Niet echt, jullie geloven toch in dezelfde God? In hetzelfde boek?quote:
Blijkbaar niet, anders zou de één niet tegen de ander protesteren, of wel?quote:Op maandag 27 april 2009 17:10 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Niet echt, jullie geloven toch in dezelfde God? In hetzelfde boek?
Als je mij een vers of gebod aan kan wijzen waarin God ons opdraagt jongetjes te misbruiken, zal ik het met je eens zijn.quote:Dus dan is dat toch ook de wil van jouw God dat die jongetjes worden misbruikt door Katholieken?
Even refererend naar die quote van Leibnis die Iblis postte; hoe past dit in dat plaatje?
Je kunt geen hele beschaving diskwalificeren op het gegeven dat een paar homoseksuele oude filosofen een voorliefde hadden voor jonge mannen. Bovendien ging het in dit geval niet om minderjarige jongens. En ik vind homseksualeit ook niets, maar vind wel dat het ieders keus is.quote:Op maandag 27 april 2009 16:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, de egyptenaren ook. Dat wil niet zeggen dat er ook vanalles mis was. Die oude grieken hielden ook van jonge jongens bijvoorbeeld.
Met alle respect. Er is nooit bewijs gevonden voor de uittocht uit de Egypte. De Egyptenaren documenteerden vrijwel alles, desondanks is nergens te vinden dat een miljoen slaven het land zijn uitgewandeld en daarbij ook nog eens de farao is omgekomen.quote:Ik zeg nergens dat afgoderij niet tot indrukwekkende beschavingen kan leiden. Maar temidden daarvan diende God dus uit een volk in slavernij zijn kracht te openbaren. Het is dus logisch dat dat tot oorlog leidde.
Ik zou de oude Griekse en Egyptische beschavingen geen tyrannie willen noemen. Waaruit blijkt volgens jou bijvoorbeeld dat de Egyptenaren barbaars waren?quote:Ik ontken dus niet dat ze niet 'ver' konden komen.
Met genoeg tyrannie kun je ook vanalles bewerkstelligen.
Het was ook maar om nuance aan te brengen. Een grootse beschaving wil niet zeggen dat alles even jofel is.quote:Op maandag 27 april 2009 17:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt geen hele beschaving diskwalificeren op het gegeven dat een paar homoseksuele oude filosofen een voorliefde hadden voor jonge mannen. Bovendien ging het in dit geval niet om minderjarige jongens. En ik vind homseksualeit ook niets, maar vind wel dat het ieders keus is.
Uiteraard zal een trotse natie als die in Egypte nooit een dergelijke vernedering documenteren.quote:Met alle respect. Er is nooit bewijs gevonden voor de uittocht uit de Egypte. De Egyptenaren documenteerden vrijwel alles, desondanks is nergens te vinden dat een miljoen slaven het land zijn uitgewandeld en daarbij ook nog eens de farao is omgekomen.
Ik zeg nergens dat ze barbaars waren. Maar het was wel een beschaving met een pharaoh die absolute macht had, als reincarnatie van de zonnegod. Ik zou dat geen vrije maatschappij waar iedereen zelf kan beslissen noemen.quote:Ik zou de oude Griekse en Egyptische beschavingen geen tyrannie willen noemen. Waaruit blijkt volgens jou bijvoorbeeld dat de Egyptenaren barbaars waren?
Waarom dan wel andere invasies documenteren? Zoals hun nederlaag tegen de zogenaamde zee mensen. Gek genoeg is toch nooit bewezen dat er isrealische slaven gevangen hebben gezeten in egypte. Sterker, de enige slaven in egypte waren de zuidelijke volkoren. De saidi.quote:Op maandag 27 april 2009 17:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Uiteraard zal een trotse natie als die in Egypte nooit een dergelijke vernedering documenteren.
Overigens is er genoeg bewijs gevonden dat er in de tijd van de exodus zeer ingrijpende gebeurtenissen plaats hebben gevonden in Egypte. Onder andere de verandering van een polytheistische naar een monotheistische godsdienst met de pharaoh Akhenaten. Het ontbreken van het originele lijk van de pharaoh die voor hem kwam, maar de aanwezigheid van de mummy van een jonge man
Zie deze video voor het hele verhaal: The spade unearths the truth.
En het bewind van Koning david was een democratie?quote:Ik zeg nergens dat ze barbaars waren. Maar het was wel een beschaving met een pharaoh die absolute macht had, als reincarnatie van de zonnegod. Ik zou dat geen vrije maatschappij waar iedereen zelf kan beslissen noemen.
Bekijk eerst de gehele video en dan discussieren we wel weer verder.quote:Op maandag 27 april 2009 17:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom dan wel andere invasies documenteren? Zoals hun nederlaag tegen de zogenaamde zee mensen. Gek genoeg is toch nooit bewezen dat er isrealische slaven gevangen hebben gezeten in egypte. Sterker, de enige slaven in egypte waren de zuidelijke volkoren. De saidi.
Democratie is de regering van de meerderheid, dus nee.quote:En het bewind van Koning david was een democratie?
Blijkbaar wel, het is immers beide een stroming binnen het Christendom, niet?quote:Op maandag 27 april 2009 17:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, anders zou de één niet tegen de ander protesteren, of wel?
Dat zal er ongetwijfeld niet in staan. Maar het feit dat het wel gebeurt in andere stromingen van het Christendom zegt op zich genoeg toch?quote:Als je mij een vers of gebod aan kan wijzen waarin God ons opdraagt jongetjes te misbruiken, zal ik het met je eens zijn.
Sterker nog, geaardheid is geen keuze.quote:Op maandag 27 april 2009 17:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt geen hele beschaving diskwalificeren op het gegeven dat een paar homoseksuele oude filosofen een voorliefde hadden voor jonge mannen. Bovendien ging het in dit geval niet om minderjarige jongens. En ik vind homseksualeit ook niets, maar vind wel dat het ieders keus is.
[..]
Een land waarin de kandidaat met de meeste individuele stemmen niet wint is per definitie geen democratie.quote:Op maandag 27 april 2009 18:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
De VS is in ook tegenstelling tot wat men over het algemeen denkt geen democratie maar een republiek.
Ik heb Jezus ook altijd een beetje gay gevonden, helemaal na het zien van Jesus Christ Superstar. Beste man trekt altijd op met twaalf andere kerels. Dan ben je toch niet goed.quote:Op maandag 27 april 2009 18:17 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Sterker nog, geaardheid is geen keuze.
En aangezien God de mens naar zijn evenbeeld schiep, is hij zelf op z'n minst een beetje bi..
Ik hoop dat je begrijpt dat wat een God wil of opdraagt niet gelijk is aan wat mensen de hele dag doen. Van diezelfde God hebben we vrije wil gekregen.quote:Op maandag 27 april 2009 18:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, het is immers beide een stroming binnen het Christendom, niet?
Zelfde God dus, andere interpretatie van de Bijbel (maar wel hetzelfde boek).
Maar vooruit, laten we het verkrachten van kinderen dan tot de traditie van de Rooms-Katholieke kerk rekenen. Daar hebben jullie inderdaad niets mee te maken.
Dan nog is het jullie God die het toelaat dat een andere groep het anders interpreteert. Hij heeft overal een reden voor, toch? Dat zei je net zelf.
Waar zegt het genoeg over?quote:Dat zal er ongetwijfeld niet in staan. Maar het feit dat het wel gebeurt in andere stromingen van het Christendom zegt op zich genoeg toch?
Nee, want ook daar zijn weer grote verschillen in. Er is niet zoiets als 'het protestantisme'. Wellicht is de basis van protestantisme wel het enige ware geloof: sola scriptura, sola fide, sola gratia, soli Deo glorai, solo Christa Christoquote:Of is het protestantisme, wat zich flink wat eeuwen na de dood van Christus pas ontstond, de enige juiste leer?
Dat valt denk ik wel mee. Het zijn de fouten van mensen die bepaalde consequenties hebben.quote:In essentie is het nog steeds dezelfde God en hetzelfde schrift, met een andere interpretatie.
Maar de God uit het OT maakte zich schuldig aan veel foutere dingen, en die staan er wel in.
Maria magdalena, Martha, etc.quote:Op maandag 27 april 2009 18:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb Jezus ook altijd een beetje gay gevonden, helemaal na het zien van Jesus Christ Superstar. Beste man trekt altijd op met twaalf andere kerels. Dan ben je toch niet goed.
Oke, das ook belangrijk.quote:@ Ali
Ik zal de video vanavond bekijken en dan krijg je een reactie. Ik moet echter eerst nog effe werken.
Er is een vrouwelijke gezalfde opgestaan in de geschiedenis van het Christendom? Dat had ik even gemist.quote:Op maandag 27 april 2009 18:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wellicht is de basis van protestantisme wel het enige ware geloof: sola scriptura, sola gratia, sola Christa.
hehe, aangepast.quote:Op maandag 27 april 2009 18:32 schreef Iblis het volgende:
[..]
Er is een vrouwelijke gezalfde opgestaan in de geschiedenis van het Christendom? Dat had ik even gemist.
mierenneukmodus: solo Christo (door Christus alleen) of solus Christus (Christus alleen)quote:
Was een grappie, Aliquote:Op maandag 27 april 2009 18:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maria magdalena, Martha, etc.
Jezus Christus is juist de god-man, de perfecte man, met perfecte eer, perfecte rechtvaardigheid, perfect respect, elke angst, zwakheid en uitdaging overwinnend. Jesus Christ superstar heb ik nooit gezien, maar ik begrijp niet waarom je een musical zou nemen om daar je mening over Jezus voor te vormen.
Ja ook dat al gecorrigeerd en 2 overige solas toegevoegd.quote:Op maandag 27 april 2009 18:54 schreef Iblis het volgende:
[..]
mierenneukmodus: solo Christo (door Christus alleen) of solus Christus (Christus alleen)
Thnx voor je reactie!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 05:27 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik heb op een christelijke lagereschool gezeten. Van wat ik me herinner is dat het nieuwe testament een hervertelling is van de oude. Maar die nieuwe vertelling is wat het christelijke geloof maakt. Omdat het oude deel het Jodendom vertegenwoordigd.
Het nieuwe testament was een vertaling met een nieuwe insteek. Maar werd als twee delen gebundeld voor de volledigheid.
In mijn optiek mag je geloven wat je wlit geloven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |