Dat je zenuwachtig bent kan ik wel begrijpen, maar de dingen die TS opnoemt zijn gewoon slecht voorbereid. Totaal niet nodig dus.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:22 schreef Mistahlilg het volgende:
Herkenbaar:PStotteren Telkens moeten slikken omdat je zenuwachtig bent, en de zin dus onderbreken Naar alles en nog wat kijken behalve de doelgroep
"Oja, nu ben ik"quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:34 schreef Sigmund666 het volgende:
Duo-presentaties. Dat je afspreekt met diegene dat je elkaar aflost, en dat diegene, terwijl je een handgebaar pleegt om niet over te komen als een of andere klapjosti dat diegene moet aflossen en het dan niet snapt, waardoor er een pijnlijke stilte valt
Ook erg vervelend ja, vooral als ze dan 6 sheets per minuut er doorheen jagenquote:Op vrijdag 24 april 2009 14:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Nuttige klacht +1
Ook leuk: mensen die een presentatie die ze eerder in een uur hebben gedaan nu in een half uur proberen te proppen, maar wel met evenveel sheets
Voor de simpele mensen en voor in de OP een samenvatting van mijn klacht:
Te veel slides
Ehm nee?quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:47 schreef Seam het volgende:
Echte bazen zitten op de uni en falen niet bij presentaties (zoiets heb ik dus ook nog nooit gezien)
TS is dus HBO'er
Geneeskundequote:Op vrijdag 24 april 2009 14:48 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ehm nee?
Je moest eens weten hoeveel mensen er falen op de uniWellicht komt het omdat ik een bèta-studie doe; een hoek die niet altijd gezegend is met de meest communicatief vaardigen. Welke studie doe jij?
Een halve ninja strijder.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:57 schreef B.E.D het volgende:
TS is er zoeen die getooid met een hip sjaaltje en overmatige handgebaren staat te presenteren.
en bij elke sheet 10 vragen aan het publiek steltquote:Op vrijdag 24 april 2009 14:57 schreef B.E.D het volgende:
TS is er zoeen die getooid met een hip sjaaltje en overmatige handgebaren staat te presenteren.
Dat is zooooooooooooooooooo gaar inderdaad.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:31 schreef star_gazer het volgende:
Punt toegevoegd aan OP:Overgepimpte slides met gordijntjes die opengaan, domme overgangseffecten en allerlei lompe geluidjes
Haha die is wel vet eigenlijk, ga ik ook doen bij m'n volgende powerpoint, applaus er onder plakken aan het eind. En tussendoor nog wat stukjes lachband, getimed bij mijn gevatte opmerkingen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:11 schreef Trannellius het volgende:
Doet mij denken aan een eerstejaars vak. De betreffende sheets hadden een paarse achtergrond gecombineerd met een lichtgeel lettertype, technische tekeningen die in paint waren gemaakt en racegeluiden danwel applaus als er weer een nieuwe opmerking het scherm werd ingeschoven
Doe dan zo'n korte drumsolo bij je grappenquote:Op vrijdag 24 april 2009 15:19 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Haha die is wel vet eigenlijk, ga ik ook doen bij m'n volgende powerpoint, applaus er onder plakken aan het eind. En tussendoor nog wat stukjes lachband, getimed bij mijn gevatte opmerkingen.
lolquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MBO
Vigilante +1 The Coon strikes again!
Op vrijdag 10 juli 2009 09:51 schreef Zith het volgende:
TS is met z'n çollega's lunchtsverkeersleider op de comodoren.
Voor een begrafenis misschien.quote:Op vrijdag 24 april 2009 16:00 schreef star_gazer het volgende:
Beste layout: witte achtergrond, zwarte tekst. Kan iedereen lezen, leidt niet af.
Het doel van een presentatie is een boodschap overbrengen, geen feeststemming opwekken.quote:
Geweldig!quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:11 schreef Trannellius het volgende:
Doet mij denken aan een eerstejaars vak. De betreffende sheets hadden een paarse achtergrond gecombineerd met een lichtgeel lettertype, technische tekeningen die in paint waren gemaakt en racegeluiden danwel applaus als er weer een nieuwe opmerking het scherm werd ingeschoven
quote:Op vrijdag 24 april 2009 16:02 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Het doel van een begravenis is een boodschap overbrengen, geen feeststemming opwekken.
klopt met een logo ergens in de hoekenquote:Op vrijdag 24 april 2009 16:00 schreef star_gazer het volgende:
Beste layout: witte achtergrond, zwarte tekst. Kan iedereen lezen, leidt niet af.
Daar heb ik dan niet zo veel problemen mee soms heb je weinig te vertellen maar is het wel makkelijk om het op een scherm te latenquote:Op vrijdag 24 april 2009 16:08 schreef Isdatzo het volgende:
Nieuwe voor de OP:Eén inleidende slide, één inhoudelijke slide en één afsluitende slide.
Wtf gebruik je daar een powerpointpresentatie voor, lekker zinvol ook.
Als je professioneel wilt ogen en de mensen wat mee wil krijgen, doe je toch best meer dan dat. Je maakt ZELF (geen voorontwerpen van PP gebruiken dus) een moderne, stijlvolle lay-out; met een logo, tekstbalk ...quote:Op vrijdag 24 april 2009 16:00 schreef star_gazer het volgende:
Van die mensen die net een Apple hebben en helemaal trots zijn op de standaard visuals en overgangseffecten.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:18 schreef star_gazer het volgende:Overgepimpte slides met gordijntjes die opengaan, domme overgangseffecten en allerlei lompe geluidjes
"En dan geef ik nu het woord aan mijn collega"quote:Slecht voorbereide overgangen tussen meerdere personen ("oja, nu ben ik toch?")
quote:Op vrijdag 24 april 2009 16:50 schreef Zith het volgende:
Dat zijn ook altijd van die mensen die van die grote gekleurde en verbogen titels voor hun verslagen maken
[ afbeelding ]
WordArtquote:Op vrijdag 24 april 2009 16:50 schreef Zith het volgende:
Dat zijn ook altijd van die mensen die van die grote gekleurde en verbogen titels voor hun verslagen maken
[ afbeelding ]
Zelfs tóen had ik daar een gezonde afkeer tegenquote:Op vrijdag 24 april 2009 16:58 schreef star_gazer het volgende:
[..]
WordArtDat dat nog bestaat
Dat deed ik altijd op de middelbare school
Wat een lulkoek. In powerpoint zitten prima templates.quote:Op vrijdag 24 april 2009 16:16 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Als je professioneel wilt ogen en de mensen wat mee wil krijgen, doe je toch best meer dan dat. Je maakt ZELF (geen voorontwerpen van PP gebruiken dus) een moderne, stijlvolle lay-out; met een logo, tekstbalk ...
Beste kleur lijkt me trouwens donkerblauw.
Eensch.quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:10 schreef Repeat het volgende:
[..]
Wat een lulkoek. In powerpoint zitten prima templates.
Oh neequote:Op vrijdag 24 april 2009 16:50 schreef Zith het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- Papieren vasthouden tijdens het presenterenHoe kansloos.
- Teveel slides, klinkt lui, maar teveel slides is een afknapper, dan moet je maar meer vertellen en minder op een slide zetten.
- Blackouts, je zou zeggen het komt bijna niet meer voor, het klinkt retro, maar er zijn nog steeds gasten
die gewoon een hele fukking onderwerp vergeten!!!
- Te snel praten, gebeurt snel door zenuwen, maar bloedirritant. Nog erger: te langzaam praten![]()
- Een laatste slide met: zijn er nog vragen?![]()
- Teveel plaatjesI feel kinda Locrian today
Staat al in de OP, in de vorm van de gepimpte slidesquote:Op vrijdag 24 april 2009 17:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Eensch.
Bij dezen een nieuwe voor de OP:Mensen die vergeten dat het om de inhoud van de presentatie, en niet om de presentatie zelf gaat.
Zenuwen -en daaruit voorkomende gestuntel- zijn iets waar je niets aan kunt doen en wat je moeilijk kwalijk genomen kan worden. Kwestie van vaak presenteren, zodat je er een beetje aan gewend raakt. Daarvoor zit je dus nog in de opleiding.quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:44 schreef BluesRebel het volgende:
Ik kan ook niet presenteren maar dat is omdat ik zenuwachtig word en niet omdat ik het slecht voorbereid heb.
Op welke school zit jij!?quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:45 schreef deepart het volgende:
Of die mensen die als ze hun tekst even kwijt zijn heel lollig gaan doen en hun pen in hun aars steken.
Nee precies. Ik ken ook iemand die pillen neemt om de zenuwen in bedwang te houden maar dat vind ik te ver gaan. Het gaat wel steeds beter gelukkig.quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:50 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Zenuwen -en daaruit voorkomende gestuntel- zijn iets waar je niets aan kunt doen en wat je moeilijk kwalijk genomen kan worden. Kwestie van vaak presenteren, zodat je er een beetje aan gewend raakt. Daarvoor zit je dus nog in de opleiding.
Trouwens, er is altijd wel gezonde spanning aanwezig als je moet presenteren. Ik kan me herinneren dat ik ooit in deze zaal gepresenteerd heb voor een studenten-workshop over ruimte-onderzoek. Echt zo'n professioneel donker, doch goed belicht perszaaltje met een spreekgestoelte met zilver logo erop enz. Toen liep het bij mij ook dun door m'n broekMaar mijn wit-met-zwarte layout werd goed ontvangen
[ afbeelding ]
In het geval dat je je publiek enthousiast moet maken (of zelfs moet aansporen tot een handeling), is dit naar mijn mening juist minstens zo belangrijk. De boodschap kan dan nog wel zo perfect zijn, zonder een goed verhaal ben je meteen de sjaak.quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Eensch.
Bij dezen een nieuwe voor de OP:Mensen die vergeten dat het om de inhoud van de presentatie, en niet om de presentatie zelf gaat.
Ik studeer geologie; mijn afstudeerproject gaat over Marsquote:Op vrijdag 24 april 2009 17:53 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Nee precies. Ik ken ook iemand die pillen neemt om de zenuwen in bedwang te houden maar dat vind ik te ver gaan. Het gaat wel steeds beter gelukkig.
Mooie zaal. Wat voor opleiding/werk doe je?
Oewh 'aardrijkskunde'quote:Op vrijdag 24 april 2009 18:55 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik studeer geologie; mijn afstudeerproject gaat over Mars
Dat is wel geniaal ja. Helaas heb ik nog maar één presentatie te gaan en dat is de presentatie van m'n scriptie. Denk dat het daar niet echt op z'n plaats is om drumsolo's erin te knallenquote:Op vrijdag 24 april 2009 15:20 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Doe dan zo'n korte drumsolo bij je grappen![]()
Mijn eerste bijdrage aan de wetenschapquote:Op zaterdag 25 april 2009 00:02 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Dat is een heel ander aardrijkskunde haha.. jammer
Daar noem je me fratsen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:31 schreef star_gazer het volgende:
Punt toegevoegd aan OP:Overgepimpte slides met gordijntjes die opengaan, domme overgangseffecten en allerlei lompe geluidjes
Doen mensen dat serieusquote:Op vrijdag 24 april 2009 14:31 schreef star_gazer het volgende:
idd standaard geheel, al vindt ik het ook onzin maar het hoort er nu eenmaal bijquote:Op zaterdag 25 april 2009 08:16 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat is er mis met een "Zijn er nog vragen?" slide?
Klacht: Mensen die de methode van Jobs letterlijk overnemenquote:Op zaterdag 25 april 2009 19:24 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat ik goed gebruik van een presentatieprogramma vind (nee geen Powerpoint, maar het betere KeyNote) is hoe Steve Jobs dat doet. Mega veel slides wat echter perfect in zijn verhaal past.
Echt een meester in zijn vak.
voorbeeldje:
Kijk, daar heb je het al. Grote kans dat veel mensen alleen maar op hun eigen beurt zitten te wachten en daarna verveeld erbij hangen tot het einde. Als je van tevoren weet dat het toch vrijwel niemand iets kan schelen, waarom zou je dan ook een hoop extra moeite doen om er een geweldige presentatie van te maken?quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:18 schreef star_gazer het volgende:
Je hebt het allemaal weleens meegemaakt (zeker als je student bent); van die sessies waarbij je twee uur lang naar elkaar's resultaten mag luisteren, onder het mom van het 'verbeteren van de presentatievaardigheid'.
Je moet dan ook geen powerpoint gebruiken, maar je presentatie pdf'en als hij op een andere dan je eigen comp gaat. Tenzij je filmpjes hebt natuurlijk.quote:Op zaterdag 25 april 2009 22:59 schreef Arn0 het volgende:
Of mensen die thuis een powerpoint presentatie maken met een of ander chique, onleesbaar lettertype en dan tijdens de presentatie erachter komen dat dat lettertype niet op de schoolpc staat, waardoor ze vinden dat heel hun presentatie verpest is omdat ze nu Arial als lettertype hebben.
Je verwacht toch niet dat ze weten wat pdf'en betekent?quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:00 schreef kingmob het volgende:
[..]
Je moet dan ook geen powerpoint gebruiken, maar je presentatie pdf'en als hij op een andere dan je eigen comp gaat. Tenzij je filmpjes hebt natuurlijk.
Je moet daarom ook je laptop meenemen en die aansluiten zodat altijd alles werkt zoals je voorbereid hebt als het om wat ingewikkeldere presentaties met filmpjes of animaties ed gaat, pdf helpt je dan ook niet.quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:00 schreef kingmob het volgende:
[..]
Je moet dan ook geen powerpoint gebruiken, maar je presentatie pdf'en als hij op een andere dan je eigen comp gaat. Tenzij je filmpjes hebt natuurlijk.
Wij doen ook altijd hand outs uitdelen, sinds de stof dusdanig moeilijk is is het handig dat ze sommige dingen kunnen nalezen op slides.quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:31 schreef starla het volgende:
- Van te voren handsouts uitdelen, waardoor iedereen die gaat lezen ipv luisteren naar de presentatie. Idem voor dingen laten rondgaan, ik bedoel, hoe kun je het best mensen afleiden van je eigen presentatie!?
- Papieren vasthouden tijdens het presenterenHoe kansloos.
- Blackouts, je zou zeggen het komt bijna niet meer voor, het klinkt retro, maar er zijn nog steeds gasten
die gewoon een hele fukking onderwerp vergeten!!!
- Een laatste slide met: zijn er nog vragen?![]()
Oh, kutquote:Op zaterdag 25 april 2009 23:40 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat een helden hier allemaal zeg. Kan me niet voorstellen dat iedereen hier glansrijke presentatie kwaliteiten heeft!
Overigens hangt het bij mezelf 100% van het onderwerp af. Vind ik het onderwerp interessant, dan gaat het wel anders ben ik in 2 minuten klaar.
[..]
Wij doen ook altijd hand outs uitdelen, sinds de stof dusdanig moeilijk is is het handig dat ze sommige dingen kunnen nalezen op slides.
Er is niks mis met papieren vast houden tijdens het presenteren.
Een black out is jammer en gebeurt inderdaad nog wel eens bij mensen, nou en?
En een laatste slide met .. zijn er nog vragen? is heel normaal, als er namelijk geen vragen zijn vond de klas je presentatie geen fuck aan.
Oh, en als er wel vragen waren, dan komt dat omdat de juf/meester/leraar/prof daarom vroeg.quote:
http://instantrimshot.com/quote:Op vrijdag 24 april 2009 19:52 schreef T3rr0r het volgende:
[..]
Dat is wel geniaal ja. Helaas heb ik nog maar één presentatie te gaan en dat is de presentatie van m'n scriptie. Denk dat het daar niet echt op z'n plaats is om drumsolo's erin te knallen
Daarin heb je wel een goed punt. Zij het dat als de groep/individu moet presenteren en je kent ze dan merk je dat die lui altijd jouw proberen aan te kijken en je probeert ze beetje te ondersteunen door net te doen of het heel interessant is.quote:Op zondag 26 april 2009 00:11 schreef Horloge het volgende:
Wij hebben standaard bij die presentaties 2 meisjes die om en om een zinnetje gaan zeggen. Verschrikkelijk!
En mensen die bij de onderzoeksresultaten hele correlatie/regressietabellen gaan laten zien en bespreken kan ik ook wel schieten. Denk je serieus dat er iemand van je collega-studenten geïnteresseerd is in het feit dat jij een .71 correlatie hebt gevonden die significant is op het .01 niveau??
45 minuten? Nice, ik heb komende maandag een presentatie van een minuut of 10 ( met z'n 2en ) en dat wordt al een lange zitquote:Op zondag 26 april 2009 01:42 schreef koffiegast het volgende:
binnekort presentatie jeej
45 minuten lang hoera
Zo'n presentatie heb ik ook altijd al eens willen makenquote:
Er is nog een heel spectrum aan skills na hetgeen wat hier staat. De ergenissen hier hebben eigenlijk weinig met presenteren te maken, iedereen kan ze voorkomen. Maar omdat iedereen altijd zenuwachtig is bij het oefenen worden die fouten met de mantel der liefde bedekt en leert zo iemand het dus nooit...quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:40 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat een helden hier allemaal zeg. Kan me niet voorstellen dat iedereen hier glansrijke presentatie kwaliteiten heeft!
quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:19 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Haha die is wel vet eigenlijk, ga ik ook doen bij m'n volgende powerpoint, applaus er onder plakken aan het eind. En tussendoor nog wat stukjes lachband, getimed bij mijn gevatte opmerkingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |