Maar je hebt je ook niet afgemeld bij dat Nijverheidscentrum ?quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:20 schreef Karasta het volgende:
Ik was wel thuis dat is het irritante ervan.
Ik woon in een heel groot pand wat 22 aparte kamers heeft en de voordeur heeft geen bell.
Hun hebben waarchijnlijk gewoon aan de voordeur geklopd en niemand had open gedaan.
Hun denken dan gelijk hij is niet thuis terwijl in realiteit ik op bed was.
Je krijgt geen WW maar bijstandsuitkering?quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:16 schreef Karasta het volgende:
Ik krijg bijstand uitkering omdat ik werkloos ben. Ik sta ingeschreven bij 4 uitzend bureaus en probeer zelf hard een baantje te krijgen. Helaas gaat dit niet zo snel als ik zou willen.
Bij uitkering krijgen waar ik woon moet je ernaast van maandag tot donderdag naar een Nijverheidscentrum om daar te werken. Ik heb dit niet heel vaak gedaan omdat ik ziek was.
Dit afgelopen maand kwam ik in ernstig geld problemen rond de 14e ik vroeg een voorschot op mijn uitkering en dit werd geweigerd, er werd mij verteld dat het de 23ste wordt gestort. Op de vraag van hoe ik 9 dagen lang moest eten zeiden ze dat ik dat zelf moest oplossen. Ik zag tot mijn spijt dat er niks is gestort op mijn rekening dus ben ik vandaag naar de gemeente gegaan . Mijn geld contact persoon is er vandaag niet dus de mevrouw aan de balie wou mij een voorshot geven. Helaas werd haar verteld dit niet te doen. Ik heb toen gemaild om te vragen wat de reden ervoor was. Ik quote:
> Beste Karasta,
>
> Het beste is om a.s. maandag contact op te nemen met je klantmanager
> inkomen (mw xxx).
> Het klopt dat er in je dossier een rapportage fraude-bestrijding zit.
> Op 17 april 2009 is er iemand van de gemeente langs geweest omdat je die
> week niet op het Nijverheidscentrum bent verschenen, zonder bericht. Je
> bleek niet thuis en was telefonisch niet te bereiken. Het advies luidt
> dat er een maatregel moet worden overwogen, als er geen geldige reden is
> voor de afwezigheid. Ik zal dit a.s. maandag met mw xxx bespreken.
> Je hoort dus maandag direct of een voorschot mogelijk is.
>
> met vriendelike groet,
>
> Mevrouw kanmeniksschelenofjedoodgaat.
Ik was die week er dus niet omdat ik me heel zwak voelde door niet te eten. Ik heb 9 dagen lang van brood en klein beetje rijst geleefd. Nu willen ze dat ik weer 3 dagen niks eet en misschien krijg ik helemaal geen geld wat in mijn geval kan leiden tot dakloosheid.
Het irritante hiervan is is dat ik gisteren een proef dag heb gehad in een restaurant en waarschijnlijk ben aangenomen. Dus net toen ik dacht alles gaat goed gebeurt dit.
Wat kan ik doen zodat ze me dit laaste maand me uitkering niet stop zetten.
Waarom heb je niet gewoon laten weten dat je niet kon komen omdat je ziek was? Ik vind het vooral je eigen schuld. Ook dat je in geldproblemen komt, daar ben je zelf bij. Het is nogal makkelijk om je probleem dan op een ander af te schuiven, bv door eerder die uitkering te vragen. Dan heb je namelijk aan het eind van de maand uitkering ook nog een week over en zit je straks weer te mekkeren.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:20 schreef Karasta het volgende:
Ik was wel thuis dat is het irritante ervan.
Ik woon in een heel groot pand wat 22 aparte kamers heeft en de voordeur heeft geen bell.
Hun hebben waarchijnlijk gewoon aan de voordeur geklopd en niemand had open gedaan.
Hun denken dan gelijk hij is niet thuis terwijl in realiteit ik op bed was.
Dan ga je langs, dan vraag je of je even iemands telefoon mag lenen, kortom: dan doe je moeite. En wat is dat 'verzwakt op je bed liggen' en tegelijkertijd je wel aanmelden en blijkbaar nu een baan hebben? Wanneer heb je dat gedaan? Maakt verder ook niet uit, punt is gewoon dat er regels zijn voor een uitkering. Hoe jij ook je best doet, zolang je gebruik maakt van die uitkering, moet je je aan die regels houden. Als je dat niet doet, is het je eigen schuld.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:25 schreef Karasta het volgende:
Ik heb dat inderdaad niet gedaan omdat ik geen beltegoed had.
Het lijkt heel simpel maar als je echt geen geld hebt kun je de meest basic dingen niet meer doen. Het vervelende is dat ik zo mijn best doe om werk te krijgen . Ik had me in dat week ook aangemeld bij de landmacht en ik krijg vandaag bericht als ik bij dat restaurant ben aangenomen. Ik ben niet zo'n type die gewoon uitkering will innen en op zijn reet zitten.
Je wilt niet weten wat mensen er voor over hebben om aan hun verslaving te kunnen blijven werken... vaak onder de slappe smoes dat het hun contact met de buitenwereld is.... jaja, MSN is inderdaad zeer constructief en noodzakelijk contact met de buitenwereld... absoluut... de paupers...quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:24 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Je krijgt geen WW maar bijstandsuitkering?
Je hebt geen geld om te eten, maar je hebt wel geld voor internet?
En dat bedrijf is natuurlijk nog het enige bedrijf in Nederland zonder email, zodat je nou net dat bedrijf niet kon emailen ? Om, hetzij, je ziek te melden, OF even te vragen je terug te bellen ?quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:27 schreef Karasta het volgende:
@Snapcount2
Internet zit gewoon inbregrepen bij me huur
Maar laten we bij het begin beginnen; hoe komt het dat je geld al op was, voordat de maand om was?quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:32 schreef Karasta het volgende:
Furia ik snap dat je mischien denkt die kerel heeft helemaal niks gedaan. In realiteit ben ik bij diverse buren gegaan maar hun zijn ook uitkering inners en hadden ook geen beltegoed. en ik lag verzwakt op bed omdat ik 9 dagen lang van brood heb geleefd , brood met niks erop zelfs geen jam . en ik had aan het begin van die week aangemeld bij het restaurant toen ik me nog enigzins goed voelde.
Whoehaaaaaa!!!quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:16 schreef Karasta het volgende:
Ik krijg bijstand uitkering omdat ik werkloos ben. Ik sta ingeschreven bij 4 uitzend bureaus en probeer zelf hard een baantje te krijgen. Helaas gaat dit niet zo snel als ik zou willen.
Bij uitkering krijgen waar ik woon moet je ernaast van maandag tot donderdag naar een Nijverheidscentrum om daar te werken. Ik heb dit niet heel vaak gedaan omdat ik ziek was.
Dit afgelopen maand kwam ik in ernstig geld problemen rond de 14e ik vroeg een voorschot op mijn uitkering en dit werd geweigerd, er werd mij verteld dat het de 23ste wordt gestort. Op de vraag van hoe ik 9 dagen lang moest eten zeiden ze dat ik dat zelf moest oplossen. Ik zag tot mijn spijt dat er niks is gestort op mijn rekening dus ben ik vandaag naar de gemeente gegaan . Mijn geld contact persoon is er vandaag niet dus de mevrouw aan de balie wou mij een voorshot geven. Helaas werd haar verteld dit niet te doen. Ik heb toen gemaild om te vragen wat de reden ervoor was. Ik quote:
> Beste Karasta,
>
> Het beste is om a.s. maandag contact op te nemen met je klantmanager
> inkomen (mw xxx).
> Het klopt dat er in je dossier een rapportage fraude-bestrijding zit.
> Op 17 april 2009 is er iemand van de gemeente langs geweest omdat je die
> week niet op het Nijverheidscentrum bent verschenen, zonder bericht. Je
> bleek niet thuis en was telefonisch niet te bereiken. Het advies luidt
> dat er een maatregel moet worden overwogen, als er geen geldige reden is
> voor de afwezigheid. Ik zal dit a.s. maandag met mw xxx bespreken.
> Je hoort dus maandag direct of een voorschot mogelijk is.
>
> met vriendelike groet,
>
> Mevrouw kanmeniksschelenofjedoodgaat.
Ik was die week er dus niet omdat ik me heel zwak voelde door niet te eten. Ik heb 9 dagen lang van brood en klein beetje rijst geleefd. Nu willen ze dat ik weer 3 dagen niks eet en misschien krijg ik helemaal geen geld wat in mijn geval kan leiden tot dakloosheid.
Het irritante hiervan is is dat ik gisteren een proef dag heb gehad in een restaurant en waarschijnlijk ben aangenomen. Dus net toen ik dacht alles gaat goed gebeurt dit.
Wat kan ik doen zodat ze me dit laaste maand me uitkering niet stop zetten.
Maar hun bellen jou ook niet als ze je missen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:49 schreef Karasta het volgende:
Ik had harde hoofdpijn en ik voelde me gewoon erg zwak als ik bv opstond ging alles draaien en moest ik gelijk gaan liggen. Nu gaan ze morgen over mij praten en moet ik kunnen vertellen waarom ik er niet was . Het reden dat ik niet heb afgemeld is dat ik geen beltegoed had.
Waarom krijg je eigenlijk bijstandsuitkering in plaats van WW?quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:49 schreef Karasta het volgende:
Ik had harde hoofdpijn en ik voelde me gewoon erg zwak als ik bv opstond ging alles draaien en moest ik gelijk gaan liggen. Nu gaan ze morgen over mij praten en moet ik kunnen vertellen waarom ik er niet was . Het reden dat ik niet heb afgemeld is dat ik geen beltegoed had.
Kan je ook uitleggen waarom je niet bij de huisarts geweest bent? Daar had je trouwens ook ff kunnen bellenquote:Op vrijdag 24 april 2009 14:49 schreef Karasta het volgende:
Dus? Dat jij geen beltegoed had is opeens een ander zijn probleem? Ik snap dat het heel vervelend is, maar het is gewoon doornormaal om je ziek te melden als je ziek bent. Dat jij daar geen geld voor hebt is heel vervelend, maar dat zou je ook kunnen roepen als je ergens een week lang zwart gewerkt zou hebben. Omdat dat niet te controleren zijn er gewoon regels, en daar hebben we ons allemaal aan te houden.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:49 schreef Karasta het volgende:
Nu gaan ze morgen over mij praten en moet ik kunnen vertellen waarom ik er niet was . Het reden dat ik niet heb afgemeld is dat ik geen beltegoed had.
Dan is dat niet het begin: waarom moest je twee maanden achterstallig huur betalen? En kon je niet mailen? Dat dat bedrijf dat je uitkering stort het doorgeeft, of dat je het bij hen meldt?quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:44 schreef Karasta het volgende:
@Furia
Omdat ik 2 maanden achterstallig huur moest betalen en had afgesproken met de huisbaas dat ik 2x anderhalf maand huur zou betalen en daarom had ik nog 50 euro over waarmee ik 20 dagen van heb geleefd
Dan heb je dus 209 euro per maand over. Da's niet veel, maar da's wel te doen. Op zich vind ik het een goed teken dat je je best doet om werk te vinden, maar je moet inderdaad niet van jouw probleem het probleem van anderen maken, of vreemd opkijken als mensen optreden als jij je niet aan de spelregels houdt. Wat je eraan kunt doen: zorgen dat je een heel goed verhaal hebt. En dan graag wat beter dan 'ik had geen beltegoed', want zij zullen ook vragen waarom je bv niet gemaild hebt. En een excuus mag er ook wel vanaf, want jij hebt je niet aan de regels gehouden, terwijl er altijd wel een manier is om dat wel te doen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:57 schreef Karasta het volgende:
Ik krijg bijstands omdat ik eerst school deed en daarna kon ik niet veel werk vinden en was ik 2 maanden werkeloos . In die tijd wou ik geen uitkering vragen en heb ik van me spaargeld geleefd. Ik heb toen een baantje gevonden wat helaas zwart was maar nood breekt wet en ik heb dat baantje een halfjaar lang gedaan. Daarom kan ik dus geen ww krijgen en ik krijg maar 609euro per maan daarvan gaat 320 af voor me huur en 80 voor me verzekering
Oké, als je dat als reden aan wilt voeren ga je gekort worden, zou ik persoonlijk niet doen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:49 schreef Karasta het volgende:
Nood breekt wet, ipv van een uitkering aanvragen ga je dan maar zwart werken?quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:57 schreef Karasta het volgende:
Ik krijg bijstands omdat ik eerst school deed en daarna kon ik niet veel werk vinden en was ik 2 maanden werkeloos . In die tijd wou ik geen uitkering vragen en heb ik van me spaargeld geleefd. Ik heb toen een baantje gevonden wat helaas zwart was maar nood breekt wet en ik heb dat baantje een halfjaar lang gedaan. Daarom kan ik dus geen ww krijgen en ik krijg maar 609euro per maan daarvan gaat 320 af voor me huur en 80 voor me verzekering
ziekenfonds maar 80 euro? heb je niet meer vaste lasten dan dat? aansprakelijkheidsverzekering misschien?quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:57 schreef Karasta het volgende:
rijst (0,20) en tomatenpuree (aanlengen met water) (0,06). Koop er een banaan bij voor de powerrrrr en je hebt nog geld over ook!quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:06 schreef Karasta het volgende:
Ik heb net 1,50 bij mekaar gesprokkeld in 10 cent muntjes. Ik moest me kamer wel ff ondersteboven hallen . Sappo jij bent volgens mij pro in dit wat kan ik hiervoor het beste bij de aldi kopen
quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:06 schreef Karasta het volgende:
Ik heb net 1,50 bij mekaar gesprokkeld in 10 cent muntjes. Ik moest me kamer wel ff ondersteboven hallen . Sappo jij bent volgens mij pro in dit wat kan ik hiervoor het beste bij de aldi kopen
Waar kun je rijst voor 20 eurocent kopen?? welke winkel?? in de AH lidl en super de boer in ieder geval niet.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:09 schreef Furia het volgende:
[..]
rijst (0,20) en tomatenpuree (aanlengen met water) (0,06). Koop er een banaan bij voor de powerrrrr en je hebt nog geld over ook!
Precies, als je een betalingsregeling gaat treffen moet je jezelf nooit te kort doen, dat is basis regel nummero 1.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:21 schreef jeroen25 het volgende:
Waarom konden ze je telefonisch niet bereiken? Daar heb jij immers geen beltegoed voor nodig.
En waarom niet even naar je geldcontactpersoon gemaild?
En waarom had je een huurachterstand?
En waarom los je een achterstand van 2 maanden met 2.5 maanden huur af?
In hun mail schrijven zij dat maatregelen nog in overweging zijn dus je kunt het beste in een mail terug de zaak uitleggen en je excuses aanbieden voor je laksheid in plaats van je slachtofferrol door te spelen.
hahaha, mooi dat het gelukt is.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:33 schreef Karasta het volgende:
Ik heb 3x sate gehaald van 30 cent (wist niet dat die bestonden tot nu) en snelkook rijst van 60 cent precies genoem om 3 dagen van te eten. en Sappo wat zou je me nog meer kunnen adviseren voor Maandag? zou het handig lijken om in de weekend naar de dokter nog te gaan denk je?
En van 50 euro voor 20 dagen kun jij alleen wat brood kopen?quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:40 schreef Karasta het volgende:
Ik voel me nog steeds zwak en misselijk omdat ik de afgelopen 9 dagen van alleen brood heb geleefd. En hun hebben me waarschijnlijk maar 1x gebeld waarom het niet doorging weet ik niet maar ik was gewoon hele dag thuis .
Hier op de zaak heb ik aantal keer meegemaakt dat bepaalde mensen van de zaak beltegoed vergoed kregen, omdat mob. communicatie nodig was, maar gelijk een tel van de zaak overdreven was.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:36 schreef tinoburg het volgende:
helaas ken ik dit soort praktijken van mn eigen werk.
bewijs jezelf een dienst en zorg dat je de eerstvolgende keer gwn beltegoed koopt.
echt, ook dat restaurant hoeft jou niet meer als je straks zonder te bellen afwezig blijft.
Het is heel vervelend, en 20euro beltegoed is een flinke hap uit je budget, maar die betaalt zichzelf echt wel terug als jij je baantje daardoor goed kan blijven uitoefenen.
Probeer dat maar eens na te doen, 2,50 per dag. Das sowieso unhealtyquote:Op vrijdag 24 april 2009 15:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En van 50 euro voor 20 dagen kun jij alleen wat brood kopen?
Ik kocht altijd doosjes rijst voor ¤0,20 bij de C1000 en de Aldi, maar dat is wel iig een half jaar geleden (ik koop altijd op voorraad).quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:21 schreef sappo het volgende:
[..]
Waar kun je rijst voor 20 eurocent kopen?? welke winkel?? in de AH lidl en super de boer in ieder geval niet.
In heel Noord nederland niet, hier gaat het vanaf 59 eurocent.
Het zal zeker niet gemakkelijk zijn, maar alleen brood als je 50 euro hebt? Dan doe je toch iets niet goed!quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:48 schreef sappo het volgende:
[..]
Probeer dat maar eens na te doen, 2,50 per dag. Das sowieso unhealty
Je wist al eerder dat je dus nog 9 dagen of langer met die 50 euro moest doen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:46 schreef Karasta het volgende:
Nee mevrouw miss_sly daarna was me geld op en toen heb ik 9 dagen geleefd van alleen brood.
quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het zal zeker niet gemakkelijk zijn, maar alleen brood als je 50 euro hebt? Dan doe je toch iets niet goed!
Van ¤2,50/dag kun je wel eten, mits je uiteraard een vriezer/koelkast hebt. Je moet dan alleen even wat groter koken/inslaan.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:48 schreef sappo het volgende:
[..]
Probeer dat maar eens na te doen, 2,50 per dag. Das sowieso unhealty
Ja, dus niet zo handig, want als je weet dat je maar 50 euro hebt voor 20 dagen, dan let je ALLE dagen op, zodat je geen enkele dag bijna zonder eten zit.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:53 schreef sappo het volgende:
[..]
Als ik hem goed begreep heeft hij van die 50 euro plus minus 10 dagen geleefd dus ook vlees en alles gekocht, toen die op was zat er niets anders op dan over te stappen op droog brood.
Nou ja, ik blijf het een raar verhaal vinden, hoe je het ook wendt of keert.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:53 schreef sappo het volgende:
[..]
Als ik hem goed begreep heeft hij van die 50 euro plus minus 10 dagen geleefd dus ook vlees en alles gekocht, toen die op was zat er niets anders op dan over te stappen op droog brood.
het kan wel idd, dat heeft hij net bewezenquote:Op vrijdag 24 april 2009 15:54 schreef Furia het volgende:
[..]
Van ¤2,50/dag kun je wel eten, mits je uiteraard een vriezer/koelkast hebt. Je moet dan alleen even wat groter koken/inslaan.
ja, maar mensen verdienen ook een kans hoor, als we allemaal VVD gaan stemmen gaat Nederland ook naar de klote.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, ik blijf het een raar verhaal vinden, hoe je het ook wendt of keert.
TS is een arm slachtoffer en had niets anders of beters kunnen doen en is nu bang een nog groter slachtoffer te worden, omdat hij dreigt gekort te worden op zijn uitkering.
Tja, om geld te krijgen, moet er gelukkig nog steeds wel wat moeite gedaan worden en TS heeft daar niet aan voldaan.
Dit dus , zelfs met heel weinig geld hoef je geen honger te hebben... Ik zou mijn geld beter gaan verdelen als ik jouw was...quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:45 schreef sappo het volgende:
[..]
Maar ik kan van 16 euro 1 maand lang eten![]()
Onee das overdreven, maar je haalt gewoon 10 kilo rijst in huis, koopt een pak van 12 hamburgers bij de lidl voor 1,60 euro. koop 10 pakjes spinazie uit de diepvries van 30 eurocent per stuk en hoppa!! je hebt een volwaardige maaltijd met groente en vlees voor meer dan 10 dagen! hopsakee!
Of je doet er zo'n pakje saté bij van 30 cent van euroshopper.
Ik zal het hier eens proberen een week weg te blijven.quote:Op vrijdag 24 april 2009 16:04 schreef Karasta het volgende:
Sappo wat denk je dat die maatregelen kunnen zijn btw? Ik kan moeilijk geloven omdat ik 1 weekje van het hele maand niet ben geweest dat ze me hele uitkering kunenn korten tog? En ik ga indd mijn verontschuldiging aanbieden en proberen te regelen dat ze wel maatregelen nemen maar bv niet in vorm van geld. Dus bv dat ik een weekje langer de nijverheids centrum doe.
Ik heb geen ervaring met korting van uitkering, maar dacht dat het iets van 50 tot 150 euro was.quote:Op vrijdag 24 april 2009 16:04 schreef Karasta het volgende:
Sappo wat denk je dat die maatregelen kunnen zijn btw? Ik kan moeilijk geloven omdat ik 1 weekje van het hele maand niet ben geweest dat ze me hele uitkering kunenn korten tog? En ik ga indd mijn verontschuldiging aanbieden en proberen te regelen dat ze wel maatregelen nemen maar bv niet in vorm van geld. Dus bv dat ik een weekje langer de nijverheids centrum doe.
Als je bij de aldi of lidl boodschappen doet , redt je het echt wel met 50 euro voor negen dagen .. prima zelfs. Het is geen vetpot maar overleven doe je wel.quote:Op vrijdag 24 april 2009 16:32 schreef Kreator het volgende:
Goed topic.
Wel knap dat je maar 9 dagen kon leven van die 50 euro. Daar kan ik gewoon bij de AH boodschappen voor doen voor die tijd. En dan inclusief de luxe dingen als chips, bodycreme enzo.
Maar dat is toch geen excuus? Juist als je niet zoveel hebt zul je een groot deel op karakter moeten doen, creatief met geld omgaan en proberen elk dubbeltje drie keer om te draaien. Zelfs mensen die gewoon een baan hebben moeten dat nu al doen! En als je weet dat je 50 euro hebt om 20 dagen te eten, dan ga je eerst heel zuinig eten en naar mate je beter zicht hebt op wat er over is/hoeveel dagen je nog moet kun je misschien eens een keer wat extra uitpakken, maar eerder niet! Nu zeg ik het even heel generaliserend, maar 'dit soort gedrag' zorgt gewoon voor een bodemloze put. En dan moeten anderen altijd maar de regels buigen om diegene toch uit de prut te halen?quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:59 schreef sappo het volgende:
[..]
het kan wel idd, dat heeft hij net bewezen![]()
2 Amerikanen probeerde doormiddel van een ludieke actie te laten zien dat zij konden eten van 1 dollar per dag. Wel moesten ze voor de zekerheid hun gezondheid laten checken door een arts elke week.
Volgens de wereldbank is 1 dollar het minimale wat een mens nodig heeft om te overleven, met de kredietcrisis zal het wel 1,50 zijn geworden.
Maar realistisch genomen, een jonge impulsieve man zie ik niet netjes binnen het budget blijven van 2,50.
In een boekje voor studenten beweerd de volkskrant zelfs dat een student zo'n 6 euro per dag moet kunnen rondkomen. dat vinden zij minimaal.
quote:Op vrijdag 24 april 2009 16:41 schreef Karasta het volgende:
lol volgens mij lezen jullie niet alles.
Ik heb 20 dagen van 50 euries geleefd en de afgelopen 9 dagen van alleen brood.
Ik heb dat ook ooit uitgezocht voor een kennis van me. Nee, je moet eerst een verwijzing hebben van een instantie en echt heeeeeeeeeel zielig zijn met heeeeeel veeeeel schuld voordat je zo'n pakket mag komen ophalen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:27 schreef ruud.nl het volgende:
De voedselbank is er toch ook niet voor niks?
je moet onder de 150 euro zitten wat je per maand netto over houdtquote:Op vrijdag 24 april 2009 16:56 schreef Registratiedienst het volgende:
[..]
Ik heb dat ook ooit uitgezocht voor een kennis van me. Nee, je moet eerst een verwijzing hebben van een instantie en echt heeeeeeeeeel zielig zijn met heeeeeel veeeeel schuld voordat je zo'n pakket mag komen ophalen.
Bij de Aldi kan je voor 80 cent een compleet spaghettipak met tomatensaus en geraspte kaas kopen. 2 a 3 porties (dus voldoende voor 2 a 3 dagen). Ik weet niet of het lekker is, maar ik heb het gekocht omdat ik vaak te laat thuis kom, en om 3 uur 's nachts geen winkels open zijn.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:33 schreef Karasta het volgende:
Ik heb 3x sate gehaald van 30 cent (wist niet dat die bestonden tot nu) en snelkook rijst van 60 cent precies genoem om 3 dagen van te eten. en Sappo wat zou je me nog meer kunnen adviseren voor Maandag? zou het handig lijken om in de weekend naar de dokter nog te gaan denk je?
Ah, ook dat dus.quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:00 schreef sappo het volgende:
[..]
je moet onder de 150 euro zitten wat je per maand netto over houdt
stel je niet aan, ga vakken vullen of aardbeien plukken, je had al lang een baan kunnen hebben en jezelf bedruipen ipv het op de maatschappij aan te laten komen om voor je te zorgenquote:Op vrijdag 24 april 2009 17:43 schreef Karasta het volgende:
Als je mijn berichten had gelezen zou je zien dat ik daarmee bezig ben en al en proefdag heb gedraaid dus ga lekker ergens anders trollen.
quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:24 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Je krijgt geen WW maar bijstandsuitkering?
Je hebt geen geld om te eten, maar je hebt wel geld voor internet?
Verkoop je computer, want die heb je blijkbaar wel... Kom later nog eens terug om zielig te doen danquote:Op vrijdag 24 april 2009 14:27 schreef Karasta het volgende:
@Snapcount2
Internet zit gewoon inbregrepen bij me huur
kind, ik ben geen -tje hoor. En je solliciteert je helemaal suf op dit moment, of kan dat niet omdat je zo enorm verzwakt bent?quote:Op vrijdag 24 april 2009 17:50 schreef Karasta het volgende:
Ten eerste weet je niet eens hoelang ik werkeloos ben.
Ten tweede sta ik ingeschreven bij 4 uitzend bureau's maar jij kan blijkbaar iets doen wat hun niet kunnen.
Ten derde stel ik me niet aan ik vraag alleen advies mevrouwtje.
Alsof je daar aan kunt wennen, je wordt steeds zwakker daarvan.quote:Op vrijdag 24 april 2009 18:31 schreef tehoef het volgende:
Zeer zwak excuus allemaal.
Ik heb voor de fun eens mee gedaan met de actie 3fm 1 week niet eten, moet zeggen dat ik daar niet ziek van werd, sterker nog na paar dagen ben je eraan gewend en dan at ik niks jij had nog brood en rijst.
En in AfriKa zie je de mensen ook niet de hele dag in hun hut liggen.
Ik snap nu ook steeds beter waarom je geen werk hebt...quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:49 schreef Karasta het volgende:
Dit is geen kritiek meerquote:Op vrijdag 24 april 2009 20:43 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ik snap nu ook steeds beter waarom je geen werk hebt...
Typisch geval van een luie uitvreter die zich ziek meldt zodra de vogeltjes sochtends te hard fluiten bij het opstaan.
Ik hoop dat je daadwerkelijk sterft van de honger, scheelt ons belastingbetalers weer een uitkering.
Maar nee, dán weet je uiteraard ineens wél een oplossing te bedenken.
Ochquote:
Makkelijk he, zo oordelen via internet?quote:Op vrijdag 24 april 2009 20:43 schreef kastanova het volgende:
[..]
Typisch geval van een luie uitvreter die zich ziek meldt zodra de vogeltjes sochtends te hard fluiten bij het opstaan.
Ik hoop dat je daadwerkelijk sterft van de honger, scheelt ons belastingbetalers weer een uitkering.
In real life is het inderdaad nog makkelijker en zou ik hem ook direct een schop onder zijn reet kunnen geven,quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:15 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Makkelijk he, zo oordelen via internet?
Ja...jij hebt echt alle wijsheid in pachtquote:Op vrijdag 24 april 2009 21:22 schreef kastanova het volgende:
[..]
In real life is het inderdaad nog makkelijker en zou ik hem ook direct een schop onder zijn reet kunnen geven,
Kom nou... Stoppen met school, zwart werken, uitkering krijgen maar zich vervolgens niet aan de spaarzame regeltjes houden en vervolgens slechts 11 dagen doen met 50 euro terwijl hij weet dat er nog 9 te gaan zijn.
En het is natuurlijk nóóít zijn schuld. Het is gewoon een lui stuk vreten die nu van ons een uitvlucht nodig heeft omdat hij fijn bij vrienden zat te blowen terwijl hij zich ziek had gemeld voor zijn spaarzame werkmomentjes.
Er zijn meerdere definities van kritiek. en sowieso die doodsverwenzing vind ik persoonlijk geen kritiek.quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:14 schreef kastanova het volgende:
[..]
Och.
kri·tiek de; v -en 1 aanmerking op iems optreden of daden
Hij is gestopt met school, dus echt een fanatieke leerling zal hij niet geweest zijn denk je wel?quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:27 schreef sappo het volgende:
[..]
Er zijn meerdere definities van kritiek. en sowieso die doodsverwenzing vind ik persoonlijk geen kritiek.
Wat is je echte kritiek als je het netjes zou mogen omschrijven? Jij vindt hem laks? ik vind het best cliché dat je over belastingcenten begint etc. Je kan niet alle uitkeringsgerechtigden over 1 kam scheren ''dat het allemaal luiaards zijn''.
Rot toch op klaploper met je indianenverhalen, hoeveel spaargeld kun je nou in godsnaam opgebouwd hebben in notabene je schooljarenquote:Op vrijdag 24 april 2009 21:36 schreef Karasta het volgende:
Mensen tog ik denk kom ik even mijn oude topic kijken zie ik all deze haat hier.
Ten eerste vindt ik het helemaal niet leuk om in de uitkering te zitten als je me eerdere verhaal las zou je zien dat ik eerder 2 maanden werkloos was en in plaats van uitkering aan te vragen mijn spaargeld ervoor heb gebruikt. En nee ik lig niet hele dagen in me bed ik kan niet langer uitslapen dan 7 uur zelfs niet op een zondag. Het feit dat ik geen werk meer heb is dat ik niet langer zwart wou werken omdat er steeds meer controles kwamen.
En serieus? Je hoopt dat ik sterf? Ik hoop dat alles met je goed gaat
Hoe groot was die erfenis dan?quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:39 schreef Karasta het volgende:
Wat dacht je van een kleine erfenis ... En de reden dat ik geen school meer doe is dat SPW niks voor mij is. Nog meer vragen?
In laten slapen? voor hetzelfde geldt ontwikkeld hij veel discipline bij de landmacht en wordt hij een volwaardig burger van de maatschappij die een positieve bijdrage kan leveren. Ik vind je reactie overtrokken.quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:36 schreef kastanova het volgende:
[..]
Hij is gestopt met school, dus echt een fanatieke leerling zal hij niet geweest zijn denk je wel?
Vervolgens heeft hij maar liefst een half jaartje (poeh hé!) notabene zwárt gewerkt en sindsdien teert hij al op een uitkering.
En zelfs dáárbij is hij te ziekjes en zwakjes om zijn verplichtingen na te komen en kleertjes te vouwen. Nou, ik weet het niet hoor, maar als je te zwakjes/ziekjes bent om kleren te vouwen ben je óf praktisch dood óf een luie flikker.
En dan is hij bij de eerste de beste controle niet thuis en dan ligt het aan het kapotte deurbel (uhuh. ), het gebrek aan beltegoed en heeft hij hun telefoontjes toevállig gemist.
Kom nou, dat is toch totaal ongeloofwaardig. Mijn conclusie lijkt me dan ook meer dan gerechtvaardigd.
En is de TS dan toch echt té ziekjes/zwakjes is om zelfs maar even kleertjes te vouwen, zal het niet alleen voor ons beter zijn, maar ook voor hem zelf als ze hem in laten slapen.
Ah, ik voel een weddenschap aankomen...quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:44 schreef sappo het volgende:
[..]
In laten slapen? voor hetzelfde geldt ontwikkeld hij veel discipline bij de landmacht en wordt hij een volwaardig burger van de maatschappij die een positieve bijdrage kan leveren. Ik vind je reactie overtrokken.
Zolang er nog leven is is er nog hoop. TS is jong en kan nog van alles bereiken.
3 vrienden, is ruim genoeg, meer dan 3 kun je amper onderhouden. de rest zijn meestal allemaal kenissen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:42 schreef kastanova het volgende:
[..]
Hoe groot was die erfenis dan?
En waarom heb je geen contact meer met je ouders?
En waarom heb je slechts 3 vrienden?
Blow je?
Waarom kies je voor SPW als dat niets voor je is? (wijf. )
Waarom kies je geen andere studie als SPW niets blijkt te zijn?
Beantwoord eerst deze vragen maar eens, kijken we daarna verder.
4 maanden is makkelijk te toetsen alleen kan het ook zijn dat TS over 4 jaar pas zijn draai heeft gevonden.quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:45 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ah, ik voel een weddenschap aankomen...
Zullen we er anders even 4 maanden uitkering van de TS op verwedden dat hij over een jaar niet (meer) bij de landmacht zit?
Iemand met down, een storing in het autistische spectrum en 1 been kan nog een baan vinden binnen 6 maandenquote:Op vrijdag 24 april 2009 21:47 schreef sappo het volgende:
[..]
4 maanden is makkelijk te toetsen alleen kan het ook zijn dat TS over 4 jaar pas zijn draai heeft gevonden.
Ik heb er wel vertrouwen in dat TS binnen 6 maanden een baan vindt.
Dat is wel heel positief.quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Iemand met down, een storing in het autistische spectrum en 1 been kan nog een baan vinden binnen 6 maanden
Ik vrees dat hij moeite heeft met de algemeen heersende arbeidsmoraal in het bedrijfsleven.quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:51 schreef sappo het volgende:
[..]
Dat is wel heel positief.
Oké hij vindt een baan en 4 maanden later is hij nog steeds aan het werk na aanvang.
Nee inderdaad, met zo'n kapitaal zou ik ook geen werk zoeken; geweldig verantwoordelijksgevoelquote:
Ach gos, ze kunnen geen 1 euro missen zodat jij een pot pindakaas kunt kopen voor op je droge brood?quote:En waarom heb je geen contact meer met je ouders?
Heb ik wel die wonen alleen niet in Nederland, en hebben ook niet veel geld.
Och, je gaat toch ook vrij gemakzuchtig om met de hulp die je van wildvreemden krijgtquote:En waarom heb je slechts 3 vrienden?
Heb ik niet alleen durf ik alleen hun om hulp te vragen.
Ah, weten we ook de daadwérkelijke reden waarom het nooit wat met je school geworden is.quote:Blow je?
all 4 jaar niet meer .
Net zoals je dacht dat het wel goed zou gaan als je even de stad in ging terwijl je "thuis ziek in bed lag"quote:Waarom kies je voor SPW als dat niets voor je is? (wijf . )
Omdat ik dacht dat het wel wat voor me was.
Ik weet dat de grote, verantwoordelijke mensenwereld nieuw voor je is, maar de landmacht (notabene een jaar later) is toch echt geen studiequote:Waarom kies je geen andere studie als SPW niets blijkt te zijn?
Doe ik toch (zie landmacht)
Geen idee, is moeilijk om over te oordelen na enkel dit topic.quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik vrees dat hij moeite heeft met de algemeen heersende arbeidsmoraal in het bedrijfsleven.
Ik moet inderdaad wat meer budgetteren. Ik vindt wat Sappo zei over die cursus met geld omgaan een goed idee en ga dit maandag aanvragen. En niemand zou blijer zijn als mezelf als ik een baan zou krijgen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:51 schreef lezzer het volgende:
Weet je TS, als je nou eens als de sodemieter zorgt dat je een baan hebt, dan mekkert er niemand bij de soos. Dus, inzet tonen voor die baan bij dat restaurant.
Verder is het misschien wel goed om je wat te verdiepen in budgetteren.
Jij voelt je echt beter als je een ander kan neerhalen, dan voel je jezelf meer? Blegh!quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:53 schreef kastanova het volgende:
[..]
Nee inderdaad, met zo'n kapitaal zou ik ook geen werk zoeken; geweldig verantwoordelijksgevoel.
[..]
Ach gos, ze kunnen geen 1 euro missen zodat jij een pot pindakaas kunt kopen voor op je droge brood?
De gehele wereld is tegen jou en je familie hé?.
[..]
Och, je gaat toch ook vrij gemakzuchtig om met de hulp die je van wildvreemden krijgt.
[..]
Ah, weten we ook de daadwérkelijke reden waarom het nooit wat met je school geworden is.
[..]
Net zoals je dacht dat het wel goed zou gaan als je even de stad in ging terwijl je "thuis ziek in bed lag"
[..]
Ik weet dat de grote, verantwoordelijke mensenwereld nieuw voor je is, maar de landmacht (notabene een jaar later) is toch echt geen studie.
En hij dus nog 4 jaar lang op de zak van de belastingsbetaler teert "omdat hij zijn draai niet kan vindenquote:Op vrijdag 24 april 2009 21:47 schreef sappo het volgende:
[..]
4 maanden is makkelijk te toetsen alleen kan het ook zijn dat TS over 4 jaar pas zijn draai heeft gevonden.
Ik heb er wel vertrouwen in dat TS binnen 6 maanden een baan vindt.
Nee hoor.quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:53 schreef sappo het volgende:
[..]
Geen idee, is moeilijk om over te oordelen na enkel dit topic.
eh... heb je hetzelfde topic gelezen?quote:TS, heb je een CV kwa werk?
Ik voel me pas écht gelukkig als ik er bij m'n huidige baan mínimaal 5 uit heb kunnen donderen die net zo "chronisch ziek/zwak/lui" zijn zoals TS.quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:55 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Jij voelt je echt beter als je een ander kan neerhalen, dan voel je jezelf meer? Blegh!
Nee nog niet ik ben van plan om morgen ochtend persoonlijk langs te gaan.quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:53 schreef Robijn1961 het volgende:
Heb je al wat van dat restaurant gehoord, TS?
Ik vind de landmacht wel een heel positief iets, daar ontwikkel je discipline. (Beter is de marine maar goed)quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:53 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ik weet dat de grote, verantwoordelijke mensenwereld nieuw voor je is, maar de landmacht (notabene een jaar later) is toch echt geen studie.
Okee goeie, ik wens je succes.quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:56 schreef Karasta het volgende:
[..]
Nee nog niet ik ben van plan om morgen ochtend persoonlijk langs te gaan.
Ah, je hebt zowaar plánnen gemaakt om er langs te gaan!quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:56 schreef Karasta het volgende:
[..]
Last van een narcistisch stoornisje? Want je voelt je hoog boven iemand verheven. Uit onzekerheid, natuurlijkquote:Op vrijdag 24 april 2009 21:59 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ah, je hebt zowaar plánnen gemaakt om er langs te gaan!
Chapeau! Je gaat er dit keer kennelijk hélémáál voor.
Inderdaadquote:Op vrijdag 24 april 2009 21:59 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ah, je hebt zowaar plánnen gemaakt om er langs te gaan!
Chapeau! Je gaat er dit keer kennelijk hélémáál voor.
Kritiek op iemand hebben is niet echt een teken van narcisme. Dan interesseren anderen je natuurlijk helemaal niets. En wat is jouw probleem?quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:01 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Last van een narcistisch stoornisje? Want je voelt je hoog boven iemand verheven. Uit onzekerheid, natuurlijk
Oh god, ik ben zelfs dúsdanig onzeker dat ik me moet profileren ten opzichte van een uitkeringstrekkende schoolverlater die zelfs bij het handje ophouden keihard faaltquote:Op vrijdag 24 april 2009 22:01 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Last van een narcistisch stoornisje? Want je voelt je hoog boven iemand verheven. Uit onzekerheid, natuurlijk
Hij vreet ook al 9 dagen droog brood met tomatenpuree, dan zou ik ook chagrijnig worden...quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kritiek op iemand hebben is niet echt een teken van narcisme. Dan interesseren anderen je natuurlijk helemaal niets. En wat is jouw probleem?
En hij heeft zich daarvoor nog laten afzetten voor 50 euro ook.quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:05 schreef kastanova het volgende:
[..]
Hij vreet ook al 9 dagen droog brood met tomatenpuree, dan zou ik ook chagrijnig worden...
Lijkt me een goed idee. Wie weet kun je meteen dit weekend al wel beginnenquote:Op vrijdag 24 april 2009 21:56 schreef Karasta het volgende:
[..]
Jazeker wel, narcistische mensen scheppen er plezier in een ander neer te halen, om zichzelf beter te kunnen voelen. Wat een narcist niet kan schelen, is hoe de ander zich hieronder voelt, hij heeft geen inlevingsvermogen. Meestal zijn dit dus niet erg prettige mensen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kritiek op iemand hebben is niet echt een teken van narcisme. Dan interesseren anderen je natuurlijk helemaal niets. En wat is jouw probleem?
Ja maar DAT is de bedoeling niet....quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:07 schreef lezzer het volgende:
[..]
Lijkt me een goed idee. Wie weet kun je meteen dit weekend al wel beginnen
Kijk, je hebt nu eenmaal mensen die een meer sociale visie hebben en mensen die een meer liberale visie hebben. Omdat we anders tegen deze situatie aankijken hoeft dat toch niet meteen een probleem te zijn?quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zo en waar haal je deze stelling vandaan?quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:08 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Jazeker wel, narcistische mensen scheppen er plezier in een ander neer te halen, om zichzelf beter te kunnen voelen.
Wie zegt dat? Ken jij hem persoonlijk?quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja maar DAT is de bedoeling niet....
Ervaring met iemand in mijn familie. En google eens, zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zo en waar haal je deze stelling vandaan?
Tja, ik zie de liberalen niet echt een probleem maken van een visie.quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:09 schreef sappo het volgende:
[..]
Kijk, je hebt nu eenmaal mensen die een meer sociale visie hebben en mensen die een meer liberale visie hebben. Omdat we anders tegen deze situatie aankijken hoeft dat toch niet meteen een probleem te zijn?
Nee, dat is JOUW oordeel.quote:Als we ervanuit gaan dat de waarheid en het redelijke ergens in het midden liggen is het eerder constructief en houden deze 2 visies elkaar in evenwicht.
Walgelijke mensen ja. Nekschot.quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:08 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Jazeker wel, narcistische mensen scheppen er plezier in een ander neer te halen, om zichzelf beter te kunnen voelen. Wat een narcist niet kan schelen, is hoe de ander zich hieronder voelt, hij heeft geen inlevingsvermogen. Meestal zijn dit dus niet erg prettige mensen.
De reacties van iemand als Kastanova doen me hieraan denken.
Zozo ervarings deskunidgequote:Op vrijdag 24 april 2009 22:12 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Ervaring met iemand in mijn familie.
Ah ja, het almachtige google. De eerste hit is de waarheid zeker?quote:En google eens, zou ik zeggen.![]()
Succes!quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:12 schreef Karasta het volgende:
Ik ga nu slapen het is al 10 over 10. Ik laat jullie nog weten als ik ben aangenomen.
Bedankt aan de mensen die me hebben geholpen. En 10x meer bedankt aan de trolls heb gelachen![]()
Peace
Ik hoop van wel...quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja maar DAT is de bedoeling niet....
Wat moet je nou? Zeur niet zo.quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zozo ervarings deskunidge
[..]
Ah ja, het almachtige google. De eerste hit is de waarheid zeker?
Eh, JIJ bent degene die andere mensen complexen gaat aanpraten omdat ze een ander visie hebben dan jou. En dan zeur ik??quote:
Ja, je vraagt me wat narcisme precies is, en dan zeg ik: google even, en dan is het weer niet goed.quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh, JIJ bent degene die andere mensen complexen gaat aanpraten omdat ze een ander visie hebben dan jou. En dan zeur ik??
hmmmm,quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, ik zie de liberalen niet echt een probleem maken van een visie.
[..]
Nee, dat is JOUW oordeel.
Nee dat vroeg ik je niet helder sterretje.quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:16 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Ja, je vraagt me wat narcisme precies is, en dan zeg ik: google even, en dan is het weer niet goed.
quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:11 schreef Robijn1961 het volgende:
Wie zegt dat? Ken jij hem persoonlijk?
Eerst verkondigen dat wij niet over iemand kunnen én mógen oordelen zonder hem persoonlijk te kennen en vervolgens één minuut later zelf een vrij ridicuul en simplistisch oordeel over iemand op een forum geven.quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:12 schreef Robijn1961 het volgende:
Ervaring met iemand in mijn familie. En google eens, zou ik zeggen.![]()
Nee klopt. Jij gaf een definitie van narcisme, en die klopte niet. Dus heb ik dat even verbeterd, en jij vroeg: waar heb je dat vandaan? Het antwoord is bekend.quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee dat vroeg ik je niet helder sterretje.
Ik heb geen werk?? Hahaha dat heb ik wel, sukkel. Toedeloe.quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:20 schreef kastanova het volgende:
[..]
[..]
Eerst verkondigen dat wij niet over iemand kunnen én mógen oordelen zonder hem persoonlijk te kennen en vervolgens één minuut later zelf een vrij ridicuul en simplistisch oordeel over iemand op een forum geven.
Het is in ieder geval duidelijk waarom jíj geen werk hebt.
Bron?quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:21 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Nee klopt. Jij gaf een definitie van narcisme, en die klopte niet.
quote:Dus heb ik dat even verbeterd,
En toen ik dat in twijfel trok vond je het zeuren. Rotsvaste onderbouwing inderdaad voor je standpunt.quote:en jij vroeg: waar heb je dat vandaan? Het antwoord is bekend.
Nofi, maar het uitdelen van de daklozenkrant kan ik nou niet echt een baan noemen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:23 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Ik heb geen werk?? Hahaha dat heb ik wel, sukkel. Toedeloe.
Wat een liberaal standpunt! In de socialistische visie lukt het pas over 6 maanden.quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:24 schreef Tinkepink het volgende:
TS, waarom ga je geen asperges steken in Limburg? Werk zat op het moment. En gratis woonruimte over het algemeen op het erf van de boer.
Na het apergesteken kun je overstappen naar het bollenrapen/pellen.
Als je je nu aanmeldt voor een vervangende studie heb je vanaf september weer studiefinanciering. Zo moet je de zomer toch door kunnen komen.
Nee dat was toch MIJN visie schreef je zo duidelijk?quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat een liberaal standpunt! In de socialistische visie lukt het pas over 6 maanden.
Stel je voor dat we oordelen over een ander....quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:26 schreef Robijn1961 het volgende:
Jij bent papa van 3 kinderen Swetsennegger? Zou je niet zeggen met je getrol.
Slaap lekker, en sweet dreams.
quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:25 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat een liberaal standpunt! In de socialistische visie lukt het pas over 6 maanden.
Nee, dat schreef ik niet. Kan werkelijk NIEMAND meer lezen in dit soort topics?quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:27 schreef sappo het volgende:
[..]
Nee dat was toch MIJN visie schreef je zo duidelijk?
Moet ik overal op reageren dan?quote:Het stukje wat ik over liberalisme schreef is feitelijk waar je niet op reageerde.
Ziekquote:Op vrijdag 24 april 2009 22:28 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
![]()
Ben wel idd wel benieuwd wat voor excuus TS heeft om níet asperges te gaan plukken oid.
Hij kan altijd nog gaan liftenquote:Op vrijdag 24 april 2009 22:32 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ziek
Zwak
Misselijk
Geen beltegoed om telefonisch te solliciteren
Geen postzegels om per brief te solliciteren
Kon geen emailadres vinden
Band lek dus kon niet langs fietsen
Take your pick.
Hij had geen stift om de bestemming op een stuk karton te schrijvenquote:
Score!quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik vrees dat hij moeite heeft met de algemeen heersende arbeidsmoraal in het bedrijfsleven.
Nou, we kunnen ieg wel oordelen over het feit dat jij niet alleen van droog brood leeft.quote:Op vrijdag 24 april 2009 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Stel je voor dat we oordelen over een ander....
quote:
En is het gelukt?quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:56 schreef Karasta het volgende:
[..]
quote:Op zondag 26 april 2009 11:09 schreef Karasta het volgende:
Hoi mensen sorry dat ik zo laat reageer.
Ik ben persoonlijk langs gegaan 10 uur in de ochtend en de baas vond dat ik hierdoor liet zien dat ik graag wou. Ik mag de 2e van Mei beginnen en heb een 36 uur contract gekregen
Nee nee 10 euro macaroni is best veel inddquote:Op zondag 26 april 2009 11:19 schreef zeemonster het volgende:
voor tien euro macaroni is voor een week voldoende lijkt me . Ik hoop dat je nu wat beter met je geld zal omgaan... Sparen is al een goede start bijvoorbeeld.
Krijg per maand maar mag daar ook eten dus dat zit wel snorquote:Op zondag 26 april 2009 11:26 schreef neo2000 het volgende:
Nu de hamvraag, krijg je per week of per maand uitbetaald..? Eerste lijkt mij gezien je huidige situatie geen overbodige luxe..
Gefeliciteerd!!quote:Op zondag 26 april 2009 11:28 schreef Karasta het volgende:
[..]
Krijg per maand maar mag daar ook eten dus dat zit wel snor
Dan heb je je geld de afgelopen maand niet goed verdeeld. Ik zou van 50 euro prima een maand kunnen eten. Aanbiedingen afgaan, Lidls en Aldi's bezoeken, groente en fruit halen bij de boer, het kan makkelijk.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:46 schreef Karasta het volgende:
Nee mevrouw miss_sly daarna was me geld op en toen heb ik 9 dagen geleefd van alleen brood.
Wat ben jij een ronduit zielig figuur.quote:Op vrijdag 24 april 2009 20:43 schreef kastanova het volgende:
[..]
Wedden dat ie nu niet meer reageert hierquote:Op zondag 26 april 2009 11:58 schreef tettenman het volgende:
[..]
Wat ben jij een ronduit zielig figuur.
Laat me raden: een onverwerkt jeugdtrauma? Heeft de papa vroeger aan je piemel gezeten en moet je dat nu op de hele wereld afreageren? Liefst op internet, want in de echte wereld stel je niet zoveel voor.
Aha, ik ben dus niet de enige die er zo over denkt.quote:Op zondag 26 april 2009 12:12 schreef tettenman het volgende:
Ik maak me geen illusies.
Waarschijnlijk zal hij gewoon nog wat luider gaan roepen en schelden. Klassiek geval van een sterk minderwaardigheidscomplex. Dergelijke mensen vergelijken zich graag met wie zich zwak en kwetsbaar opstelt, zo kunnen ze zichzelf wat groter voordoen.
Een hele prestatie.
Nou nee, jóuw vader heeft vroeger aan m'n piemel gezeten...quote:Op zondag 26 april 2009 11:58 schreef tettenman het volgende:
Wat ben jij een ronduit zielig figuur.
Laat me raden: een onverwerkt jeugdtrauma? Heeft de papa vroeger aan je piemel gezeten en moet je dat nu op de hele wereld afreageren? Liefst op internet, want in de echte wereld stel je niet zoveel voor.
Jullie delen dan ook hetzelfde brein.quote:Op zondag 26 april 2009 12:17 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Aha, ik ben dus niet de enige die er zo over denkt.
Kastanova...je hoort je excuses aan te bieden, TS heeft een baan!quote:Op zondag 26 april 2009 12:23 schreef kastanova het volgende:
[..]
Jullie delen dan ook hetzelfde brein.
1. Hij heeft nog niet eens gewérkt manquote:Op zondag 26 april 2009 12:24 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Kastanova...je hoort je excuses aan te bieden, TS heeft een baan!
Narcistisch hequote:Op zondag 26 april 2009 12:28 schreef kastanova het volgende:
[..]
1. Hij heeft nog niet eens gewérkt man.
2. Hoelang gaat hij het uberhaupt vólhouden gezien al zijn pijntjes/vermoeidheidjes?.
En last but not least:
3. TS moet mij bedánken; mijn posts waren nét dat laatste duwtje dat hij nodig had. Geen dank TS, zo ben ik.
Goedzo, maandagochtend, 9.00u bellen dat je een baan hebt (bij de soos).quote:Op zondag 26 april 2009 11:09 schreef Karasta het volgende:
Hoi mensen sorry dat ik zo laat reageer.
Ik ben persoonlijk langs gegaan 10 uur in de ochtend en de baas vond dat ik hierdoor liet zien dat ik graag wou. Ik mag de 2e van Mei beginnen en heb een 36 uur contract gekregen
Het is natuurlijk zwart want will daar naast ook gewoon uitkering blijven krijgen. Is hier trouwens iemand berijd zich te laten dekken door mij? Dan kan ik namelijk ook kinder bijslag bij vragen :>quote:Op zondag 26 april 2009 18:18 schreef Tinkepink het volgende:
@TS: is die baan wel op papier? Of ga je weer zwart werken?
Ik dacht eigenlijk niet aan je uitkering, want ging er eigenlijk vanuit dat je die stop zou zetten als je gaat werken. Het was meer met de gedachte aan een eerder baantje van je...quote:Op zondag 26 april 2009 19:01 schreef Karasta het volgende:
[..]
Het is natuurlijk zwart want will daar naast ook gewoon uitkering blijven krijgen. Is hier trouwens iemand berijd zich te laten dekken door mij? Dan kan ik namelijk ook kinder bijslag bij vragen :>
Het is wit ja
Berijd.. Bereden.?. Mwah, gezien de context keuren we 'm goed..quote:Op zondag 26 april 2009 19:01 schreef Karasta het volgende:
[..]
Is hier trouwens iemand berijd zich te laten dekken door mij? Dan kan ik namelijk ook kinder bijslag bij vragen :>
Zeeland en hier is weinig werkgelegenheid de laatste tijd.quote:Op zondag 26 april 2009 19:15 schreef chevere het volgende:
Niet het hele topic gelezen, maar waarom is het zo moeilijk om aan een baan te komen?
In welk deel van het land woon je? Heb je een rijbewijs?
Volgens mij tussen 17.00 - 20.00 uur. Ik eet overigens ook warm tussen de middag en 's avonds brood, dus zo vreemd ben je niet.quote:Op zondag 26 april 2009 19:09 schreef Karasta het volgende:
Misschien beetje off topic lol maar hoe laat is normale Nederlandse etenstijd?
Ik eet namelijk in de middag all warm en in de avond rond 9uur nog wat opwarmen of een broodje etc
Oke, ik hoop dan ook dat je je financieel dan ook snel weer gaat redden. Heb je ooit uitgerekend wat je vaste lasten per maand zijn? Met die gegevens kun je zelf een beetje een balans opmaken over hoeveel je letterlijk uit kunt geven maand. Dat valt vaak een beetje tegen..quote:Op zondag 26 april 2009 19:17 schreef Karasta het volgende:
[..]
Zeeland en hier is weinig werkgelegenheid de laatste tijd.
Gellukig nu met de seizoen is er meer werk aanbod en daardoor heb ik nu ook werk :>
verschilt erg per huishouden. Ligt vooral aan hoelaat men thuis komt.quote:Op zondag 26 april 2009 19:09 schreef Karasta het volgende:
Misschien beetje off topic lol maar hoe laat is normale Nederlandse etenstijd?
Ik eet namelijk in de middag all warm en in de avond rond 9uur nog wat opwarmen of een broodje etc
18:00 uur! handjes wassen en dan aan tafel! en boeren die nog moeten melken schuiven soms om half 8 aan tafel.quote:Op zondag 26 april 2009 19:23 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Volgens mij tussen 17.00 - 20.00 uur. Ik eet overigens ook warm tussen de middag en 's avonds brood, dus zo vreemd ben je niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |