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat is precies wat de havenarbeiders missen. bruisen. in rotterdam wordt het verdiend, amsterdam geeft het uit. zo is het al sinds de prille history. and it allways will be.

niet zo gek eigenlijk als je elke dag hard in de haven werkt voor een paar rotcenten, dat er wat minder bruis is en het na een uur of 8 volkomen stil is als je over straat loopt omdat alles nogal weids is opgezet. elan is er niet. hightec wel, zeker als je de skyline in ogenschouw neemt.

wat rotterdam nodig heeft is lanen met platanen en jeux de boules banen.
.
Wat een ouderwetse insteek. De meest innovatie uitgaans vormen in de laatste 20 jaar kwamen uit Rotterdam.
  vrijdag 24 april 2009 @ 20:15:09 #66
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68347471
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 20:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat een ouderwetse insteek. De meest innovatie uitgaans vormen in de laatste 20 jaar kwamen uit Rotterdam.
welke insteek is eigenlijk ouderwets? het was nogal een verhaal.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 april 2009 @ 20:15:39 #67
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68347497
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 20:15 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

welke insteek is eigenlijk ouderwets? het was nogal een verhaal.
Het hele verhaal.
  vrijdag 24 april 2009 @ 20:20:21 #68
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68347697
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 20:15 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het hele verhaal.
innovaties poememeraties. alles wat jullie doen, bedenken en hard aan werken wordt door amsterdam ten volste benut. dit is ook geschiedkundig aanwijsbaar. nogmaals, jullie verdienen het geld, amsterdam maakt het op. heb je weleens gezien hoeveel meer geld er elk jaar vanuit de overheid naar de hoofdstad gaat?

rotterdammers hoeven zich daarvoor niet te schamen. en bovendien jullie hebben nu aboutaleb, die is door cohen gepokt en gemazeld om meer geld van jullie zelf binnen te slepen.
  vrijdag 24 april 2009 @ 20:22:41 #69
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_68347791
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 20:20 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

inovaties poememeraties. alles wat jullie doen, bedenken en hard aan werken wordt door amsterdam ten volste benut. dit is ook geschiedkundig aanwijsbaar. nogmaals, jullie verdienen het geld, amsterdam maakt het op. heb je weleens gezien hoeveel meer geld er elk jaar vanuit de overheid naar de hoofdstad gaat?

rotterdammers hoeven zich daarvoor niet te schamen. en bovendien jullie hebben nu aboutaleb, die is door cohen gepokt en gemazeld om meer geld van jullie zelf binnen te slepen.
Je zet een prachtige Calimero-Rotterdammer neer
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 april 2009 @ 20:23:40 #70
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68347833
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 20:20 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

innovaties poememeraties. alles wat jullie doen, bedenken en hard aan werken wordt door amsterdam ten volste benut. dit is ook geschiedkundig aanwijsbaar. nogmaals, jullie verdienen het geld, amsterdam maakt het op. heb je weleens gezien hoeveel meer geld er elk jaar vanuit de overheid naar de hoofdstad gaat?

Sowieso is het een stupide uitspraak en ten tweede. Wat heeft dat met uitgaan te maken, wat al 30 jaar lang een beetje dood is in de hoofdstad?

Dat gelul dat er rotterdam niets te doen is na 20:00 is wel ernstig achterhaald.
  vrijdag 24 april 2009 @ 20:25:51 #71
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68347902
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 20:22 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Je zet een prachtige Calimero-Rotterdammer neer
thanks.
  vrijdag 24 april 2009 @ 20:27:28 #72
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68347971
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 20:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Sowieso is het een stupide uitspraak en ten tweede. Wat heeft dat met uitgaan te maken, wat al 30 jaar lang een beetje dood is in de hoofdstad?

Dat gelul dat er rotterdam niets te doen is na 20:00 is wel ernstig achterhaald.
gast, misschien is het achterhaald. maar perceptie werkt nog steeds zo. het is de breed opgezette structuur waardoor het zakelijk overkomt. stil na 9 uur, weling levensvreugde, troosteloos, grijs, je weets.

gelukkig gaat alles beter worden. maar jullie blijven de werkstad en amsterdam de hoofdstad.
  vrijdag 24 april 2009 @ 20:30:54 #73
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_68348092
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 20:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

gast, misschien is het achterhaald. maar perceptie werkt nog steeds zo. het is de breed opgezette structuur waardoor het zakelijk overkomt. stil na 9 uur, weling levensvreugde, troosteloos, grijs, je weets.

Dat is ook zo voor veel mensen die niet vaak in de stad komen. De meeste mensen gaan Rotterdam pas waarderen als ze het wat beter kennen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 april 2009 @ 20:32:11 #74
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68348140
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 20:27 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

gelukkig gaat alles beter worden. maar jullie blijven de werkstad en amsterdam de hoofdstad.
Dat is je perceptie inderdaad. De gemiddelde rotterdammer weet wel beter. Dus nogmaals, je perceptie sluit niet aan bij de werkelijkheid.
  vrijdag 24 april 2009 @ 20:35:37 #75
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_68348270
Rotterdam heeft natuurlijk een economie om diep voor te buigen. Amsterdam mag met zijn Zuid-as het financieel-juridische hart van Nederland zijn, zo vergroeid als Rotterdam met de haven is, dat haalt de hoofdstad bij lange na niet.
Maar wat zoalshetis zegt, klopt wel aardig. Van het grote geld is Amsterdam het natuurlijke eindstation, gewoon omdat iedereen die het een beetje gemaakt heeft, daar met zijn pootjes in de grachten wil zitten.
Als ik in Amsterdam loop, door het goede gedeelte, heb ik het idee alsof ik me in een glossy reclamefolder bevind. Al het goede dat stedelijk Nederland te bieden heeft, komt als vanzelfsprekend in Amsterdam samen. Hollands welvaren zoals dat sinds de Gouden Eeuw in het collectief geheugen staat gegrift.

In Rotterdam moet overal voor worden gevochten. Niets gaat er vanzelf. Je ruikt er als het ware het zweet van de mensen die hun droom najagen. En je vraagt je af of die droom in dezelfde stad verborgen ligt.

Amsterdammers zijn gelukkig, Amsterdammers te zijn.
Rotterdammers dragen hun lot met rechte rug.
  vrijdag 24 april 2009 @ 20:39:07 #76
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68348412
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 20:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat is je perceptie inderdaad. De gemiddelde rotterdammer weet wel beter. Dus nogmaals, je perceptie sluit niet aan bij de werkelijkheid.
nogmaals. rotterdam is heel mooi voor jou. het gaat om mijn perceptie over rotterdam. ik praat dus misschien over de percepties van vele miljoenen buitenstaanders in nederland. neem ook bijvoorbeeld toeristen: die komen echt nauwelijks naar rotterdam, in vergelijking met amsterdam.

ik zeg niet dat amsterdam zijn geld goed besteed zoals een zakenman die de stad leuk, gezellig en rijk wil houden betaamt. dus ik zie een goede inhaalslag voor rotterdam, zeker met iemand als aboutaleb.
  vrijdag 24 april 2009 @ 20:40:30 #77
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_68348464
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 20:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat dus.
Al is het wel herkenbaar wat ie verteld hoor, menig buitenstaander heeft geen flauw idee of je in Rotterdam kunt uitgaan, waar en hoe je er moet komen.
Ze lezen her en der enkel dat er weer een tent failliet is, samengegaan is of gewoon gesloten wordt omdat er geen geld in gestoken wordt en van de routebordjes wordt je ook niet heel erg vrolijk als je geen besef hebt waar je heen moet.
Zelfde met winkelen, hoor menig jongere van buiten de stad dat er enkel een berg van hetzelfde is, puur omdat ze van Zuidplein naar de Koopgoot gaan en dan nog even richting de Lijnbaan, de echt toffe, unieke en onderscheidende tenten zijn eigenlijk altijd buiten het zicht van de grote namen en in zijstraatjes waar op het oog niets te doen lijkt.

Rotterdam lijkt het ook weinig te boeien verder dat buitenstaanders en toeristen niet verder komen dat de zaken die landelijke bekendheid hebben, die bouwen heerlijk verder en geven de locals voldoende tips qua uitgaan (010 magazine/bergen internetsites/Rotterdampas enz.), activiteiten enz. terwijl anderen geen flauw idee hebben.
Ik vind het wel best zo trouwens.
  vrijdag 24 april 2009 @ 20:43:17 #78
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68348587
wat wel leuk is aan rotterdam, dat dan weer wel, zijn de rotterdammers zelf. altijd lachen op campings, waar ik dus de meeste rotterdammers uit mijn leven ben tegengekomen van kinds af aan. klinkt misschien lullig 'de camping', maar zo is het niet bedoeld. toffe gasten dus, en leuke humor.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 april 2009 @ 20:43:54 #79
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68348618
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 20:39 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nogmaals. rotterdam is heel mooi voor jou. het gaat om mijn perceptie over rotterdam. ik praat dus misschien over de percepties van vele miljoenen buitenstaanders in nederland. neem ook bijvoorbeeld toeristen: die komen echt nauwelijks naar rotterdam, in vergelijking met amsterdam.
Ja geweldig, maar daar ging het helemaal niet om, het ging om de perceptie dat er na 20:00 niets meer te doen zou zijn in Rotterdam.... Ik snap dat het moeilijk is om je concentratie langer dan 3 posts vast te houden.
  vrijdag 24 april 2009 @ 20:44:56 #80
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68348671
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 20:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja geweldig, maar daar ging het helemaal niet om. Ik snap dat het moeilijk is om je concentratie langer dan 3 posts vast te houden.
goed begrepen idd. vertel nog eens in het slow motion wat je precies wilt horen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')