Maar je hebt je ook niet afgemeld bij dat Nijverheidscentrum ?quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:20 schreef Karasta het volgende:
Ik was wel thuis dat is het irritante ervan.
Ik woon in een heel groot pand wat 22 aparte kamers heeft en de voordeur heeft geen bell.
Hun hebben waarchijnlijk gewoon aan de voordeur geklopd en niemand had open gedaan.
Hun denken dan gelijk hij is niet thuis terwijl in realiteit ik op bed was.
Je krijgt geen WW maar bijstandsuitkering?quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:16 schreef Karasta het volgende:
Ik krijg bijstand uitkering omdat ik werkloos ben. Ik sta ingeschreven bij 4 uitzend bureaus en probeer zelf hard een baantje te krijgen. Helaas gaat dit niet zo snel als ik zou willen.
Bij uitkering krijgen waar ik woon moet je ernaast van maandag tot donderdag naar een Nijverheidscentrum om daar te werken. Ik heb dit niet heel vaak gedaan omdat ik ziek was.
Dit afgelopen maand kwam ik in ernstig geld problemen rond de 14e ik vroeg een voorschot op mijn uitkering en dit werd geweigerd, er werd mij verteld dat het de 23ste wordt gestort. Op de vraag van hoe ik 9 dagen lang moest eten zeiden ze dat ik dat zelf moest oplossen. Ik zag tot mijn spijt dat er niks is gestort op mijn rekening dus ben ik vandaag naar de gemeente gegaan . Mijn geld contact persoon is er vandaag niet dus de mevrouw aan de balie wou mij een voorshot geven. Helaas werd haar verteld dit niet te doen. Ik heb toen gemaild om te vragen wat de reden ervoor was. Ik quote:
> Beste Karasta,
>
> Het beste is om a.s. maandag contact op te nemen met je klantmanager
> inkomen (mw xxx).
> Het klopt dat er in je dossier een rapportage fraude-bestrijding zit.
> Op 17 april 2009 is er iemand van de gemeente langs geweest omdat je die
> week niet op het Nijverheidscentrum bent verschenen, zonder bericht. Je
> bleek niet thuis en was telefonisch niet te bereiken. Het advies luidt
> dat er een maatregel moet worden overwogen, als er geen geldige reden is
> voor de afwezigheid. Ik zal dit a.s. maandag met mw xxx bespreken.
> Je hoort dus maandag direct of een voorschot mogelijk is.
>
> met vriendelike groet,
>
> Mevrouw kanmeniksschelenofjedoodgaat.
Ik was die week er dus niet omdat ik me heel zwak voelde door niet te eten. Ik heb 9 dagen lang van brood en klein beetje rijst geleefd. Nu willen ze dat ik weer 3 dagen niks eet en misschien krijg ik helemaal geen geld wat in mijn geval kan leiden tot dakloosheid.
Het irritante hiervan is is dat ik gisteren een proef dag heb gehad in een restaurant en waarschijnlijk ben aangenomen. Dus net toen ik dacht alles gaat goed gebeurt dit.
Wat kan ik doen zodat ze me dit laaste maand me uitkering niet stop zetten.
Waarom heb je niet gewoon laten weten dat je niet kon komen omdat je ziek was? Ik vind het vooral je eigen schuld. Ook dat je in geldproblemen komt, daar ben je zelf bij. Het is nogal makkelijk om je probleem dan op een ander af te schuiven, bv door eerder die uitkering te vragen. Dan heb je namelijk aan het eind van de maand uitkering ook nog een week over en zit je straks weer te mekkeren.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:20 schreef Karasta het volgende:
Ik was wel thuis dat is het irritante ervan.
Ik woon in een heel groot pand wat 22 aparte kamers heeft en de voordeur heeft geen bell.
Hun hebben waarchijnlijk gewoon aan de voordeur geklopd en niemand had open gedaan.
Hun denken dan gelijk hij is niet thuis terwijl in realiteit ik op bed was.
Dan ga je langs, dan vraag je of je even iemands telefoon mag lenen, kortom: dan doe je moeite. En wat is dat 'verzwakt op je bed liggen' en tegelijkertijd je wel aanmelden en blijkbaar nu een baan hebben? Wanneer heb je dat gedaan? Maakt verder ook niet uit, punt is gewoon dat er regels zijn voor een uitkering. Hoe jij ook je best doet, zolang je gebruik maakt van die uitkering, moet je je aan die regels houden. Als je dat niet doet, is het je eigen schuld.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:25 schreef Karasta het volgende:
Ik heb dat inderdaad niet gedaan omdat ik geen beltegoed had.
Het lijkt heel simpel maar als je echt geen geld hebt kun je de meest basic dingen niet meer doen. Het vervelende is dat ik zo mijn best doe om werk te krijgen . Ik had me in dat week ook aangemeld bij de landmacht en ik krijg vandaag bericht als ik bij dat restaurant ben aangenomen. Ik ben niet zo'n type die gewoon uitkering will innen en op zijn reet zitten.
Je wilt niet weten wat mensen er voor over hebben om aan hun verslaving te kunnen blijven werken... vaak onder de slappe smoes dat het hun contact met de buitenwereld is.... jaja, MSN is inderdaad zeer constructief en noodzakelijk contact met de buitenwereld... absoluut... de paupers...quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:24 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Je krijgt geen WW maar bijstandsuitkering?
Je hebt geen geld om te eten, maar je hebt wel geld voor internet?
En dat bedrijf is natuurlijk nog het enige bedrijf in Nederland zonder email, zodat je nou net dat bedrijf niet kon emailen ? Om, hetzij, je ziek te melden, OF even te vragen je terug te bellen ?quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:27 schreef Karasta het volgende:
@Snapcount2
Internet zit gewoon inbregrepen bij me huur
Maar laten we bij het begin beginnen; hoe komt het dat je geld al op was, voordat de maand om was?quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:32 schreef Karasta het volgende:
Furia ik snap dat je mischien denkt die kerel heeft helemaal niks gedaan. In realiteit ben ik bij diverse buren gegaan maar hun zijn ook uitkering inners en hadden ook geen beltegoed. en ik lag verzwakt op bed omdat ik 9 dagen lang van brood heb geleefd , brood met niks erop zelfs geen jam . en ik had aan het begin van die week aangemeld bij het restaurant toen ik me nog enigzins goed voelde.
Whoehaaaaaa!!!quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:16 schreef Karasta het volgende:
Ik krijg bijstand uitkering omdat ik werkloos ben. Ik sta ingeschreven bij 4 uitzend bureaus en probeer zelf hard een baantje te krijgen. Helaas gaat dit niet zo snel als ik zou willen.
Bij uitkering krijgen waar ik woon moet je ernaast van maandag tot donderdag naar een Nijverheidscentrum om daar te werken. Ik heb dit niet heel vaak gedaan omdat ik ziek was.
Dit afgelopen maand kwam ik in ernstig geld problemen rond de 14e ik vroeg een voorschot op mijn uitkering en dit werd geweigerd, er werd mij verteld dat het de 23ste wordt gestort. Op de vraag van hoe ik 9 dagen lang moest eten zeiden ze dat ik dat zelf moest oplossen. Ik zag tot mijn spijt dat er niks is gestort op mijn rekening dus ben ik vandaag naar de gemeente gegaan . Mijn geld contact persoon is er vandaag niet dus de mevrouw aan de balie wou mij een voorshot geven. Helaas werd haar verteld dit niet te doen. Ik heb toen gemaild om te vragen wat de reden ervoor was. Ik quote:
> Beste Karasta,
>
> Het beste is om a.s. maandag contact op te nemen met je klantmanager
> inkomen (mw xxx).
> Het klopt dat er in je dossier een rapportage fraude-bestrijding zit.
> Op 17 april 2009 is er iemand van de gemeente langs geweest omdat je die
> week niet op het Nijverheidscentrum bent verschenen, zonder bericht. Je
> bleek niet thuis en was telefonisch niet te bereiken. Het advies luidt
> dat er een maatregel moet worden overwogen, als er geen geldige reden is
> voor de afwezigheid. Ik zal dit a.s. maandag met mw xxx bespreken.
> Je hoort dus maandag direct of een voorschot mogelijk is.
>
> met vriendelike groet,
>
> Mevrouw kanmeniksschelenofjedoodgaat.
Ik was die week er dus niet omdat ik me heel zwak voelde door niet te eten. Ik heb 9 dagen lang van brood en klein beetje rijst geleefd. Nu willen ze dat ik weer 3 dagen niks eet en misschien krijg ik helemaal geen geld wat in mijn geval kan leiden tot dakloosheid.
Het irritante hiervan is is dat ik gisteren een proef dag heb gehad in een restaurant en waarschijnlijk ben aangenomen. Dus net toen ik dacht alles gaat goed gebeurt dit.
Wat kan ik doen zodat ze me dit laaste maand me uitkering niet stop zetten.
Maar hun bellen jou ook niet als ze je missen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:49 schreef Karasta het volgende:
Ik had harde hoofdpijn en ik voelde me gewoon erg zwak als ik bv opstond ging alles draaien en moest ik gelijk gaan liggen. Nu gaan ze morgen over mij praten en moet ik kunnen vertellen waarom ik er niet was . Het reden dat ik niet heb afgemeld is dat ik geen beltegoed had.
Waarom krijg je eigenlijk bijstandsuitkering in plaats van WW?quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:49 schreef Karasta het volgende:
Ik had harde hoofdpijn en ik voelde me gewoon erg zwak als ik bv opstond ging alles draaien en moest ik gelijk gaan liggen. Nu gaan ze morgen over mij praten en moet ik kunnen vertellen waarom ik er niet was . Het reden dat ik niet heb afgemeld is dat ik geen beltegoed had.
Kan je ook uitleggen waarom je niet bij de huisarts geweest bent? Daar had je trouwens ook ff kunnen bellenquote:Op vrijdag 24 april 2009 14:49 schreef Karasta het volgende:
Dus? Dat jij geen beltegoed had is opeens een ander zijn probleem? Ik snap dat het heel vervelend is, maar het is gewoon doornormaal om je ziek te melden als je ziek bent. Dat jij daar geen geld voor hebt is heel vervelend, maar dat zou je ook kunnen roepen als je ergens een week lang zwart gewerkt zou hebben. Omdat dat niet te controleren zijn er gewoon regels, en daar hebben we ons allemaal aan te houden.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:49 schreef Karasta het volgende:
Nu gaan ze morgen over mij praten en moet ik kunnen vertellen waarom ik er niet was . Het reden dat ik niet heb afgemeld is dat ik geen beltegoed had.
Dan is dat niet het begin: waarom moest je twee maanden achterstallig huur betalen? En kon je niet mailen? Dat dat bedrijf dat je uitkering stort het doorgeeft, of dat je het bij hen meldt?quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:44 schreef Karasta het volgende:
@Furia
Omdat ik 2 maanden achterstallig huur moest betalen en had afgesproken met de huisbaas dat ik 2x anderhalf maand huur zou betalen en daarom had ik nog 50 euro over waarmee ik 20 dagen van heb geleefd
Dan heb je dus 209 euro per maand over. Da's niet veel, maar da's wel te doen. Op zich vind ik het een goed teken dat je je best doet om werk te vinden, maar je moet inderdaad niet van jouw probleem het probleem van anderen maken, of vreemd opkijken als mensen optreden als jij je niet aan de spelregels houdt. Wat je eraan kunt doen: zorgen dat je een heel goed verhaal hebt. En dan graag wat beter dan 'ik had geen beltegoed', want zij zullen ook vragen waarom je bv niet gemaild hebt. En een excuus mag er ook wel vanaf, want jij hebt je niet aan de regels gehouden, terwijl er altijd wel een manier is om dat wel te doen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:57 schreef Karasta het volgende:
Ik krijg bijstands omdat ik eerst school deed en daarna kon ik niet veel werk vinden en was ik 2 maanden werkeloos . In die tijd wou ik geen uitkering vragen en heb ik van me spaargeld geleefd. Ik heb toen een baantje gevonden wat helaas zwart was maar nood breekt wet en ik heb dat baantje een halfjaar lang gedaan. Daarom kan ik dus geen ww krijgen en ik krijg maar 609euro per maan daarvan gaat 320 af voor me huur en 80 voor me verzekering
Oké, als je dat als reden aan wilt voeren ga je gekort worden, zou ik persoonlijk niet doen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:49 schreef Karasta het volgende:
Nood breekt wet, ipv van een uitkering aanvragen ga je dan maar zwart werken?quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:57 schreef Karasta het volgende:
Ik krijg bijstands omdat ik eerst school deed en daarna kon ik niet veel werk vinden en was ik 2 maanden werkeloos . In die tijd wou ik geen uitkering vragen en heb ik van me spaargeld geleefd. Ik heb toen een baantje gevonden wat helaas zwart was maar nood breekt wet en ik heb dat baantje een halfjaar lang gedaan. Daarom kan ik dus geen ww krijgen en ik krijg maar 609euro per maan daarvan gaat 320 af voor me huur en 80 voor me verzekering
ziekenfonds maar 80 euro? heb je niet meer vaste lasten dan dat? aansprakelijkheidsverzekering misschien?quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:57 schreef Karasta het volgende:
rijst (0,20) en tomatenpuree (aanlengen met water) (0,06). Koop er een banaan bij voor de powerrrrr en je hebt nog geld over ook!quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:06 schreef Karasta het volgende:
Ik heb net 1,50 bij mekaar gesprokkeld in 10 cent muntjes. Ik moest me kamer wel ff ondersteboven hallen . Sappo jij bent volgens mij pro in dit wat kan ik hiervoor het beste bij de aldi kopen
quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:06 schreef Karasta het volgende:
Ik heb net 1,50 bij mekaar gesprokkeld in 10 cent muntjes. Ik moest me kamer wel ff ondersteboven hallen . Sappo jij bent volgens mij pro in dit wat kan ik hiervoor het beste bij de aldi kopen
Waar kun je rijst voor 20 eurocent kopen?? welke winkel?? in de AH lidl en super de boer in ieder geval niet.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:09 schreef Furia het volgende:
[..]
rijst (0,20) en tomatenpuree (aanlengen met water) (0,06). Koop er een banaan bij voor de powerrrrr en je hebt nog geld over ook!
Precies, als je een betalingsregeling gaat treffen moet je jezelf nooit te kort doen, dat is basis regel nummero 1.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:21 schreef jeroen25 het volgende:
Waarom konden ze je telefonisch niet bereiken? Daar heb jij immers geen beltegoed voor nodig.
En waarom niet even naar je geldcontactpersoon gemaild?
En waarom had je een huurachterstand?
En waarom los je een achterstand van 2 maanden met 2.5 maanden huur af?
In hun mail schrijven zij dat maatregelen nog in overweging zijn dus je kunt het beste in een mail terug de zaak uitleggen en je excuses aanbieden voor je laksheid in plaats van je slachtofferrol door te spelen.
hahaha, mooi dat het gelukt is.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:33 schreef Karasta het volgende:
Ik heb 3x sate gehaald van 30 cent (wist niet dat die bestonden tot nu) en snelkook rijst van 60 cent precies genoem om 3 dagen van te eten. en Sappo wat zou je me nog meer kunnen adviseren voor Maandag? zou het handig lijken om in de weekend naar de dokter nog te gaan denk je?
En van 50 euro voor 20 dagen kun jij alleen wat brood kopen?quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:40 schreef Karasta het volgende:
Ik voel me nog steeds zwak en misselijk omdat ik de afgelopen 9 dagen van alleen brood heb geleefd. En hun hebben me waarschijnlijk maar 1x gebeld waarom het niet doorging weet ik niet maar ik was gewoon hele dag thuis .
Hier op de zaak heb ik aantal keer meegemaakt dat bepaalde mensen van de zaak beltegoed vergoed kregen, omdat mob. communicatie nodig was, maar gelijk een tel van de zaak overdreven was.quote:Op vrijdag 24 april 2009 15:36 schreef tinoburg het volgende:
helaas ken ik dit soort praktijken van mn eigen werk.
bewijs jezelf een dienst en zorg dat je de eerstvolgende keer gwn beltegoed koopt.
echt, ook dat restaurant hoeft jou niet meer als je straks zonder te bellen afwezig blijft.
Het is heel vervelend, en 20euro beltegoed is een flinke hap uit je budget, maar die betaalt zichzelf echt wel terug als jij je baantje daardoor goed kan blijven uitoefenen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |