abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68336835
Ik krijg bijstand uitkering omdat ik werkloos ben. Ik sta ingeschreven bij 4 uitzend bureaus en probeer zelf hard een baantje te krijgen. Helaas gaat dit niet zo snel als ik zou willen.
Bij uitkering krijgen waar ik woon moet je ernaast van maandag tot donderdag naar een Nijverheidscentrum om daar te werken. Ik heb dit niet heel vaak gedaan omdat ik ziek was.
Dit afgelopen maand kwam ik in ernstig geld problemen rond de 14e ik vroeg een voorschot op mijn uitkering en dit werd geweigerd, er werd mij verteld dat het de 23ste wordt gestort. Op de vraag van hoe ik 9 dagen lang moest eten zeiden ze dat ik dat zelf moest oplossen. Ik zag tot mijn spijt dat er niks is gestort op mijn rekening dus ben ik vandaag naar de gemeente gegaan . Mijn geld contact persoon is er vandaag niet dus de mevrouw aan de balie wou mij een voorshot geven. Helaas werd haar verteld dit niet te doen. Ik heb toen gemaild om te vragen wat de reden ervoor was. Ik quote:

> Beste Karasta,
>
> Het beste is om a.s. maandag contact op te nemen met je klantmanager
> inkomen (mw xxx).
> Het klopt dat er in je dossier een rapportage fraude-bestrijding zit.
> Op 17 april 2009 is er iemand van de gemeente langs geweest omdat je die
> week niet op het Nijverheidscentrum bent verschenen, zonder bericht. Je
> bleek niet thuis en was telefonisch niet te bereiken. Het advies luidt
> dat er een maatregel moet worden overwogen, als er geen geldige reden is
> voor de afwezigheid. Ik zal dit a.s. maandag met mw xxx bespreken.
> Je hoort dus maandag direct of een voorschot mogelijk is.
>
> met vriendelike groet,
>
> Mevrouw kanmeniksschelenofjedoodgaat.

Ik was die week er dus niet omdat ik me heel zwak voelde door niet te eten. Ik heb 9 dagen lang van brood en klein beetje rijst geleefd. Nu willen ze dat ik weer 3 dagen niks eet en misschien krijg ik helemaal geen geld wat in mijn geval kan leiden tot dakloosheid.

Het irritante hiervan is is dat ik gisteren een proef dag heb gehad in een restaurant en waarschijnlijk ben aangenomen. Dus net toen ik dacht alles gaat goed gebeurt dit.

Wat kan ik doen zodat ze me dit laaste maand me uitkering niet stop zetten.
Steam id : Kim the boss.
pi_68336901
Je was niet thuis omdat je verzwakt was doordat je niks gegeten hebt. Waar was je dan wel ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_68336988
Ik was wel thuis dat is het irritante ervan.
Ik woon in een heel groot pand wat 22 aparte kamers heeft en de voordeur heeft geen bell.
Hun hebben waarchijnlijk gewoon aan de voordeur geklopd en niemand had open gedaan.
Hun denken dan gelijk hij is niet thuis terwijl in realiteit ik op bed was.
pi_68337069
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 14:20 schreef Karasta het volgende:
Ik woon in een heel groot pand wat 22 aparte kamers heeft en de voordeur heeft geen bell.
Hun hebben waarchijnlijk gewoon aan de voordeur geklopd en niemand had open gedaan.
Maar je hebt je ook niet afgemeld bij dat Nijverheidscentrum ?
pi_68337121
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 14:16 schreef Karasta het volgende:
Ik krijg bijstand uitkering omdat ik werkloos ben. Ik sta ingeschreven bij 4 uitzend bureaus en probeer zelf hard een baantje te krijgen. Helaas gaat dit niet zo snel als ik zou willen.
Bij uitkering krijgen waar ik woon moet je ernaast van maandag tot donderdag naar een Nijverheidscentrum om daar te werken. Ik heb dit niet heel vaak gedaan omdat ik ziek was.
Dit afgelopen maand kwam ik in ernstig geld problemen rond de 14e ik vroeg een voorschot op mijn uitkering en dit werd geweigerd, er werd mij verteld dat het de 23ste wordt gestort. Op de vraag van hoe ik 9 dagen lang moest eten zeiden ze dat ik dat zelf moest oplossen. Ik zag tot mijn spijt dat er niks is gestort op mijn rekening dus ben ik vandaag naar de gemeente gegaan . Mijn geld contact persoon is er vandaag niet dus de mevrouw aan de balie wou mij een voorshot geven. Helaas werd haar verteld dit niet te doen. Ik heb toen gemaild om te vragen wat de reden ervoor was. Ik quote:

> Beste Karasta,
>
> inkomen (mw xxx).
>
> met vriendelike groet,
>

Ik was die week er dus niet omdat ik me heel zwak voelde door niet te eten. Ik heb 9 dagen lang van brood en klein beetje rijst geleefd. Nu willen ze dat ik weer 3 dagen niks eet en misschien krijg ik helemaal geen geld wat in mijn geval kan leiden tot dakloosheid.

Het irritante hiervan is is dat ik gisteren een proef dag heb gehad in een restaurant en waarschijnlijk ben aangenomen. Dus net toen ik dacht alles gaat goed gebeurt dit.

Je krijgt geen WW maar bijstandsuitkering?
Je hebt geen geld om te eten, maar je hebt wel geld voor internet?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  vrijdag 24 april 2009 @ 14:24:36 #6
107521 Furia
snoopy weer
pi_68337136
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 14:20 schreef Karasta het volgende:
Waarom heb je niet gewoon laten weten dat je niet kon komen omdat je ziek was? Ik vind het vooral je eigen schuld. Ook dat je in geldproblemen komt, daar ben je zelf bij. Het is nogal makkelijk om je probleem dan op een ander af te schuiven, bv door eerder die uitkering te vragen. Dan heb je namelijk aan het eind van de maand uitkering ook nog een week over en zit je straks weer te mekkeren.
pi_68337162
Ik heb dat inderdaad niet gedaan omdat ik geen beltegoed had.
Het lijkt heel simpel maar als je echt geen geld hebt kun je de meest basic dingen niet meer doen. Het vervelende is dat ik zo mijn best doe om werk te krijgen . Ik had me in dat week ook aangemeld bij de landmacht en ik krijg vandaag bericht als ik bij dat restaurant ben aangenomen. Ik ben niet zo'n type die gewoon uitkering will innen en op zijn reet zitten.
pi_68337212
@Snapcount2

Internet zit gewoon inbregrepen bij me huur
pi_68337221
De voedselbank is er toch ook niet voor niks?
  vrijdag 24 april 2009 @ 14:28:36 #10
107521 Furia
snoopy weer
pi_68337258
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 14:25 schreef Karasta het volgende:
Ik heb dat inderdaad niet gedaan omdat ik geen beltegoed had.
Het lijkt heel simpel maar als je echt geen geld hebt kun je de meest basic dingen niet meer doen. Het vervelende is dat ik zo mijn best doe om werk te krijgen . Ik had me in dat week ook aangemeld bij de landmacht en ik krijg vandaag bericht als ik bij dat restaurant ben aangenomen. Ik ben niet zo'n type die gewoon uitkering will innen en op zijn reet zitten.
Dan ga je langs, dan vraag je of je even iemands telefoon mag lenen, kortom: dan doe je moeite. En wat is dat 'verzwakt op je bed liggen' en tegelijkertijd je wel aanmelden en blijkbaar nu een baan hebben? Wanneer heb je dat gedaan? Maakt verder ook niet uit, punt is gewoon dat er regels zijn voor een uitkering. Hoe jij ook je best doet, zolang je gebruik maakt van die uitkering, moet je je aan die regels houden. Als je dat niet doet, is het je eigen schuld.
pi_68337310
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 14:24 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Je krijgt geen WW maar bijstandsuitkering?
Je hebt geen geld om te eten, maar je hebt wel geld voor internet?
Je wilt niet weten wat mensen er voor over hebben om aan hun verslaving te kunnen blijven werken... vaak onder de slappe smoes dat het hun contact met de buitenwereld is.... jaja, MSN is inderdaad zeer constructief en noodzakelijk contact met de buitenwereld... absoluut... de paupers...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_68337371
Furia ik snap dat je mischien denkt die kerel heeft helemaal niks gedaan. In realiteit ben ik bij diverse buren gegaan maar hun zijn ook uitkering inners en hadden ook geen beltegoed. en ik lag verzwakt op bed omdat ik 9 dagen lang van brood heb geleefd , brood met niks erop zelfs geen jam . en ik had aan het begin van die week aangemeld bij het restaurant toen ik me nog enigzins goed voelde.
pi_68337505
En familie en vrienden, hoe zit het daarmee, kunnen die niks voor je betekenen?
pi_68337558
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 14:27 schreef Karasta het volgende:
@Snapcount2

Internet zit gewoon inbregrepen bij me huur
En dat bedrijf is natuurlijk nog het enige bedrijf in Nederland zonder email, zodat je nou net dat bedrijf niet kon emailen ? Om, hetzij, je ziek te melden, OF even te vragen je terug te bellen ?
pi_68337579
Ik heb helaas geen familie in Nederland en mijn 3 goeie vrienden zijn aan het varen en die komen volgende week pas terug
  vrijdag 24 april 2009 @ 14:40:36 #16
107521 Furia
snoopy weer
pi_68337629
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 14:32 schreef Karasta het volgende:
Furia ik snap dat je mischien denkt die kerel heeft helemaal niks gedaan. In realiteit ben ik bij diverse buren gegaan maar hun zijn ook uitkering inners en hadden ook geen beltegoed. en ik lag verzwakt op bed omdat ik 9 dagen lang van brood heb geleefd , brood met niks erop zelfs geen jam . en ik had aan het begin van die week aangemeld bij het restaurant toen ik me nog enigzins goed voelde.
Maar laten we bij het begin beginnen; hoe komt het dat je geld al op was, voordat de maand om was?
pi_68337653
@LangeTabbetje

Dat ''bedrijf'' is een nijverheids centrum. Ze hebben daar machines en fietsen reperren en kleding vouwen etc maar nee ze hebben geen computers.

Ik vindt het jammer dat iedereen hier zo tegen me doet ik kom alleen om advies te vragen zodat ze geen ''maatregelen'' nemen want dan ben ik pas echt de klos. Ik heb ook alleen dit laaste x nodig want als het goed is ben ik aangenomen.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 24 april 2009 @ 14:43:57 #18
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_68337747
Wat wil je dan horen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_68337754
@Furia

Omdat ik 2 maanden achterstallig huur moest betalen en had afgesproken met de huisbaas dat ik 2x anderhalf maand huur zou betalen en daarom had ik nog 50 euro over waarmee ik 20 dagen van heb geleefd
pi_68337796
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 14:16 schreef Karasta het volgende:

> Beste Karasta,
>
> inkomen (mw xxx).
>
> met vriendelike groet,
>

Whoehaaaaaa!!!
ook al geen eten net als ik! respect!!!
Maar wees gerust, in juni komt het vakantiegeld eraan en zullen de problemen oplossen als sneeuw voor de zon.
Maar ik kan van 16 euro 1 maand lang eten

Onee das overdreven, maar je haalt gewoon 10 kilo rijst in huis, koopt een pak van 12 hamburgers bij de lidl voor 1,60 euro. koop 10 pakjes spinazie uit de diepvries van 30 eurocent per stuk en hoppa!! je hebt een volwaardige maaltijd met groente en vlees voor meer dan 10 dagen! hopsakee!
Of je doet er zo'n pakje saté bij van 30 cent van euroshopper.

En de voedselbank is ook nog een optie ja! je wordt er niet zelfverzekerder van, maar af en toe is het best handig om zo'n pakketje op te halen.

Maar ff serieus, ik zal eerst ff bij je famillie gaan bedelen en lekker eten en koffie drinken en dan een list verzinnen
Je gaat gewoon rustig nadenken, en probeer helder te krijgen wat de reden was dat je er niet was verschenen op dat project.

Ik vind zelf wel als je een beetje ziek bent, dat je op zo'n project moet komen, dan eet je sochtends maar droge rijst en gooi je een flinke bats suiker in je thee en slik je wat vitaminepillen bij ofzo, maar dan kun je wel functioneren, en op dat project waar je werkt kun je vast wel koffie zuipen, eventueel kijk je of ze daar een koelkast hebben die je kunt plunderen. Wat kan jou dat verotten, je kan beter verschijnen daar en op die plek ziek melden dan gewoon thuisblijven.
Op deze manier sta je natuurlijk niet sterk, je recht is dat je recht hebt op een uitkering, je plicht is dat je er alles aan doet om weer zo snel mogelijk in je eigen behoefte te kunnen voorzien, dit wordt gezien als verzuim waar sancties voor staan.

Ik heb zelf chronische bronchitis, dat is geen kattenpis, kan dus altijd wel wat te zeiken hebben als ik wil, en soms heb ik dat ook echt wel als ik goed ziek ben en knock out lig. Maar zorg wel dat ik mijn plichten na kom, je kan veel gedaan gekrijgen binnen de kaders waarin jij je plichten hebt, zolang jij je maar inzet.

Wat niet duidelijk is of je wel hebt afgebeld, en wat voor ziekte je had, licht griepje? koorts? geen discipline? wat was er aan de hand?

Als het buiten jou schuld allemaal om was wil ik je wel wat tips geven hoe je met deze situatie om moet gaan. Alleen is mij niet duidelijk uit dit verhaal welk aandeel jij zelf hier in hebt.
pi_68337877
Misschien is hier een oplossing:

De sociale dienst stuurt (tegen de tijd dat je een werkbriefje moet inleveren) je een berichtje wanneer het je schikt. Op het moment dat het je schikt sturen ze een taxi.

De rijdt voor je (hij is nu toch onderweg), even langs de McDrive. It´s on the house voor jou (je bent immers client).

Na het inleveren van je werkbriefje word je natuurlijk door de taxi weer teruggebracht met de welgemeende excuses van de directeur van de sociale dienst voor de moeite en de tijd die het je heeft gekost.

Zou dit misschien een oplossing voor je kunnen zijn ?
  vrijdag 24 april 2009 @ 14:48:56 #22
95906 scrumple
uhh moet dit
pi_68337931
Hup, computer verpatsen. Dan heb je geld om te eten tot je uitkering komt. Daarna wat zuiniger aan doen (en snel werk zoeken)

Tip voor je sollicitatie brieven: haal hun en zij niet door elkaar.
dit is een lege sig
pi_68337954
Ik had harde hoofdpijn en ik voelde me gewoon erg zwak als ik bv opstond ging alles draaien en moest ik gelijk gaan liggen. Nu gaan ze morgen over mij praten en moet ik kunnen vertellen waarom ik er niet was . Het reden dat ik niet heb afgemeld is dat ik geen beltegoed had.
  vrijdag 24 april 2009 @ 14:54:04 #24
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_68338114
Wat slecht.. Wat leer je hier nou van?
Regel je basics! Zorg dat je wat beltegoed hebt of een telefoonkaart. Spreek je verhuurder aan op het feit dat er geen deurbel aanwezig is. Of hang een briefje op bij de deur dat er geen bel is en desnoods met je mobiele nummer.

En for now: regel eten bij de voedselbank. Verkoop anders je mobiel, je fiets of je computer. Dan kan je het prima uitzingen. Stop met blowen roken en zuipen. (Als je dat doet.) Toon eens initiatief en ballen.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  vrijdag 24 april 2009 @ 14:54:21 #25
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_68338129
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 14:49 schreef Karasta het volgende:
Ik had harde hoofdpijn en ik voelde me gewoon erg zwak als ik bv opstond ging alles draaien en moest ik gelijk gaan liggen. Nu gaan ze morgen over mij praten en moet ik kunnen vertellen waarom ik er niet was . Het reden dat ik niet heb afgemeld is dat ik geen beltegoed had.
Maar hun bellen jou ook niet als ze je missen.

Als ik hier 30 minuten te laat ben ,staat mijn telefoon al roodgloeiend!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')